פנטזיות וקשר ידידותי, ביומן האישי (אילוסטרציה)

קרא את היומן האישי של אשתו, הסיק בטעות שהיא בוגדת בו - ופתח במסע התעללות

בעיצומם של הליכי גירושים חיטט גבר במחשב ובטלפון של אשתו, מצא יומן אישי ויצא לנקום. איך הסתיימה הפרשה?

עו"ד אורית דרור־הראל
פורסם:
זוג משעמם: אורטל ושמעון היו זוג נורמטיבי לחלוטין - בית במושב, ילדים, כלב, שני חתולים, עבודות מסודרות. אורטל נהגה לכתוב יומן אישי. היא מילאה מחברות שבהן נתנה דרור לחלומותיה ושילבה בין עובדות להגיגים.
לאחר 15 שנות נישואים: אורטל ביקשה להתגרש. היא מיצתה. שמעון זעם.
חיפוש יסודי: באחד הימים חזר שמעון מעבודתו מוקדם, חיפש ומצא את יומניה האישיים. הוא קרא על הפנטזיות שלה, גילה שהייתה בעבר בקשר ידידותי עם מישהו מהמושב והיה בטוח שהיא בוגדת בו. היא מעולם לא עשתה זאת, אבל חמתו כבר בערה בו. מנקודת מבטו זו הייתה לא רק בגידה בו אלא גם בילדים. הוא מִרקר קטעים מהיומן, ואז שינה את הסיסמה למייל של אורטל, נכנס לתכתובות הווטסאפ שלה, קרא אותן שנים אחורה ושמר אותן על מחשבו.
הטרדה: שמעון החל במסע הטרדה קיצוני נגד אורטל. הוא ציטט מהיומנים ומהווטסאפ לכל מי שרק היה מוכן לשמוע, העיר אותה בלילה ודרש הסבר על כל שורה שכתבה, גם עשר שנים אחורה.
הגירושים: אורטל, שרצתה להרגיע ולרַצות את שמעון, ויתרה במסגרת הסכם הגירושים על רוב זכויותיה הרכושיות והסכימה על אי־תשלום מזונות קטינים במשמורת משותפת. ההסכם נחתם, הגט ניתן, אבל זה לא היה הסוף.
אחרי הגירושים המצב החמיר: שמעון היה בטוח שהוויתורים של אורטל הם הוכחה לצדקתו, כי מי תחתום על הסכם כזה? רק מי שחשה אשמה. הוא החל במסע הסתה קשה של הילדים נגדה ואיים ש"לא תהיה להם אמא". המסוכנות הפכה לממשית.
כשאורטל הגיעה אליי, היא רצתה: להפסיק את ההטרדה ולמנוע את ניתוק הקשר שלה עם הילדים. היא הגישה בקשה לצו הגנה ולמניעת הטרדה מאיימת בבית המשפט לענייני משפחה וכן תלונה במשטרה.
קודם כול, הגנה: שמעון הורחק על ידי המשטרה לכמה ימים. בית המשפט לענייני משפחה נתן צו הגנה וצו למניעת הטרדה מאיימת, בבית המשפט מונו פסיכולוגים לילדים לשם שמירה על נפשם מול דברי הבלע של אביהם, ונלחמנו על שמירת הקשר של אורטל איתם. בנוסף, המדינה הגישה נגד שמעון אישום פלילי שבסיומו הוא הורשע בהטרדה, איומים, סחטנות וחדירה חמורה לפרטיות.
מה למדנו?
מדובר בעוולה ובעבירה: גנֵבת יומן וציטוט חלקים ממנו, כניסה למחשב והוצאת חומרים ממנו והורדת מידע מהטלפון הנייד הן עבירות של פגיעה בפרטיות, עוולה אזרחית ועבירה פלילית, גם אם מדובר בבן או בבת זוג. איומים, סחיטה והטרדה גם הם עבירות פליליות.
מהרו להתלונן: כדי לקבל סיוע מהמדינה (צווי הגנה וצווי הטרדה מאיימת) יש להגיש תלונה במשטרה.
שמרו על הסודות שלכן: אם את כותבת יומן אישי, תחשבי טוב־טוב איפה ואיך לאחסן אותו.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button