שרון אדם. " לחזור למפגשים כמו פעם"

שרון, אמא של עומר אדם משיקה מיזם זוגיות: "אהבה רומנטית זה חרטא"

רוצות מערכת יחסים? קודם כל, תפסיקו לקשקש בווטסאפ וצאו לדייט. במקום להתלונן על בן הזוג, תראו את היתרונות. והכי חשוב, תתחתנו ברבנות. שרון אדם, מורה רוחנית, משיקה מיזם זוגיות חדש, מסבירה למה להיפגש עם בעלך פעם בשבועיים זה סבבה, ומנסה לנמק איך הבן המפורסם עדיין רווק

פורסם:
בסוף ספטמבר, שרון אדם חזרה ארצה מחודש בריביירה הצרפתית. אחרי שבילתה עם משפחתה חמישה חודשים בדובאי במהלך הסגרים של 2020, היא נסעה עם בעלה יניב, שחגג יום הולדת, לטיול על אופנוע בין חופי הריביירה, והבינה שהמנטרה שמובילה אותה נכונה: החיים שלך נראים כמו שאת מחליטה. ״חזרנו להיות כמו זוג צעיר״, היא מחייכת. ״כשהילדים גדלים, זה הזמן שבו את ובעלך כמו רווקים צעירים. לנשים סביבי אני אומרת, יש למה לחכות״.
עכשיו שרון (54), רקדנית, מורה רוחנית ותמיד האמא הגאה של עומר אדם, מגיעה (על קורקינט חשמלי!) לבית הקפה במשמר־השבעה, המושב שבו הקימה המשפחה את נחלתה, כשהיא עמוסה באנרגיות חדשות. ״הקורונה נתנה לי מתנה״, היא מכריזה, ״חיכיתי כל חיי לחופשה משפחתית, אבל כולנו עבדנו סביב השעון. היו לנו שנים עסוקות מאוד - הופעות, חזרות, לו״ז קבועֿ לעומר ועכשיו גם לגל (שהשיק קריירה מוזיקלית, אמ״ר) וליניב בעלי, שמנהל הכל מלמעלה. החיים התנהלו לפי אירועים וחתונות. כשהקורונה פרצה, פשוט נסענו והיינו ביחד בחו״ל כמשפחה מאוחדת. אין כיף כזה. נס".
קשה לעומר להסתובב כשהוא פה בארץ, על כל פיפס הוא עומד לביקורת. זה לשים את השם שלו בכל מקום כדי שיהיה רייטינג. מזעזע מה שאנחנו עוברים"
חופשה כזו לא הייתה יכולה לקרות קודם?
"זה יכול היה להתגשם רק בתקופה הזו. הבנו שאין עבודה מבחינת הופעות, ושאנחנו לא צריכים להיות בארץ בתקופה הזו".
למה?
"זה לא סוד שקשה לעומר להסתובב כשהוא פה בארץ, ועל כל פיפס שאנחנו מדברים וחושבים, הוא עומד לביקורת. זה קשה מאוד. זה לשים את השם שלו בכל מקום כדי שיהיה רייטינג. מזעזע מה שאנחנו עוברים. אני כבר לא מתייחסת לכלום. מזל שיש לי את בעלי, שמטפל בכל הבעיות התקשורתיות. אני שר השלום והאהבה והוא שר המלחמה״.
איך זה שאת נשארת שרת השלום והאהבה?
"למה שאני אעצים את מי שיש לו רק דברים רעים להגיד? תשמעי, אני רואה שכולם אוהבים את עומר ושהוא ילד שעושה חיבור ומביא ריפוי להמון אנשים. מתקשרים אליי הורים של חיילים פצועים בבתי חולים, אנשים שגוססים מסרטן, והוא מגיע אליהם ומלווה עד הרגע האחרון, תורם בסתר. הוא מביא שמחה. שרים אותו בכל העולם. אני לא מתעסקת בכוחות החושך".


קדימה, לעבור לגור יחד!

