תמר דרסלר. "בארצות־הברית מגדלים חולדות כחיות מחמד בכמויות"

מחפשת בית חם לחולדות משדרות: "תשתחררו מהסטיגמה, חולדה לוקחת כל אוגר בכיס הקטן"

תמר דרסלר הצילה חיות מחמד רבות של תושבי שדרות, ועדיין נותרו אצלה 35 חולדות שמחכות לבית מאמץ חם. "הן חיות מקסימות", היא אומרת, "ואנחנו נותנים אותן רק למשפחות טובות, לא למי שרוצה להשתמש בהן כמזון לנחשים"

פורסם:
"תשתחררו מהסטיגמה, חולדות לוקחות כל אוגר בכיס הקטן", טוענת תמר דרסלר, שבעקבות המלחמה לקחה על עצמה משימה יוצאת דופן: הצלת חולדות משדרות ומציאת בית חדש עבורן. מדובר בחולדות בצבע קרם, אפרסק ולבן עם כתמים חומים, שהגיעו ארצה לפני עשור - ופרוותן נעימה מאוד, לדבריה. "זו חולדה רגילה, בצבעים", היא מסבירה. "בישראל כמעט ולא מגדלים זנים כמו חולדות דמבו או מתולתלות, כי אין מודעות לזה".
דרסלר (52), שמתגוררת בהוד־השרון, עוסקת בסיוע הומניטרי בהתנדבות כבר 30 שנה. אירועי 7 באוקטובר הותירו אותה בהלם, אבל למחרת כבר התעשתה והקימה חמ"ל של נהגים שמסיעים אנשים, ציוד ובעלי חיים. בנוסף היא מסייעת לתושבי שדרות באמצעות אספקת ציוד לבעלי חיים. תוך כדי פעילות התברר לה כי בעקבות המלחמה חלק ניכר מהאנשים שנותרו בעיר אינם מסוגלים לטפל בחיות המחמד שברשותם. היא סיפקה ציוד ומזון לבעלי החיים של מי שנשארו שם, ביניהם גבר שמגדל 90 חתולים ("הוא יודע את השמות של כולם בעל פה") ומאכיל בנוסף עוד 100 חתולי רחוב. אבל התברר שלא די בכך. "אנשים נקשרים לחתולים, לכלבים ולתוכים, אבל הרבה פחות לציפורים קטנות, לאוגרים, לארנבים ולחולדות. אותן ממש ביקשו מאיתנו לקחת. אספנו 140 חיות".
תמר דרסלר: "נכון שחולדות יכולות להקל מאוד על ילדים בימים קשים אלה, אבל אנחנו לא ליסינג ולא מספקים צעצועים. אי־אפשר להחזיר חיות אחרי חצי שנה'כי הילד השתעמם'"
בכמה ימי אימוץ שערכה לאחרונה בביתה יחד עם מתנדבות, מסרה דרסלר לא מעט בעלי חיים, ועדיין נותרו אצלה בבית 18 אוגרים ו־35 חולדות שגדלו עד עכשיו אצל אנשים פרטיים, והיא מחפשת להם בית מתאים. כולם נבדקו על ידי וטרינר בחודש האחרון ונמצאו בריאים. "אנחנו מוסרים חולדות רק למשפחות טובות, שכבר גידלו חיה אחרת בעבר ומבינים את המחויבות לשנתיים־שלוש, שזו תוחלת החיים שלהן. יש פה גורים יפהפיים, חולדות הן חיות מקסימות שמתעניינות בבני אדם ואוהבות לשבת על כתף של אנשים, מחזירות המון אהבה והרבה פחות נושכות מאוגרים. בארצות־הברית מגדלים חולדות כחיות מחמד בכמויות והן מסתובבות בבית בצורה חופשית".
2 צפייה בגלריה
לאמץ עכברוש
לאמץ עכברוש
כל העכברושים שמיועדים למסירה נבדקו על ידי וטרינר בחודש האחרון ונמצאו בריאים
(צילום: אלבום פרטי)
עוד כתבות בלאשה:

