לאה נזרוביץ. ליידד את העיסוק במיניות

"איך זה הגיוני שבפורנו הם גומרים ביחד ואצלי זה לא ככה?"

עבודת הגמר של לאה נזרוביץ', סטודנטית לעיצוב גרפי, הוא ספרון מאויר שעוסק באורגזמה הנשית. "אנחנו בשנת 2023", היא אומרת, "ועדיין קשה לרוב הצעירות לדבר על הנושא"

פורסם:
לאה נזרוביץ', בת 28, סטודנטית לעיצוב גרפי עם התמחות באיור ב"תילתן המכללה לעיצוב" בחיפה, רווקה, גרה בחיפה.

היי לאה, בפרויקט הגמר שלך החלטת להתמקד בנושא האורגזמה הנשית. ספרי על הבחירה הזאת.
"הפרויקט נקרא Twolips, שזה משחק מילים שגם אומר שתי שפתיים, וגם נשמע כמו צבעונים – טוליפס. אני יודעת מניסיוני וגם מחוויות של נשים שקראתי באינטרנט, שהאורגזמה הנשית היא דבר שקשה יחסית להגיע אליו. בניגוד לגברים, שהכול אצלם בחוץ וברור, איבר המין של הנשים פנימי, והאורגזמה הופכת למשהו שהרבה יותר קשה להבין אותו ולזהות אותו. רציתי לראות מאיפה היא מתחילה ולמה ומתי היא קורית; מתי אישה מרגישה נחשקת ובטוחה, מתי יש לה את השלווה המספקת כדי להגיע לשם".
מה החוויה האישית שלך בנושא אורגזמה?
"במערכות היחסים שהיו לי לא הייתה לי עוררות מינית תכופה כל כך, למרות שכן נמשכתי לבני הזוג, ולא הבנתי למה אני לא מצליחה להגיע לאורגזמה ביחסי מין. הרגשתי פגומה, כי איך זה הגיוני שבפורנו הם גומרים ביחד ואצלי זה לא ככה? עם עצמי אין לי בעיה להגיע לאורגזמה, אבל בתקשורת עם בן הזוג הכול הלך לאיבוד כי פחדתי לפגוע בו, וחס ושלום להגיד משהו שיגרום לאגו שלו לרדת לאפס".
מה עשית?
"התחלתי לחפש באינטרנט, וראיתי שאשכרה יש כדורים שנשים יכולות לקחת ושמתיימרים לייצר עוררות מינית. לא הבנתי למה קיים בכלל כזה מוצר, זו לא אמורה להיות מחלה. ככל שהעמקתי את המחקר, הבנתי שהאורגזמה הנשית היא לפני הכול תהליך. הוא מתחיל בהסחת הדעת מחיי היומיום וממשיך בחיזור, הרגשה שאת רצויה ונחשקת, השקעה במשחק המקדים. זה לא - אני מגורה, מסיימת וסבבה".
עבודת הגמר שלך היא למעשה ספרון הדרכה.
"הכנתי ספרון פופ־אפ (כזה המכיל תצוגה תלת־ממדית, ל"ש) מאויר, שמעביר לקוראות ולקוראים הרבה מאוד מחקר באופן קריא, ויזואלי ובהיר. הוא מתחיל ממש בהסבר על איך הפות בנויה. היה לי חשוב להראות שכשעובר נוצר ברחם, מתפתחת גם גבשושית איברי המין, שיכולה להתפתח או לדגדגן או לפין הזכרי. רציתי להסביר מה בדיוק קורה, כי אני אישית עד גיל מאוחר לא ידעתי מאיפה אני עושה פיפי. כלומר, הרבה שנים חשבתי שאני עושה פיפי מהדגדגן".
לא הבנתי למה אני לא מצליחה להגיע לאורגזמה ביחסי מין. הרגשתי פגומה, כי איך הגיוני שבפורנו הם גומרים ביחד ואצלי זה לא ככה?"
לא לימדו אותך על מבנה הנרתיק?
"לא. היו לנו אולי שני שיעורי חינוך מיני כל השנים בבית הספר. יום אחד פשוט לקחתי מראה, הסתכלתי, בדקתי באינטרנט והייתי המומה. זה ידע שאף פעם לא לימדו אותי".
אילו תגובות קיבלת על הפרויקט?
"הרוב המוחלט של הסטודנטיות שלומדות איתי התלהבו, אבל הסטודנטים לא הבינו. היו סטודנטים שפשוט התייחסו לנושא הזה כאל בדיחה. הם גיחכו על זה והתייחסו לזה כאל נושא לא חשוב. אני חושבת שהרבה גברים לא יודעים שזאת בעיה. הם לא קולטים שיש הרבה מאוד נשים שלא מגיעות לאורגזמה. מבחינתם אורגזמה היא נושא קליל כזה, כי להם קל מאוד להגיע אליה".
האם היו סטודנטיות ששיתפו אותך בקושי שלהן להגיע לאורגזמה?
"לא. הרגשתי שקשה להן מאוד לדבר על זה".
קצת מבאס שאתן, שנולדתן עם האינטרנט ושיש לכן כל הגישה לידע בנושא מיניות, עדיין מרגישות כל כך הרבה אשמה ובושה סביב הנושא הזה.
"לגמרי. אנחנו בשנת 2023, ועדיין קשה לרוב הצעירות לדבר על הנושא הזה וגם להודות בכך שיש לרובנו קושי להגיע לאורגזמה".
עכשיו, כשאת יודעת יותר, תוכלי להגיע לקשרים הבאים שלך עם יותר בשלות.
"בוודאות. ברור לי שלזוגיות הבאה שלי אני כבר אגיע עם הרבה יותר מוכנות והיכרות עם הגוף שלי, ויהיה לי הרבה יותר קל, כי אני יודעת בדיוק מה לעשות. הכול הגיוני כל כך, וחבל שלא ידעתי את זה קודם. אני מרגישה שפספסתי. להבא אדע לא לוותר על הכיף והעונג שלי".
למה הספרון באנגלית?
"כי לא רציתי להגביל את קהל היעד. הייתי רוצה מאוד להוציא אותו לאור, ויש סטודנטיות שכבר רוצות ממני עותק".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button