אני יבשה והסקס מכאיב. יש מה לעשות?

מנפלאות גיל המעבר: קשיים פיזיים בקיום יחסי מין. אבל אל תתני לזה להשתלט עלייך, ממליצה המומחית. פני לרופאה המתמחה בגיל המעבר ותתייעצי לגבי אפשרויות הטיפול העומדות בפנייך

פורסם:
אני בת 55, ולאחרונה מתקשה לסיים יום עבודה כפי שהייתי רגילה. אני עצבנית, עייפה ומתקשה להירדם, והכי גרוע: מאז שנפסקה אצלי הווסת, איבדתי עניין במין. יחסי המין שלנו היו טובים, אך לאחרונה הסקס מכאיב, אני יבשה ולא מצליחה לגמור כמו קודם. האם יש מה לעשות?
גילה ברונר, סקסולוגית בכירה, מנטורית ויועצת ראשית במרפאה לטיפול מיני ב"ליס", המרכז הרפואי תל־אביב, עונה: הירידה ברמת הורמוני המין הנשיים עם הגיל מלווה בשינויים במערכות רבות. התופעות כוללות קשיי שינה, עצבנות, רגזנות, קשיים בריכוז, שינויים במצב הרוח, דיכאון, גלי חום והזעות, דלקות בדרכי השתן ועוד. חלק מהנשים חוות גם קושי בעוררות המינית, ירידה ברמות החשק, יובש בנרתיק, כאבים ולעתים קושי לגמור – וזה בדיוק מה שאת מתארת.
כיוון שבעייתך אינה ממוקדת רק ביחסי המין, מומלץ לפנות לייעוץ רפואי אצל מומחים לגיל המעבר, בקרב רופאי הנשים ורופאי המשפחה. ייתכן שיציעו לך טיפול הורמונלי או טיפול אחר שיעזור לפתור את הבעיות או להתמודד איתן.
בינתיים, וכדי שהאינטימיות שלכם לא תיפגע, כדאי שתיזמי שיחה עם בן זוגך. תציעי לו שתעברו ליחסי מין חיצוניים כדי למנוע את החמרת מעגל הכאב, שמוביל לחשק נמוך, לכאב נוסף ובסוף למחיקת החשק לחלוטין. ואולי תעשו הפסקה קלה ביחסי המין, עד שתקבלי את הייעוץ והטיפול המתאים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button