כבר בגיל צעיר החלה דרסלר להציל חיות וחלמה להיות וטרינרית. "אני כל כך שמחה שלא הלכתי על זה, כי לא הייתי מסוגלת לגבות על זה כסף", היא אומרת. בביתה היא מגדלת בעלי חיים שהצילה ממקומות שונים, ובהם הודיה, תרנגולת הודו שהצילה מטקס כפרות ("היא חכמה ונחמדה והולכת אחריי לכל מקום"), צ'יקו התרנגול, שהוא אביה של התרנגולת הג'ינג'ית ששמה סתיו שפיר ("יש לה אופי והיא מהממת"), תשעה ארנבים ("ניצולים מכל מיני מקומות"), שלושה כלבים ושני חתולים. על אחת הכלבות אף כתבה ספר בשם "פיצקי מוצאת בית", שיצא לאור בקיץ האחרון במימון עצמי.
דרסלר, בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, עבדה במשך 15 שנה כעיתונאית ובמקביל תמיד עסקה בפעילות חברתית. לפני שבע שנים הקימה את העמותה Humans for Humans, שבאמצעותה היא פועלת בזירות שונות בארץ ובעולם, לפי הצורך הבוער. "יחסית לעמותה פיצית עם חשבון בנק זערורי אנחנו עושים המון ואנחנו לא אומרים לא לשום בקשה", היא אומרת. במשך חמש שנים סייעה לפליטים מסוריה, אפגניסטן ואיראן שהגיעו לאי היווני כיוס. בין לבין פעלה למען שורדות זנות ודרי רחוב, ולפני חמישה חודשים תרמה כליה לאדם שאיננה מכירה והיא גם מתנדבת כחובשת במד"א.
"החולדה היא חיה חברתית, שחייבת עוד לפחות אחד מהמין שלה, ולכן אנחנו מוסרים חולדות רק למי שלוקח שתיים או שלוש. למי שרגיש לריחות כדאי להצטייד בספריי שמפחית את הריח"
חשוב לה להדגיש שבמסגרת פעילותה למען חולדות היא אינה מחפשת להן משפחות אומנה אלא משפחות שיגדלו אותן בקביעות. "יש בארץ קטע של להביא בעל חיים לילד", היא קובלת, "אנחנו לא ליסינג ולא מספקים צעצועים. אי־אפשר להחזיר חיות אחרי חצי שנה 'כי הילד השתעמם'. נכון שחולדות יכולות מאוד להקל על ילדים בימים קשים אלה, אבל אי־אפשר להחזיר אותן כשתסתיים התקופה הזו".
מה צריך לדעת לפני שמאמצים חולדה?
"החולדה היא חיה מאוד חברתית, שחייבת עוד לפחות אחד מהמין שלה, ולכן אנחנו מוסרים חולדות רק למי שלוקח שתיים או שלוש. זו גם חיה שאוהבת מרחבים, ולכן צריך לבוא עם כלוב מספיק גדול. לא נמסור חולדות למי שיבוא עם כלוב של אוגר. החולדות אוהבות להתכרבל, לכן כדאי לשים כמה בדים רכים בכלוב ומומלץ לכבס אותם מעת לעת, בגלל הריח שדובק בהם. בנוסף, צריך להצטייד במזון לחולדות ובחטיפים".
מה הן אוכלות?
"אוכל שקונים בכל חנות של ציוד לבעלי חיים, וצריך גם כלי שתייה ואוכל. למי שרגיש לריחות כדאי להצטייד בספריי שמפחית את ריח החולדות בבית. כדאי גם לקרוא קצת באינטרנט לפני האימוץ ויש ברשת רשימת וטרינרים שמטפלים בחולדות".
אני מבינה שאת עושה סינון לאנשים שפונים אלייך.
"כן, אנחנו מסננים את מי שרוצים לקחת מאיתנו חולדות כדי להאכיל את הנחשים שלהם! פנה אליי מישהו ששאל: 'כמה חתיכות יש לך? אני אקח את הכול'. היה גם אחד ששאל אם יש לנו גורים בני כמה ימים, והיה לי ברור שזה להאכלת נחשים. אז אל תנסו אותנו, אנחנו לא נחמדים לכאלה".
  • רוצה לאמץ חולדה? כתבי לתמר, ווטסאפ בלבד: 054-3256494
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button