יש אלף דרכים אחרות לשפר את חיי המין, גם בלי לתלות דגל ניצחון שמעיד - ״שפכתי!״

מהי שפיכה נשית והאם היא באמת מעידה על שיא אורגזמי?

יש נשים שמפרישות כמות גדולה מאוד של נוזלים במהלך הסקס. יש כאלה שמכנים זאת שפיכה נשית, אבל האם המושג הזה אמיתי או המצאה של סרטי פורנו?

פורסם:
בעבודה השוטפת בקליניקה אני נשאל לא פעם, בדרך כלל על ידי צעירים וצעירות, על אודות מה שמכונה ״שפיכה נשית״ (באנגלית Squirting). לצד הסקרנות, ההתעניינות בנושא מסגירה את ההשתוקקות של השואלים לחוות את התופעה. חלקם צפו בסרטי פורנו וראו נשים שאחרי גירוי עצמי או גירוי מצד הפרטנר/ית, מתיזות מתוך הנרתיק מין סילון שקוף, שמעיד לכאורה על אורגזמה חזקה במיוחד. ״איך מגיעים לזה?״ חקר אותי זוג, שנהנה מסקס נהדר ורוצה יותר.
אקדים ואציין כי בקרב חוקרי מין ניטש ויכוח גדול סביב פליטת הנוזל הזה מהנרתיק, לפני או בעת אורגזמה. הסבר רווח הוא כי מדובר בעצם בשחרור שתן, שנצבר במהלך הגירוי המיני. הקביעה הזו נתקלת בהתנגדות בקרב רופאי מין וסקסולוגים לא מעטים, ובכנסים בהשתתפותם מתלהטות מחלוקות. באירוע שכזה שבו השתתפתי, התהלכו בינינו רופאים שעל חולצותיהם בלט פאץ׳ עם הכיתוב ״מאמינים בשפיכה נשית״, לצד מי שהפאצ׳ים שלהם הכריזו ״זה רק פיפי״. עד כדי כך.
המחקרים מנסים לחתור לשורה התחתונה, אבל זו עדיין רחוקה מלהיכתב. כך או כך, שחרור בנפח משמעותי של הנוזל הזה - המיוחס לאורגזמה חזקה מאוד - מאפיין שיעור קטן של נשים ולגמרי לא בכל אינטראקציה מינית. רוב הנשים לא חוו את זה מעולם, חלקן לעתים נדירות, ואחרות ברמות שפיכה משתנות. הסטטיסטיקה אולי לא משקרת, אבל מיתוס השפיכה החזקה מתדלק ציידי וציידות שיאים מיניים.
"מה שיכול להגביר את הסיכוי - הלא גדול - להתזה, הוא בעיקר גירוי של פנים הנרתיק, בחלקו העליון. גירוי של החלק הפנימי של הדגדגן מדווח כמאיץ אפשרי של שפיכה נשית"
הבדיקות הכימיות של אותו נוזל, רחוקות מלהיות חד־משמעיות. הממצאים נעים בין מפל שתן, שחרור שתן מעורב בנוזלי פות רגילים, ופליטת נוזלים המופרשים מבלוטות שמסביב לשופכה. להפרשה מהבלוטות נלווה הסבר: תפקידה לסכך את מבוא הנרתיק בעת יחסי מין ובעת אורגזמה, והפרשה מוגברת היא סוג של הכנה לשפיכה של הגבר. היא נועדה להוריד את רמת החיכוך של איבר המין שלו עם הנרתיק, כדי לשמור על טמפרטורה, שתאפשר לזרעונים דרך סלולה לפתח הרחם ולרחם.
אז מי צודק בוויכוח הלא נגמר הזה? כנראה כולם.
יש נשים שמשחררות שתן, יש כאלה שמשחררות ערבוב של שתן ונוזלי פות, וכאלה שהבלוטות עושות אצלן את העבודה. מה שחשוב יותר ממי צודק, הוא שההתזה הנשית לא צריכה להצטייר כמחוז חפץ נכסף. מי שחוותה את זה - שיערב ויבושם לה; מי שלא - שתיהנה בדרכה.
יש להניח שהמסע אל המפל הנסתר מענג מאוד, כי הוא מלווה בגירוי תמידי של איבר המין הנשי. מצד שני, האכזבה מאי־ההגעה ליעד עלולה גם לשבש את ההנאה מהסקס. בואו נזכור שרוב רובן של הנשים לא מתיזות באורגזמה חזקה ויש מי שכן מתיזות גם בלי אורגזמה כזו. אני מציע לכל הפוקדות והפוקדים סדנאות מין, שמבטיחות ללמד איך מגיעים לשפיכה נשית חזקה, שלא ישתעבדו לאתגר המיותר. יש אלף דרכים אחרות לשפר את חיי המין, גם בלי לתלות דגל ניצחון שמעיד - ״שפכתי!״
ציפיות יתר לפרס לא מוכר מונעות אותו בדרך כלל. לפעמים הוא בכלל מגיע בהפתעה. ואם בכל זאת מתעקשים? מה שיכול להגביר את הסיכוי - הלא גדול - להתזה, הוא בעיקר גירוי של פנים הנרתיק, בחלקו העליון. גירוי של החלק הפנימי של הדגדגן מדווח כמאיץ אפשרי של שפיכה נשית. עם זאת, לחץ מוגזם על נקודת הג׳י עלול גם להסב אי־נוחות. בכל מקרה, הקשיבו לגופכן, ועשו רק מה שמרגיש נעים ומהנה.
  • ד"ר יצחק (צחי) בן־ציון, מנהל המרפאה לבריאות מינית בבית החולים "סורוקה" ופסיכיאטר מחוז הדרום, שירותי בריאות כללית
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button