ביונסה. המחלה תקפה בעיקר בעור

לא רק הבעיה של ביונסה: מה חשוב לדעת על מחלת הפסוריאזיס

לאחרונה חשפה הזמרת כי גם היא סובלת ממחלת הפסוריאזיס. מה חשוב לדעת על מחלת העור הזו כדי להקטין את התלקחויותיה?

פורסם:
ביונסה (42) השיקה לאחרונה את קו מוצרי טיפוח השיער שלה, ואין כמו חשיפה מרעישה שתעשה על הדרך קצת יחסי ציבור: הזמרת גילתה למוזמני ההשקה כי היא סובלת מפסוריאזיס באזור הקרקפת.
הדיווה הכי גדולה בעולם שיתפה כיצד החיים לצד מחלת העור האוטואימונית הלא נעימה הזו גרמו לה לפתח את קו המוצרים החדש שלה, Cécred, שאמור לסייע לכל מי שסובלת מבעיות בשיער. בריאיון למגזין Essence חשפה הזמרת כי הפסוריאזיס תקף אותה בעיקר בראש וגרם לה לבעיות חמורות בשיער, והוסיפה על הקשר שיש לכל אחד מאיתנו עם השיער שלו: "מערכת היחסים שלנו עם השיער היא אישית ומורכבת. חוויות ורגעים מסוימים נקשרים בשיער של כל אחד ואחת מאיתנו. יש לי זיכרון שבו אבא שלי מורח שמן על הקרקפת שלי כדי לטפל בפסוריאזיס - אלה רגעים שהיו קדושים עבורי".
"פסוריאזיס היא מחלת עור שכיחה, יותר מ־2% מהאוכלוסייה סובלים ממנה", מסבירה לנו ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור. "מדובר במחלת עור כרונית הנגרמת מהפרעה במערכת החיסון שמפיקה תאי עור נוספים במהירות גבוהה מדי. התסמינים יכולים להשתנות מאדם לאדם: זה יכול להתבטא בפריחה קלה במרפקים או בקרקפת, אבל זו יכולה גם להיות מחלה סוערת, מפושטת ובלתי צפויה - ולכן הייעוץ הרפואי קריטי".
יש דרך למנוע את התפרצות המחלה?
"יש פה מרכיב גנטי שאותו אי־אפשר לשנות, אבל יש גם מרכיב אישי וגורמים שעלולים להחמיר אם לא מטפלים בהם כמו שצריך. לדוגמה, שימון של העור הוא חלק חשוב בטיפול ויכול להוות טיפול ראשוני במקרה שלא מצליחים להגיע לרופא. ידוע שמחלת הפסוריאזיס מתעוררת ומתלקחת במצבי מתח נפשי, ולכן יש לטפל גם בגורם זה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button