ד"ר רוני מוסקונה ואורי מוסקונה (מימין). מובילים בתחום הרפואה האסתטית בארץ

הופכים חלום למציאות

יחס וליווי אישי עוטף בכל שעות היום, שימוש בטכנולוגיות ושיטות חדשניות, תוצאות טובות ואחוז גבוה של שביעות רצון המטופלים, הם הדברים שהופכים את ד”ר רוני מוסקונה למוביל בתחום הכירורגיה הפלסטית והאסתטית בארץ ומעבר לים, כך שאפילו מהקצה השני של העולם מגיעים אליו במיוחד לניתוחי אף, חזה ועוד. ולצידו בנו אורי מוסקונה, שייסד חברת בת המתמחה בטיפולים לא פולשניים. דיברנו אתם על סוד ההצלחה של רשת המרפאות המובילה

מוגש מטעם ד"ר מוסקונה
פורסם:
"ניתוח אף הוא אחד הניתוחים הוותיקים בתחום הכירורגיה הפלסטית. החשיבות שלו עצומה כיוון שאם מישהו לא אוהב את האף שלו, אין לו שום דרך להסתיר אותו כי הוא ממוקם במרכז הפנים”. ד”ר רוני מוסקונה ממשיך ומספר: “מגיעים אלינו נערים בני 16-15 ומספרים שאין להם חיי חברה ושלעתים הם אפילו מסתגרים בבית בגלל אף לא יפה. אחרי שהם עוברים את הניתוח, ההורים מספרים על שינויים דרמטיים. החשיבות הפסיכולוגית גבוהה מאוד מעבר לעניין האסתטי, ולכן גם התוצאות חייבות להיות טובות מאוד, זה הרי משהו שאי־אפשר להסתיר או לטשטש”.
אתה עושה גם הרבה תיקונים לניתוחים שנכשלו.
“הניתוחים החוזרים הם הכי מורכבים, בארץ יש מעט מאוד רופאים שמסוגלים לבצע ניתוחים כאלה, זה דורש ניסיון עצום. כל מקרה בתיקון של ניתוח אף כושל הוא שונה לחלוטין, כיוון שהאנטומיה הפנימית נפגעה, וגם בגלל שבכל פעם מנתח רופא אחר ואנחנו לא יודעים בדיוק מה הוא עשה”.
אתה יכול לתת דוגמה למקרה מורכב שנתקלת בו?
"הייתה מישהי שעברה ארבעה ניתוחי אף, ובכל פעם נותרה עם שקע גדול במרכז האף. לשם תיקון היא עברה השתלות סחוס - פעם לקחו מהמחיצה, פעם מהאוזן, פעם מהצלעות והיה עוד אחד שעשה איזו קומבינציה. בסוף היא הגיעה אליי עם שקע בולט וא-סימטריה של האף. לא היה מאיפה לקחת סחוסים, אז לקחתי מעטפות של הגולגולת ובניתי מערכת של כיסוי למרכז האף. התוצאה אחרי שנה הייתה כאילו לא עברה ניתוח בחיים שלה, והבחורה הזו בשמיים”.
ד"ר רוני מוסקונה: “עד היום ביצעתי מעל 17,000 ניתוחי אף. הניסיון הוא מה שמעניק לי את האפשרות לבצע ניתוחים ותיקונים בצורה טובה יותר, עם יכולת להתמודד ולספק מענה מושלם כמעט לכל בעיה"
ספר על הניסיון שלך בתחום.
“עד היום ביצעתי מעל 17,000 ניתוחי אף. הניסיון הוא מה שמעניק לי את האפשרות לבצע ניתוחים ותיקונים בצורה טובה יותר, עם יכולת להתמודד ולספק מענה מושלם כמעט לכל בעיה. במשך שנים פיתחתי שיטה מיוחדת מאוד בניתוחי אף, שאותה הצגתי בכינוסים רפואיים בכל העולם. השיטה מאפשרת מינימום סיבוכים ותופעות לוואי ובמקביל מעניקה אחוז גבוה מאוד של תוצאות טובות. בעקבות כך, מגיעים רופאים מכל העולם לראות איך אני מבצע את הניתוח הזה, ואני מלמד אותם את הטכניקה הזו בשמחה”.
מה ההבדל בין השיטה הפתוחה לסגורה בניתוחי אף?
