תעשיית האופנה שבה מותגים רבים נאבקים למצוא את דרכם, בטח ובטח בשנת מלחמה כאשר היצור המקומי הולך ונעלם, מתבלטת דמותו של אלעד בורנשטיין כסיפור של חדשנות. חברת ברוניי בהנהלתו מלווה מעצבי אופנה במסע יצירת הקולקציות שלהם – מהרעיון ועד הייצור.
את חברת ברוניי הקים בורנשטיין מתוך חזון לשנות את כללי המשחק בתעשיית הטקסטיל, כשהוא מגובה בקמפיינים נוצצים ובשיתופי פעולה עם ידוענים. אולם מאחורי הקלעים התמודדה החברה עם אתגרים לא פשוטים – בעיות תפעול וביקורות מצד לקוחות. יזם אחר אולי היה מרים ידיים, אבל בורנשטיין בחר שלא לוותר ולדבוק במטרה. ברוניי נכנסה לתהליך התארגנות מחדש: מערכי הייצור שודרגו והועברו לחו"ל כדי לעמוד בסטנדרט קפדני, הוקמו משרדי לוגיסטיקה בנוסף לתל אביב בפיליפינים, מרוקו ודובאי, ושירות הלקוחות נהיה זמין כמעט בכל שעה.
החברה שברה את התחזיות לגביה. השינוי האדיר במבנה החברה הוביל לביסוס מותג יציב ואמין, תוך שפה משותפת עם הלקוחות והדגשת חוויית שירות שקופה ותיאום ציפיות מלא וברור. היום, לאחר פריצות דרך מרשימות בשנה האחרונה, ברוניי פועלת ביותר משמונה מדינות ומפעילה עשרות מפעלים ושיתופי פעולה עם בתי אופנה מובילים בעולם ועם סלבריטאים שברשותם מותגים. נוכחנו לדעת כי לאחרונה אף דניאל גרינברג והמותג מיאל התחברו עם החברה למתן שירותי פיתוח וייצור.
לכבוד השנה החדשה, ובסיום שנה מאתגרת, החלטנו לסקור את המותגים החדשים שנפתחו השנה בסיוע ברוניי ואת החוויה שלהם מהדרך.

7 צפייה בגלריה
מימין: ירדן דרהי; פריט מהקולקציה
מימין: ירדן דרהי; פריט מהקולקציה
מימין: ירדן דרהי; פריט מהקולקציה
(צילום: אליה דרהי; אנה שקודה)
"החיסרון בעבודה עם מפעלים בחו״ל הוא בעיקר ההרגשה של החוסר בלהיות נוכח", מסבירה ירדן דרהי, הבעלים של מותג בגדי הים האילתי BYARDEN BIKINIS שעובד עם החברה כבר עונה שלישית ברציפות. "כשאת בעלת עסק שרגילה להיות נוכחת בכל שלב ושלב בתהליך הייצור, וכמי שמקפידה על כל פרט מתוך פרפקציוניזם, מורגש הקושי לנהל את התהליך מרחוק. עם זאת, היתרון המשמעותי הוא שהאפשרויות בחו״ל אינסופיות – כל רעיון וכל חלום ניתנים ליישום, ומגוון החומרים, הטכנולוגיות והאפשרויות רחב ונגיש הרבה יותר מאשר בארץ. האפשרות ליצור בגדי ים ייחודיים בעיצובים אישיים ובפרינטים שמיוצרים מאפס הופכת לנגישה. כל דגם עובר תהליך יצירה ארוך ומוקפד, עם דגש על גזרות מחמיאות, בדים פרימיום ונוחות מושלמת. כל קפסולה של קולקציה מיוצרת במקום אחר בחו”ל, מה שמבטיח איכות בלתי מתפשרת וייחודיות בכל פריט. יש לציין שכל פריט שהגיע תקול הוחלף בפריט חדש ותקין".
תהליך העבודה מול החברה מתחיל בשיבוץ צוות מקצועי שילווה את החברה, היזם או המעצב בתהליך יצירת הקולקציה, כאשר המטרה החשובה ביותר היא יצירת סמפלים מדויקים למעצב כדי שיוכל לראות במדויק את רמת הייצור שתגיע אל הלקוח הסופי. הליווי יכול להיערך במתכונת של שלושה חודשים או שישה חודשים שבהם צוות החברה, המונה מעצבי אופנה ומעצבים גרפיים, מקיף את הלקוח בקבוצת ווטסאפ אישית שבה הוא מקבל את כל הכלים להגשים את השאיפות העיצוביות שלו.

