אליאנה תדהר. "שאנשים יתמודדו עם זה שהתחתנו ושטוב לנו"

אליאנה תדהר על החיים אחרי החתונה: "אני לגמרי מוכנה לילדים"

שנה עמוסה עברה על תדהר: אחרי המתנה של שנה בגלל הקורונה, היא נישאה לפני חודשיים ללי בירן ("היה לי חשוב שהטקס יהיה שוויוני"), החליטה להיות גם זמרת ("אני מתבגרת ביחד עם הקהל שלי"), ומשחקת בסדרה "בעלת החלומות" ובסרטו של אבי נשר "תמונת ניצחון"

פורסם:
אליאנה תדהר מצטלמת לשער לאשה. לחצו לצפייה
( כתבת וידאו: אביב וינברגר, צילום: ירון שרון, עריכה: אמיר ג'ורג'י )
אליאנה תדהר ידועה כמרואיינת לא מאוד מתמסרת, אבל היא מפתיעה כשהיא מתרפקת על ההתחלה של סיפור האהבה שלה ושל בעלה הטרי, לי בירן. "עבדנו שנים ביחד. ב־2011 כבר הופענו ביחד בפסטיגל. תמיד חשבתי שהוא אדם מאוד מיוחד וחכם. צריך לדבר איתו חמש דקות כדי להבין כמה הוא שונה בנוף, כמה הוא משהו מיוחד. הוא יצור שלֵו, חכם ובטוח בעצמו, וזה נותן השראה.
"באותו פסטיגל עברתי תקופה מאתגרת משפחתית. בהסעה היו אוספים אותנו אחרונים, ואז היינו יושבים ביחד מקדימה. הוא היה שואל אותי, 'מה שלומך, אלי', זה השם שהוא נתן לי, ואני הייתי מתחילה לבכות. זה קרה כמה פעמים. מתישהו אמרתי לו, 'עזוב, אל תשאל אותי יותר'. זה לא שהוא ידע משהו, הוא לא ידע כלום. משהו בחיבור בינינו גרם לזה שמשהו התחולל אצלי. אני זוכרת שתהיתי לעצמי מי זה האדם הזר הזה שמרשה לעצמו לשלוח ככה יד לתוך הנשמה שלי. אבל אז עוד לא חשבתי עליו בקטע רומנטי. הייתי בזוגיות ארוכה אחרת. אחרי הפסטיגל התחלנו להופיע בשלישייה עם רוני דלומי, וטסנו לטורים בארצות־הברית. ככה שלוש שנים ברציפות, ועדיין לא קרה כלום".
"לי ואני תמיד היינו בפרנד זון, היו לנו שיחות נפש ארוכות ועמוקות, וסיפרתי לו דברים מנבכי הלב, אבל פתאום זה הרגיש שונה"
מתי קרתה התפנית ביחסים?
"הזמן עבר, ואני ואורן, החבר שלי דאז, נפרדנו אחרי שלוש שנים ביחד. גם לי נפרד מדר (זוזובסקי, ת.ב). באותו הזמן לוהקנו שנינו לשחק זוג בסדרה 'או בוי' בערוץ הילדים. תמיד היינו בפרנד זון, היו לנו שיחות נפש ארוכות ועמוקות, וסיפרתי לו דברים מנבכי הלב, אבל פתאום זה הרגיש שונה. היה לי פתאום חשוב לדעת אם הוא חושב שאני יפה או חכמה. הייתי מתלבטת מה ללבוש בבוקר לסט".
שיתפת מישהו בתחושות החדשות האלה?
"לא סיפרתי לאף אחד. נתתי לדברים לקרות, מרוב שהרגשתי שבהתאהבות הזו אני מחוברת לעצמי. זה היה שונה מהתאהבויות אחרות שהיו לי. מהר מאוד שנינו הבנו שקורה פה משהו".
3 צפייה בגלריה
אליאנה תדהר
אליאנה תדהר
"מבחינתי היה חשוב שגם אם רב יחתן אותנו, הטקס יהיה שוויוני"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: תומר אלמוזנינו)

