"אם משהו נכבה, צריך לעצור". יעל קרן אור

"בא לי שתדביק אותי עכשיו לאיזה קיר"

נכון שפסח הוא חג הניקיון, אבל לא צריך "לנקות" הכל. דיבור מלוכלך, למשל, יכול דווקא להעצים את הסקס. יעל קרן אור, מנחה לאינטימיות ומיניות מודעת, מסבירה את הגבול דיבור מדליק למכבה

פורסם:
יעל קרן אור (54), מנחה לאינטימיות ומיניות מודעת. אמא לארבעה ילדים, מתגוררת בטבריה.
היי יעל, כשאומרים "דיבור מלוכלך במיטה" - למה הכוונה?
"דיבור מלוכלך כולל משפטים שמעידים על החשק המיני שלנו כלפי בן הזוג, כמו למשל 'בא לי שתחדור אליי. זהו דיבור שמשקף לפרטנר מה שאנחנו עושים בזמן הסקס, דיבור שמבטא את הפנטזיה שלנו, כמו למשל 'אני רוצה שתמשוך לי את השיער', או 'בא לי שתדביק אותי לקיר', וזה יכול להגיע עד לקללות וגסויות כמו למשל 'את הזונה שלי'. דיבור מלוכלך יכול להיות גם מחוץ למיטה, למשל, להגיד בשיחת טלפון 'חכה מה אעשה לך כשתגיע הביתה'".
למה לדבר ככה זה משהו שמדליק אותנו?
"כי זה משהו שמשפיע לנו על התודעה, יוצר מתח חיובי ובונה תשוקה. זה מעיר את האנרגיה המינית שלנו ויכול אפילו להביא אותנו לאורגזמה, גם אצל נשים וגם אצל גברים".
איך זה קורה?
"למילים יש כוח. הן יכולות לגרום לנו לדמיין כל מיני סיטואציות שמעוררות אותנו מבחינה מינית. יש קשר ישיר בין איברי המין שלנו לקול שלנו בעולם, והדיבור המלוכלך בזמן הסקס מאפשר לנו להסיר את העכבות שיש לנו בחיי היום־יום ולהרגיש שחרור. הוא גם מאפשר לנו לדבר את הפנטזיה שלנו".
"כשמתחילים עם הדיבור המלוכלך, כדאי לא להגיע ישר לקללות גסות. אם מרגישים שמשהו בבן הזוג נכבה - צריך לעצור מיד"
יש כאלה שדיבור מלוכלך מרתיע אותם?
"כן. יש נשים וגברים שלא מרגישים בנוח עם העניין וזה אפילו עלול לכבות אותם. למשל, אישה שאבא שלה נהג לקלל נשים, הדיבור בסגנון הזה יהיה משפיל עבורה. אז לפני שמכניסים את הדיבור המלוכלך למיטה, צריך לבדוק אם זה משהו שמדליק אותנו או לא. הדיבור הזה גם תלוי בטון, בסיטואציה, באווירה ובסטייט אוף מיינד שלנו באותו היום".
אז איך כדאי להכניס דיבור מלוכלך למיטה?
"בשביל להכניס דבר כזה ליחסים צריך אמון ופתיחות בין בני הזוג. לפני שמתחילים בכלל, צריך לשוחח על זה. אם זאת הפנטזיה שלכם, תציעו את זה לפרטנר ותבררו אם אפשר לשתף אותו בכך. כשמתחילים עם הדיבור המלוכלך, כדאי לעשות את זה בהדרגה. לא להגיע ישר לקללות גסות. אם אנחנו רואים שהפרטנר שלנו נדלק, אז אפשר לאט־לאט להקצין את הדיבור המלוכלך, אבל אם אנחנו מרגישים שמשהו בבן הזוג נכבה - צריך לעצור מיד. צריך להיות כל הזמן בתקשורת ולבקש רשות. כך בן הזוג ירגיש שרואים אותו".
מה עושים אם הדיבור המלוכלך מביך או מרתיע אותנו?
"יש כאלה שזה בא להם בטבעיות ויש כאלה שלא. חשוב לא לכפות על עצמכם או על הפרטנר שלכם אמירות מאולצות. כדאי לדבר על זה לא כשאנחנו נמצאים במרחב המיני - משום שאז אנחנו עלולים להרגיש מאוימים. שבו על כוס קפה, ותחליטו יחד מה מתאים לכם ומה לא".
איך אפשר לדעת, כשאנחנו כבר בעיצומו של הסקס, אם זה עושה לנו טוב או לא?
"צריך להקשיב לגוף. אם אתם מרגישים מגורים מינית ושהגוף פתוח יותר, סימן שזה עושה לכם טוב. מצד שני, אם בזמן הדיבור המלוכלך אתם מרגישים כבויים, שהכתפיים סגורות, שהפסקתם לנשום ושהאנרגיה המינית יורדת, סימן שמשהו לא נכון - וצריך לעצור מיד ולקחת שלוש נשימות עמוקות כדי להתחבר לעצמכם. יכול להיות שהדיבור המלוכלך מגרה אתכם, אבל בגלל שגדלתם בבית שבו סקס נחשב לטאבו ונושא שלא מדובר, אז אתם מרגישים בושה או אשמה. חשוב לנרמל את ההרגשה הזו – להודות בכך שאתם מתביישים ולשאול אם גם הפרטנר מובך. תהיו אותנטיים, אל תנסו לחקות מישהו אחר או לרַצות את הפרטנר. הדיבור המלוכלך במיטה לא נועד להשפיל אחד את השנייה, אלא להעצים זה את זו".
סקס טיפ: "כדאי ללחוש את המילים לאוזן של הפרטנר ואז ללקק את האוזן שלו – כך מפעילים את חוש המגע וגם את חוש השמיעה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button