להפוך את החלום למציאות

"ברוניי ליוו אותי מהרגע הראשון, דרך בחירת הבדים ועד הייצור. הם עזרו לי להפוך את החלום למציאות". תהל הילל, המעצב והבעלים של המותג THL, משתף אותנו בתהליך שעבר במשך שישה חודשים שבסופו משיק בימים אלה קולקציה ראשונה המכילה שילוב של סטריט ואלגנט.

7 צפייה בגלריה
THL. סטריט ואלגנט
THL. סטריט ואלגנט
THL. סטריט ואלגנט
(צילום: שמואל כהן)
הידע שאיתו בא תהל מרצפת המכירה ברשת גדולה ומסחרית בארץ הוסיף לו יתרונות בהבנה של הקהל שאליו הוא מכוון. אתגר גדול מאוד שקיים בתחום האופנה הוא מציאת הבדים הנכונים והאופציה למצוא אותם שוב אם הם נגמרים מהמלאי. בחברה יש מחלקה לאיתור בדים ובכך היא מאפשרת ללקוח להרחיב את האופציות שבהן הוא יכול להשתמש כדי להגיע לתוצאה העיצובית הרצויה.
"רציתי להמליץ על התמיכה מהשלב הכי קטן ועד בעצם למוצר הסופי שאצלך ביד ואתה יודע שכל הדרך הם מלווים אותך. בגדול הם נותנים לך שקט, אני אומן שרוצה שקט", מספר האומן והיוצר אופק קיסוס הבעלים של המותג OKISS.

7 צפייה בגלריה
טל סטרוזר.  השראה קלאסית יוקרתית
טל סטרוזר.  השראה קלאסית יוקרתית
טל סטרוזר. השראה קלאסית יוקרתית
(צילום: טל סטרוזר)
וכך מספר טל סטראוזר: "בשנה האחרונה עבדתי על הקולקציה הראשונה למותג שלי, שייקרא על שמי. הקולקציה תכלול עשרה דגמי ערב בהשראה קלאסית, יוקרתית ועל-זמנית שתוכל לשמש את הלקוחה למגוון רחב של אירועים.
"בשנה זו עבדתי מול חברת ברוניי על הקמת המותג, והם ליוו אותי, מבחירת השם והלוגו ועד כל מה שדמיינתי עבור הקולקציה הזאת. בחברה הצמידו לי מנטורית שליוותה אותי בכל שלב בדרך, יעצה לי ועזרה לי לקבל החלטות ולממש את הפוטנציאל של כל רעיון וחלום שהיה לי.
"שיתוף הפעולה עם ברוניי הקנה לי חשיבה מסחרית וחשיבה יצירתית ועזר לי להגשים את החלום הכי גדול שלי".
תעשיית האופנה המקומית בישראל עדיין עובדת בחסר – החל ממכשור לא מיטבי וכלה בחוסר האפשרות להשתמש בטכנולוגיות שאפשר למצוא רק במדינות במזרח הרחוק כמו סין, הודו ותאילנד.

7 צפייה בגלריה
KAPRA
KAPRA
KPRA. עממיות ישראלית
(צילום: נועם הלר)
המעצבים גלעד מנדל ונועם הלר, הבעלים של המותג הצעיר והתל אביבי KPRA, יצרו קולקציה שמשלבת "עממיות ישראלית" על ידי משפטים מודפסים ורקומים שכולנו מכירים, גזרות ובדים איכותיים ותפירה לא מתפשרת. העבודה על ייצור הקולקציות מתבצעת במשותף עם מעצבי החברה. "השותף שלי גלעד לא נמצא איתנו פה היום כי הוא משרת פעיל במילואים", מסבירה נועם, "אבל העבודה עם הצוות של ברוניי אפשרה לנו להמשיך ולבנות את המותג גם תוך כדי התקופה הזו".
מערכת חדישה שברוניי עובדת איתה מתריעה ללקוח בזמן אמת על השלבים ועל תאריכי העבודה, ובכך הלקוח נשאר מחובר לפרויקט לכל אורך התהליך. התהליכים שהחברה מנהלת מתבססים על ניסיון עשיר ורחב שצבר אלעד בורנשטיין כשהיה הבעלים והשותף של המעצב עידן כהן, מותג שמלות כלה וערב שעושה חייל עד היום במדינות רבות ובארצות הברית בפרט. לבורנשטיין הבנה ייחודיות בייצור מותגים של שמלות כלה וערב, מותגי ספורט ואקטיב, בגדי ים, סטריט ובגדי יומיום.
במהלך התקופה הנוכחית, שהייתה קשה לייצור המקומי, מותגים רבים מצאו נחמה ותקווה בחברת ברוניי, שהבטיחה בהמשך תפקוד מלא ויציב של העסק שלהם.
7 צפייה בגלריה
דה קפסול. אופנה צנועה
דה קפסול. אופנה צנועה
de capsul. אופנה צנועה
(צילום: דותן ניב)
"הקולקציה שלי נוצרה מתוך צורך אמיתי בגזרות שהן צנועות, מחמיאות ועדיין נושמות ומתאימות למזג האוויר ולאקלים הישראלי והים תיכוני בפרט. ‎בעזרת ברוני יצרנו את הקולקציה שלde capsul ‎. הם נתנו את הידע והמקצועיות שלהם בתחום האופנה, ואני נתתי את הידע שלי בתחום הלכות הצניעות, ויחד פיתחנו את הקולקציה המושלמת שלוקחת בחשבון את הלקוחה הישראלית שרוצה לשמור על נשיות וצניעות גם בקיץ", מספרת עדי פלד, היוצרת והמעצבת של המותג de capsul, שהושק השנה וזוכה להצלחה רבה. בקרוב המותג משיק את הקולקציה השנייה שלו.

