"העתיד בידיים של בנות הארבע"

ג'והרה סויד לובשת חליפת אסטרונאוטיות כדי לדבר עם ילדות קטנות על החלל. גל אלג'ם מעודדת תלמידות כיתה ח' ללמוד תכנות, יזמית האופנה דניאלה צור הקימה חברת אופנה בגיל צעיר ורוני פוסטן קורן הקימה את עמותת שוות, שנותנת לבנות מצווה כלים מעשיים להצלחה. כינסנו אותן בוועידת "הנשים של המדינה" של "ynet" ידיעות אחרונות" ו"לאשה" לדבר על הדור הבא של ההצלחה. צפו בווידיאו

איריס ליפשיץ קליגר
פורסם:
צפו בפאנל "העתיד בידיים שלהן"
( צלמים: אורי דווידוביץ, משי בן עמי, סטס קפולו)
רוחות של שינוי נישבו בוועידת "הנשים של המדינה" של "ynet" ידיעות אחרונות" ו"לאשה", כאשר ארבע נשים צעירות התכנסו לדבר על הדור הבא של הנשים בישראל – לא חיילות ולא סטודנטיות, אלא הדור שמתחנך עכשיו בגנים ובבתי הספר. גל אלגם היא מנכ"לית מיזם התכנות QUEENB, דניאלה צור היא יזמית האופנה, ג'והרה סויד היא מנכ"לית מרכז החלל בירכא, והרופאה שהקימה את עמותת רוני פוסטן-קורן, מדברות על איך באמת צריך לשמש השראה לדור הבא של הישראליות.
5 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
משתתפות הפאנל
(צילום: דנה קופל)

ג'והרה סוויד, מנכ"לית מרכז החלל הדרוזי בכפר ירכא
מאז ילדותה בבית ג'ן חלמה ג'ורה סוויד להיות אסטרונאוטית. כבעלת תואר ראשון בפיזיקה ותואר שני נוסף, היא מונחית על ידי הרצון לקרב ילדות קטנות לתחום, ובשביל זה היא מסתובבת בגנים לבושה בחליפת אסטרונאוטית. "אני רוצה לקדם ילדות מהגן שלא ייפחדו מפיזיקה ושילמדו מדעים כי יש לנו מעט מדי נשים במדעים. החלום שלי הוא להיות האסטרונאוטית הראשונה מישראל", היא אומרת בוועידת הנשים של ישראל. "רגע של שיא נרשם כאשר אמא לילדה בת ארבע שיתפה אותי שבתה כל כך התרשמה מהמפגש אתי שהיא רוצה גם היא להיות אשת חלל".
5 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
"החלום שלי הוא להיות האסטרונאוטית הראשונה מישראל". ג'והרה סוויד
(צילום: דנה קופל)

רוני פוסטן-קורן, מקימת עמותת שוות
עמותת שוות, אותה קימה הרופאה רוני פוסטן-קורן, אמא לתאומות, עם בעלה אלדד, מחזקת נערות בנות מצווה במטרה לתת להן כלים להצלחה בהמשך הדרך. רוני שיתפה בפאנל בחוויה מעצימה ששינתה לה את התפיסה, בעת לימודי הרפואה שלה. "כיהנתי כרכזת אקדמית של אגודת הסטודנטים של מקצועות ללימודי רפואה באוניברסיטה העברית, והיו"ר היוצא הציע לי להתמודד על התפקיד במקומו. התגובה הראשונה שלי היתה: 'התחלקת על השכל?', אבל לשמחתי אחרי מחשבה התמודדתי על התפקיד וזכיתי.
בחודש הראשון לתפקיד בכיתי כל ערב, וסבלתי מתסמונת המתחזה, אבל גדלתי לתוך התפקיד, נכנסתי לעניינים ועשיתי שנה מצוינת. הבנתי שאני נהנית מהעשייה החברתית, שאני טובה בזה ושאת כל זה כמעט פספסתי כי לא האמנתי בעצמי. ברוח זו אני מעבירה מסר לבנות שמועצמות בעמותה, שיאמינו בעצמן. אנחנו חושפות אותן לנשים שעשו דברים מדהימים, להראות להן שאפשר ונותנות להן כלים להצליח".
5 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
"אני מעבירה מסר לבנות שיאמינו בעצמן". רוני פוסטן-קורן
(צילום: דנה קופל)

