אסנת, אשתו של חיים פרי שנחטף מניר־עוז : "הוא הציל אותי, ואפילו לא יודע את זה"

ב-7 באוקטובר חיים ואסנת הסתתרו בממ"ד, אך המחבלים הצליחו לפרוץ פנימה: "הוא הבין שהם לא קולטים שגם אני שם, והחליט ללכת איתם כדי שיעזבו מהר ולא יראו אותי" | פרויקט מיוחד

פורסם:
אסנת פרי (71), אשתו של חיים פרי (80), שנחטף מניר־עוז
ביחד: 48 שנה.
ההיכרות: אסנת, יו"רית קיבוץ ניר־עוז (שגרה כרגע במגורים זמניים בקריית־גת), נולדה וגדלה בקיבוץ רביבים. את חיים הכירה ב־1976, כשהגיעה לשנה לקיבוץ ניר־עוז, אחרי שהתגרשה. "הייתי בת 24 והוא בן 32, שנינו היינו גרושים. אני הגעתי לנישואים האלה עם בת והוא עם בן ובת, יחד נולדו לנו עוד שני ילדים, ואנחנו כבר לא מבדילים מי של מי. יש לנו חמישה ילדים נהדרים ו־13 נכדים, וזה מזל גדול כי אני מקבלת מהם תמיכה מאוד גדולה, הם הכוח שלי".

הדייט הראשון: "חיים הזמין אותי לראות סרט בבאר־שבע. לקחנו אוטו מהקיבוץ, ובדרך הברקסים הלכו, לא הצלחנו לקחת את הסיבוב ועפנו לתעלה. ככה התחלנו, בתעלה בצד הכביש בדרך לבאר־שבע, חבולים מכל הכיוונים".
השבת השחורה: "הסתתרנו בממ"ד עד שמחבל מצא אותנו והצליח לפרוץ, ואיך שהוא פתח את הדלת חיים תפס אותו והעיף אותו. המחבל ברח, ואז חזר עם תגבורת של שלושה מחבלים, שנכנסו לממ"ד ותפסו את חיים. אחד מהם אמר לו, 'אל תעשה בעיות ולא נהרוג אותך'. אני הייתי מקופלת בתוך סל בגדים מטר וחצי מהם, הייתי בטוחה שזה היום האחרון בחיי. חיים הבין שהם לא קולטים שגם אני שם, והחליט ללכת איתם כדי שיעזבו מהר ולא יראו אותי. ישבתי ככה שבע שעות עד שהגיעו כוחות הביטחון. הוא הציל אותי, ואפילו לא יודע את זה".
"חיים הוא איש מיוחד, תמיד ידענו את זה. יש לו חשיבה מהירה, הוא מעריך מצב מהר ונוקט פעולות בהתאם לאירוע. הוא איש רוח, איש ספר, כותב ומפסל, בן אדם מאוד ערכי ושוחר שלום. השתתפנו יחד בהסעת ילדים פלסטינים חולים לבתי חולים בארץ, ואני עדיין מאמינה בלב שלם באופציית השלום".

2 צפייה בגלריה
 אסנת וחיים פרי
 אסנת וחיים פרי
אסנת וחיים פרי. "אני עדיין מאמינה בלב שלם באופציית השלום"
(צילום: אלבום פרטי)

מחווה רומנטית: "חיים רומנטיקן אבל עם רגליים על הקרקע".
ויכוחים: "התווכחנו כמעט על כל דבר. שנינו אנשים מאוד דעתניים, אבל זה חלק מהכיף".
תוכניות לעתיד: "תכננו לנסוע ליפן. אני מקווה שניסע, למרות שאני מכינה את עצמי למצב שהוא לא יחזור לאותה נקודה".
אופטימיות זהירה: "החמאס שחרר סרטון של חיים עם עוד שני חטופים, יורם מצגר ועמירם קופר. בפעם הראשונה מאז שנחטף שמעתי את קולו. הוא אמנם לא נראה טוב, אבל הוא דיבר כמו חיים, וזה מאוד עודד אותי. אני יודעת מאנשים שהיו איתו במנהרות שהוא די בטוח שאני לא בחיים, ולכן החלטנו כל המשפחה שכל מי שמתראיין ידבר עליי בתקווה שזה יגיע אליו באיזשהו אופן. חיים חולה לב, אבל הוא אמיץ וחזק, אני מאמינה שהוא ישרוד ויחזור, כי אין על האיש הזה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button