מפה לשם זו הפכה לזוגיות בת כארבע שנים, ואז עוד שנה ומשהו של אירוסין. בירן (31) הציע נישואים לתדהר (29), ואז היא החליטה להציע לו בחזרה. "לי הציע לי נישואים בבית שלנו. פתאום ראיתי אותו כורע ברך ואומר כל מיני דברים יפים וחשובים. הרגשתי שזו חוויה מאוד עוצמתית שהוא מעניק לי, וגם אני רוצה לתת לו את זה".
אז איך הצעת לו?
"גם ההצעה שלי הייתה בבית. זה היה יותר בקטע של 'אני רוצה שתדע שאני לא רק מסכימה, אלא גם מבקשת שאתה תתחתן איתי'".

"גם ההצעה שלי הייתה בבית. זה היה יותר בקטע של 'אני רוצה שתדע שאני לא רק מסכימה, אלא גם מבקשת שאתה תתחתן איתי'"

הם התארסו בפברואר 2020, ערב פרוץ הקורונה, וחיכו עד לאגוסט האחרון, כיאה לזוג הסלבס שהם, שיהיה אפשר לקיים שוב חתונות גדולות.
באירוע שלכם היו 500 אורחים. דווקא היה אפשר לראות אתכם מתחתנים באירוע אינטימי של 20 איש.
"אני סאקרית של חתונות. אני יכולה לבכות בחופות של זרים. אני גם אוהבת את האווירה שכולם רוקדים ושמחים בשביל הזוג. זה מה שרציתי גם בשבילנו, חגיגת אהבה".

לתדהר לא היה דחוף שרב יחתן אותם, אך היא זרמה עם אהובה, שהוא שומר מסורת, מתברר. "לי הוא בן אדם מאמין. הוא מניח תפילין בבוקר, אומר שמע ישראל. מבחינתי היה חשוב שגם אם רב יחתן אותנו, הטקס יהיה שוויוני וגם נגיש ומובן. חיפשנו איך לעשות את זה, ואז מצאנו זוג מדהים. הגבר, שהוא רב, חיתן אותנו, ואשתו הרבנית עשתה לנו את ההדרכה הזוגית. היא גם יזמה את הטבילה בים במקום במקווה".
ספרי על הטבילה.
"זה היה מדהים. בא לי לעשות את זה כל יום. אמא שלי ואחותי הגיעו איתי לים. טבלתי באחד החופים של תל־אביב. לפני שטבלתי הרבנית שאלה אותי מה אני מאחלת לעצמי במסע הזה, ואמרתי שאני רוצה להיות בהכרת תודה, לראות את הטוב ואת ההזדמנות בכל דבר".
ואיך הייתה החופה? את זוכרת משהו בכלל, או שמההתרגשות נהיה לך בלאק?
"הרב למד איתנו לקראת החופה. רציתי לעמוד מתחת לחופה ולהבין כל מילה שנאמרת. למדנו מה אומר כל משפט. הרב הזהיר אותנו שאם הוא יסביר לקהל כל דבר, הטקס ייקח שלוש שעות. אמרתי לו, 'אז שייקח'. רציתי שאנשים ירגישו שלמדו משהו חדש. בסוף החופה נמשכה משהו כמו 40 דקות. הקהל היה קשוב. בכלל, הייתה אנרגיה אחרת. שנינו גם הקראנו דברים. הייתה אנרגיה גבוהה של חיבור ותמימות".
"לי הוא בן אדם מאמין. הוא מניח תפילין בבוקר, אומר שמע ישראל. מבחינתי היה חשוב שגם אם רב יחתן אותנו, הטקס יהיה שוויוני וגם נגיש ומובן"
ואיך חיי הנישואים?
"אני רוצה להגיד שהכל אותו הדבר, הרי זה לא שהיומיום שלנו השתנה. אבל כן יש משהו אחר. משהו התהדק, יותר מחויב, יותר שלם".
כבר שואלים אתכם על ילדים?
"ברור, אבל אנחנו באיזי. כשזה יקרה, זה יקרה. אבל כן, אני מוכנה לגמרי. גם לי. שנינו שם ברמת הבשלות. אבל זה מרגיש לי משהו כל כך קדוש וטהור לדבר עליו, כל כך עצום. הייתי בריאיון שבו העיתונאי ניסה להוציא ממני כותרת מתי נביא ילד לעולם. הוא ממש לחץ על תאריך. הרגשתי תחושה לא נוחה. זה לא מכבד. זה גם לא בשליטתנו. נשים מנסות ולא מצליחות. אני יכולה לתכנן ואני לא יודעת מה יקרה. בינתיים אנחנו נהנים מהמקום שאנחנו נמצאים בו".
אי־אפשר יותר עם הלאבי־דאבי הזה. לי כותב לך על כל תמונה שנייה באינסטגרם תגובה מתוקה, הוצאתם שני שירים ביחד, ובקורונה עשיתם כל יום לייב משותף. שתפי אותנו באיזה ריב עסיסי.
"אין לי. שאנשים יתמודדו עם זה שהתחתנו ושטוב לנו, ויפרגנו. אגב, לי רומנטיקן הרבה יותר ממני. בהופעות המשותפות שלנו, כשצריך להציג אחד את השנייה, הוא אומר לי דברים יפים על הבמה כמו 'אני מת להתחתן איתך' או 'האישה שאני הכי אוהב בעולם'. אני נורא מובכת תמיד. זו ציניות שהבאתי מהבית".
3 צפייה בגלריה
אליאנה תדהר
אליאנה תדהר
"לי רומנטיקן הרבה יותר ממני"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: תומר אלמוזנינו)

