לוסי לבנה מור. "בעסק שלי מועסקות בעיקר נשים. זה כנראה סוד הכח"

ביום - אשת עסקים קשוחה ומצליחה, בלילה - רקדנית בטן

איך הגיעה לוסי לבנה מור מרקע לא שגרתי של משפחת מהגרים מטורקיה להיות אשת עסקים מצליחה בתחום שנחשב גברי, ולעבוד מול החברות הגדולות במשק ביניהן רפאל ומשרד הביטחון?

מוגש מטעם אלמור
פורסם:
"היי בלונדי, לכי למכור בשמים, איפורים, בגדים.. מה לך בתחום הגברי הקשה הזה" כך דיברו אליה לקוחות בתחילת דרכה. וכיום היא שם דבר בתחום חומרי הגלם לתעופה ולתעשיה, בארץ ובעולם. "החברה שלי מתמחה בייבוא חומרי גלם, מהם מייצרים חלקי מטוסים, מזל״טים, רחפנים, אוטובוסים, רכבות, מיכלי מים, בריכות, דברי אמנות ועוד. בין לקוחותינו נמנות החברות המובילות בישראל, כגון: תעשיה אווירית, משרד הביטחון, אבן קיסר, אלביט, רפאל, מרכבים, ורבים אחרים".
אחד מרגעי השיא היה ההכרה העצומה בהצלחת החברה, שהתבטאה בביצוע אקזיט בשנת 2008 ומכירת העסק לחברה ציבורית, קמן אחזקות (החתן של תשובה) במיליוני שקלים, ולאחר שהם נכשלו בתפעול, חזרתי לעשות קאמבק מטורף ופתחתי מחדש, ושוב, בהצלחה יתירה".

סיפור ההצלחה של לבנה החל בגיל צעיר ומרקע לא שגרתי

היא נולדה בדרום תל אביב, כבת למשפחה מהגרת מטורקיה, דלת אמצעים. מגמגמת לעיתים, בבית לא דיברו עברית ולא היה מה לאכול. הבית היה למעשה צריף רעוע של חדר וחצי, משפחה של 5 נפשות. מגיל קטן הבינה שהכל על כתפיה (סיפורים יש למכביר) וכן הבינה את חשיבות ההשכלה, אך מיד עם סיום הלימודים נאלצה לצאת לעבוד בכדי לעזור בכלכלת הבית, והמשיכה ללמוד כאוטודידקטית.
"התחתנתי צעירה מאד, ובגיל 20 כבר הייתי אמא לתינוקת יפהפייה. בצעירותי עבדתי בתחום עיסוקי, וצברתי בשקיקה ידע וניסיון. בהיותי בת 31 הקמתי את – אלמור קומפוזיטס שהפך מיד עם הקמתו להצלחה מסחררת בתחום, וגרם לכל המתחרים לחשב מסלול מחדש".
טיפ: "אני מאמינה ביגעת ומצאת, האמן! דבר לא בא בקלות, וכדאי גם ליהנות מהדרך"
לבנה פרצה לתחום כיבואנית עצמאית, בשנים בהן החתירה לשוויון לא הייתה ברורה מאליה. היה עליה להוכיח שהיא ׳לא רק בלונדינית׳, אלא גם מבינה דבר או שניים בתחום. למעשה עד היום במפגשים עסקיים, בארץ ובעולם, לרוב מנסים תחילה לברר איתה האם יש גבר העומד איכשהו ברקע.
"בעסק שלי מועסקות בעיקר נשים, כביכול אפליה מתקנת, אך האמת שנשים יותר יעילות, פרגמטיות, תמציתיות ומקצועיות, וזאת ביחד עם תודעת שירות גבוהה, זה כנראה סוד הכח וקסם ההצלחה שנמשך עשרות שנים".
מה גורם לך לגאווה בעבודתך?
"גאוותי, בראש ובראשונה היא על ההון האנושי שיש לנו. צוות נפלא שהולך עימי כברת דרך, שיודע להירתם למשימות, חדור מטרה, ויחד יש לכולנו גאוות יחידה. וכמובן שעצם קיומנו, לשרוד 30 שנה כמובילים בשוק, במדינה רוויית אתגרים, זו בהחלט גאווה עצומה".

2 צפייה בגלריה
לוסי לבנה מור
לוסי לבנה מור
"אני מאמינה שחשוב לעשות מה שאוהבים"
(צילום: באלי מור)

מה חשוב לך שלקוחותייך יידעו עלייך?
"דַּע, מֵאַיִן בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ..". למרות ההצלחות הרבות, איננו לוקחים דבר כמובן מאליו. אנו עמלים תמידית לשמר את מה שהשגנו ולזכות באמון הלקוחות כל יום מחדש".
כאישה משפיעה, מהו האני מאמין שלך?
"אני מאמינה שחשוב לעשות מה שאוהבים, חשוב לחייך. צריך לקחת בקלות ובפרופורציה גם כשקורים דברים פחות טובים לכאורה, מכיוון שבסופו של דבר הכל תמיד לטובה, ומכל דבר למדים וצומחים. אני מאמינה בנדיבות ובעזרה לזולת, למשפחה, לחברים ולעמותות. תמיד נהגתי כך, גם כשהייתי דלת אמצעים. בנוסף אני מאמינה בהודיה, חשוב להכיר תודה על מה שיש".
עם קריירה מצליחה איך נראה הפנאי שלך?
"אני נהנית לבלות עם בנותיי המהממות, הנכדים, המשפחה והחברים שממלאים את ליבי בשמחה גדולה. אני מאוד אוהבת לרקוד, ואני חברה בלהקת ריקודי בטן, ואנו גם מופיעות במקומות שונים. אני עושה הרבה ספורט, ובעיקר אוהבת לראות עולם".
היכן את רואה עצמך בעוד 5 שנים?
"תמיד אפשר להציב מטרות נוספות ולכבוש עוד פסגות, אך אני פשוט אוהבת את החיים שלי כפי שהם כעת, והלוואי שיישאר כך".
כדאי לדעת:
בבית, ובמשפחה - קראו לי כל החיים רק לוסי, על שם סבתי, בעוד שבתעודת הזהות שמי היה לבנה. כך יצא שבכל המקומות הרשמיים נקראתי לבנה, ובכל השאר - לוסי.
נוצר מן מצב כזה שלוסי נתפסה בתור הילדה הרגישה משפירא, ואילו לבנה - תלמידה מוצלחת, ולימים אשת עסקים מחוספסת וממולחת. לפני כעשור החלטתי להוסיף את השם לוסי גם לתעודת הזהות. ומאז אני לוסי-לבנה!
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button