“בשיטה הפתוחה יש חתך בחלק התחתון של האף, שדרכו מרימים את העור ומבצעים את הניתוח בצורה גלויה. בשיטה הסגורה - הניתוח הוא ללא חיתוך חיצוני והכל נעשה דרך הנחיריים ללא צלקות בכלל. אנחנו מעדיפים ברוב המקרים את השיטה הסגורה עם הרבה פחות תופעות לוואי וסיבוכים. כל אף שונה ומצריך יחס וטיפול שונה, לכן הניסיון של הרופא הוא הגורם העיקרי להבטחת תוצאה טובה”.
אורי, ספר על רשת המרפאות.
“הרשת מונה ארבעה סניפים (אשדוד, תל־אביב, חיפה ונתניה). ד”ר מוסקונה מנתח מעל 30 שנה ובנוסף אליו יש לנו עוד שלושה מנתחים פלסטיים. אני עובד איתו מעל 15 שנה. המהות של המרפאות היא ניתוחים פלסטיים ובעיקר ניתוחי אף, ניתוחי חזה, שאיבות שומן ומתיחת בטן. במהלך השנים ייסדתי חברה בת שמתעסקת בהזרקות וטיפולים לא פולשניים. סניפי אשדוד ונתניה הם סניפי בוטיק של הזרקות בלבד”.
אורי מוסקונה: "היום אנשים רוצים לחזור כמה שיותר מהר לשגרה עם התוצאה הטובה ביותר. לכן פיתחנו שיטות שייחודיות לנו לניתוחי אף וחזה ושיטת שאיבת שומן ומתיחת בטן בשלושת השלבים"
ומה מייחד אתכם ממרפאות אחרות?
“היום אנשים רוצים לחזור כמה שיותר מהר לשגרה עם התוצאה הטובה ביותר. לכן פיתחנו שיטות שייחודיות לנו לניתוחי אף וחזה ושיטת שאיבת שומן ומתיחת בטן בשלושת השלבים. בהזרקות פיתחנו שיטה ייחודית לעיצוב שפתיים, הרמת ויישור גבה ופיסול פנים, תוך דגש על שמירת מימיקת הפנים והימנעות ממראה קפוא. כל הרופאים אצלנו הם מנתחים פלסטיים, ומעבר להתמחות מלאה בת שש שנים בכירורגיה פלסטית בבית חולים ציבורי גדול, הם עוברים הכשרה לפי הטכניקות והשיטות הייחודיות שאנחנו פיתחנו.
“נקודה נוספת היא הרמת הרזולוציה והירידה לפרטים הקטנים. בשביל להגיע לתוצאה המיטבית אנחנו משתמשים בכל אזור הזרקה לפחות בארבעה חומרים שונים של חברות שונות, על מנת להתאים את החומר האידיאלי לאותה מטופלת או לאותו מטופל, בהתאמת החומר לפי עובי העור, רמת הצניחה שלו או מבנה הפנים ותיאום ציפיות של המטופלת/ מטופל”.
איזה טיפ יש לך לאנשים שרוצים לעבור פעולה פולשנית ולא יודעים לאן לפנות?
“בעידן הרשתות החברתיות אנשים מודעים יותר לעצמם וערים יותר לדברים שמפריעים להם. הרשתות החברתיות הציפו את התחום של טיפולים אסתטיים והכל נראה מאוד פשוט ונגיש. אבל, בזמן האחרון גם הציבור השכיל להבין שלא הכל הוא כמו שמתקבל בפילטר ופוטו-שופ. רואים כל מיני מרכזים טיפוליים למיניהם שמפרסמים תוצאות מושלמות לכאורה, כשברור שהמצג לא אמין. במצב כזה, הלקוח לא יזכה לתוצאה שקיווה אלא למפח נפש, וחשוב מאוד להיזהר מזה.
“פעם היו מגיעים למרפאות מפה לאוזן, וכדאי לחזור לזה. זה המדד הכי בטוח ונכון. כלומר, לא להסתמך על מה שרואים ברשתות, אלא על תוצאות ממשיות. אם מגיעים למרפאה כדאי לעיין באלבומי תוצאות או לבקש לדבר עם מטופלים ולהתרשם ממה שהם מספרים. הכי חשוב להקפיד לפנות למומחים רשמיים בתחום (מומחה לכירורגיה פלסטית באתר משרד הבריאות) ולא למי שהגדיר את עצמו ככזה”.