זה לא שלאדם יש המון זמן לקחת חופשה. זה שנים רבות שהיא עוסקת בנושא גוף ונפש. לפני 11 שנה הקימה בחצר ביתה את ״מרכז אדם שלם״, לטיפול בשיטת מעגלי ההקשבה, שפותחה בארצותִ־הברית. היא מלמדת את השיטה גם בבתי ספר, ובמקביל היא גם כוריאוגרפית ומורה לריקוד. אם זה לא מספיק, אדם עשתה שת"פ עם קבוצת ״נשים עושות״ שפועלת לקירוב לבבות ואת הקבוצות ״נפלאות״ ו״בונות עולם״ להעצמה יהודית נשית.
הבייבי החדש שלה הוא מיזם הרצאות לרווקים ורווקות שמחפשים את החצי השני שלהם. המיזם נולד בימי הקורונה, בשותפות עם איש השיווק צוריאל גביזון. ״צוריאל, שהוא איש דתי, סיפר לי שיצא ל־252 דייטים עד שהצליח להתחתן, והקים מיזם למגזר הדתי בשם ׳252׳, סדרת הרצאות אינטרנטית למנויים בנושאי זוגיות. הצעתי לו לעשות את המיזם הזה גם לחילונים״.
למה את רוצה לעזור לרווקים ורווקות להתחתן?
"יש בלבול גדול מאוד היום. אני רואה את הצעירים רצים מבילוי לבילוי, מגיעים לגיל 30, 40 וגם 45, ועדיין לא התחתנו. יש סביבי המון חברות שפונות לבנק הזרע ומחפשות משפחה אלטרנטיבית. גם אנשים שיש להם זוגיות טובה בוחרים לא להתחתן דרך הרבנות, לא מחליפים שם משפחה וגם לא כותבים בתעודת הזהות שהם נשואים. הם ביחד, אבל נשארים רווקים ורווקות. זוגיות הפכה לביזנס. אתה לא חייב לי כלום ואני לא חייבת לך, ולהיפרד יהיה לנו קל. הדור הצעיר נמצא במשבר גדול. זה עצוב מאוד".
"אנשים בוחרים לא להתחתן דרך הרבנות, לא מחליפים שם משפחה וגם לא כותבים בתעודת הזהות שהם נשואים. זוגיות הפכה לביזנס. אתה לא חייב לי כלום ואני לא חייבת לך"

המיזם החדש מציע לפנויים ופנויות בגילאי 25 עד 40 (״אם יבוא בן 43 נקבל אותו״), חבילה של 20 הרצאות על בסיס מינוי חודשי במחיר 99 שקל. תמורת הסכום הזה תקבלו מדי שבוע שתי הרצאות זום בלייב, אחת עם אדם עצמה והשנייה עם מרצים אורחים: מסיון רהב־מאיר ועד דורין אטיאס, מהרב ויועץ הזוגיות יגאל כהן ועד ענהאל שמואלי מ"המירוץ למיליון", ויש גם שתי סקסולוגיות ועורכת דין (״שתלמד איך להתחתן עם שכל״). לא הצלחתן להתיישב מול הזום? תקבלו את התכנים במייל.
הקורונה הפכה אותך לשדכנית?
״אני לא שדכנית ולא יועצת וזה לא מיזם שידוכים. מטרת ההרצאות היא לעזור לדור הצעיר להתחבר אחד לשני, ללמוד להיות ביחד בתקשורת מקרבת. אין פה איזו שיטה, אנחנו מציעים עזרה. את לומדת איך לדבר ולהקשיב מהלב".
יש מכנה המשותף לכל המנטורים של המיזם?
"כולנו, ובדקתי אחד אחד ואחת אחת, בעד חתונה יהודית וטקס דתי. בעד לעשות את הדבר האמיתי, כי טקס דתי עוטף את נשמתך".
יש טעות היום בדרך החשיבה של גבר ואישה. התחלפו היוצרות. האישה הפכה לגבר והגבר הפך להיות מסורס, ולא יודעים כבר מי נגד מי. לאן נגיע?"
חלק מהאנשים לא רוצים להתחתן דרך הרבנות, כי אם הם נפרדים, הם עוברים שבעה מדורי גיהינום.
"זה לא בגלל הרבנים, זו ההתנהגות של בני הזוג שממררת להם את החיים. תשמעי, יש טעות היום בדרך החשיבה של גבר ואישה. יש נשים זכריות ויש גברים נקביים ויש הכל על הרצף, והבלבול כל כך גדול שהתחלפו היוצרות. האישה הפכה לגבר והגבר הפך להיות מסורס, ולא יודעים כבר מי נגד מי. לאן נגיע?"
מה אם עומר ירצה להתחתן בקפריסין?
"אני ובעלי 30 שנה יחד, ואני מאמינה שאין חינוך טוב יותר מלהראות דרך חיים. אנחנו התחתנו ברבנות, ואני כן מצפה ומקווה שגם הבנים שלי יתחתנו כך. הם מאוד מחוברים, מניחים תפילין כל בוקר. בעזרת השם זה יקרה, רק שימצאו את הנשמה הטובה שתהיה לצידם".
3 צפייה בגלריה
שרון אדם ומשפחתה
שרון אדם ומשפחתה
עם הבעל יניב והבנים עומר, גל ורואי
(צילום: מתוך האינסטגרם)

