אסתי ממו, אז והיום

אסתי ממו: "חלק מההצלחה שלי היה בזכות העובדה שהעדה הייתה בראש מעייניי"

אסתי ממו נחשבת לדוגמנית הראשונה בישראל ממוצא אתיופי, אך בשנים האחרונות היא כבר לא פעילה בתחום. 20 שנה אחרי השער הראשון שלה ב"לאשה", שמענו ממנה על הגעגועים לימי הדוגמנות, והקריירה החדשה

פורסם:
"איזה טלפון מפתיע", צוחקת אסתי ממו כשאני מתקשרת אליה, "עברתי הרבה מאז ימי הדוגמנות". בשנים האחרונות נעלמה ממו מעין הציבור. היא נחשבה לדוגמנית הראשונה בישראל ממוצא אתיופי, יוצגה על־ידי בטי רוקאווי והופיעה בקמפיינים ובשערים בארץ ובעולם. לאחרונה חגגה 40 ובנה חגג בר־מצווה. "אני מרגישה בת 27 ולא מאמינה איך עבר הזמן", היא אומרת. "לא מזמן עשיתי קצת סדר בארונות ופתאום נפלה מאחד המדפים כתבת שער שלי. הבן שלי שאל, 'אמא זו את?'".

חוזרים לארכיון: עוד כתבות על כוכבות שערי לאשה:

אסתי ממו, נאסמו הוא שמה במקור, גדלה בעיירה צ'ילגה באתיופיה ועלתה ארצה בראשית שנות ה־90, כשהייתה בת תשע, עם אמה ושלוש אחיותיה. שישה אחים ואחיות נוספים כבר התגוררו בארץ.
כיום היא עוסקת במכירות של מוצרי טיפוח, גרה, כבעבר, בקריית־מלאכי, "ורצה כל היום עם הילדים, זה הספורט שלי", היא צוחקת. "בגיל 27 התחתנתי, ילדתי את בן (כיום בן 13 כאמור) ואת אופק (בת 11 וחצי), והתגרשתי כשהיא הייתה בת חצי שנה. יש דברים שאני לא רוצה לדבר עליהם, בבוא הזמן אולי אספר יותר".
2 צפייה בגלריה
אסתי ממו
אסתי ממו
אסתי ממו. "הבן שלי שאל: 'אמא זו את?'"
(יקי הלפרין)

נחשבת לדוגמנית הישראלית הראשונה ממוצא אתיופי.
"נכון. כל העיניים היו נשואות אליי והרגשתי שחובת ההוכחה עליי. היו רגעים שהרגשתי גזענות מסווית – לא משהו שנאמר במילים, אבל דברים שהרגשתי וחוויתי. לא נתתי לזה להשפיע עליי, להפך – רק התמלאתי במוטיבציה לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר. בכל הכתבות עליי, בארץ ובעולם, היה לי תמיד חשוב לספר על הקליטה וההתאקלמות שלנו בישראל ולעשות הסברה נגד הגזענות כלפי העדה האהובה שלי וכלפי כל שחומי העור בעולם. אני מאמינה שחלק מההצלחה שלי היה בזכות העובדה שהעדה הייתה בראש מעייניי, זה נתן לי כוח. גם לאמא שלי ולאחותי הגדולה מגיע קרדיט. אמי האהובה תמיד האמינה בי ותמיד ידעה לחבק ולהיות לי אוזן קשבת, וכך גם אחותי, שהייתה לצידי בתקופות קשות".
את מתגעגעת לימי הדוגמנות?
"בוודאי! עסקתי בתחום הרבה שנים. עשיתי תצוגות גדולות והיו הרבה רגעים טובים. בגדול, אני לא מתחרטת על שום דבר. אולי רק על כך שנאלצתי לחזור לארץ מסיבות משפחתיות, ולא הספקתי לעבוד הרבה בחוץ לארץ".
את שוקלת קאמבק?
"הייתי שמחה להשתלב בתפקידי הנחיה, אולי להשתתף בפאנל בתוכניות הבוקר. בעבר למדתי במשך תקופה משחק וגם הופעתי בסדרה 'כתב פלילי' ונהניתי מאוד, אבל הלב שלי עדיין בדוגמנות. אגב, הבת שלי מהממת וגם יכולה להתאים לתחום. אני רוצה לקחת אותה לסוכנות".

כל שערי "לאשה" מאז 1947 זמינים באתר השערים: laishacovers.ynet.co.il
הופעת על שער "לאשה"? אולי יש לך סיפור מעניין שקשור לשער? כתבי לנו: laisha@laisha.co.il
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button