אם את נוטה לשכוח - יש פתרונות אחרים

שוכחת לעתים קרובות ליטול את הגלולה? ייתכן שעלייך למצוא פתרון אחר

הסיבה השכיחה ביותר להיריון לא רצוי תוך כדי נטילת גלולות היא דילוג על נטילת גלולה בגלל שכחה. מה עושים? עוברים לאמצעי מניעה אחרים

פורסם:
גלולות למניעת היריון הן אמצעי מניעה יעיל ביותר, ששיעורי ההצלחה שלו קרובים ל־100%. הסיבה השכיחה ביותר להיריון לא רצוי תוך כדי נטילת גלולות היא דילוג על נטילת גלולה בגלל שכחה.
אם שוכחים גלולה ולמחרת לוקחים שתיים, קרוב לוודאי שלא תהיה בעיה - זו מתחילה אם שוכחים יותר. אני שומעת ממטופלות רבות שלי שלמרות שהן מרוצות מיתרונות הגלולה, הן נוטות לשכוח ליטול אותן במועד.
לשכחניות - כמה אפשרויות נוספות למניעת היריון:
טבעת נרתיקית: אמצעי מניעה הורמונלי חודשי, המכיל הורמונים כמו בגלולה, אך אין צורך לחשוב עליו מדי יום. האישה מתקינה לעצמה את הטבעת בנרתיק למשך שלושה שבועות ומוציאה אותה בתחילת השבוע הרביעי שבמהלכו אמור להופיע דימום וסתי.
מדבקה עורית: אמצעי מניעה הורמונלי שבועי, בגודל בול, שהאישה מדביקה אחת לשבוע. השבוע הרביעי חופשי ממדבקה ובמהלכו תופיע וסת.
זריקה תלת־חודשית: לכאורה, אמצעי נוח. אבל אם מופיעות תופעות לוואי כתוצאה מהזריקה, יש להמתין כמה חודשים עד שהשפעתה תפוג (בניגוד לגלולות שניתן להפסיקן והתקן שניתן להסירו).
התקן תוך־רחמי: אמצעי מניעה בצורת T (טי) שהגינקולוג/ית מתקין/ה בתוך חלל הרחם - ההליך מתבצע במרפאה. בעבר, בשל חשש מפגיעה בפריון עתידי, נהגו להתקינו רק לנשים שכבר ילדו. כיום יש מחקרים השוללים חשש זה, וההתקן הוא אמצעי מניעה ראשון שמוצע לצעירות, כי דווקא בגיל הזה הנטייה לשכוח גלולות גבוהה יותר.
יש כיום מבחר התקנים קטנים המתאימים לנשים שטרם ילדו, חלקם התקנים הורמונליים המקילים על משך הדימום הווסתי ועוצמתו וחלקם התקנים ללא הורמונים. את ההתקן יש להחליף אחת לשלוש עד חמש שנים.
גלולת היום שאחרי: מדובר באמצעי חירום בלבד ובהחלט אין להשתמש בו באופן קבוע.
לסיכום: אם את נוטה לשכוח, התייעצי עם הרופא/ה המטפל/ת - יש מגוון רחב של פתרונות וכל אחת תוכל למצוא את אמצעי המניעה שמתאים ונוח לה, אין סיבה להגיע להיריון לא רצוי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button