התצוגה השנתית של ויקטוריה'ס סיקרט היא כנראה בין אירועי האופנה והביוטי עם הכי הרבה הייפ בעולם. תאהבו אותה או תשנאו אותה, מיליוני אנשים צופים בה ומחכים לראות מדי שנה את הדוגמניות עם הכנפיים. אחרי כמה שנים שבהן המותג לא ערך תצוגות בשל אי־תקינות פוליטית וביקורות שספג על כך שאינו מיישר קו עם מודל היופי המגוון, בשנה שעברה החליט המותג להחזיר את התצוגות ולהוכיח סופית שמודל היופי המגוון - בעיניו לפחות - איז אאוט.
בשנה שעברה זו הייתה סאן מזרחי, הדוגמנית הישראלית הראשונה שצעדה בתצוגה המדוברת, והשנה קיבלנו על המסלול ייצוג ישראלי נוסף: דניאלה חלפון (פלוס אלין כהן שישבה בשורה הראשונה). מה שאולי אתן לא יודעות, זה שמלבדן הייתה לנו שם נציגות מכובדת נוספת: המאפרת הישראלית קים סט, שאיפרה את המלאכיות מאחורי הקלעים במרץ.
"את יודעת שבהתחלה בכלל התלבטתי אם לעשות את זה או לא?", היא משתפת אותי.
כלומר, לא ישר צרחת והתלהבת כשהציעו לך לאפר בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט? "ברור שכן, הבעיה הייתה שהייתי בדיוק בפריז. החלטתי להישאר שם חודש אחרי שבוע האופנה שבו איפרתי בהמון תצוגות, וכבר סיבלטתי את הדירה שלי בניו יורק, אז לא ידעתי איפה אישן ואם שווה לי עכשיו לטוס מפריז לניו יורק".
מזל שבסוף הסכמת. "לגמרי, זאת הייתה חוויה מדהימה. רק כשהייתי שם הבנתי כמה מטורף לראות את הכנפיים במציאות - זה ענק, ויש מלא אנשים שעובדים על כל סט של כנפיים. יש אזור בבאקסטייג' רק של כנפיים. אני לא יודעת כמה הן כבדות, אבל כששמים אותן על הדוגמנית, זה נראה מטורף, הכי נוצץ ומהחומרים הכי מושלמים. זה מתעלה על כל תצוגה שהייתי בה".
6 צפייה בגלריה
אלסנדרה אימברוסיו בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
אלסנדרה אימברוסיו בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
אלסנדרה אימברוסיו בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
(צילום: קים סת)

החוצפה הישראלית משתלמת

סט (בת 28, מבאר שבע במקור) היא מאפרת ישראלית שמתגוררת בשנים האחרונות בניו יורק. יום אחד היא שלחה הודעה באינסטגרם למאפרת־העל פט מקגראת' בבקשה להציג בפניה את תיק העבודות שלה, והופתעה כשזו ענתה לה בחיוב. מאז הצטרפה לצוות של מאפרת־העל, היא מסתובבת איתה בבירות האופנה ומאפרת לצידה בכל התצוגות הכי גדולות - מיו מיו, אלאיה, בוטגה ונטה, ורסאצ'ה, יו ניים איט.
6 צפייה בגלריה
אירינה שייק בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
אירינה שייק בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
אירינה שייק בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
(צילום: קים סת)
סט כבר הייתה בטוחה שאיפור בתצוגות אופנה לא יכול להפתיע אותה יותר, עד שקיבלה את ההצעה לאפר בתצוגה האחרונה של ויקטוריה'ס סיקרט: "לא משנה עם איזה מותג גדול עבדתי, זה לא משתווה לשום דבר. המתחם היה ענק, עם רכבי גולף שמסיעים אנשים מאזור לאזור. הייתה שם אבטחה מטורפת עם שטיח ורוד על כל החדר של הבאקסטייג' - הרגשתי שהגעתי לממלכה של ברבי. הכול היה מסודר עם שמות וחלוקים, והיו מלא פינוקים. הקייטרינג היה משוגע - היה שייק בריאות לדוגמניות, והכול בצבעים, השקעה פסיכית".
יצא לך לאפר מישהי מוכרת? "כל מאפר קיבל דוגמנית אחת. אני איפרתי את סוני לי, שהיא מתעמלת אמריקאית עם 3.5 מיליון עוקבים. בטאץ'־אפים שמתי אודם לג'יג'י חדיד. לא דיברתי איתה, מן הסתם. זה לא הרגיש המקום או הזמן, כי כולם בלחץ. לא מתאים עכשיו להגיד שאני מישראל".
אפרופו ישראל, יצא לך לראות את דניאלה חלפון, הדוגמנית הישראלית שהייתה שם? "ראיתי אותה, והיה לי כיף להוציא מילה בעברית. לא הכרנו לפני. גם היא ממש שמחה והתרגשה לראות אותי. היה לי חשוב להציג את עצמי ולתת לה חיבוק. הלוואי שיהיו יותר ישראלים במקומות כאלה. אני תמיד רואה מלא צרפתים ואיטלקים ובא לי עוד ייצוג ישראלי".
גלי לנו, איך יוצרים את המראה המלאכי הזה של הדוגמניות בתצוגה? "בשונה מכל התצוגות של שבוע האופנה, שבהן האיפור נטורל ובייסיק, פה מדובר בכמה שיותר, והכול באטרף. בגלל התאורה החזקה היה צריך לעשות שכבות על שכבות לכל דוגמנית. האיפור היה של עיניים מעושנות, מאוד שנות ה־90. אצל ויקטוריה'ס סיקרט הכי חשוב זה הלחיים. הן מאוד סמוקות - מאפרים אותן בסומק אדום ולא ורוד. פט עברה וצעקה בבאקסטייג' שהיא רוצה שהלחיים יהיו מרוחות כמו חמאה, זה ממש הצחיק אותי. הייתי שם מ־12:00 בצהריים והתצוגה הייתה בשעה שמונה. את מתחילה בשכבה אחת של איפור ואז אחרי שעה עוד אחת ואחרי החזרה עוד שכבה. יש לפט טכניקות מדהימות איך עושים שהמון איפור לא ייראה כמו המון איפור. אני לומדת ממנה המון".
6 צפייה בגלריה
מאחורי הקלעים בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
מאחורי הקלעים בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
המאפרת האגדית פט מגראת' מדגימה איפור על הדוגמנית הישראלית דניאלה חלפון
(צילום: קים סת)