לקוחות מספרות


3 צפייה בגלריה
שאיין קמל. "במציאות זה הרבה יותר יפה ממה שדמיינתי"
שאיין קמל. "במציאות זה הרבה יותר יפה ממה שדמיינתי"
שאיין קמל. "במציאות זה הרבה יותר יפה ממה שדמיינתי"
(שי קדם)

שאיין קמל: "במציאות זה הרבה יותר יפה ממה שדמיינתי וממה שחשבתי. אני מרוצה בטירוף. אף אחד בעולם לא יכול לנחש שעשיתי ניתוח”

שאיין קמל, בת 16, זמרת ומשפיענית, עברה ניתוח אף אצל ד”ר מוסקונה

שאיין קמל נחשפה לראשונה כשהשתתפה בתוכנית הילדים “הבנים והבנות”, ומאז היא נוסקת למעלה ומטפחת קריירה של זמרת מבטיחה. קמל החליטה לעשות ניתוח אף, לא כי לא אהבה את האף שלה, אלא בגלל בליטה שהפריעה לה. התוצאה הסופית גרמה לה להתאהב, ולא רק בגלל האף החדש, אלא גם בגלל הבית החם שגילתה אצל ד”ר מוסקונה
את כוכבת רשת. השתתפת בתוכנית “הבנים והבנות” ויש לך שירים פופולריים ביוטיוב. מה הביא אותך לקבל את ההחלטה לעשות ניתוח אף?
“מעל שנה וחצי רציתי לעשות את זה. לא אהבתי את איך שהאף נראה, הייתה לי מהפרופיל גבעה כזאת, והחלטתי שאני חייבת לעשות ניתוח”.
למה בחרת לבצע את הניתוח דווקא אצל ד”ר מוסקונה?
“דודה שלי, אשתו של אח של אמא שלי, עשתה אצלו גם ניתוח אף ויצא לה מהמם, וגם כל המשפחה שלה עשתה אצלו ולכולם יצא מדהים. בנוסף, באופן כללי שמעתי המון המלצות עליו, אז הבנתי שאין פה מקום להתלבטות ושזה המקום הנכון”.
מה היה חשוב לך בבחירת המרפאה והרופא, שלא יכולת לוותר עליו?
“קודם כל, היחס למטופל - שיהיה יחס אישי, שאני אקבל ליווי אישי ושיהיה למי לפנות אם תהיה בעיה. היה חשוב לי שההחלמה תהיה קלה”.
תארי את החוויה מהרגע שנכנסת לראשונה למרפאה ועד אחרי הניתוח.
“נכנסתי בפעם הראשונה למרפאה, עשיתי פגישת ייעוץ והבנתי שאני רוצה לעבור את התהליך הזה שם. עשינו הדמיה, קבענו תאריך ועברתי את הניתוח. בהתחלה היה דימום, אבל זה משהו שהכינו אותי אליו מראש, אז לא הייתי מופתעת וזה לא הבהיל אותי. ההחלמה הייתה ממש קלה. חזרתי מהר לשגרה וכמעט ולא היו לי סימנים כחולים או אחרים. זה היה נפוח ליום־יומיים, ועבר לי ממש מהר. זה היה מדהים”.
בסופו של דבר, כמה דומה הייתה ההדמיה לתוצאה הסופית?
“למען האמת, אני חושבת שיצא יותר יפה אפילו, יצא כמעט אחד לאחד, אבל במציאות זה הרבה יותר יפה ממה שדמיינתי וממה שחשבתי. אני מרוצה בטירוף. אף אחד בעולם לא יכול לנחש שעשיתי ניתוח. תמיד כשאני מספרת אומרים לי ‘מה, עשית ניתוח?’, גם היום כשבאתי לצילומים, כולם שאלו אותי ‘מה את עושה פה?’”
תארי את היחס שקיבלת מצוות המרפאה.
“היחס הכי אישי שיש. יש מישהי שעוברת איתך את כל התהליך ושאפשר לפנות אליה בכל שעה. ביום־יומיים לפני הניתוח שולחים הודעה מפורטת מהקליניקה - מה מותר, מה אסור, למה לצפות מבחינת תופעות הלוואי, מה עליי לעשות וכו’. הם ממש מפרטים על כל מה שיכול לקרות ומה לעשות בכל מצב. בנוסף, הם גם שולחים מידע כמה שעות לפני ואחרי הניתוח - ממש מלווים ודואגים לשאול איך המרגש ולקבל עדכונים אם הכל בסדר ואם צריך משהו”.