לפי אדם, הבעיה מתחילה כבר באיך שרוב האנשים מכירים ב־2021 - הרשתות החברתיות. "היום אתה רואה הכל, אתה רואה איפה היא הייתה כי היא העלתה סטורי, ואת רואה איפה הוא כי הוא העלה סטורי. נעלם המסתורין. אין משהו לפנטז עליו. אתה מכיר בחורה, ואתה קודם נכנס לראות את התמונות שלה באינסטגרם. אתה יודע איך היא נראית בבגד ים, מי החברות שלה. הכל ידוע וזה גרוע מאוד".
יש אנשים שמצאו אהבה דרך פייסבוק או אפליקציות היכרויות.
"אולי זו הדרך היום, אבל אחרי שהתכתבתם - תיפגשו כמה שיותר מהר. אני מאמינה בקשר עין, בדיבור, בשפת גוף, בריח. אי־אפשר לדבר חודש בווטסאפ. יש לי ידיד שרציתי להכיר לו מישהי. במשך שבועיים הוא רק סימס לה. היא אומרת לי, 'הוא לא קבע איתי'. אמרתי לו, ׳תגיד, אתה בסדר? קום מהספה ותיפגשו׳. תשמעי, זו בעיה".
את מציעה משהו אחר?
"כן. לחזור למפגשים כמו פעם. אני חושבת שצריך להחזיר עטרה ליושנה".
"אצל הצעירים היום אין לקיחת אחריות. "אנשים לא רוצים להתחייב, ממשיכים לגור אצל ההורים, מוציאים על עצמם ים של כסף ולא חושבים על העתיד. אני חושבת שמגיל 25 בן אדם צריך לצאת מהבית"
למה אנשים לא ממהרים להיפגש היום לדייט נורמלי?
"אני עדיין חוקרת את זה. נראה לי שגברים רצים על כמה נשים במקביל לפני שהם מתבייתים על אחת. יכול להיות שגם נשים בודקות כמה גברים במקביל. מי שרוצה לבוא למיזם הזה כדי לחפש סטוצים, שלא יבוא. רק מי שרוצה מערכת יחסים רצינית, סיים את הפרק הילדותי בחייו ורוצה להשקיע, מוזמן אלינו. אין מה לעשות, בחרת אישה אחת, בחרת גבר אחד, הפסדתם את כל השאר, וזהו, תתמקדו בבחירה שלכם. זה לא הופך להיות עכשיו הסיוט והכלא שלכם. להפך, אהבה זה חופש".
מה המסר שלך?
"ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו יותר ויותר בררנים ומתחילים לראות את החסרונות. אני מלמדת בתוכנית הזו לראות את ה׳יש׳. אם יש לך זוגיות, תבחרי בו ותאהבי אותו. את לא מושלמת והוא לא מושלם. ליצור ביחד שלם זו העבודה, ומי שחושבת שאין פה עבודה, טועה.
"אצל הצעירים היום אין לקיחת אחריות", ממשיכה אדם, "אנשים לא רוצים להתחייב, ממשיכים לגור אצל ההורים, מוציאים על עצמם ים של כסף ולא חושבים על העתיד. אני חושבת שמגיל 25 בן אדם צריך לצאת מהבית. הורים, תבעטו בהם מהבית, שילכו לעבוד, ירוויחו כסף וישלמו חשמל, מים וטלפון. למה צריך להחזיק אותם צמוד? שיהיו עצמאים ויעבדו. לא להאכיל אותם בכפית של זהב. הנוחיות הזו, זה מסרס את הילדים. אני רואה גם זוגות שיוצאים שבע שנים ולא גרים ביחד. למה? לא הבנתי את זה. אני אחרי תשעה חודשים של היכרות התחתנתי עם יניב".

