תחושת זעזוע

פגשו את יותם אוקון באתרי היכרויות: "פתאום ראיתי בחדשות את התמונה מהאפליקציה"

קבוצות הפנויות ברשת געשו ביום שבו פורסם שהמורה יותם אוקון חשוד בביצוע עבירת מין בתלמידה בת 12. מתברר שנשים לא מעטות היו איתו בקשר דרך אפליקציות ההיכרויות השונות, והגילוי שהוא חשוד גרם לפחות לחלקן לחשב מסלול מחדש

פורסם:
ביום רביעי האחרון, אחרי שפורסמה בכלי התקשורת תמונתו של יותם אוקון, המורה התל־אביבי בן ה־37 שחשוד בביצוע עבירות מין בתלמידה בת 12, הרגישו נשים פנויות רבות שתמונתו מוכרת להן. יותר מדי מוכרת. כשנכנסו לאפליקציות הדייטים גילו שאכן: התמונה שהופיעה בערוצי החדשות השונים היא תמונת הפרופיל של הבחור שהיה להן איתו מאץ' ב"טינדר", ב"באמבל", או ב"אוקיי קיופיד", בין שרק התכתבו איתו ובין שפגשו אותו.
עד מהרה עלו בקבוצות נשים שונות בפייסבוק ובטלגרם שיתופים של נשים בנושא. התעוררה שם תחושה זהה: הלם, פחד וזעזוע מעצם העובדה שמדובר בחשד כזה. "התכתבתי איתו פעם", כתבה אחת. "זוכרת שסך הכל הוא עשה רושם של בחור נחמד, ופשוט משהו התמסמס ולא התפתח לדייט", ואחרת ציינה: "גם אצלי הדייט איתו סתם לא יצא לפועל. אבל הוא נראה מסוג הבחורים הטובים".
2 צפייה בגלריה
יותם אוקון בתמונה שהעלה לרשתות
יותם אוקון בתמונה שהעלה לרשתות
יותם אוקון בתמונה שהעלה לרשתות

"את מבינה שאת נפגשת עם בחור רק על סמך תמונה"

