לירון וייצמן. "מעבר לשבוע כבר הייתי מסרבת"

לירון ויצמן: "להיכנס לבית 'האח הגדול' ל-3 ימים? אין שאלה. הייתי גומרת אותם"

לירון ויצמן מסתערת בפעם השביעית על הנחיית "האח הגדול", מסבירה איך דווקא מות אביו של בעלה גרם לה להבין איך צריך לחיות באמת, מדברת על סטנדרט היופי התובעני של מגישות בטלוויזיה, ולמה נמאס לה ששואלים אותה על ילד שלישי

פורסם:
אני מתכתבת עם לירון ויצמן כדי שנתאם ריאיון. היא עונה לי שהיא כרגע בניו־יורק ושנסתמס בשבוע הבא. למחרת אני נכנסת לאינסטגרם ומבינה בדיוק מה ויצמן עושה בתפוח הגדול. היא נסעה יחד עם חברותיה הטובות, רותם סלע, יעל גולדמן, אשת האופנה מיטל וינברג והבעלים של כולן - להפתיע את הבסטי גל גדות ולחגוג לוונדרוומן יום הולדת 38.
אתרי הבידור דיווחו בהתלהבות שהחבורה בילתה במסעדות יוקרה, קינחה במסיבות של האליטה והתחככה עם אושיות דוגמת קייטי פרי ולני קרביץ. אבל ויצמן מעדיפה להנמיך את האש. "את לא מבינה עד כמה הסלבס לא היו אישיו", היא אומרת, כשאני מבקשת להסניף איתה קצת אבק של כוכבים. "אני מבינה את הצורך לשאול את זה. בואי, אני מגיעה מגיא פינס. אני מניחה שגם אני במצב הפוך הייתי שואלת, 'נו, איזה סלבס פגשתם שם?'. אבל ההנאה הכי גדולה שלנו הייתה פשוט לבלות כחבורה, נשים וגברים, שכל כך אוהבים וכל כך כיף לנו לבלות אחד עם השני".
איך זה להסתובב בניו־יורק לצד גל גדות?
"גל היא כוכבת ענקית בחו"ל. עצומה. אז איך הסביבה מגיבה אליה? בדיוק כפי שאת יכולה לדמיין את זה".
ויצמן (39) החלה את הקריירה שלה כעיתונאית: במשך יותר מעשור, במסגרת עבודתה ב"ערב טוב עם גיא פינס", הביאה אייטמים ודיווחה עליהם, סיפרה על מעללי הכוכבים הנחשקים, אך בו־זמנית הפכה מהר מאוד גם היא למובילת קמפיינים, לחברה טובה של הסלבס שדיווחה עליהם ולאייטם בפני עצמה.
5 צפייה בגלריה
לירון וייצמן
לירון וייצמן
"כבר לא ממהרת לכתוב ולהעלות פוסטים"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: ראובן כהן)

בספטמבר 2021 העלתה פוסט באינסטגרם שבו הודיעה שהיא לוקחת הפסקה מהמסך עקב בעיה רפואית, וזאת משום ששוב העמיסה על עצמה יותר מדי ובחרה להנחות באותה תקופה את "האח הגדול" ואת "אקס פקטור" במקביל. "בדיעבד אני מצטערת שכתבתי את הפוסט", היא אומרת. "די מהר הבנתי שהוא יצא מפרופורציות. בסך הכול הייתה לי פציעת ספורט, דלקת בשריר, רק שהיא קרתה בתקופה עמוסה של עבודה, שבה גם לא ישנתי כמו שצריך ולא אכלתי כמו שצריך. זה גם לא שבאמת לקחתי פסק זמן מהמסך. היה לי קצת קשה, כאב לי וכתבתי את הפוסט כדי לפרוק, אבל במקרה שלי זה קיבל מלא כותרות באופן מוגזם לחלוטין.
"אבל למדתי מזה. אני כבר לא ממהרת לכתוב ולהעלות פוסטים. אני תמיד עוצרת וחושבת לפני. הפעם האחרונה שהעליתי משהו מהבטן, בלי לחשוב, לתכנן, לכתוב ולמחוק, הייתה לפני שלושה חודשים כשדב, אבא של בעלי, נפטר. קמתי בוקר אחד ולא האמנתי שזה קרה, שהוא כבר לא איתנו. נלי אמרה בתוכנית שלנו: 'לירון גילתה בגיל 38 שאנשים נפטרים בסוף'. והיא לא לגמרי טעתה. מלבד סבתא שלי שנפטרה כשהייתי בת 16, טפו־טפו, לא איבדתי עד היום אף אדם קרוב. אני בהחלט מניחה שחייתי בסוג של הדחקה. לא באמת קלטתי שיום אחד הכול יכול להיגמר. המוות שלו ניפץ לי את הבועה".
"השנה בעלי יטוס עם הבנות לקפריסין בלעדיי. ברור שאני מתבאסת מזה. אבל האם שווה לוותר על זה בשביל להנחות את התוכנית? התשובה היא כן. בהחלט"

