חדי אקסלרד. "גם להגניב ליטוף קטן או נשיקה זה חיזור משמעותי"

"מיניות היא כמו התשובה לאנרגיית המוות שמקיפה אותנו מאז ה־7 באוקטובר"

גם אם אתן מפונות מביתכן ונמצאות עם המשפחה במקום זר - אל תוותרו על האינטימיות הזוגית. היועצת הזוגית חדי אקסלרד מסבירה למה

פורסם:
חדי אקסלרד (43), יועצת זוגית, מרצה ללימודי משפחה, מגישת הפודקאסט Update העוסק במערכות יחסים, נשואה ואמא לשניים, גרה במזכרת־בתיה.
היי חדי, בעקבות המלחמה כ־200 אלף איש מיישובי העוטף והצפון פונו מבתיהם וגרים אצל בני משפחה או בבתי מלון, לא פעם בחדרים קטנים וצפופים עם הילדים, במצב קיצוני של חוסר ודאות. איך כל זה, להערכתך, משפיע על הזוגיות ועל האינטימיות שלנו?
"אין ספק שהקשיים האישיים של המפונים כרגע משפיעים מאוד גם על הזוגיות. אם הם פונו למלון, זה אומר שיש חוסר גדול במרחב אישי. אם הם גרים אצל ההורים של אחד הצדדים, מאוד קל ליפול למצב שבו ההורים מתערבים בקשר הזוגי וזה יוצר ריב. בכל מקרה, השהייה יחד כל הזמן מייצרת תחושה לא נעימה של סיר לחץ.
"לכך מצטרף המצב האישי של בני הזוג, שבתקופה הזאת יכול לכלול עצב, פחד, התכנסות וחרדה. כשאני עוברת משהו קשה, אני עלולה להתאכזב מהתמיכה שאני מקבלת או לא מקבלת מבן הזוג שלי ולשכוח שגם הוא שקוע כרגע באבל של עצמו, או עובר עכשיו מסע הישרדות פנימי משלו ולא בהכרח פנוי אליי. זה משהו שמאוד משפיע על הזוגיות וגם על המיניות שלנו. אתגר נוסף שקיים במגורים הארעיים האלה הוא שאין כמעט אפשרות לייצר זמן זוגי ואינטימי, ועלינו ליצור אותו יש מאין".
למה חשוב להקפיד על זמן זוגי־אינטימי גם בתקופות מאתגרות?
"זוגיות היא מקור לנחמה ולביטחון, ומיניות היא אנרגיית החיים. היא כמו התשובה לאנרגיית המוות שמקיפה אותנו מאז ה־7 באוקטובר. היא גורמת לנו להרגיש בחיים ועוזרת לנו לבחור בהם כתשובה למוות ולשכול. במצב שבו כולנו נמצאים בו היום, אני קודם שורדת, אחר כך מטפלת בילדים, אחר כך חושבת על מצבי הכלכלי ורק אחר כך על הזוגיות והמיניות, שנדחפות לסוף סדר העדיפויות".
"הכי קל לוותר על המיניות בזמנים האלה, אבל אני מציעה לזוגות לא לרדת מפסי הרכבת, כי אחרת יהיה להם קשה מאוד לחזור למסלול"
אז את ממליצה להעלות אותן למקום גבוה יותר.
"מיניות מזכירה לי שיש גם אותי, שיש משהו שהוא שלי, שמגיע לי. מיניות היא כמו מסר לעצמי שאני חיה וקיימת, והיא מייצרת שחרור מסטרס ומלחצים. היא מתנה לעצמי שמראה לי שאני מושכת ורצויה, והיא גם מקור זמין לנחמה. היא מאפשרת לי להראות לבן הזוג שלי שהוא נחשק ורצוי. היא מעבירה לו את המסר שאני רוצה להיות איתו, להתעטף ולהתנחם. לדעתי מיניות מהווה גם מסר חינוכי לילדים שלנו - שאמא ואבא רוצים להיות ביחד ואוהבים זה את זה. ילדים שיודעים שההורים שלהם משקיעים בזוגיות שלהם, מקבלים את המסר שזוגיות היא משהו משמעותי ונחשפים למודל זוגי בריא".
אבל זה לא פשוט להשקיע בדברים האלה כרגע. זה נראה כמו מותרות.
"הכי קל לוותר על המיניות בזמנים האלה, אבל אני מציעה לזוגות לא לרדת מפסי הרכבת, כי אחרת יהיה להם קשה מאוד לחזור למסלול. ברגע שמוותרים על מין לאורך זמן, זה עלול להפוך למצב קבוע ולבעיה זוגית שתאיים על הקשר".
מה אפשר לעשות כדי לייצר אינטימיות בתנאים של חוסר פרטיות?
"קודם כול, להיות 'על זה' ולמצוא זמן איכות זוגי. אני בכוונה מתייחסת לאיכות ולא לכמות. זה יכול להיות קצר, רבע שעה עד 20 דקות בסוף היום, בלי טלפון. נטו זמן זוגי לתשומת לב ולקשב האחד לשנייה. להגיד לו, 'אני פה בשבילך, מתעניינת בך וסקרנית לגביך'. גם המיניות לא חייבת להיות מלאה כשאין פרטיות. מה שחשוב פה זה לדאוג שתהיה אווירה כללית של חיזור. למשל, במחמאות או במגע קטן. לשמר ככה את האנרגיה המינית ביניכם".
למה דווקא הנקודה של החיזור חשובה?
"אנשים שוכחים מההיבט החיזורי של המיניות, אבל הוא מאוד־מאוד חשוב. המתח הזה מאפשר לי את הידיעה שאתה עדיין רואה אותי כאישה ושאני עדיין רואה אותך כגבר. אפשר להיעזר במשפחה נוספת כדי שרגע מישהו יעסיק את הילדים, ואז לגנוב לעצמכם רגעים קטנים של ריגוש. מה שחשוב הוא שנסתכל על ההרפתקה שבזה ונהפוך את הלימון ללימונדה, כי איזו עוד ברירה יש לנו? ההתגברות על האתגר המשותף הזה יחד יכולה לחזק את מערכת היחסים, וגם לצקת בה עומק רב והמון משמעות".
סקס טיפ: "גם להגניב ליטוף קטן או נשיקה זה חיזור משמעותי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button