הפרשה התפוצצה לפני כשבוע וחצי. סניגוריו של אוקון, עורכי הדין ששי גז ועידן שני, מסרו לתקשורת בעת הארכת מעצרו כי "מדובר באירוע שאירע לפני זמן רב ומאז החשוד הפסיק את עבודתו כמורה בבית הספר. כל המעשים המיוחסים לחשוד הינם במסגרת התכתבויות בלבד וחלילה לא מעבר לכך. החשוד מתבייש במעשיו ועם סיום החקירה אנו מאמינים שישוחרר לביתו".
ללא קשר להתפתחויות בפרשה, יהיו אשר יהיו, המרואיינות בכתבה הזו (שמותיהן האמיתיים שמורים במערכת) מצאו את עצמן נסערות מאוד בגלל הפער בין הבחור שמצא חן בעיניהן לחשדות שמיוחסים לו כעת. "אם אנחנו רואות באפליקציה איזושהי תמונה של בחור שמצטלם בתחתונים כשאיבר המין שלו בולט, המסר שלו ברור", אומרת סמדר, רווקה בשנות ה־30 לחייה שהתכתבה עם אוקון בדיוק שבוע לפני שהפרשה התפרסמה. "דרך התמונות שלו את כבר יודעת מה הוא מחפש, ואם זה לא מתאים לך את מחליקה שמאלה. אותו דבר לגבי פרופילים שמדליקים אצלנו נורות אדומות: כאלה שאת מזהה שתמונת הפרופיל שלהם מזויפת, שהם לא חושפים פרטים על עצמם, שמשהו בהם מעורפל. אבל אצלו היו בפרופיל תמונות חמודות ואותנטיות. הוא נראה טוב, שרירי, אבל לא מעלה תמונות מלוקקות בלי חולצה. הכי ילד טוב מבית טוב. בחור שמצטייר כסופר איכותי".
סמדר פגשה את אוקון דרך אפליקציית באמבל. "עשיתי לו לייק, כי כאמור היה לו לוק חמוד והוא עשה רושם אינטליגנטי. הייתה בינינו התכתבות קצרה ונעימה, והוא הציע שניפגש כבר באותו ערב לדרינק. לא היה בזה משהו חריג מבחינתי. לפעמים מדובר בכאלה שמעוניינים רק בסקס, אבל לפעמים זה בגלל שנמאס מהתכתבויות אינסופיות ומעדיפים להיפגש לשעה כדי לראות אם יש או אין כימיה. בגלל שאני בכל זאת מעדיפה לעשות סינון ראשוני, אמרתי לו שאשמח שנדבר קודם בטלפון ומקסימום ניפגש למחרת. הוא התקשר ואמר שהוא תמיד מעדיף להיפגש, כי הטלפון לא מוציא את הדברים הטובים שבו. בסוף דיברנו יותר מחצי שעה והייתה שיחה ממש נחמדה. הוא סיפר שהוא מורה ובגלל החופש הגדול עובד כרגע בגינון. דיברנו על עבודה עם בני נוער כי גם לי יצא לעבוד עם בני נוער בעבר. בסיום השיחה קבענו שניפגש למחרת. למרות שלא היה בשיחה שום דבר חריג, בסופו של דבר הרגשתי שלא בוער בי להיפגש. אז כתבתי לו ששמחתי להכיר אותו ושהוא נשמע לי מאוד חמוד, אבל החלטתי לקחת קצת הפסקה מעולם הדייטים. איחלתי לו סוף שבוע נפלא והוא כתב 'גם לך'. בזה זה נגמר".
"החשד נגדו עורר בי חלחלה. לפני חודש הייתה לי התנסות לא נעימה עם גבר אחר שהכרתי באפליקציה שהפך למאוד אגרסיבי. כל זה עוד יותר חיזק את הפחד שלי מאפליקציות"
איך הרגשת כשכעבור כמה ימים ראית את התמונה שלו בתקשורת?
"נורא. על אחת כמה וכמה שהתמונה שפורסמה היא תמונת הפרופיל שלו באפליקציה. זה ממש זעזע אותי. החשד נגדו עורר בי חלחלה. לפני חודש הייתה לי התנסות לא נעימה עם גבר אחר שהכרתי באפליקציה והפך אחרי זה למאוד אגרסיבי. כל זה עוד יותר חיזק את הפחד שלי מאפליקציות. את מבינה שאת נפגשת עם בחור רק על סמך תמונה. לכאורה הם יכולים להיות הבחורים הכי אינטליגנטים ולהיראות הכי נורמטיביים שיש, אבל למעשה את לא יכולה לדעת עליהם כלום. עכשיו אני בהחלט יותר חוששת להכיר בחורים בדרך הזאת. אני לא יכולה להגיד שזה ימנע ממני לחלוטין להשתמש באפליקציות, אבל בהחלט תתלווה לזה תחושה רבה יותר של אי־נעימות וחוסר אמון מובנה".

"ראיתי בדיוק את אותם משפטים שהוא כתב לי"

