גווינת פלטרו. נערצת אך שנויה במחלוקת

אורגזמה אנרגטית לכולן: מה למדנו מתוכנית הסקס החדשה של גווינת פלטרו? 

מה זה "מאמנת שלמות ארוטית"? למה נשימה מודעת זה חשוב? והאם אתן חושניות, סקסואליות או קינקיות? את התשובות אתן מוזמנות לחפש בתוכנית הסקס החדשה של גווינת פלטרו (אזהרה: אם אתן נבוכות בקלות, ותרו מראש)

פורסם:
כשחושבים על זה, זה היה לגמרי צפוי: גווינת פלטרו, האישה שהמליצה לנו על טיפול בפות באמצעות אדים, העמידה למכירה דילדו עשוי זהב וקידמה נר ריחני שנקרא ״הריח של הווגינה שלי״ (שמחירו 75 דולר), היא כנראה האדם המתבקש כדי לייעץ איך להשיג אינטימיות וסקס מענגים יותר. וזה בדיוק מה שהיא עושה בתוכנית החדשה שלה, Sex, Love & Goop, שעלתה לפני כמה ימים בנטפליקס.
תזכורת: עד לפני 13 שנה הייתה פלטרו (49) מוכרת כשחקנית הוליוודית עטורת פרסים. אבל אז היא הקימה את Goop, אתר המגלגל מיליונים ומספק כמויות אדירות של תוכן בנושאי בריאות, אוכל, נשיות, זוגיות, אופנה, התבגרות וכל מה שתחת הכותרת וולנס. כיום פלטרו זנחה את המשחק כמעט לחלוטין ומתפקדת ככוהנת סגנון חיים נערצת אך שנויה במחלוקת, שכבר זכתה לכינוי ״הסלבריטי השנואה ביותר בהוליווד״.
בשנה שעברה עלתה בנטפליקס סדרת הטלוויזיה The Goop Lab, שבמסגרתה התנסו פלטרו ואנשי הצוות של האתר בטיפולים שונים מעולמות הוולנס. הפרק בסדרה שהתמקד במיניות היה אחד החזקים שלה. עכשיו מגיעה Sex, Love & Goop, שמתמקדת רק בסקס, אהבה ומערכות יחסים: ״אם אתם צופים בזה, אתם יודעים במה מדובר", אומרת פלטרו בפרק הראשון. ״אנחנו עושים סקס, אנחנו מדברים על סקס, זו תוכנית על סקס".

5 צפייה בגלריה
אורגזה אנרגטית לכולן
אורגזה אנרגטית לכולן
פלטרו. שאלה חברים במהלך ארוחה כמה הם מרגישים בנוח להגיד מה הם רוצים בסקס.
(צילום: Courtesy of Netflix)

אם אתן נבוכות בקלות רבה מדי, אולי זו לא הסדרה בשבילכן, או שזו בעצם בדיוק הסדרה בשבילכן, אם כי המבוכה שלכן תתגמד לעומת מה שבוודאי עבר על הזוגות שהתנדבו להצטלם לתוכנית. מדובר בחמישה זוגות, שלושה מהם מורכבים מאישה וגבר ושניים של שתי נשים, שפוגשים במהלך ששת פרקי הסדרה מטפלות מיניות עם התמחויות מסוגים שונים (תסמכו על פלטרו שתאתר בעלי מקצוע שלא ידענו על קיומם. לדוגמה: "מאמנת שלמות ארוטית" ו"מאמנת אינטימיות סומטית"). באמצעות המטפלות, הזוגות מתבקשים להתמודד עם האתגרים השונים בחיי המין ובזוגיות שלהם.
אריקה ודיימון, למשל, בזוגיות כבר שש שנים. דיימון רוצה ילדים, אבל אריקה רוצה קודם אורגזמה. כרגע היא מצליחה להגיע לאורגזמה רק עם ויברטור, לא בסקס עם דיימון. ג׳ואי ומייק, זוג בשנות ה־60 לחייהם, מתמודדים עם פערים במיניות: מייק רוצה סקס פעמיים ביום, ג׳ואי מעוניינת ביותר מגע לא מחייב במשך היום. אל דאגה, כולם מקבלים את הסוף הטוב שלהם, בעיקר דיימון, שכבר בתחילת הטיפול שומע מהמטפלת את המשפט: ״דיימון, אתה מועמד מצוין לאורגזמה אנרגטית״, ואם אלה לא שש המילים היפות ביותר שבן אדם יכול לבקש לשמוע, אני לא יודעת מה כן.
אם בסדרה הקודמת שיצאה תחת ידיה של ג״פ למדנו כולנו להכיר את שמו של ווים הוף, ״איש הקרח״, שמאמן אנשים בשיטה המסייעת לעמוד בתנאי קור קיצוניים למטרת שיפור הבריאות, הפעם נראה שכולנו נצא למסע בעקבות האורגזמה האנרגטית, או לפחות נמהר למלא את השאלון המגלה מהו התרשים הארוטי שלנו. הנה כמה דברים שלמדנו מהצפייה בששת פרקי הסדרה.