מה גבר רוצה? פלייסטיישן

הרבה לפני שבנה הפך לכוכב־על, אדם גידלה שלושה בנים עם איש צבא קבע - רס״ן במיל' יניב אדם, לשעבר סגן מפקד סיירת שלדג. בעלה הגיע הביתה אחת לשבועיים, ואדם למדה להפוך את הלימון ללימונדה. ״אני חושבת שמצוין להיפגש אחת לשבועיים״, היא מפתיעה, ״אתה מתגעגע. אני לא הייתי רואה את בעלי כל יום. הייתי נוסעת פעם בשבועיים לשכם או למצפה עדי עם שכפ״צ. אנחנו נזכרים בזה היום וצוחקים. זו תקופה שאי־אפשר לשכוח. גידלתי את הילדים לבד".
יש זוגות שנמצאים ביחד 24/7.
אדם עושה תנועת יד של הקאה. ״זה לא עובד אצל רוב האנשים. אישה צריכה שיהיו לה החיים שלה, לא לרדוף אחרי אף אחד ולא לעקוב ולא לחטט. את חייבת עמוד שדרה משלך, ומצד שני, גם לתת לבן הזוג שלך להרגיש שאת זקוקה לו. גבר צריך להרגיש שהוא מוערך וחשוב לך. אם את מתלוננת כל הזמן ואומרת, 'איכס, למה הבאת לי פרחים סגולים? אני אוהבת אדומים', הוא יחשוב שאת לא יודעת להעריך. בפעם הבאה שתלכי ברחוב ותראי פרחים אדומים, תגידי, 'וואו, זה הפרח שאני הכי אוהבת', והוא יבין. קשה מאוד לעשות את מה שאני אומרת. זו עבודת חיים״.
אני רואה נשים שכל שעה שואלות את הגבר שלהן, 'איפה אתה?' זו השאלה שהם הכי שונאים. נשים צריכות ללמוד לדבר באופן לקוני וקצר ולהגיד מה הן רוצות בלי עצבים"
היא עצמה למדה את העבודה הזו בגיל 30, בקורס רוחני לפי קייטי ביירון. ״בשיטה שלה את אומרת ׳הוא לא מבין אותי, הוא לא רואה אותי', ואז אומרים לך, ׳עכשיו תהפכי׳. אולי את לא רואה אותו, לא מבינה אותו ולא מקשיבה לו? זה היה לי שוק. כי וואלה, באמת לא מעניינת אותי שיחה על מכוניות ועל שעונים וגם לא שיחה על צבא. ירד לי אסימון מאוד גדול. הבנתי שהכל תלוי בי״.
ואיך התנהלת מאותו רגע?
"אני רואה את הדור היום, נשים שכל שעה שואלות את הגבר שלהן, 'איפה אתה?' זו השאלה שהם הכי שונאים. ואחר כך הן שואלות 'מתי תבוא?' כשאני התחתנתי לא היינו מדברים כמה ימים או שהיינו מדברים פעם ביום. נשים צריכות ללמוד לדבר באופן לקוני וקצר ולהגיד מה הן רוצות בלי עצבים. לשנות סגנון. גבר הוא קצר ולעניין ומטרתי וחיצי, ואישה צריכה שיאהבו אותה במעשים".
זה לא קצת מיושן לדבר ב־2021 על מאפיינים גבריים ונשיים?
"אוקיי, בואי נגיד את זה לשני הצדדים. חיבור בין זכר לנקבה הוא עניין של יין ויאנג".
נשים צריכות חברת נשים. גברים רוצים להיות ביחד עם גברים. זוגיות בין גבר לאישה היא מין ריקוד של ללכת ולהיפרד, שני אנשים שחיים יחד בקווים מקבילים"

מהפכת המי טו השפיעה על עולם ההיכרויות והדייטינג?
"ברור שהעולם השתנה. כשאני גדלתי גברים היו מתחילים עם נשים, היום יש דיסטנס, גברים פוחדים. ואני רוצה להגיד לך משהו, לבחורות כן היה נחמד שהתחילו איתן. זה מה שנשים רוצות. השאלה היא איפה עובר הגבול בין הטרדה ובין חיזור שהוא נעים, וזו באמת הליכה על חבל דק".
מה הטעות הכי גדולה של גברים ונשים? מה אנחנו לא מבינים על אהבה?
"אהבה רומנטית זה בסרטים, זה ורדרד וזה מתוק ויש מוזיקה. עזבי, זה חרטא. אין את זה בחיים האמיתיים. יש להביא דברים מהמכולת, לפזר את הילדים בגן, יש משימות, והשגרה היא עבודה. רוב החלקים של הזוגיות הם לא רומנטיים בכלל. אני יכולה ליצור רגע רומנטי, להגיש לנו כוס יין ולשבת ביחד, אלה רגעי אושר, אבל מי שמחפש את זה כל הזמן, סופו להתאכזב.
"לנשים שמחפשות רומנטיקה אני אומרת, צרי לעצמך רומנטיקה עם עצמך. גם אני חיה ככה. אני מוקפת בחברות ובמעגלי נשים עוצמתיים ומעניינים. נשים צריכות חברת נשים. גברים רוצים להיות ביחד עם גברים, חד־משמעית. כיף להם יותר אחד עם השני, תני להם סוני פלייסטיישן, לשבת עם הרגליים למעלה וללכת לשחק ביחד כדורגל. זוגיות בין גבר לאישה היא מין ריקוד של ללכת ולהיפרד, לגעת לא לגעת, שני אנשים קרובים אבל לא מחוברים, שחיים יחד בקווים מקבילים ולכל אחד יש חיים מלאים״.
3 צפייה בגלריה
שרון אדם
שרון אדם
"אני לא לוחצת כי לחץ של אמא לא עוזר"
(צילום: עז מועלם)