7 צפייה בגלריה
kess, קסניה ספרונוב
kess, קסניה ספרונוב
kess, מתוך הקולקציה של קסניה ספרונוב
(צילום: מי-טל אזולאי)

קסניה ספרונוב היא יזמת ומעצבת של מותג האופנה KESS, מותג אופנה לנשים אמיצות ובטוחות בעצמן, שלא מפחדות לבטא את האישיות שלהן דרך הלבוש. המותג נועד לנשים שרוצות להיות מי שהן, בלי להתנצל ובלי להתפשר. "בתחילת הדרך חיפשתי שותפים שיאמינו ברעיון שלי וילוו אותי צעד אחר צעד", מספרת קסניה. "מצאתי את זה בברוניי – עם מקצועיות, הקשבה ותשומת לב לפרטים. בזכותם הצלחתי להפוך את החזון של KESS לקולקציה חיה ונושמת שמביאה אופנה אמיצה וייחודית לנשים בישראל ובעולם".
חגי ביטון וניר פז , היבואנים של מותג הסטריט הספרדי DAVID ALVARO, שנמכר בארץ למעלה מ30 נקודות מכירה עובד עם ברוניי כבר עונה שנייה. המותג מכיל טישרטים, דגמחים, גינסים ומציג קולקציה רחבה. "העבודה עם ברוניי מאוד מקצועית. גם כשיש בעיות בייצור, כמו בכל ייצור, מרגיש שיש אמא ואבא לתהליך.שמחים לעשות איתם דרך" , מוסיפים היבואנים.
הסיפור של אלעד בורנשטיין ושל חברת ברוניי מוכיח שיש עתיד לייצור ולפיתוח מותגי אופנה ישראליים. במקום מה שבעבר היה מסורבל, יקר וקשה לביצוע, חברת ברוניי מציגה מכונה משומנת שנותנת פתרונות יצירתיים ומקצועיים. החברה גם מציעה פתרון מקיף במיוחד ליזמים ולמעצבים צעירים בתחום האופנה שלא רכשו תארים רלוונטיים, וחוסכת להם כאבי ראש, דאגות ומורכבות תפעולית עצומה. במקום להתמודד עם עשרות ספקים שונים (שכן בגד אחד יכול להיות מורכב מכמה וכמה רכיבים וחומרים מספקים שונים), המעצב או היזם יכולים להתמקד רק בעבודה מול חברה אחת שמנהלת בחוכמה את כל התהליך מקצה לקצה. התהליך הזה משקף לא רק ניהול חכם ויעיל, אלא גם חזון של הפיכת התעשייה הישראלית לכוח מוביל בזירה הבינלאומית.
בורנשטיין מסכם: "היו רגעים שניסו לגרום לי לחשוב שברוניי תכשל, אבל המשכתי כי אני מאמין שאתה צריך לפעול מתוך תשוקה, לא מתוך פחד, והמשפט הזה הוכיח את עצמו בגדול הפעם. הפכנו לחברה מובילה שמספקת שירותים לבתי אופנה בכל העולם ובגאווה רבה".


ליצירת קשר:
ברוניי
054-4485424
פורסם לראשונה: 15:28, 16.09.25