בשנה האחרונה עשתה עוד צעד בכניסה לעולם המבוגרים, עם תפקיד ב"תמונת הניצחון", סרטו החדש של אבי נשר, שעוסק בתקופת מלחמת השחרור (ומועמד ל־15 פרסי אופיר). תדהר כבר שיחקה בסרט הקולנוע "ארבע על ארבע". היא גם עשתה תפקיד בדרמת הטלוויזיה "להעיר את הדב", ובימים אלה משחקת בטלנובלה של HOT, "בעלת החלומות" (ימים ג'־ה' ב־20:00 ב־HOT בידור, ב־HOT VOD וב־Next TV).
ביום שתתברגי סופית בעולם המבוגרים, תעזבי את עולם הילדים בלי להסתכל אחורה, כמו שעשו רבים וטובים?
"אפשר לעשות גם וגם. כשאני בוחרת להשתתף בסדרה, אני מסתכלת על התוכן. אם הדמות מאתגרת ומגניב אותי לשחק אותה, אני אקח את זה. אם אקבל הצעה לסדרה למבוגרים והדמות תעניין לי את התחת, אני לא אעשה את זה".
"ישבתי לא מזמן בבר, והגיע איזה ג'מוס שטפח לי על הגב ואמר לי 'גדלתי עלייך'. זה כיף ומרגש. אני מתבגרת ביחד עם הקהל שלי"
בשנה האחרונה גם הוצאת שני סינגלים, "ממכר" ו"אהבה עיוורת". זו גם יציאה מהאזור המוכר שלך.
"הדבר שלכאורה יש לי יותר ידע בו זו המוזיקה. למדתי פסנתר ותיאוריה בקונסרבטוריון, והייתי בלהקה צבאית. לפני שנתיים, כשסיימתי את הפסטיגל, זו הייתה פעם ראשונה בעשר שנים שלא היה לי פרויקט צפוי באופק. אמרתי לעצמי, 'לא אעבוד יותר לעולם'. אחרי חודש וחצי לי ואני עשינו שיחה, והוא שאל אותי, 'מה מעניין אותך?'. זו שאלה שלא שאלתי את עצמי שנים. אמרתי לו 'מוזיקה'".
מי הקהל שלך בתחום הזה?
"ילדים ובני נוער שגדלו עליי הם כבר לא ילדים, והם אלה ששומעים אותי. ישבתי לא מזמן בבר, והגיע איזה ג'מוס שטפח לי על הגב ואמר לי 'גדלתי עלייך'. זה כיף ומרגש. אני מתבגרת ביחד עם הקהל שלי".
הראיון המלא עם אליענה תדהר מתפרסם בגיליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button