תאהב אותי, תחבק אותי

אדם אולי לא תצליח לשנות את העולם, אבל יש לה כבר תוכנית חומש לתחילת האביב. כל המנויים והמנויות למיזם שלה יקבלו הזמנה לאירועים ולמסיבות מיוחדות, הפקה משותפת שלה עם רוני שינקמן, אחת המרצות במיזם ומפיקת סדרת המסיבות ״הרווקים של רוני״.
מה לגבי גרושים וגרושות?
״גם גרושים וגרושות, אלמנים ואלמנות מוזמנים להרצאות, וגם אנשים נשואים שרוצים לחזק את הזוגיות שלהם. אני לומדת מזה, ואפילו אוהבת את בעלי יותר כל יום. מאז שאני עם המיזם הזה של האהבה, פתאום התחלתי לבכות ליניב, 'תאהב אותי, תחבק אותי'. יניב צוחק, 'מה יש לך, אם ככה תתחילי לבכות כל יום, נבטל את המיזם'".
מה בעלך באמת חושב על המיזם?
"הוא אומר שזה ה־דבר. אנשים מחפשים אהבה. בכל גיל אנשים רוצים זוגיות. גם אמא שלי בת ה־80 רוצה זוגיות ואהבה. אנשים רוצים לחיות בתשוקה ובשמחה. זו לא בושה להגיד את זה".
בינתיים הסנדלרית הולכת יחפה – שלושת הבנים שלך רווקים.
״מה יש לך? הילדים שלי צעירים מאוד. עומר בן 28, זה מאוד צעיר היום, רואי בן 24 וגל בן 19. התחלתי את המיזם הזה כדי לעודד גם אותם" (צוחקת).
לילדים שלך, לדעתך, יהיה קל יותר או קשה יותר למצוא זוגיות?
"יהיה להם קשה יותר, ברור. כי יש להם יותר שפע ואנחנו באור הזרקורים. העצה שלי להם היא לבחור דבר אחד ולהתמקד בו, לא לחשוב שיש טוב יותר, לאהוב את הבחירה, לראות את הטוב ולהעצים אותו. אני מקווה שבשלב מאוחר יותר כל אחד מהבנים שלי יתביית, ימצא נשמה טובה ונגור ביחד כחמולה. אבל אני לא לוחצת כי לחץ של אמא לא עוזר. זה מביא לחץ לילד והוא מתנגד".
את בשלה לסבתאות?
"בטח, אבל נכדות בלבד", היא מחייכת.

הטיפים של שרון אדם לדייטינג

  • מחקו את הטינדר ואל תחפשו אהבה ברשתות החברתיות.
  • אל תגיעו לדייט מיד אחרי יום עבודה. בואו בסטייל, מטופחים, יפים, לבושים טוב ומריחים טוב.
  • הגיעו לדייט ממקום שמח ואופטימי. אל תספרו לאדם שמולכם את הצרות שלכם ואל תראו ייאוש או שחיקה.
  • יצאתם לדייט? תהיו כאן ועכשיו. עזבו את הטלפון והרימו עיניים להביט באדם שמולכם. קחו את הזמן. תנשמו. לוקח זמן לייצר חיבור מהלב.
  • דייט אחד אף פעם לא מספיק כדי להגיע למסקנות. צאו לפחות לשלושה דייטים לפני שתחליטו אם להמשיך או לחתוך את הקשר.
  • לא לפחד מהתהליך. זוגיות היא לא משהו שנופל מהשמיים, זו עבודה כמו כל עסק, וזה לא רומנטי.
  • גברים, תהיו ג'נטלמנים. פתחו את הדלת, שלמו בדייט, תנו לאישה להרגיש שהיא שווה ושאתם דואגים לה.
  • נשים, בדייט תנו לגבר להיות גבר. אל תנסו להתחלף איתו. אפשר גם להישען ולהיות פתוחות לקבל, בלי לעשות פרינציפים ופרצופים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button