5 צפייה בגלריה
אורגזה אנרגטית לכולן
אורגזה אנרגטית לכולן
פלטרו. "הסדרה בוחנת מה זה אומר להיות באמת אינטימיים במערכת יחסים"
(צילום: Courtesy of Netflix)

מה האופי הארוטי שלכן?

יש לכן כזה, ואתן יכולות לאתר אותו בקלות באמצעות השאלון שפיתחה ג׳איה, סקסולוגית שחוקרת בעשור האחרון עוררות מינית ומה גורם לה. היא פיתחה את ״התרשים הארוטי״, שאלון שבאמצעותו תוכלו לגלות איזה טיפוס ארוטי אתן. השאלון של ג׳איה מציע חמישה טיפוסים ארוטיים: החושני - מי שמתעורר מגירוי של כל החושים: מגע, ריח, טעם, קול; הסקסואלי - מי שכל מה שנחשב סקסי בעולם המערבי עושה לו את זה: עירום, איברי מין וכו׳; האנרגטי - מי שההתעוררות שלו נבנית באמצעות ציפייה לבאות; הקינקי - מי שמתעורר מינית מדברים שנחשבים טאבו בחברה שבה גדל (הקינקים לא חייבים לחבב שוטים ולרצות שיקשרו אותם, מספיק שהם יעדיפו שמישהו אחר ייקח אחריות על הסיטואציה כדי שהם יוכלו לשחרר ולנתק את המוח, העסוק במחשבות טורדניות). הטיפוס האחרון הוא אלה שמזוהים כ"משני תרשים", אלה שהכל מעורר אותם באותה מידה. האופי הארוטי של פלטרו, אם תהיתן, הוא אנרגטי־קינקי. הסתקרנתן ורוצות לדעת איזה טיפוס אתן? גגלו Jaiya Erotic Blueprint.
למה כדאי לכן להשקיע כמה דקות ולגלות את האופי הארוטי שלכן? כי על פי תורת ההסתברות רוב הסיכויים שאתן ובני/בנות הזוג שלכן לא חולקים תרשים ארוטי זהה, כך שמה שמעורר אתכן לא בהכרח יעורר את הצד השני. הידיעה הזו הופכת את השיחה על הנושא לפשוטה יותר ומפחיתה רגשות אשם. דיימון, למשל, האשים את אריקה בכך שהיא ״לא מספיק מינית״ לעומתו. אחרי בדיקה התגלה שהתרשים שלו היה סקסואלי, ושלה קינקי. היא לא הייתה ״לא מספיק מינית״, פשוט לא הספיק לה לראות אותו מהלך ברחבי הבית בתחתונים כדי לעבור למצב רוח מיני ולרצות סקס.

5 צפייה בגלריה
אורגזה אנרגטית לכולן
אורגזה אנרגטית לכולן
מה האופי האירוטי שלכן?
(צילום: Courtesy of Netflix)

כדי להצליח ולהיות מרוצה במערכות יחסים ובסקס צריך ללמוד

גם זה, כמו כל דבר אחר, דורש מיומנות. להבדיל מגולף או מסריגה, נגיד, שם אף אחד לא מצפה מעצמו להצטיין באופן טבעי, במערכות יחסים וסקס רוב האנשים מניחים שזה פשוט יעבוד, ואם זה לא עובד, זה כנראה לא אמור לקרות או שמשהו לא בסדר אצלם. לא בהכרח: אלה מיומנויות, והחדשות הטובות הן שאפשר וכדאי ללמוד אותן.
הדינמיקה הזוגית שלכם יכולה להיות מצוינת למערכת היחסים היומיומית, אבל לא למערכת היחסים הרומנטית
פיליסיטאס וראמה, אחד הזוגות המתנדבים בתוכנית, איבדו את הניצוץ אחרי שנולדו הילדים. הסיבה: פיליסיטאס הפכה לסוג של מנהלת וראמה למי שמנסה לרצות אותה, ולרוב לא מצליח ומקבל ביקורת. דינמיקה זוגית שהשתרשה מתוך הצורך לנהל בית תפקודי, אבל חיבלה בכל מה שקורה מאחורי דלת סגורה: ״כבר חשבנו על פרידה״, מתוודה פיליסיטאס, ״אבל אז חשבתי: מה ימנע ממני להגיע לאותה נקודה בדיוק בעוד עשר שנים?״.