ירדן, סטודנטית מצפון הארץ, מדווחת שהכירה את אוקון באוגוסט שעבר דרך טינדר. "הוא ממש מצא חן בעיניי בתמונות", היא מספרת. "נראה בחור חתיך עם חיוך כובש. גם ההתכתבות בינינו הייתה מדהימה, סוחפת ומרגשת. הוא גרם לי להרגיש מאוד מיוחדת, שהוא מאוד מתלהב מהתמונות שלי, מהשיח בינינו. נתן לי להרגיש שאני שונה מכל הבנות האחרות באפליקציה, שהוא מרגיש שאיתי יש לו חיבור נדיר. בגלל שאני גרה רחוק ממנו, לקח שבוע עד שנפגשנו. הגעתי במיוחד לתל־אביב וקבענו בפארק הירקון. הוא בא עם הכלבה שלו ולא אכזב לרגע. גם במציאות הוא נראה ממש טוב והיה כיף לשוחח איתו. לקראת סוף הדייט התנשקנו, ואני זוכרת שהוא אמר לי, 'אני לא רוצה להזמין אותך עכשיו אליי לדירה כי אני לא רוצה שנשכב. אני לא רוצה שתהיי סתם'. חשבתי 'איזה בחור קסום'. הרגשתי שהוא כל כך מכבד אותי, שהוא באמת רוצה אותי לקשר רציני".
"זו הבעיה העיקרית עם אפליקציות. גברים גורמים לך להתאהב בהם דרך התכתבות, ואז את מגלה שהם כותבים אותו דבר לכולן ושאת לא באמת מיוחדת כמו שהם גורמים לך להרגיש"
מה היה הלאה?
"למחרת, שבת, התעוררתי עם חיוך על הפנים. כתבתי לו הודעה ושאלתי אם בא לו שאגיע שוב לתל־אביב ושניפגש לקפה. הוא אמר שהוא לא יכול. המשכנו להתכתב לאורך כל אותו שבוע, ולאט־לאט הרגשתי שהוא מתחיל להיעלם. פחות עונה או לא עונה בכלל. לקחתי את זה על עצמי, שמשהו בי פחות עושה לו את זה. בסוף שיתפתי אותו בתחושות. אמרתי לו שקשה לי עם זה שהוא נעלם. שאני אוכלת סרטים. המשכנו להתכתב במשך שלושה שבועות נוספים, כשלפעמים הוא היה נותן לי תחושה שהוא בעניין וגורם לי להרגיש שאני עדיין הכי מיוחדת בעיניו, ולפעמים שוב נעלם. בסוף הוא נעלם לגמרי. הרגשתי סוג של אכזבה. ממש התבאסתי שזה לא הלך בינינו. חשבתי שהוא חתיך, חכם, שנון, שפספסתי בחור מושלם".
וכשראית בחדשות שהוא חשוד?
"אחרי שהפרשה התפוצצה ראיתי הרבה דיונים עליו בפייסבוק. המון בנות סיפרו שהוא התכתב איתן ושיתפו צילומי מסך. ראיתי בדיוק את אותם משפטים שהוא כתב לי. זו הבעיה העיקרית באפליקציות. גברים גורמים לך להתאהב בהם דרך התכתבות, ואז את מגלה שהם כותבים אותו דבר לכולן ומבינה שאת לא באמת מיוחדת כמו שהם גורמים לך להרגיש".

"מחקתי את כל האפליקציות. הבנתי שאין רשת ביטחון"