אני מבינה שהייתם קרובים.
"מאוד! אני וסמיט הפכנו לזוג ב־2009, ומהר מאוד ההורים שלי וההורים שלו הפכו לחברים מאוד טובים. את כל ארוחות שישי עשינו יחד. ובויבוי, ככה קראנו לדב, היה חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. הייתי רואה אותו מינימום פעמיים בשבוע, מתקשרת אליו כל הזמן כדי להתייעץ איתו. הוא נפטר בגיל 65 מסרטן, ועד מותו היה גבר־גבר, האדם הכי חי, הכי שמח והכי אנרגטי שיש.
"יש דברים שהוא השאיר לי כמו בצוואה. הוא למשל היה אדם שלקח כל הזמן ביסים מאוד גדולים מהחיים: טייל, אירח, חגג. לפני מותו אני והחברות שלי (אותה חבורה שאיתה טסה לניו־יורק, כולל גדות. י"מ) תכננו לנסוע לשבוע נופש בסיישל. אבל אז המצב שלו הידרדר והוא היה בהוספיס ביתי. הוא שמע אותי בסלון מדברת בטלפון עם רותם (סלע) ואומרת לה שלא אצטרף לנסיעה. כשחזרתי אליו לחדר השינה הוא החזיק לי את היד ואמר: 'מה שמעתי? שאת מבטלת את הטיול?'. עניתי לו בבכי: 'אני לא אסע, זה לא מתאים'. הוא אמר: 'אני מבקש ממך לנסוע! כל יום שעובר לא חוזר!'. שבועיים אחרי זה הוא נפטר. במהלך השבעה הבנות נסעו לנופש, ובסוף השבעה שלו, אחרי שעלינו לקבר, החלטתי שאני עולה על מטוס ומצטרפת אליהן לארבעת הימים האחרונים. הכי לא מתאים לי לעשות דבר כזה, הכי לא אני. אבל חמותי וגיסתי דחפו אותי לזה, והרגשתי שככה גם בויבוי היה רוצה שאמשיך לחיות את חיי. אני באמת מרגישה שאני רוצה לחיות יותר בהשראתו: להיות יותר דומה לאיש מלא החיים שהוא היה".

5 צפייה בגלריה
לירון וייצמן
לירון וייצמן
"מרגישה שאני עדיין סוחבת את הצלקות של הניתוח הקיסרי שעברתי"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: ראובן כהן)


נהנית מכל רגע

ב־2018 הצטרפה וייצמן להנחיית "האח הגדול" ברשת 13. את העונה הראשונה הנחתה לצד עפר שכטר ואסי ישראלוף, ובהמשך לצד גיא זו־ארץ, שלצידו היא מנחה עד היום. מחר (30.5) היא עולה עם העונה השביעית בהנחייתה (שתשודר בהמשך בימים ראשון, רביעי, חמישי ושבת אחרי החדשות). "מדובר בתקופה מאוד אינטנסיבית, שלושה חודשים וחצי, ארבעה שידורים בשבוע, אבל אני באמת נהנית מכל רגע", היא מצהירה, "למרות שזה כרוך גם בהרבה ויתורים. תמיד עונות החורף מתנגשות עם ימי ההולדת של הבנות, ועונות הקיץ מתנגשות עם החופש הגדול. השנה, למשל, סמיט יטוס עם הבנות לשבוע לקפריסין בלעדיי. גם בשנה שעברה הם טסו בלעדיי. ברור שאני מתבאסת מזה. הבנות הן החיים שלי ובא לי לטוס איתן. אבל האם שווה לוותר על זה בשביל להנחות את התוכנית? התשובה היא כן. בהחלט. בעיקר כי אני יודעת שזה לא לשנה שלמה. ביתר הזמן יש לי יותר אוויר".
"אני מאוד נהנית מזה שהילדות גדלו ומרגישה מסופקת איתן. מרגיש לי נכון שיש שתיים. אפילו שהיו כאלה שאמרו לי שרק שניים זה עדיין לא משפחה. זה בעיניי טירוף וזה רק בישראל"

הבנות לא מתבאסות?
"פעם קרני הייתה הרבה יותר מתבאסת. אחרי שהסתיימה העונה האחרונה היא אמרה לי, 'אמא, את יודעת, השנה כבר לא היה כל כך נורא'. בתקופה של 'האח' אני נפגשת פחות עם חברות, יושבת פחות בבתי קפה, הכול כדי שאוכל להיות עם הבנות".
גם בלי הנחיית "האח", הלו"ז של ויצמן די עמוס. היא משמשת כשגרירה של "ארמאני ביוטי", כפרזנטורית של מועדון ההטבות של "מפעל הפיס", ולאחרונה הצטרפה לקמפיין של אתר "טרמינל X". בנוסף, במקביל ל"האח", היא תמשיך להגיש את תוכנית הרדיו שלה ושל תגר, שמשודרת בימים א'-ה' בין 14:00 ל־16:00 אחר הצהריים. "זו עבודה נורא כיפית", היא מסבירה למה לא שקלה לקחת פסק זמן מהרדיו. "נלי בעיניי היא אחת הנשים הכי חכמות ואינטליגנטיות שיש בתעשייה, והעבודה איתה מאוד מאתגרת. אני יודעת שלא אוכל להגיע לעבודה בצהריים בלי שעברתי על כמה עיתונים לפני כן, כי אחרת לא אוכל לתת פייט לאירוע שנקרא נלי תגר".
5 צפייה בגלריה
לירון וייצמן
לירון וייצמן
"עושה כל מה שצריך ושעושה לי טוב"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: ראובן כהן)