מה חשבת על הסערה שהייתה איתה לאחרונה, עם האיפור היקר מדי שהיא יצרה עבור לואי ויטון, סומק ב־250 דולר ושפתון ב־160 דולר?
"עדיין לא יצא לי לנסות, אבל אני יכולה להבין למה זה עולה ככה. אני רואה את כל המחשבה שהיא משקיעה ואיך היא ניגשת לדברים, וזה לא סתם. היא לא אומרת 'בא לי לעשות כסף', היא אמן מהנשמה שלה. אם מתחשק לה להוציא משהו, זה כי היא באמת עובדת עליו בצורה הכי טובה ובודקת את השטח ומה חסר בשוק ומאמינה שזה המענה הכי טוב. חשוב לה תמיד לחדש ולהביא משהו שעוד לא היה, לכן היא כל כך מצליחה. היא לא עושה את זה כדי להיות מפורסמת או עשירה, היא עושה הכול לשם היצירה. היא אמנית בנפש".
6 צפייה בגלריה
הצצה אל מאחורי הקלעים בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
הצצה אל מאחורי הקלעים בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
כמה יופי! הצצה אל מאחורי הקלעים ב
(צילום: קים סת)

סודות האיפור שסט למדה מפט בתצוגה ושתוכלו ליישם בבית

מייק־אפ: מערבבים מייק־אפ בכיסוי נמוך עם קרם לחות ומורחים.
לחיים: טריק ללחיים שייראו כמו בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט - מערבבים את הסומק האדום עם המייק־אפ, ואז מורחים באזור הלחיים למראה טבעי יותר. זה נהיה כמו קרם אדום שנראה יפה מאוד בטשטוש.
קונטור: בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט לא עובדים עם קונטור, רק עם סמקים ופודרה שקופה.
מברשות: כשהסתכלתי על פט ראיתי שהיא לא עובדת עם מברשות, היא עושה הכול עם הידיים. היא מורחת את המייק־אפ לדוגמנית ממש כמו עיסוי, ויש לה אצבעות של מאמא.
מרקם: מאחורי הקלעים השתמשה פט הרבה במילה "חמאה", היא רצתה שהכול ייראה טבעי וזוהר.
6 צפייה בגלריה
קים סת מאפרת מאחורי הקלעים בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
קים סת מאפרת מאחורי הקלעים בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט
קים סת מאפרת מאחורי הקלעים
(צילום: קים סת)
עיניים: פט עובדת רק עם צלליות רטובות ועפרונות, ולא עם צלליות יבשות. ליצירת מראה מעושן, למשל, לא עבדנו עם עפרונות שחורים אלא חומים, כדי שהמראה לא יֵצא מסיבי מדי. כשבונים את העיניים בשכבות, זה לא נראה מוגזם. היא כל פעם מרחה קו עם העיפרון החום וטשטשה אותו כלפי חוץ עם האצבעות כדי להגיע למראה החתולי.