"לא סוחבים ריבים"

ליאור וקטיה ("חתונמי") מצפים לבת: "נהיה הורים שוויוניים. גם לה יהיו שני שמות משפחה"

ליאור אורן וקטיה אברבוך, כוכבי "חתונה ממבט ראשון", מספרים על המורכבות שמאחורי הצחקוקים: הרווקות ארוכת השנים, הרצון שלה להקפיא ביציות, והפערים ביניהם בתחום הדת

פורסם:
צפו בווידאו
( כתבת וידאו: מלי זיידמן | צילום: ירון ברנר | עריכה: קורל קוט)
במפגש אישי, בני הזוג ליאור אורן וקטיה אברבוך, שהכירו ב"חתונה ממבט ראשון" (קשת 12), מתוקים מדבש. הוא מסתכל עליה במבט נוצץ כשהיא מדברת, והיא אומרת עליו, "הוא הדבר הכי טוב שקרה לי". לפיכך, אי־אפשר להאשים אותי שביקשתי מהם לתאר לי ריב קולני ועסיסי שאחריו לא דיברו כמה ימים. קטיה ממהרת לומר: "אין כזה".
לא הייתה לכם עד עכשיו מריבה פיצוצים?
קטיה: "שנינו אנשים מאוד דעתניים ומאוד־מאוד וכחניים. זה יכול להתחיל מזה שהוא יגיד לי, 'מאמי, אמרתי לך שאני יוצא עם חברים היום', ואני אגיד לו, 'לא אמרת לי'. הוא יגיד 'אמרתי לך', ואז מתחילים לריב. עצבים, עצבים, 'לא רוצה לדבר', חצי שעה שותקת, ואחרי חצי שעה הכול עובר. אנחנו גם יכולים להתפלפל על ענייני דיומא ואז זה הופך לוויכוח מי יגיד את המילה האחרונה, אבל אלה לא ריבים של מהות".
ליאור: "כיף לי שקטיה היא דעתנית. בלי זה היה משעמם. במערכות יחסים בעבר הרגשתי שאני מוביל והבחורה מעט מאחוריי. קטיה לידי, אפילו טיפה לפניי"

אז מי אומר את המילה האחרונה?
ליאור: "שנינו".
קטיה: "אתה תגיד את המילה האחרונה. אבל הוא גם המפייס. הוא יבוא ויגיד 'סליחה' או 'די, סיימנו את הריב' וייתן לי חיבוק. אנחנו לא סוחבים ריבים".
ליאור: "כיף לי שקטיה היא דעתנית. רציתי מישהי שתהיה עבורי קונטרה. אם לא הייתה לה דעה מוצקה על דברים, זה היה מבאס אותי. גם הפינות שמגיעים אליהן, אלה דברים שאיחלתי לעצמי במערכת זוגית. בלי זה היה משעמם. במערכות יחסים בעבר, הרגשתי שאני מוביל והבחורה מעט מאחוריי. קטיה לידי, אפילו טיפה לפניי".
5 צפייה בגלריה
ליאור אורן וקטיה אברבוך
ליאור אורן וקטיה אברבוך
"לא סוחבים ריבים"
(צילום: לירן מור, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

אני בויפרנד מטיריאל

מהרגע הראשון זה קרה ביניהם. נדרשו סצנות ספורות בלבד עד שאורן (34), מהנדס חשמל בחברת הסטארט־אפ DriveNets, ואברבוך (36), רופאה מתמחה במחלקת אף־אוזן־גרון ב"סורוקה", נפלו שדודים ומאוהבים עד כלות. זו הייתה אגדה מודרנית שנרקמה מול עינינו, ובהתאמה, לוח הזמנים של בני הזוג אורן את אברבוך היה מסחרר. בפחות משנה וחצי שהם ביחד הם הספיקו להתחתן פעמיים: פעם אחת בתוכנית ובפעם השנייה, באוגוסט, מעט אחרי שהתוכנית ירדה, בחתונה אמיתית. בספטמבר הם כבר גילו שקטיה בהיריון. לאחר חופשת הלידה המתוכננת הם יעברו לגור בבית שקנו בבאר־שבע. "קטיה חוצה את הכביש והיא בבית החולים", מספר אורן בשמחה.
תגידו רגע, מה בעצם שמות המשפחה שלכם עכשיו?
קטיה: "אנחנו מתכננים להוסיף כל אחד את שם המשפחה של השני. אני אוסיף אורן וליאור יוסיף אברבוך".
ליאור: "עוד לא הגענו למשרד הפנים להודיע שאנחנו נשואים. אנחנו עושים את הדברים החשובים ואת הטפל משאירים לאחר כך".
קטיה: "הנה סקופ, אני בהיריון עם בת. אנחנו מספרים את זה בפעם הראשונה. אני בחודש שישי, אחרי כל הבדיקות, והכול בסדר, טפו טפו. גם לילדה יהיו שני שמות משפחה".
ליאור שוב מתגלה כג'נטלמן: "לפני שידענו מה יש לנו, בגלל שלאח של קטיה יש רק בנות, הצעתי שאם זה יהיה בן, ניתן לו רק את השם אברבוך, להמשיך את שם המשפחה".
נחזור מעט אחורה, לימי התוכנית. מהר מאוד התאהבתם, ויתרתם על הדירות שלכם ועברתם לגור ביחד על אמת, במהלך התוכנית. על זה נאמר, טו גוד טו בי טרו. הקהל היה ספקן.
קטיה: "תגידי תודה לעריכה. אנחנו אסירי תודה לתוכנית שהכירה בינינו, אבל אני יכולה להבין את התמיהה שהייתה אז לאנשים. ראו אותי חוזרת הביתה, כוס יין, ליאור וקטיה יושבים ביחד וקטיה מצחקקת. היו פריימים שלמים עם הצחקוקים שלי".
5 צפייה בגלריה
ליאור אורן וקטיה אברבוך
ליאור אורן וקטיה אברבוך
ליאור: "יום למחרת החתונה אמרתי למשפחה שלי שזה זה"
(צילום: לירן מור, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