מיכל, רווקה בשנות ה־30 לחייה, מספרת שיצאה פעמיים עם אוקון במהלך 2019. "הכרתי אותו בטינדר, והתמונה שהופיעה בחדשות הייתה אז תמונת הפרופיל שלו", היא מספרת. "עשיתי לו לייק כי בנוסף לתמונה הזו היו לו עוד תמונות שבכולן הוא נראה בחור מקסים וכובש. מצד אחד ראו בתמונות שהוא כזה שמתאמן הרבה. מצד שני הוא לא היה מסוג הבחורים שחושבים את עצמם ומעלים תמונות מחדר הכושר. הייתה שם גם תמונה שלו בחיק הטבע לצד הרבה ילדים. זו הייתה תמונה מקסימה ולא נראתה ווירדית בכלל. בפרופיל היה כתוב שהוא מורה, אז זה גם התחבר. אחרי זה הוא באמת סיפר לי שהתמונה לקוחה מטיול שנתי עם הכיתה שלו. העובדה שהוא מורה גרמה לי לחבב אותו עוד יותר ולקבל את הרושם שמדובר בבחור ממש טוב, שכמו כולנו פשוט לא הולך לו ושבגלל זה הוא באפליקציה".
איך היה המפגש הראשון?
"בסך הכל מעולה. התחלנו להתכתב בשעות הבוקר, והוא התגלה כמאוד שנון וחכם. ההתכתבות הייתה מאוד סוחפת ונמשכה לאורך כל היום. קבענו שניפגש כבר באותו ערב. בגלל שכאב לי הראש, העדפתי לא ללכת למקום המוני. בעצמי הצעתי שניפגש בדירה שלו על כוס יין. הוא שאל אם אני בטוחה, והרגשתי שאפשר לסמוך עליו.
"גם כשנפגשנו התרשמתי שהוא נראה טוב ואינטליגנטי. בדירה שלו פגשתי את הכלב המתוק שלו, ובסלון היו המון ספרים. שאלתי אותו למה הוא בחר להיות מורה. הוא אמר שהעבודה מעניינת אותו ושהוא אוהב את השעות הנוחות. כששאלתי מה הוא אוהב לעשות בזמנו הפנוי, הוא אמר: 'בעיקר לקרוא ולהתאמן'. בתחילת הדייט הוא היה קצת מופנם. דיברנו המון וממש רציתי להיפגש איתו שוב.
"כתבתי לו שאי־אפשר להמשיך ככה. שהוא אף פעם לא פנוי להיפגש ושזה לא מתאים לי. הוא ענה: 'אני באמת לא פנוי'. כתבתי לו 'אוקיי', והוא כתב: 'לא פנוי רגשית'"
"למחרת שלחתי לו הודעה. הוא ענה, אבל הרגשתי שהאנרגיה שלו קצת ירודה. המשכנו להתכתב במשך שבועיים, אבל בכל פעם שניסיתי ליזום מפגש, היה לו תירוץ למה הוא לא יכול - פעם הוא צריך להתאמן, פעם הוא צריך ללכת לאמא שלו. בשלב מסוים התעצבנתי והפסקתי לכתוב לו, אבל אחרי כמה זמן הוא שוב יצר קשר. הוא אמר שעברו עליו ימים קשים, ושמחתי לתת לו צ'אנס נוסף. חזרנו להתכתב באינטנסיביות, וכמה ימים אחרי זה קבענו שאבוא אליו. כמו בפעם הקודמת הוא הבהיר שהוא מעדיף שלא אשאר לישון אצלו. עדיין הייתי לגמרי בעניין שלו.
"גם הפעם הוא לא היה נלהב ליזום פגישה נוספת. רק העדיף להתכתב. בשלב מסוים הוא אמר שהוא לא יכול להיפגש אבל שהוא ישמח לקבל תמונה שלי. אז שלחתי לו תמונה שאני מרימה את החולצה ורואים קצת את החזה. ככה לאט־לאט התחיל בינינו שיח מיני, והוא שלח תמונות יותר נועזות. למרות ששיתפתי פעולה, חשבתי לעצמי: 'אנחנו גרים ממש קרוב. אם הוא היה רוצה, הוא פשוט היה יכול לבוא אליי'. בסוף הבנתי שזה לא הולך לשום מקום וכתבתי לו שאי־אפשר להמשיך ככה, שנראה שהוא אף פעם לא פנוי להיפגש ושזה לא מתאים לי. הוא ענה, 'אני באמת לא פנוי'. כתבתי לו 'אוקיי', והוא כתב, 'לא פנוי רגשית'. איחלתי לו בהצלחה, ומאז לא שמעתי ממנו".
עד ששמעת שהוא חשוד.
"אמנם הוא רק חשוד, אבל זה גרם לי לסלוד מהאפליקציות. מחקתי את כולן. אין לי ספק שאם את מכירה מישהו דרך חברים, יש יותר רשת ביטחון".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button