ירין ונאווה שחף על שער לאשה

בחזרה לחתונה של האייטיז: "האורחים היו בשוק. זה נראה כמו חייזרים"

35 שנים אחרי שחתונתו יוצאת הדופן עם נאוה תועדה בשער ב"לאשה", המאפר ירין שחף חוזר לסיפור שמאחוריו ולתגובות שקיבלו: "השער נתן לנו דחיפה מקצועית מטורפת"

פורסם:
"מתוך במה גדולה, שעשן לבן וסמיך היתמר ממנה, עלו ובאו שתי דמויות בהירות, כאילו נחתו זה עתה מן החלל. ברקע התנגנה מוסיקה של פט־שופ בויס. השניים התקדמו בצעדים איטיים.... האמהות כמעט התעלפו נוכח הכניסה המהממת שערכו ילדיהן... הן ידעו שהם לא יסתפקו בחתונת רבע עוף, אבל עשן ובגדי חלל?"

ירין שחף, אלה ציטוטים מהכתבה של דליה בן ארי שהתפרסמה בגיליון שבו כיכבתם בשער של "לאשה". כמה זמן לקח לאמהות להתאושש?
"הן התאוששו, אבל הן המשיכו לדבר על זה עד שטרדות היום־יום השתלטו מחדש", הוא צוחק. "הרעיון היה לעשות חתונה קצת שונה, מבלי להשתגע כלכלית. נאוה ואני גדלנו במשפחות עניות, היינו צריכים להיות יצירתיים כדי ליצור חתונה מרשימה. איפרתי אז בתצוגה ב'שנקר'
ירין ונאווה שחף
וראיתי בגדים שעיצב טל לנצמן, שהיה אז סטודנט - ונדלקתי. פניתי אליו וביקשתי שיעצב לשנינו בגדי חתונה. כשראינו את השרטוטים שלו נבהלנו, זה נראה כמו חייזרים, אבל מהמם. נכנסנו רק כשנפתח הווילון והדיג'יי העלה המון עשן. רק אז האורחים ראו אותנו".
באמת צוין בכתבה שהאורחים היו בשוק וש"הגבינות והקרקרים נתקעו להם בגרון".
"לקראת האירוע, החלטתי לעשות צילומים אוונגרדיים־מופרעים ולהקרין אותם על מסך ענק בחתונה, כדי לגרום לדודות להתעלף. פניתי לצלם אלדד מאסטרו, עבדתי איתו הרבה בזמנו, והוא התלהב. עד שנכנסנו לחופה, אנשים ראו את השקופיות והיה להם זמן להתכונן".
אלדד מאסטרו הוא גם החיבור ביניכם לבין ל"לאשה".
"נכון, הוא הראה את התמונות במערכת 'לאשה' וגם העורכות התעלפו. בשנות ה־80 זוגות לפני חתונה הצטלמו רק בשקיעה בים. חודשים אחרי זה אנשים ציטטו מולנו טקסטים שאמרנו בריאיון. התגובות היו מטורפות. מעבר לזה, השער נתן לנו דחיפה מקצועית מטורפת. בהשפעת 'לאשה', עיתון שאף אחת לא זורקת, פנו אלינו מעיתונים נוספים. העיתון שמור אצלנו בתוך ניילון, שלא יתפורר".
2 צפייה בגלריה
ירין ונאוה שחף, 2022
ירין ונאוה שחף, 2022
רק התסרוקת השתנתה. ירין ונאוה שחף, 2022
(צילום: לירי שחף)

"אני מאמין בשניים שהם אחד ליד השני"

שחף (60), מאפר ומנהל בית הספר למקצועות היופי והאיפור "ירין שחף", שיציין בשנה הבאה 40 שנות קריירה בתחום, הכיר את נאוה (66), מאפרת עצמאית ומעצבת תלבושות, במהלך יום עבודה: היא הייתה אז שחקנית והוא איפר אותה לצילומי קליפ לשיר של הזמר מוטי דיכנה. כיום הם גרים בכפר־שמריהו והורים ללירי (33) ועונג (24).
עברו 35 שנים מאז, מה למדת על זוגיות?
"למדתי שדעתנות, דווקאיות ואגו יכולים רק להרוס מערכות יחסים. עם השנים אתה נהיה יותר עגול ופחות ציני וביקורתי.
"דבר שני, נורא קשה להגיע ל'שניים שהם אחד', כשלכל אחד יש עולם תוכן משלו. נאוה, למשל, אוהבת בלט - ואני פחות. היום אני מאמין בשניים שהם אחד ליד השני. בתחילת הנישואין נסענו יחד לחו"ל ולחופשות בארץ. עכשיו אני רואה שדווקא כשנוסעים לבד וכל אחד מקבל את האוורור שלו, זה תורם למערכת היחסים. יש געגוע".
ביום הנישואים האחרון שלכם, בספטמבר, העלית לרשתות את צילום השער. יש סיכוי שתשחזרו אותו?
"בגדי החתונה עדיין בארון, אבל לא נראה לי שנשחזר את התמונות. זה ייראה פתטי. קניתי לנאוה זר ענק־ענק של פרחים וחגגנו באופן אינטימי, בבית".
  • הופעת על שער "לאשה"? אולי יש לך סיפור מעניין שקשור לשער? נשמח לשמוע ממך: laisha@laisha.co.il
  • כל שערי "לאשה" מאז 1947 זמינים באתר השערים: laishacovers.ynet.co.il
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button