אבישג סמברג. "כל הזמן הייתי צריכה להסביר מה זה הטאקוונדו הזה"

בזכות הנחישות והפיכת ענף ספורט בלתי מוכר למבוקש: כך השפיעה לטובה אבישג סמברג

לוחמת הטאקוונדו הצעירה זכתה במדליית ארד באולימפיאדת טוקיו, הוכיחה יכולות ספורטיביות מדהימות וצניעות כובשת והפכה למודל עבור נערות רבות שעוסקות בספורט: "ממליצה לכל ילדה וכל נערה לעסוק באמנות לחימה, זה נותן המון ביטחון"

עודכן:
מגזין "לאשה" מצדיע זו השנה השלישית במסגרת פרויקט "המשפיעות לטובה" לנשים מפורסמות שסייעו ליצור שינוי חיובי בתחומים שונים. בין המשפיעות לטובה אבישג סמברג (20) לוחמת טאקוונדו, אלופה אולימפית, חיילת משוחררת, בזוגיות, מתגוררת ברמלה.

עד כמה הופתעת מהזכייה שלך באולימפיאדה?
"לא הופתעתי. כיוונתי לשם וידעתי שאני ספורטאית ברמה מספיק גבוהה כדי לסיים על הפודיום, אבל את כולם זה הפתיע מאוד. קצת מצער אותי שלא נחשבתי לאחת מהתקוות למדליה, כי מבחינתי הייתי תקווה".
בעקבות הזכייה שלך אלפי ילדים וילדות נרשמו ללמוד טאקוונדו, ובכל הארץ דיווחו על עלייה חדה בהרשמה לחוגים.
"מטורף לגמרי מה שקרה לענף בעקבות הזכייה שלי, הפכתי להיות סוג של שגרירה קטנה, ואני לגמרי מחבקת את התפקיד. לפני כן אף אחד לא ידע מה זה טאקוונדו, אני זוכרת שכשהגעתי לבסיס אחרי הטירונות כל הזמן הייתי צריכה להסביר מה זה הטאקוונדו הזה. כולם חשבו שזה כמו ג'ודו. היום אף אחד לא מתבלבל וכיף להרגיש שזה בזכותי".
אפשר לומר ששנת 2021 הייתה השנה שלך.
"הייתה שנה מטורפת ואני מאושרת. בנוסף למדליה האולימפית זכיתי בשתי מדליות זהב בתחרויות גביע העולם במונטנגרו ובבוסניה. אלה היו שתי תחרויות קשות מול יריבות חזקות, והעובדה שבאתי כמדליסטית אולימפית לא הקלה. המתחרות עלו מולי דרוכות, הן ניתחו אותי מכל הכיוונים וידעו לקראת מה הן באות, אבל אני חושבת שהתמודדתי עם זה מצוין".
גם נמרוד קריביצקי, בן הזוג שלך, לקח מדליות באותן תחרויות.
"בבוסניה הוא זכה בכסף ובמונטנגרו בזהב. לא הייתה לי שנייה לשמוח מהזהב שלי, כי איך שהסתיים הגמר שלי התחיל הגמר שלו. רצתי לעודד אותו ובסופו של דבר שנינו זכינו וזה היה סופר־מרגש".
איך הגעת לטאקוונדו?
"זה היה חוג בבית הספר. הייתי ילדה עם המון אנרגיות, אז ההורים שלי רשמו אותי להמון חוגים: בלט, שחייה, התעמלות קרקע, אבל הטאקוונדו תפס אותי מהרגע הראשון, ממש חיכיתי לשעה השבועית שלי שם. למזלי הגדול נכנסתי למועדון הכי טוב בארץ, 'שרעבי אמנות לחימה', והם גילו וקידמו אותי מהר מאוד עד למקום שאני נמצאת בו היום".
איך את מרגישה כמובילת דעת קהל, עם 248 אלף עוקבים באינסטגרם?
"זה לא היה מכוון, פתאום קיבלתי יותר חשיפה ואנשים התחילו לעקוב. זה נחמד, אבל אני לא נותנת לזה יותר מדי תשומת לב. האינסטגרם הוא כלי שדרכו אני מעבירה את כל המחשבות שלי, כמו כל צעירה שמדברת על שטויות כאלה ואחרות שעוברות לה בראש. אני לא עושה מזה קריירה. אני מושקעת באימונים מסביב לשעון, ונותני החסות שלי, 'אדידס' ו'תנובה', תומכים בי ונותנים לי כל מה שאני צריכה".
3 צפייה בגלריה
אבישג סמברג. אלופה
אבישג סמברג. אלופה
"האמנתי בעצמי ועמדתי בלחץ"
(צילום: אורן אהרוני)

מאז הזכייה הפכת להיות מודל לילדות ולנערות שרוצות להיות אלופות כמוך. מה המסר שאת רוצה להעביר להן?
"שחלומות באמת מתגשמים אם מאמינים בהם ושבשביל להגיע רחוק צריך לחשוב רחוק ולהציב לעצמך מטרות גדולות. רק בזכות העובדה שהאמנתי בעצמי - ברגעים הכי מכריעים באולימפיאדה, כשכל המדינה הסתכלה עליי - עמדתי בלחץ והבאתי מדליה אולימפית. אני ממליצה לכל ילדה וכל נערה לעסוק באמנות לחימה, זה נותן המון ביטחון, מחזק ונותן כוח גם מול הטרדות כאלה ואחרות".
"לא הופתעתי מהזכייה, אבל את כולם זה מאוד הפתיע. קצת מצער אותי שלא נחשבתי לאחת מהתקוות למדליה, כי מבחינתי הייתי תקווה"
מה היעד הבא?
"אליפות אירופה במנצ'סטר, בחודש מאי. הייתי אלופת אירופה בסוף 2020 והייתי שמחה לחזור על ההישג הזה. כמובן שהיעד הגדול הוא אולימפיאדת פריז 2024, ואני מכוונת לזהב. התואר אלופה אולימפית הוא החלום הכי גדול שלי בחיים".

3 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
ההשראהץ יעל ארד
(צילום: אילן בשור)

מה התוכניות שלך ליום שאחרי הטאקוונדו?
"עוד לא חשבתי על זה לעומק, אבל אני מקווה מאוד לעסוק במשהו שקשור בספורט. אני רוצה להעביר הרצאות לספורטאים מתחילים על הדרך שעברתי, ולתת השראה לאחרות ולאחרים".
ומי השפיעה עלייך לטובה?
"יעל ארד, המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל, שנבחרה השנה ליו"ר הוועד האולימפי. אני מסתכלת עליה בסוג של הערצה, היא פורצת דרך ומודל השראה עבורי".
פורסם לראשונה: 11:31, 03.03.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button