האם את נתונה לאלימות  מבלי לתת על כך את הדעת? בואי לבדוק

אלימות במשפחה לא מתחילה בשליפת סכין

הסימנים לא תמיד ברורים. אלימות לא תמיד באה לידי ביטוי במכות. גם שפה מעליבה ומקטינה או שליטה כלכלית יכולות להיות אלימות. אז איך תדעי? הנה סימנים מזהים

מוגש מטעם סופר-פארם
פורסם:
לפעמים את פשוט יודעת. עמוק עמוק בפנים את מרגישה שמשהו לא נורמלי. שאולי זו אלימות ושזה עלול להתדרדר למשהו גרוע יותר ואפילו מסוכן לך. לפעמים המחשבה חולפת בראשך אבל את לא נותנת דעתך עליה. ולפעמים את צריכה עזרה כדי להבין, להסכים להבין, שאת וילדייך נמצאים בסכנה.
מנתוני המדינה עולה כי בתקופת הקורונה גדלו פי ארבעה הפניות בשל אלימות בין בני זוג למוקד המצוקה של משרד העבודה והרווחה.
המשותף לכל סוגי האלימות הוא רצונו של האדם הפוגע לבסס שליטה וכוח על חייו של אדם אחר. האלימות בתוך התא המשפחתי יכולה להיות מופנית כלפי כלל בני המשפחה: בן/בת הזוג בלבד ו/או גם כלפי הילדים, והיא קיימת בכל סוגי המשפחות, גם אם הן ללא ילדים.
בכתבה הזו אספנו עבורך סוגים שונים של אלימות במשפחה, וסימנים שיעזרו לך לזהות אותה. את לא לבד.

אלימות פיזית. לכאורה הכי קלה לזיהוי

אבל גם היא עלולה לתעתע. רגע אחד הוא מקסים, ורגע אחר הוא דוחף או סוטר. זה יכול להיות מכות, יריקות, משיכות בשיער, השלכת חפצים, חניקה, חבטות. זה יכול לבוא בתוך התפרצות זעם או ללא כל הכנה, בדרך כלל כשאף אחד לא רואה, אבל לעתים גם לעיני הילדים. ויכול להיות שהוא לא אלים עדיין, אבל את מפחדת שזה יקרה. אם אלו פני הדברים, פני לעזרה כבר עכשיו. אל תחכי.

אלימות מינית. רק את מחליטה על הגוף שלך

אם הגבר שלך כופה עלייך יחסי מין כשאת לא מעוניינת, או מכריח אותך לעשות משהו שאת לא רוצה; אם הוא מתנה דברים בקיום יחסי מין; אם הוא משפיל אותך תוך כדי יחסי המין או מאיים ומפחיד אותך כדי שתקיימו יחסי מין או תוך כדי – את נתונה לאלימות מינית. כן, קשה לחשוב על זה, אבל אונס יכול להתרחש גם בתוך הבית. נשים רבות חוששות לדבר על האלימות המינית שבה הן נתונות, אבל מעבר להיותה חמורה בפני עצמה, היא עלולה להפוך לאלימות פיזית מסכנת חיים.

אלימות רגשית. בלי ידיים

באלימות רגשית הוא מפעיל עלייך מכבש לחצים מבלי להשתמש בידיים, וקשה לא פעם לזהות את זה כאלימות, אבל התוצאה יכולה להיות קשה ומתעללת כמו אלימות פיזית. האם הוא לא מרשה לך לצאת כרצונך מהבית? האם הוא משפיל אותך? האם הוא עושה לך “טיפול בשתיקה”? האם הוא מאיים ומפחיד? האם הוא מעליב? האם הוא לועג לך בחברת אנשים? האם הוא מדבר במקומך בחברה? האם הוא מתעלם מהרצונות והצרכים שלך? מגיע לך לחיות בכבוד ועם תחושת ערך עצמי. אם הגבר שאיתך מקטין אותך או מונע ממך לחיות כמו שאת רוצה, פני לעזרה.

אלימות כלכלית. זה נפוץ ממה שאת חושבת

ייתכן בהחלט שאת לא מגדירה את זה כאלימות, כי זו שגרת חייכם. הוא לא מרשה לך לעבוד, הוא המנהל הבלעדי של חשבון הבנק שלכם, ואת צריכה לבקש רשות ממנו כדי למשוך כסף או לקנות דבר מה. אין לך כרטיס אשראי משלך ואם יש לך, הוא עובר עליו ומברר מה קנית, או שיש לך תקציב חודשי שנקבע על ידו. נשמע מוכר? אלימות כלכלית היא הפעלת שליטה וכוח ויצירת תלות. בבסיס של האלימות הכלכלית יש את הרצון ואת המוטיבציה לשליטה וליצירת תלות. את לא חייבת להסכים עם המצב, ויש מה לעשות.
זיהית את עצמך, את אחותך, או חברה טובה באחד מהמצבים? יש מה לעשות ועם מי להתייעץ! באתר סופר-פארם תמצאי מידע שעשוי לשנות חיים כי “אלימות במשפחה זה לא נורמלי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button