אז ספרי לנו מה לא ראינו.
"היה בליאור משהו נלהב מאוד וחששתי מזה. פגשתי בחיי הרווקות שלי גברים שנורא התלהבו מהמעטפת, בלי להכיר אותי, ועד שהייתי נפתחת הצד השני היה נעלם. כשליאור אמר לי בספסל אחרי החופה, 'את כל מה שביקשתי', אמרתי לעצמי 'שיט'. זה הדבר האחרון שאני רוצה לשמוע. לא שאני לא נהנית ממחמאות, אבל זה החזיר אותי למקומות שפגשתי בעבר. סיפרתי לו על זה אחרי יום או יומיים".
ליאור: "אמרנו שניתן צ'אנס ונראה לאן זה ילך. זה נראה כאילו זה ריק, המפגש בינינו, ואנחנו שנינו אנשים מלאים בתוכן. היו שיחות עומק. הייתה סצנה שקטיה דיברה בה על רגשות ומערכות זוגיות, והצלם קם ומחא לה כפיים. לא שידרו את זה".
"כשליאור אמר לי בספסל אחרי החופה, 'את כל מה שביקשתי', אמרתי לעצמי 'שיט'. זה הדבר האחרון שאני רוצה לשמוע"
קטיה: "הנרטיב בתוכנית היה של אגדה, סיפור קל ומשעמם. אבל כן, זה לא רחוק מהמציאות. אנחנו שני אנשים שהתאהבו מול מצלמות. ליאור היה מהמם מהרגע הראשון. ממש לא הווירדו שעשו ממנו. מהרגע הראשון הוא ראה אותי. הוא הביא בשבילי מברשת שיניים ודיאודורנט במזוודה למלון, כי חשב שאולי אני אשכח".
ליאור: "היא באמת שכחה מברשת שיניים".
קטיה: "כשאני יוצאת עם מישהו, אני מתאפרת. פה, ביום השני, אמרתי פאק איט. ליאור גרם לי להרגיש נורא בבית".
ליאור: "יום למחרת החתונה אמרתי למשפחה שלי שזה זה".
5 צפייה בגלריה
ליאור אורן וקטיה אברבוך
ליאור אורן וקטיה אברבוך
קטיה: "ליאור היה מהמם מהרגע הראשון. ממש לא הווירדו שעשו ממנו"
(צילום: לירן מור, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

