: רגע לפני שעוברים למאוזן, חשוב לנקות את העור מכל מה שעלול לסגור את הנקבוביות

לקום מחר בבוקר: איך לטפח את עור הפנים אחרי לילות לבנים?

החורף מאחורינו ולפנינו (טפו טפו!) קיץ של אירועים ומסיבות. איך יגיב העור שלך ללילה של בילויים ופחות מדי שעות שינה? כך תעזרי לו לעבור את זה בקלות

תמר איל־להב
פורסם:

כשהאירוע כולל: שתייה עד דלא ידעה

"צריכה מוגברת של אלכוהול בלילה בדרך כלל מתחברת גם עם הרבה פחות שעות שינה - בעקבות שני הגורמים מתרחשים בעור שני תהליכים: שחרור של רדיקלים חופשיים בגלל המחסור בשעות שינה, והסוכר שנמצא במשקאות האלכוהוליים נכנס ישירות לדם, שובר את סיבי הקולגן ומאיץ את תהליכי ההזדקנות", אומרת לנו מיכל חלילי, מדריכה בכירה במעבדות GIGI. התוצאה של השילוב בין השניים: עור פנים מיובש ונפיחות מתחת לעיניים.
המסלול המהיר לתיקון: לטענת חלילי, מומלץ מיד למרוח מסכת חֵמר לכיווץ כלי הדם ולספיחת רעלנים, ולאחר הסרתה להזין את העור בסרום ובלחות עשירים בסרמידים ופפטידים המשקמים את העור ומלחלחים אותו. "בנוסף, כפית קרה יכולה לעזור לצמצם את הנפיחות מתחת לעיניים - עסו בעזרתה את האזור בלחיצות קלות".

5 צפייה בגלריה
בילוי נשים שותות אלכוהול
בילוי נשים שותות אלכוהול
שילוב שיוצר עור פנים מיובש ונפיחות מתחת לעיניים
(צילום: shutterstock)

כשהאירוע כולל: ערב אפוף עשן

היום זה כבר ברור מאליו - לא חייבים לעשן כדי "ליהנות" מנזקי העישון. או במילים אחרות: העישון הפסיבי עובד ומשפיע על העור ועל השיער, ולא במובן הטוב של המילה. ההשפעה המיידית על עור הפנים היא גוון אפרורי ואובדן הברק הטבעי, אך במצטבר מדובר בנזק הרסני שכולל, בין השאר, העמקת קמטים במהירות יחסית ומרקם לא אחיד. ומה בגזרת השיער? "עשן הסיגריות נצמד לשיער וגורם לא רק למטרד של ריח אלא גם משפיע על איכות השערה. אם השיער עבר צבע או גוונים, הוא יכול לשנות את הגוון לצהבהב, ובכל מקרה העשן מחליש את השערה ומטשטש את הברק שלה", מציין מעצב השיער ושגריר OLAPLEX, אבישי אבן.
המסלול המהיר לתיקון: לעור הפנים - לחות בתרסיס הכוללת נוגדי חמצון וחומרים מרעננים שנותנים בוסט לעור. לשיער - סרום ריחני שגם מעצב מעט את השיער וגם מנטרל את הריח. מניחים מעט מהחומר על האצבעות ומעסים לתוך השיער.
5 צפייה בגלריה
עישון מעשנים נרגילה
עישון מעשנים נרגילה
עישון, גם פאסיבי, גורם להעמקת קמטים ומרקם לא אחיד
(צילום: shutterstock)

כשהאירוע כולל: אכילת מזונות שומניים

"אכילה שומנית היא לא דבר טוב לעור, אבל חשוב לציין שיש הבדל בין המזונות השונים. רוב הסיכויים שאם נאכל סטייק שומני לפני השינה, ההשפעה שלו לא תהיה מיידית על העור, אבל אם נאכל פיצוחים שעתירים בשומן ובמלח כנראה נקום עם פצעונים ועם עור עמום וחסר חיים", טוענת אלונה שכטר, הבעלים של מותג הטיפוח "אלונה שכטר" המבוסס על צמחי מרפא.
המסלול המהיר לתיקון: רגע לפני שעוברים למאוזן, חשוב לנקות את העור מכל מה שעלול לסגור את הנקבוביות, כלומר, לכלוך שנצבר במהלך היום והערב. אם לא הספקתן, חשוב לבצע את הפעולה בבוקר ומיד לאחריה להשתמש במגבונים או ברפידות עם חומצות שפותחות את הנקבוביות ומעניקות לעור זוהר מיידי.

5 צפייה בגלריה
חברים אוכלים נאגטס אוכל מזון שומני אוכל מטוגן
חברים אוכלים נאגטס אוכל מזון שומני אוכל מטוגן
אכילה שומנית היא לא דבר טוב לעור
(צילום: shutterstock)

כשהאירוע כולל: מתח ולחץ שמקשים עלינו להירדם

הורמון הלחץ קורטיזול מגביר את ייצור השומן וגורם להתפרצויות אקנה, ואם יש נטייה לפסוריאזיס או לאקזמות, זו לגמרי שעתן היפה.
המסלול המהיר לתיקון: דבר ראשון בבוקר, מיד לאחר הצחצוח, לבצע פילינג עדין להסרת תאים מתים ולחידוש העור (רצוי כזה על בסיס חומצות) ומיד לאחר הסרתו להזין את העור עם תכשירים המבוססים על רכיבים שנותנים זוהר מיידי כמו חומצה היאלורונית, חלקיקי זהב ושמנים.

5 צפייה בגלריה
אישה מוטרדת לחץ מתח חרדה
אישה מוטרדת לחץ מתח חרדה
הורמון הלחץ גורם להתפרצויות אקנה
(צילום: shutterstock)

עוד טיפים שעובדים כעזרה ראשונה בבוקר:

* נפיחות באשר היא, בין אם מתחת לעיניים ובין אם באזורים נוספים, יכולה להיעלם בעזרת שקית של אפונה או תירס קפואים (שבמקרה שלהם מרקם השקית אחיד, בניגוד לברוקולי או לכרובית): מניחים על האזור מוכה הגורל במשך עשר דקות, והנפיחות יורדת פלאים.
* נפיחות אפשר לטשטש גם בעזרת משחה לטיפול בטחורים (כיווץ הוא כיווץ, בכל אזור באשר הוא...).
* להמרצת עור עייף: מכינים תערובת הכוללת כף אבקת קפה שחור (ממריץ), כף סוכר (לפילינג) וכף מיץ לימון (להבהרה). מוסיפים כמה טיפות של סבון פנים, מערבבים, משפשפים בעדינות ושוטפים במים פושרים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button