עוד שנה גם את בת 40, גיל של החלטות. למשל, אם להביא עוד ילד.
"אני חושבת שההחלטה הזו כבר נלקחה מזמן. תודה לאל, יש לנו שתי בנות בריאות, הן מספיקות לנו וטוב לנו ככה".
בריאיון שערכתי עם נלי חברתך, היא אמרה שאחת הסיבות שעוצרות אותה מלהביא לעולם ילד שלישי, היא יוקר המחיה.
"נכון שיקר מאוד לחיות פה, גם עבור שני אנשים שעובדים ומרוויחים יפה. אנחנו עדיין מסתכלים כל הזמן על חשבון הבנק. אבל אני אחטא למציאות אם אומר שזה השיקול. אז יהיה פחות ניו־יורק, פחות סיישל, פחות מלדיביים. יש מאיפה לקצץ. אני מרגישה שאני עדיין סוחבת את הצלקות של הניתוח הקיסרי שעברתי, תרתי משמע. אני גם פחות מתחברת לתקופת התינוקות. זה השלב שהיה לי הכי קשה. אני נהנית מאוד מזה שהילדות גדלו עכשיו ומרגישה מסופקת איתן. מרגיש לי נכון שיש שתיים, אפילו שהיו כאלה שאמרו לי שרק שניים זה עדיין לא משפחה. זה בעיניי טירוף וזה גם רק בישראל. מדינה של פרו ורבו. מדינה שחושבת שזה עניינו של כל אחד כמה ילדים יש לאחר. אני בעד שכל אחד יעשה מה שטוב לו".
אני מעדיפה לא להיכנס לאילו חומרים בדיוק נכנסים לי לעור, אבל אם מישהו חושב שבחורה מעל גיל 35 שעובדת בטלוויזיה לא מתחזקת את עצמה כדי להיראות מדהים, אז הוא תמים"

צודקת. אז בואי נדבר על המראה שמשתנה לקראת גיל 40.
"אם לומר את האמת, אני מרגישה שאני נראית טוב יותר מאי פעם. אפשר לכתוב 'לירון ויצמן' בגוגל ולראות את זה לבד. וכן, ברור שאני מתחזקת את עצמי ועושה כל מה שצריך ושעושה לי טוב. אני מעדיפה לא להיכנס לאילו חומרים בדיוק נכנסים לי לעור, אבל אם מישהו חושב שבחורה מעל גיל 35 שעובדת בטלוויזיה לא מתחזקת את עצמה כדי להגיע ולהיראות מדהים, אז הוא תמים".
את הליהוק של העונה הנוכחית של "האח הגדול" היא מנועה מלשתף, אבל היא מבטיחה שזו הולכת להיות עונה סופר־מעניינת: "אני מרגישה שהמשתתפים השנה מייצגים ממש את כל קבוצות האוכלוסייה. בשבוע הראשון הולכת להיות הפתעה מטורפת, משהו שלא עשינו באף עונה. זו הפתעה שלקח לי זמן לקלוט, אני מודה".
אם היו אומרים לך שההפתעה היא להכניס אותך, המנחה, לבית "האח" למשך שלושה ימים, היית מסכימה?
"תמורת הסכום הנכון, אין שאלה בכלל. עזבי שלושה ימים. הייתי מוכנה אפילו לשבוע. הייתי גומרת אותם. בואי, אני הרי יודעת איך הכול הולך. אבל מעבר לשבוע כבר הייתי מסרבת. אני חושבת שכל מתמודד ממוצע מתחיל לשכוח מהמצלמות ומההפקה חמישה ימים אחרי שהוא נכנס, ואז הוא והחיים האמיתיים שלו נחשפים באמת. אצלי, בגלל הניסיון, זה כנראה היה לוקח שמונה ימים. וזה בדיוק השלב שאחריו לא הייתי רוצה להישאר, גם לא תמורת שום סכום שבעולם".
הראיון המלא עם לירון וייצמן מתפרסם בגליון "לאשה", השבוע בדוכנים
5 צפייה בגלריה
לירון וייצמן
לירון וייצמן
לירון וייצמן
(צילום: שי פרנקו, סגנון: ראובן כהן)

ע. סגנון: דניאל בן דוד, איפור: תהילה גוטליב, שיער: אדיר יעקב טופ ומכנסיים: ליאת בוטיק, מרכז שוסטר, ת"א אטרו ל"אמור", כיכר המדינה ת"א, נעליים: סטיב מאדן בגד ים: מיכל בוטיק, כיכר המדינה ת"א
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button