גל אלג'ם, מנכ"לית מיזם התכנות QUEENB
גל אלגם היא מנכ"לית של עמותה שמחברת תלמידות מכיתה ח' ומעלה עם סטודנטיות למדעי המחשב, וביחד עם לומדות לתכנת ולעצב, במידה רבה, את דור העתיד של נשות ההייטק הישראלי.
גל מעידה על עצמה שלמדה תכנות בגיל מאוחר יחסית, כי כנערה לא היה לה את מה שהעמותה מציעה היום. האם זה מוקדם מדי לבחור "קריירה" כבר בכיתה ח? אלגם עונה: "אנחנו לא רוצות שהנערות המשתתפות בפרויקטים שלנו יהיו משהו שהן לא. את יכולה לאהוב ורוד ואת יכולה לאהוב את ביונסה ואת יכולה לעשות סרטוני טיקטוק כל יום ואת יכולה לאהוב תכנות בצורה כזאת או בצורה כזאת. נערות רבות לא מתלהבות מהרעיון בהתחלה, כי העולם מלמד אותן שאין להן מה להתלהב ושזה לא בשבילן. אבל אנחנו אומרות: 'בוודאי שזה בשבילך, זה יצירתי וזה מהנה וזה חשוב, ואת תשני את העולם עם זה ויש בזה משמעות".
5 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
"את יכולה לאהוב את ביונסה ואת יכולה לאהוב תכנות". גל אלג'ם
(צילום: דנה קופל)
דניאלה צור, יזמית אופנה
דניאלה צור, ואחותה אלונה צור, עזבו מקצועות בטוחים כרואת חשבון ועורכת דין פלילית בהתאמה, והקימו מיזם אופנה ישראלי, כחול לבן, שעלה ופרח בתקופת הקורונה. "שתינו היינו מאוד מרוצות מתחומי העיסוק שלנו, והיינו טובות במה שעשינו, אבל ידענו תמיד שנעשה משהו שהוא שלנו, והלב שלנו היה עם אופנה והחלטנו להקים מותג אופנה אחרי שהיינו כמה שנים בלוגריות ומשפיעניות באינסטגרם והיה לנו קהל שלם ששאל אותנו כל הזמן מאיפה הבגדים ומתי אנחנו נייצר בגדים".
לעזוב מקצועות בטוחים ולהפוך ליזמיות? מעניין מה אמרו על זה בבית! "בשום שלב לא שמענו הערה על זה", אומרת דניאלה. "אני חייבת להגיד שכל העניין של הביטחון העצמי שכולן הזכירו פה, אני חושבת שזה מגיע המון מהבית. אם גדלים בסביבה תומכת שכל הזמן רק מעצימה ונותנת לנו את כל המקום להתבטא, זה עושה את כל ההבדל, אני מעולם לא שמעתי בבית 'אל תעשי'".
5 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
"מעולם לא שמעתי בבית 'אל תעשי'". דניאלה צור
(צילום: דנה קופל)
ואיך משלבים את האימהות לשניים עם העבודה? דניאלה: "השנה הראשונה הייתה לי מאוד מאוד מאוד קשה. אם לא היה לי את סביבת העבודה שמאפשרת לי לצאת כל יום להיות עם הילדים, היה לי מאוד מאוד קשה לשלב. מקומות עבודה צריכים להבין שנשים פרודוקטיביות אפילו יותר כשהן אימהות. אני רוצה להגיד שפמיניזם זה לעשות, אני לא מתחברת לכל הדיבורים כל הזמן, אני מתחברת לעשייה, אלונה ואני גייסו עובדת בהריון וזה לא הפריע לנו אפילו קצת. היא תצא לחופשת לידה והיא תחזור והכל בסדר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button