הארי סטיילס והניילז

שולפים ציפורניים: מותגי לקים לגברים צוברים תאוצה בעולם. בקרוב בישראל?

הארי סטיילס, טיילר דה קריאייטור ומשין גאן קלי - יותר ויותר מוזיקאים משיקים מותגי לקים המיועדים לגברים. מה פשר התופעה והאם היא תתפוס גם בארץ

פורסם:
צפו בווידאו
( כתבת וידאו: אביב וינברגר, צילום: חגי דקל)
תופעה: אחד הטרנדים הבולטים בקרב זמרים מהעולם כרגע, הוא להשיק מותגי לקים על שמם. האחרון להצטרף הוא הראפר טיילר דה קריאייטור, שנחשב גם לאייקון אופנה עם סגנון לבוש ייחודי. בנוסף לקריירה מוזיקלית משגשגת, בבעלותו של דה קריאייטור מותג אופנה מצליח המציע פריטים בסגנונו הייחודי, ולאחרונה החל לשווק גם לקים (55 דולר לסט של שלושה ו־20 דולר ללק אחד): "זה הרגיש נכון, זו מראה לחיים שלי", אמר בריאיון למגזין WWD.
לפניו היה הארי סטיילס, אחד השמות החמים לשנת 2021. הוא גרם לנו לדבר עליו כל הזמן, בעיקר בזכות הסטייל שלו, שמשלב בין הארונות הגבריים לנשיים בלי להתנצל וכולל גם לקים בצבעים שונים. גם סטיילס החליט בנובמבר האחרון להשיק מותג ביוטי הכולל סרום, ג'ל לשפתיים וכמובן לקים (218 שקל לארבעה לקים ו־67 שקל ללק בודד).
2 צפייה בגלריה
משין גאן קלי ומייגן פוקס
משין גאן קלי ומייגן פוקס
משיק ליין. משין גאן קלי ומייגן פוקס
(Gettyimages)
לפניהם היה משין גאן קלי, שעשה כותרות בשנה החולפת סביב הזוגיות שלו עם מייגן פוקס והחברות עם בני הזוג טראביס ברקר וקורטני קרדשיאן. הוא השיק שלושה לקים במהדורה מוגבלת במקביל להשקת האלבום שלו, Tickets to My Downfall. בדומה לו, צעד דומה עשו מוזיקאים נוספים, כמו הראפר ליל יאכטי והמוזיקאי AJ McLean.
"לקים וציפורניים זה עסק משתלם", אומר לנו המניקוריסט עומרי פרץ, 23, הידוע בכינויו 'עומרי קוסמטיקס', "ועוד זמרים יעשו את זה אם הם חכמים. בכלל, בעולם זה חזק מאוד שגברים עושים לק ולק ג'ל. כשהייתי לאחרונה בחו"ל נדהמתי לראות את כמות הגברים שעושים את זה, בלי קשר בכלל לנטייתם המינית".
ובארץ?
"פה זה עדיין נחשב מוזר לראות גברים עם לק, לכן מעט מאוד גברים פונים אליי. לישראל תמיד דברים מגיעים מאוחר. גם כשנכנסתי לתחום אמרו לי, 'איך תעשה את זה? זה של נשים'. אני מקווה שאנשים יבינו שכולם בימינו יכולים לעשות הכל".
יש סיכוי שזה ישתנה?
"אני לא בטוח שבישראל זה יהיה מיינסטרים ונראה עכשיו כל גבר שלישי ברחוב עם לק", מוסיף המניקוריסט אורן דנציגר, 32, "אבל אני כן חושב שלאט־לאט זה נכנס, ויותר גברים מתעניינים בזה".
למה כל כך הרבה זמרים גברים משיקים עכשיו לקים?
עומרי: "אני חושב שהם עושים את זה כדי לחזק את התחום ולהדגיש שהוא לא רק לנשים".
אורן: "זה גימיק שיווקי בעיניי, בגלל זה גם הם בעצמם הולכים עם לק. הם הבינו שמקוסמטיקה עושים מלא כסף. כל אחד חושב שהוא יהיה ריהאנה. היא מכניסה מלא כסף ממותג הביוטי שלה, והם הבינו שזה עובד ורצו גם".

"יש תגובות פוגעניות"

שחף כחלון, 22, כוכב טיקטוק בהתהוות ורקדן של אגם בוחבוט, שמוכר הרבה בזכות הציפורניים המשוגעות שלו, מאמין שזה רק עניין של זמן עד שזה יפרוץ גם בארץ: "אני רואה שגברים מתחילים להתנסות ולהבין שזה לא משהו חריג, וזה קורה בעיקר בזכות הטיקטוק. הטיקטוקרים מחו"ל, שרובם עם לק בלי קשר לנטייתם המינית, פתחו לזה את הדלת. ועכשיו, כשזמרים סטרייטים משיקים ליין של לקים, זה עוד יותר פותח את השיח, וכל מה שמייצר שיח הוא טוב. יש אנשים שרואים את זה ואומרים לעצמם, 'אולי זה כן סבבה גם לגברים'".
אתה מבחין בשינוי כלשהו בשיח?
"אני עושה לקים משוגעים כבר שנתיים, התחלתי כי הבנתי שזה יכול להיות הייחוד שלי כאן, כי אף אחד בארץ לא ממש עושה את זה. וכן, אני רואה הרבה תגובות מפרגנות, אבל עדיין יש גם, 'מה, אתה בת? למה אתה שם לק?', ויש גם תגובות הרבה יותר פוגעניות. אחת המטרות שלי היא לשנות את הסטיגמה על זה".
"אני עושה לעצמי לקים בצבעים כבר חמש שנים, מאז שפתחתי את העסק לבניית ציפורניים יחד עם בן זוגי", מוסיף דנציגר. "אפילו אמא שלי בהתחלה הייתה אומרת לי, 'מה זה השטויות האלה?', והיום היא רוצה שאעשה לה את הצורות והצבעים שאני עושה לעצמי. אני יכול להבין את זה, גבר שהולך עם ציפורניים זה לא משהו שקורה כל יום. אם אני עושה את זה, אני גם רוצה את תשומת הלב ואת המבטים. אם לא היה לי אומץ ורצון למשוך את העין, לא הייתי עושה את זה. לצערי אנשים עוצרים את עצמם פשוט כי הם מפחדים מהתגובות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button