נהנית מהחופש לאהוב. שחר צורף

"המלחמה הביאה איתה אתגרים לפוליאמורים"

שחר צורף מספרת על "סופ"ש הפולי הראשון" שהיא מארגנת, ועל הקהילה שהקימה לנשים לא מונוגמיות

פורסם:
שחר צורף (40), כותבת תוכן, פוליאמורית המנהלת קהילה לנשים א־מונוגמיות. גרושה + 2, גרה בחיפה

היי שחר, ספרי מה הוביל אותך להיות פוליאמורית.
"הייתי נשואה 14 שנה, ולפני שנתיים התגרשתי. כשהייתי נשואה לא הייתי פוליאמורית, העולם הזה היה נראה לי מוזר והזוי. לפני שנה וחצי התחיל איתי מישהו בפייסבוק. הוא סיפר לי שהוא ביחסים פתוחים, ואני אמרתי לו שזה לא מה שאני מחפשת. אבל אז המשכנו להתכתב, נפגשנו, ודרכו הכרתי את דרך החיים של הפוליאמוריה. התאהבנו ומאז אנחנו ביחד - הוא מנהל מערכות יחסים נוספות וגם אני בזוגיות קבועה עם גבר נוסף, ומדי פעם נפגשת גם עם גברים אחרים. מורכב לנהל כמה מערכות יחסים במקביל, אבל בצורת החיים הזו את לא משליכה את כל הציפיות שלך על בן זוג אחד. אני מרגישה שיש בזה משהו יותר רגוע וזורם. אני נהנית מהחופש לאהוב ומלהרבות אהבה בעולם".
למה החלטת להקים קהילה לנשים לא מונוגמיות?
"כשנכנסתי לעולם הפוליאמוריה זה הציף אותי מאוד. מצד אחד זה התאים לכך שאני אדם שחושב מחוץ לקופסה ושאני לא מיינסטרימית. מצד שני, הפוליאמוריה התנגשה עם ערכים שחונכתי לפיהם ועם התרבות שאני חיה בה. שיתפתי את הסובבים אותי, אבל הרגשתי שהחברות שלי לא באמת מסוגלות להבין את מה שעובר עליי, ויש כאלה שממש סלדו מזה. חיפשתי קהילת נשים פוליאמוריות באזור חיפה שבה אני גרה, ולא מצאתי".
"המלחמה הביאה איתה אתגרים לפוליאמורים. למשל, חייל מילואים שחוזר הביתה לזמן קצר, רוצה להספיק להיות עם אשתו, הילדים שלו וגם עם בת הזוג הנוספת"
אז החלטת להקים קהילה בעצמך.
"כן. אספתי נשים מהאזור שנמצאות על הרצף הא־מונוגמי, החל מנשים נשואות שנמצאות ביחסים פתוחים כבר 20 שנה, דרך נשים שבן הזוג שלהן גילה שהוא דו־מיני והחליט לפתוח את הזוגיות ועד נשים שרק מתחילות לחפש את דרכן בעולם הפוליאמוריה. יש לנו קהילה מאוד תומכת וקבוצת ווטסאפ פעילה. אנחנו נפגשות מדי חודש בסלון הבית שלי, משתפות, מקשיבות, תומכות ופותחות את הלב. זה עוצמתי מאוד".
איך המלחמה השפיעה על אנשים פוליאמורים? האם המצב הביטחוני גרם להם דווקא להיצמד לבן זוג אחד?
"ממה שאני שומעת משיחות עם חברות ומדיונים בקהילה, המלחמה הביאה איתה אתגרים לפוליאמורים. למשל, חייל מילואים שחוזר הביתה לזמן קצר רוצה להספיק להיות עם אשתו, הילדים שלו וגם עם בת הזוג הנוספת שלו. כשמשאב הזמן מצומצם מאוד, קשה להספיק הכול. יש הרבה כאלה שבעקבות המלחמה השתבללו יותר בתא המשפחתי שלהם".
עכשיו את מארגנת סוף שבוע פוליאמורי שייערך בחודש הבא. מה הולך להיות שם?
"זה נקרא 'סופ"ש הפולי הראשון' והוא ייערך ב־18-17 במאי בכפר המטיילים מצוקי דרגות שליד ים המלח. הסופ"ש מיועד לנשים ולגברים שנמצאים בתוך עולם הא־מונוגמיה, ללא הגבלת גיל. זה אירוע חברתי שבו נצבור חוויות משותפות – סדנת מגע, סדנת אימפרוביזציה, יהיה טיול, ארוחות, קומזיץ. חברי הקהילה יוכלו ליהנות מהחופש להיות מי שהם ולדבר בפתיחות. אין פעילות מינית באירוע הזה, המטרה היא ליהנות וגם ליצור קשרים".
איך עלה לך הרעיון הזה?
"לפני שנה הייתי בחופשה בסיני עם בן הזוג שלי, וחשבתי כמה יכול להיות כיף לארגן סופ"ש כזה לאנשים מהעולם הא־מונוגמי. ואז המלחמה הגיעה ודחתה את התוכנית, עד שהחלטתי שעכשיו זה יקרה - למרות ואולי דווקא בגלל המלחמה. כדי להשיב לעצמנו את הביטחון אנחנו חייבים לחזק את החוסן החברתי שלנו, ואחת הדרכים לעשות זאת היא להשקיע בבניית הקשרים החברתיים שלנו. אני מתכננת לארגן עוד סופ"שים וסדנאות כאלה גם בעתיד".
סקס טיפ: "תחיו את החיים כפי שהלב שלכם מורה לכם"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button