תרצה אריאל. "מצב קשה, אבל עברנו את פרעה, כנראה יש לנו את הכוח לעבור גם את זה"

אלמנתו של מאיר אריאל נאבקת על הנצחתו והחלמתה: "ניצחתי 3 סרטנים ויש לי עוד אחד"

תרצה אריאל יוזמת האירוע השנתי לזכרו של בעלה מאיר אריאל, שייערך הפעם לציון יום הולדתו ה־80: "תודה לאל שהתחילו להבין אותו ולהוקיר את מה שהשאיר אחריו. אף אחד לא זכה להצדעה של האמנים הגדולים ביותר 24 שנים אחרי שהלך. מאיר מתמוגג מנחת מבין העננים"

פורסם:
איך את מסבירה את העובדה שדור שלם שנולד אחרי מותו של מאיר מכיר ואוהב את שיריו?
"לא ייאמן כי יסופר. תודה לאל שהתחילו להבין אותו ולהוקיר את מה שהשאיר אחריו. תמיד שאלו 'למה התכוון המשורר?', הוא כתב שירים על מה שקורה בימים אלה, והיום כולם מבינים את זה. אף אחד בעולם לא זכה להצדעה של האמנים הגדולים ביותר 24 שנים אחרי שהלך. מאיר מתמוגג מנחת מבין העננים".
עצוב לך שהוא לא זכה בחייו לקבל את החיבוק החם שהוא מקבל עכשיו?
"מאוד. מצד אחד אני שמחה שהוא איננו איתנו כי הסבל שהוא חי בו והמחשבות שלו הטריפו אותו ואף אחד לא התייחס אליהם, מטוב ועד רע. הייתה אי־הבנה גדולה בגלל כתבה לא מפרגנת, שבה הוא דיבר על הלהט"בים. בגלל משפט אחד מטופש הפכו אותו לאדם הכי שלילי במדינת ישראל, ברחנו מתל־אביב לפני שיהיה רצח. זרקו את מאיר לכלבים, שלושה חודשים שפכו לו את הדם והוא לא הבין מה רוצים ממנו. אין בן אדם שהוא יותר חם, אוהב, מפרגן ומקבל אנשים שונים ממנו. הוא עצמו לא היה נורמטיבי, ואני מאה אחוז לא נורמטיבית, אז מה?".
מה יהיה השנה במופע המחווה לזכרו?
"המופע ייערך ב־14 ביוני באמפי פארק רעננה ויופיעו בו אביב גפן, אסף אמדורסקי, דויד ברוזה, דורי בן זאב, זהבה בן, לאה שבת, מוש בן ארי, נתן גושן, שולי רנד, שלום חנוך, שלומי שבן וגם שני בניי, אהוד ושחר אריאל, שישירו שיר חדש של מאיר. חשוב לי לציין את האהבה והמסירות של יהודה עדר, יואב קוטנר, מאיה פוגל ואיילת שוורץ, שעוזרים לי כל שנה לממש את החזון, שמאיר לא יישכח".
מאיר היה אוהב את המחווה הזאת?
"הוא לא היה אוהב את זה, הוא היה בן אדם צנוע עד כדי חוסר היגיון. תמיד התחבא בתוך הקונכייה, לא הייתה לו טיפת אגו, לבחור".
איזה שיר שלו את הכי אוהבת?
"'לא יכול להוריד ממך את העיניים', שיר האהבה הכי גדול בכל הזמנים, והוא כתב אותו עבורי".
'לא יכול להוריד ממך את העיניים' הוא השיר שלו שאני הכי אוהבת. זה שיר האהבה הכי גדול בכל הזמנים, והוא כתב אותו עבורי"


געגועים?
"ברור, הוא נחטף לי בן־לילה, ואני חיה עם זה כל יום. לא נפרדנו אפילו, הוא לא הרגיש טוב, לקחתי אותו לבית החולים והייתי בטוחה שהוא חוזר למחרת הביתה. הרופאים אמרו, 'מאשפזים אותו רק ללילה להשגחה', ולמחרת הוא הלך, בגיל 57. רצינו לצאת לטיול תרמילים ולא הספקנו".
גם את לא בקו הבריאות.
"כן, מצבי לא שלאגר. עד עכשיו ניצחתי שלושה סרטנים ויש לי עוד אחד לעבור. המצב לא טוב בכלל, אני עוברת טיפולים ויש תופעות לוואי שלא מאפשרות לי לצאת מהבית, אבל יש לי תקווה בלב ואני מקווה שהכל יעבור בשלום".
בעבר התמודדת עם מצב כלכלי לא פשוט. מה מצבך היום?
"לצערי לא יותר טוב, אני מוציאה לאור את מה שאפשר מכתביו של מאיר, וכל ההכנסות הולכות על קיום וניסיון לגמור את החודש. לאורך השנים עמדו לצידנו אנשים יפים שנרתמו למלחמת הקיום של משפחת אריאל. עברתי שלוש דירות בשלוש השנים האחרונות ואין לי אוטו היום, אז המצב קשה, אבל עברנו את פרעה, כנראה יש לנו את הכוח לעבור גם את זה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button