ירח דבש מהגיהינום

בימים אלה הם מתגוררים בדירה קטנה ב"מידטאון", מגדל יוקרתי בתל־אביב עם שומר בלובי. "ליאור עדיין קם איתי ומסיע אותי לרכבת", מצהירה אברבוך. בפינת המטבח־סלון הקים אורן חמ"ל, שני שולחנות צמודים עם מחשבים. אברבוך נמצאת בתקופת בחינות וכתיבת מחקר, ואורן שכל כולו מכוון אליה, החליט שבפעם בשבוע שהוא עובד מהבית, הם יעבדו זה לצד זה.
הפתעתם עם ההחלטה לעבור לבאר־שבע.
ליאור: "אין ברירה. קטיה תהיה אמא לילדה קטנה. אין מצב שהיא תעשה נסיעות כאלה. היא לא תראה את הילדה".
קטיה: "זה הגיע ממנו. אני רוצה לעשות חופשת לידה עם העגלה ברוטשילד. רק אחרי זה נעבור לבאר־שבע".
קטיה: "נתחיל בילדה אחת ונתכוונן לשני. לא יודעת מה יהיה אחרי. אני רוצה ליהנות מהחיים, לא להיות סביב ילודה"
הם מספרים שההיריון לא ממש היה מתוכנן. או שהיה חצי מתוכנן. קטיה: "הייתי בטוחה שייקח זמן. בכל זאת, אני תכף בת 36. אמרתי לליאור, בוא ננסה חודש־חודשיים־שלושה. אם לא נצליח, ניעזר ברפואה. הייתי פסימית. אבל זה קרה בום בפעם הראשונה. גילינו את זה בערב ראש השנה, שבועיים לתוך ירח הדבש. מאותו רגע זה היה נורא. חולשה מטורפת, בחילות. ללכת ברחובות של וייטנאם, עם הריחות של השווקים, לא עמדתי בזה. הייתי אומרת לליאור 'תחזיק אותי'".
ליאור: "אלמלא סיישל בשבוע האחרון, היינו מקצרים את הטיול. אבל לא יכולנו לוותר על זה. צריך ירח דבש תיקון".
קטיה, איך עובר עלייך ההיריון?
ליאור לוקח את זכות הדיבור: "בתקופה האחרונה אני מפנק אותה יותר. עושה ארוחות, קונה כל מיני דברים שהיא אוהבת. אין לקטיה חשקים של 'סע, תביא לי'. אבל אני דואג שיהיו בבית מתוקים שהיא אוהבת מאוד".
5 צפייה בגלריה
ליאור אורן וקטיה אברבוך
ליאור אורן וקטיה אברבוך
"קטיה מדליקה ומברכת על הנרות, ואני מבקש בקשות"
(צילום: לירן מור, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

הודעת לפני ההיריון שאת רוצה להקפיא ביציות לילד שני ושלישי. זה עדיין בתוכניות?
קטיה: "בגיל 33 כבר התחלתי לחשוב על הקפאת ביציות. עשיתי בדיקות והתכוונתי להתחיל סבב, אבל אז הגיעה ההצעה מ'חתונמי'. אמרתי לעצמי שלא אכנס לסאגה של הזריקות והשאיבה כשאני בתוכנית, שנראה מה יצא משם ונזרום. ואז לא הספקתי. נכנסתי להיריון. אם יסתדר טוב עם הקטנה שבדרך, אנחנו לא נחכה יותר מדי לילד הבא".
כמה ילדים אתם רוצים?
קטיה: "נתחיל באחת ונתכוונן לשני. לא יודעת מה יהיה אחרי. אני רוצה ליהנות מהחיים, לא להיות סביב ילודה".
ליאור: "אני רוצה שלושה. אז הסיכום הוא שניים וחצי. יהיו שניים ואולי יהיו שלושה".
קטיה: "כשהוא בא ואמר לי שהוא רוצה שיהיו לנו שני סטים של כלים, לחלבי ולבשרי, מיד עניתי 'לא יקרה'. אבל אז חשבתי על זה. למה שאקח ממנו את התחושה של בית?"
אברבוך את אורן מגיעים מאזורים שונים בישראליות. היא נולדה במוסקבה, הוא בחולון. היא נולדה למשפחה יהודית חילונית למהדרין. הוא ואחיו התאום, שנולדו להורים שחזרו בתשובה, למדו בישיבה. אורן הוריד את הכיפה בצבא, אך מצהיר שהוא דתי בדרכו.
קטיה, איך את עם המסורתיות שלו?
"אחרי התוכנית הוא פתאום אמר לי שהוא רוצה שיהיו לנו שני סטים של כלים, לחלבי ולבשרי. מיד עניתי לו 'לא יקרה'. אבל אז חשבתי על זה, ויום למחרת אמרתי שמה אכפת לי לנסות, והנה, הגענו עד הלום. זה לא כזה נורא. למה שאקח ממנו את התחושה של בית? אגב, גם בבית של ההורים שלי לא אוכלים חזיר ולא פירות ים".
ליאור: "בפרק ההחלטות בתוכנית היא אמרה לי שהיא תעשה בשבילי הכול. הזכרתי לה את זה. היא הבינה שזה חשוב לי. אם היא מתבלבלת בין חלבי לבשרי, זה לא קרייסס ואוי ואבוי. זה יותר בשביל הנפש. אנחנו גם מדליקים נרות שבת. קטיה מדליקה ומברכת, ואני מבקש בקשות. עכשיו אני מבקש שתהיה לידה קלה ומוצלחת".
הראיון המלא עם קטיה וליאור מתפרסם בגליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים
5 צפייה בגלריה
ליאור אורן וקטיה אברבוך
ליאור אורן וקטיה אברבוך
ליאור אורן וקטיה אברבוך על שער לאשה
(צילום: לירן מור, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)
  • ניהול סט: דור מרדכי, איפור: ליאט בן שמשון, שיער: שי בוטא
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button