כנרת טל מאיר

"אישה ש'מצליחה' לתפוס גבר צעיר ממנה, זוכה לתחושת ניצחון"

לפי מחקר חדש, נשים שנמצאות בזוגיות עם גברים צעירים מהן - מסופקות יותר מהקשר. אבל ממה זה נובע בעצם? המטפלת הזוגית כנרת טל מאיר מסבירה

פורסם:
כנרת טל מאיר (55), מאמנת ומטפלת זוגית, גרושה ואם לשתיים, גרה בכפר־סבא
היי כנרת. נתקלתי במחקר חדש שנערך באנגליה, שבו שאלו נשים בגילאי 25 עד 57 עד כמה הן מסופקות מינית ומאושרות ממערכות היחסים שלהן. חלק מהנשים נמצאות בזוגיות עם בן זוג שצעיר מהן (בשבע עד עשר שנים) וחלקן בזוגיות עם גבר בן גילן. מתברר שאלו שמנהלות קשר עם גבר צעיר מהן, דיווחו על רמות גבוהות יותר של סיפוק מהזוגיות. אז מה, קוגריות נהנות יותר?
"קודם כול, דווקא בגלל שקשר עם גבר שצעיר ממך הפוך מן המקובל והמצופה, זה מחמיא ומלטף את האגו. אנחנו אמנם כבר ב־2024, אבל מבחינה חברתית עדיין מצופה מנשים לצאת עם גברים בני גילן או מבוגרים מהן. יש פה הנחה שככל שאישה צעירה יותר, כך היא 'שווה' יותר מבחינת המראה החיצוני ויכולות הילודה, וככל שהיא פחות צעירה, כך היא פחות 'שווה'. לכן אישה ש'מצליחה' לתפוס גבר צעיר ממנה, זוכה לתחושת ניצחון, כי מבחינתה היא גברה על הנשים הצעירות ממנה וזכתה לכאורה בגביע. היא גם תרגיש שהצליחה לנצח את התפיסה השוביניסטית והמיושנת הזו, שלפיה גברים יכולים לצאת עם נשים הצעירות מהם בהרבה שנים - אבל נשים לא".
מעניין.
"יש פה עוד נדבך – אישה שנמצאת בזוגיות עם גבר צעיר ממנה תרגיש נבחרת בזכות עצמה, מאחר שהיא לא מהווה את השידוך הנכון מבחינה חברתית. במקביל, גבר צעיר שבוחר באישה מבוגרת ממנו, זוכה למענה לצרכים הרגשיים, המיניים והאינטלקטואליים שלו, שנשים בנות גילו לא בהכרח יוכלו לספק לו".
במה זה מתבטא מבחינה מינית?
"ניסיון מיני של אישה בוגרת יותר עשוי להיות מפתה ומשחרר עבור גבר צעיר. במפגש עם נשים בנות גילו הוא עלול למצוא את עצמו נבוך, חרד ומבויש כתוצאה מן הצרכים והפנטזיות שלו, בזמן שאישה בוגרת יותר תשמח ללמד את הגבר שלה מה טוב לה ותשחרר אותו מתחושות של בושה ומבוכה על חוסר הידע והניסיון שלו".
מעבר לאספקט המיני ולתחושת הניצחון על המוסכמות, באיזה אופן הבדלי הגיל תורמים לזוגיות מספקת?
"זוגיות נחשבת לבריאה ולמספקת כאשר יש בה איזון נכון בין תחושת ביטחון בקשר, ובין תחושה של ריגוש מיני - ואפילו מעט איום. בני זוג שלא לוקחים זה את זו כמובנים מאליהם, יהיו מאושרים יותר מן האחרים. פערי הגיל שאנחנו מדברות עליהם עשויים לייצר בדיוק את תחושת הריגוש הזאת - אישה מבוגרת לעולם לא תיקח כמובן מאליו את בן הזוג הצעיר שלה, ולכן תחושת העוררות שלה בקשר תהיה גבוהה יותר, וכתוצאה מכך גם תחושת האושר והסיפוק האישי והמיני שלה בתוכו.
"במקביל, גבר צעיר שמרגיש שהוא זכה באישה מבוגרת ממנו, שאותה הוא תופס כמנוסה וחכמה ממנו, ירגיש גם הוא שהוא חושש לאבד אותה לטובת מישהו שהוא לכאורה 'ברמתה', ולכן גם הוא ייהנה מאותה תחושת עוררות מספקת, שתעצים את איכות הקשר הזוגי".
האם יש הבדל בין זוגיות בפרק א' ובין זוגיות בפרק ב' מהבחינה הזו?
"פרק א' של מערכות יחסים מכוון לבניית משפחה וילדים, לכן בשלב זה של החיים גברים לרוב יבחרו בנשים מבוגרות מהם רק אם הן עדיין יכולות ללדת. הבסיס לקשר כזה יהיה בדרך כלל התאהבות ומיניות חסרות מעצורים, מאחר שפערי גילים כאלה יוצרים התאמה מדויקת בין שיא המיניות של האישה, שהוא החל מגיל 30, ובין שיא המיניות של הגבר, שהוא החל מאזור גיל 20.
"בפרק ב', ואני מתייחסת כאן לאזור גיל 50, ברור לי לחלוטין למה נשים יעדיפו גברים צעירים מהן – מחקרים כבר הראו שבדרך כלל הבחירה להתגרש נעשית על ידי האישה, בין השאר בגלל שנמאס לה להרגיש שחייה נקברו תחת עול הבית והמשפחה. כתוצאה מכך, נשים רבות שמתגרשות אחרי שנים שבמהלכן הן גידלו ילדים וטיפחו משפחה, רוצות בפרק הזוגיות השני שלהן בעיקר ליהנות מהחיים. גברים צעירים מהן יהיו בעלי מוטיבציה גבוהה יותר לסגנון חיים כזה, והם גם יוכלו לעמוד בקצב של הנשים הללו וליהנות ממנו, כולל מהבחינה המינית, מאשר גברים מבוגרים יותר".
סקס טיפ: "מיניות מסעירה מחייבת היכרות עמוקה. היכרות של הנשמה תעשה את ההבדל הרבה יותר מכל תנוחה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button