3 צפייה בגלריה
דינה גרינברג. "במרפאות מוסקונה זה היה מאוד פרטני ואישי"
דינה גרינברג. "במרפאות מוסקונה זה היה מאוד פרטני ואישי"
דינה גרינברג. "במרפאות מוסקונה זה היה מאוד פרטני ואישי"
(שי קדם)

דינה גרינברג: "הייתי בכמה פגישות ייעוץ במקומות אחרים וזה הרגיש לי כמו מפעל. במרפאות מוסקונה זה היה אישי, והיו הרבה אנשי מקצוע שליוו אותי - המתאמת, הרופאה המנתחת המקסימה וגם אורי המנכ”ל”


דינה גרינברג, בת 24, מעצבת מוצר, עברה הגדלת חזה אצל אחד ממנתחי מרפאות מוסקונה

בילדותה סבלה דינה גרינברג מהצקות של ילדים שקראו לה “שטוחה”, אך הזיכרון הקשה הוא לא מה שגרם לה לפנות לניתוח חזה. בסופו של דבר, היא החליטה לעשות זאת ממקום שלם ובטוח ולכן גם החליטה לפנות למקום שילווה אותה ויקשיב לה ולרצונות שלה ומצאה את האוזן הקשבת ב”מרפאות מוסקונה”, שלא רק הגשימו לה את החלום לקבל את החזה שהיא תמיד רצתה, אלא גם גרמו לה ליהנות מהתהליך.
מה הביא אותך לעשות ניתוח חזה?
“אני חוסכת לניתוח חזה מגיל 16. כשהייתי קטנה לא היה לי חזה. בבית ספר כולן התפתחו ואני נשארתי מאחור, אבל זו לא הסיבה שבגללה בסופו של דבר התנתחתי. זה אמנם השריש איזו אי־נוחות, אבל בסופו של דבר הניתוח היה מתוך רצון לפרופורציות יותר נכונות בעיניי לגוף שלי. עשיתי את הניתוח הזה ממקום מאוד שלם ולא ממקום של חוסר ביטחון”.
למה בחרת לבצע אותו במרפאות מוסקונה אצל אחד המנתחים בשיטת ד”ר מוסקונה?
“קודם כל הם מאוד ידועים. שמעתי עליהם המון דברים מאוד חיוביים, ואני מכירה הרבה אנשים שהיו אצלם ותמיד זה יצא מדהים. עשיתי פגישות ייעוץ בהרבה מקומות אחרים, ואצל צוות מוסקונה זה הרגיש הכי ביתי ושאף לתוצאות שאני רוצה. הם מאוד התעניינו במה אני רוצה, הרופאה המנתחת הייתה מאוד מקצועית והעניקה לי תחושת ביטחון”.
מה היה חשוב לך בבחירת המרפאה והרופא?
“שלא ינטשו אותי במידה שלא אוהב את התוצאה. הייתי בכמה פגישות ייעוץ במקומות אחרים וזה הרגיש לי כמו פס ייצור. מתקתקים בנות, לוקחים מידות ומכניסים ישר לחדר הניתוח. מהר מאוד זה הרגיש לי לא נכון. אצל ד”ר מוסקונה זה היה מאוד פרטני ואישי, היו הרבה אנשי מקצוע שליוו אותי ולא רק המנתחת, וזה גרם לי להרגיש מאוד עטופה”.
תארי את החוויה של הניתוח וההכנות כפי שאת חווית אותה.
“אני יודעת שזה יישמע מוזר, אבל זה היה כיף. הייתה לי חוויה טובה, המדידות, לדמיין איך זה ייצא. אותי באופן אישי זה ריגש. ביום של הניתוח הייתי ממש נינוחה, כמובן שהיה קצת לחץ באופן טבעי, אבל זו ממש לא התחושה שניהלה אותי. התרגשתי מאוד ורציתי כבר לראות איך זה יהיה. כל החוויה שלי הייתה מאוד חיובית”.
ספרי על היחס שקיבלת.
“אורי המנכ”ל והמתאמת ליוו אותי באופן אישי, כל הזמן היו טלפונים מהמזכירה לשאול איך אני מרגישה ומה המצב. בגלל התזזיתיות שלי התפתח איזה זיהום קטן בחתכים, והיה לי את המספר האישי של המנתחת. שלחתי לה תמונה ושאלתי מה היא חושבת. היא ענתה לי תוך פחות משנייה והוציאה לי מרשם. זה היה ב־11 בלילה. זה כל כך לא מובן מאליו”.
אז אנחנו מבינות שאת מרוצה.
“מאוד! הצלקות הרבה יותר קטנות ממה שציפיתי, הפרופורציות מושלמות, זה נראה מאוד טבעי, ואלה גם התגובות של הסביבה. אני מאוד מרוצה ורואים שהעבודה מאוד נכונה באופן ספציפי לי”.

ע. צלם: אמבר אופיר, סטיילינג: בר פרידמן ל”סולו”, איפור ושיער: עדן עיני ל”סולו”, ניהול לקוח: אביבה סלמה, הפקה: שרון אלימלך ביגוד: BENJAMINGABAY,Castro, Loni vintage, Zara, Aldo
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button