משוב מיני לא נותנים במקום

אם יש לכן ביקורת על הצד השני, חכו לסיטואציה ניטרלית. הסיבה: הגוף בנוי לזכור. בזמן הסקס הגוף פתוח ונינוח. אם בזמן הזה תושמע ביקורת, ייווצרו הקשרים שליליים שעלולים להשפיע על המיניות בהמשך.

אורגזמה אנרגטית: יש כזה דבר

המושג מגיע מעולמות הטנטרה, ופירושו אורגזמה שאינה מבוססת על מגע פיזי, וניתן להשיגה באמצעות שיטות כמו נשימה או שימוש בדמיון. האורגזמה האנרגטית של דיימון, למשל, הגיעה ללא מגע (אולי מגע קליל ולא מיני) ועם הרבה נשימות מכוונות. היא כללה רעידות, עיניים מתגלגלות בחוריהן ודמעות. השתמשו בגוגל: הרשת, מתברר, מלאה במדריכים שיעזרו לכן להגיע לשם.

5 צפייה בגלריה
אורגזה אנרגטית לכולן
אורגזה אנרגטית לכולן
מתוך התכנית. "מה זה אומר להיות באמת אינטימיים"
(צילום: Courtesy of Netflix)

מיומנות חשובה במערכות יחסים וסקס: ללמוד להגיד מה את רוצה

פלטרו מספרת שהיא שאלה כמה חברים במהלך ארוחת ערב כמה מהם מרגישים בנוח להגיד מה הם רוצים בסקס, ומעט מהם אכן מסוגלים למהלך הזה: ״אולי אצל הדור החדש זה אחרת", היא אומרת, ״אבל אני יודעת שלי יש עוד הרבה עבודה בתחום". קמיל, אחת המתנדבות בתוכנית, למדה במהלך הטיפול להגיד בדיוק מה היא רוצה. בתחילתו של הטיפול היא אמרה דברים כמו ״זה נסבל, זה בסדר״, בתגובה למגע באזורים שונים בפות שלה. המטפלת הסבירה לה ש״זה בסדר״ זה לא מספיק טוב. המטרה היא לחפש מה באמת עושה לה טוב, לא להתפשר לטובת מישהו אחר. מתברר שרבות (ורבים) מאיתנו רגילים לשמור את עצמנו במצב של אי־נוחות לטובת נוחות של אדם אחר. זה נשמע נדיב והרואי, אבל זה לא מועיל במערכות יחסים.

כשאת צמאה, זה לא הזמן להתחיל לחפור באר

סרה ודאש, אחד הזוגות בתוכנית, נמצאות בתחילת מערכת היחסים שלהן. הן מאוהבות ואובססיביות אחת לגבי השנייה (הגדרה שלהן), אבל לשתיהן דפוסים קודמים שמנעו מהן להצליח במערכות יחסים ארוכות בעבר. הן רוצות לנסות ולשנות את הדפוסים האלה. העיתוי מקבל מחמאות מהמומחים, כי כשמגיעים לטיפול בעיצומו של משבר, קשה יותר לעשות זאת.

הדבר הכי חשוב בסקס: נשימה

מי שלומדת על סקס בעיקר מפורנו, אומרת מיכאלה בוהם, המטפלת שמנחה עם פלטרו את הסדרה, לומדת לחקות דפוסי נשימה של התנשפות מהירה, פשוט כי היא מזהה את הנשימה הזו כסקסית. למעשה, אין שום דבר סקסי בנשימה הזו: אנחנו מתנשפות ככה כשאנחנו בסכנה. בסקס, כדי ליהנות, אנחנו צריכות להיות רגועות. כשאת מתנשפת ככה, את מסמנת לגוף שלך שאת והוא במצוקה וזה לא הזמן להירגע, זה הזמן לעמוד על המשמר. רשמו לפניכן: פחות התנשפויות, יותר נשימה עמוקה ומודעת.
"הסדרה בוחנת מה זה אומר להיות באמת אינטימיים במערכת יחסים", מצהירה פלטרו, "לבטא את הפחדים הכי עמוקים שלך ולקבל את אלה של השותפים שלך. התוכנית הזו היא ארגז כלים למציאת עוד הנאה וקשר בחיים הרומנטיים שלנו. היא מלאה בשיעורים שהלוואי שהייתי לומדת לפני שנים". לשיקולכן.
מוצאות פה את עצמכן? חמשת הטיפוסים הארוטיים המוצגים בתוכנית:
  • החושני מי שמתעורר מגירוי של כל החושים
  • הסקסואלי מי שמתגרה מכל מה שנחשב סקסי, כמו עירום למשל
  • האנרגטי מי שההתעוררות שלו נבנית באמצעות ציפייה לבאות
  • הקינקי מי שמתעורר מינית מדברים שנחשבים טאבו
  • "משנה תרשים" מי שהכל מעורר אותו באותה מידה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button