מרימה ספרי. מנויה 47 שנה

"יש לי יותר מאלף גיליונות בבית": תכירו את המנויות שלא נפרדות מה"לאשה" שלהן

מה עושים כשיש בבית מאות גיליונות של "לאשה"? ואיך מוצאים מתכון, אם הערימה כוללת כ־50 חוברות "שף"? לרגל יום ההולדת ה-76 של השבועון "לאשה", פגשנו ארבע מנויות שהן גם אספניות רציניות

פורסם:

"הגיליונות מסודרים לפי סדר כרונולוגי"

מרימה ספרי, בת 75 מבנימינה, מזכירה בבית ספר, גרושה, אמא ל־2, סבתא ל־4
כמה שנים את אוספת? "התחלתי לאסוף לפני הרבה מאוד שנים, אבל מסרתי את הגיליונות לבית הספר לילדים עם צרכים מיוחדים שבו אני עובדת. נשארו לי גיליונות משנת 2016 ואני ממשיכה לאסוף".
למה בעצם? "מאז שאני זוכרת את עצמי היה 'לאשה' בבית. לאמא שלי היה מינוי ונהניתי לדפדף בעיתון גם כשלא ידעתי לקרוא. אחרי שנישאתי, אמא שלי עשתה לי מינוי במתנה ליום ההולדת. מאז, כמעט 47 שנים, אני מנויה ל'לאשה'".
איפה נמצאים הגיליונות? "בכל מיני מקומות, מסודרים לפי סדר כרונולוגי. אני אחיה עד 120 ואדביק את הקצב, כי אני לא תמיד מספיקה לקרוא הכול".

"כל גיליון אוצר בתוכו עולם שלם"

רונית פרץ, בת 31 מבאר־שבע, קונדיטורית, משווקת דיגיטלית, כותבת ועורכת תוכן, רווקה
4 צפייה בגלריה
רונית פרץ
רונית פרץ
רונית פרץ. מעבירה לאחות הגדולה
(צילום: הרצל יוסף)
כמה שנים את אוספת גיליונות? "כ־5 שנים, אבל יש לי בערך 400 גיליונות".
למה? "כל גיליון אוצר בתוכו עולם שלם, מעניין ומרתק, וקשה לי להיפרד מהם. אמא שלי נהגה לקנות 'לאשה' באופן קבוע עוד כשהייתי ילדה ואז עשתה מינוי לעיתון. כשהייתה מצטברת כמות, היא הייתה ממיינת – גוזרת מתכונים שאהבה, כתבות מעניינות וטיפים ופותרת את התשחצים – ואז מעבירה לאחותה הגדולה. כשהיא הפסיקה להעביר את ה'לאשות', הן החלו להצטבר. כשעברנו דירה לפני כשנתיים התעקשתי להעביר אותן איתנו, ואז הבנתי שיש כאן אוסף רציני".
איפה נמצאים הגיליונות? "בארגז ובשקיות בד בחדר. אולי יש דרך לשמור את ה'לאשות' כך שלא יתפסו מקום ויישמרו בצורה טובה? עדיין לא מצאתי פתרון מקורי, אשמח לשמוע על כזה".
מדורים אהובים? "בריאות ואושר, המכתב שלא נכתב, מלחשים, אסטרולוגיה, טורים אישיים, טור העורכת, זה בדוק, מדור תיירות, ביוטי בלנדר, עם היפה שלי ושף. כמעט הכול!".
מה תאחלי ליום ההולדת של "לאשה"? "אני מאחלת לכולנו להמשיך ליהנות מהעיתון בכל פעם מחדש. אני מבקשת מהמערכת להמשיך להציף נושאים שנחשבים טאבו, זה חשוב".

"גם בעלי נהנה מאוד מהמגזין"

איריס ברבי, בת 56 מנתיבות, סייעת בגן ילדים, נשואה
4 צפייה בגלריה
 איריס ברבי
 איריס ברבי
איריס ברבי. משאילה לחברות
(צילום: חיים הורנשטיין)

כמה שנים את אוספת? "מאז שהתחלתי להיות מנויה, לפני 20 שנה. יש לי יותר מאלף גיליונות".
איפה את שומרת אותם? "בערימה בספרייה ובמחסן. לפעמים אני חוזרת לגליונות מהעבר וקוראת אותם שוב".
למה בעצם? "גם בעלי נהנה מאוד מהמגזין. שנינו תמיד מחכים לימי שני, לקבל את 'לאשה'. אני גם משאילה גיליונות מדי פעם לחברות".
מדורים אהובים? "המכתב שלא נכתב, תשבצים, אופנה והכתבות".
יום אחד תורישי את האוסף? "אתרום בשמחה למי שירצה. תרמתי כבר כמה גיליונות למועדוניות"

"מתייקת לפי נושאים"

שריתה מנדלסון, בת 54 מירושלים, ספרנית, נשואה, אמא ל־4, סבתא ל־3
4 צפייה בגלריה
 שריתה מנדלסון
 שריתה מנדלסון
שריתה מנדלסון. תוריש לבת
(צילום: חני מנדלסון)

כמה שנים את אוספת? "התחלתי לקרוא 'לאשה' בכיתה ט', הייתי מנויה למשך תקופה ואז שוב מהקורונה. אני אוספת את מוספי שף של המגזין כבר 14 שנים. בעבר היה לי אוסף של מדור 'לבית' משנות ה־80 ואספתי את כל מה שקשור לסריגת קרושה - וילונות ומפות. לצערי, השאלתי את האוסף למישהי שלא החזירה אותו, אבל פרסמתי מודעה וקיבלתי גיליונות ממישהי אחרת".
האם מוספי שף נמצאם אצלך במטבח? "יש לי בערך 50 מוספים שלמים, ואני אוספת אותם כי ההפקות יפות כל כך! חלקם על מדף בחדר והישנים יותר בקלסר שמנמן במטבח".
את גם מבשלת מהם? "כן, אני גוזרת את מה שמעניין ומתייקת לפי נושאים: חלבי, בשרי, מרקים, דגים, עוגות, מנות אחרונות וגם מנות טבעוניות, בשביל הבת שלי. לפעמים אני מצלמת מתכונים ומעלה לתיקיות בפינטרסט".
מה עוד את אוהבת לקרוא ב"לאשה"? "את המכתב שלא נכתב, ההמלצות לסרטים ואת מדור הספרות".
יום אחד תורישי את האוסף? "כן, לבת שלי חני, היא שפית טבעונית ויש לה קייטרינג".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button