"להרכב מוזיקלי יש נוכחות שאי־אפשר להתעלם ממנה". פולקריבר

תתכוננו לחשמל באוויר

מחפשים את אפקט הוואו, את הגיים צ'יינג'ר שיהפוך את האירוע שלכם מעוד אירוע לאירוע שלא מפסיקים לדבר עליו? תכירו את ההרכב המוזיקלי המשובח פולקריבר. יפעת, נועם ושי ינגנו וישירו מוזיקה מוכרת בעיבודים מפתיעים והמחמאות לא יאחרו לבוא

מוגש מטעם פולקריבר
פורסם:
הימים הם ימי הקורונה. כל הארץ בסגר, והתקהלויות מותרות עד 20 איש. חתן וכלה אמיצים בוחרים להתחתן תחת המגבלות ומזמינים את ההרכב המוזיקלי פולקריבר – יפעת קלינגר גורן ונועם פנחסוב (שניים מהרכב של שלושה) - ללוות את האירוע בשירה. שימו לב: זמר וזמרת זה אומר פחות שני אורחים! אבל הזוג החכם הזה ידע שמוזיקה בונה אווירה. "להקה שמנגנת ומלווה אירוע יכולה להיות תוספת משגעת שתיתן ערך מוסף לכל אירוע, ותהפוך אותו לכזה שזוכרים ומדברים עליו, מבלי לקרוע את הכיס. אנחנו מתמחים בליווי אירועים קטנים וגדולים, עסקיים, משפחתיים ומכל סוג ויודעים להתאים את בחירת השירים ואת אופי הנגינה לאופיו וגודלו של האירוע ולתנאי האקוסטיקה המצויים במקום", אומרת יפעת.


מדובר בשלושה מוזיקאים פוריים. נועם פנחסוב, בן 36 מתל־אביב, מוזיקאי יוצר ומלחין, שהוציא חמישה אלבומים ובימים אלה עובד על אלבום שישי שעתיד לצאת בשנה הקרובה; שי פרי, בן 34 מתל־אביב, מוזיקאי ויוצר, בעל סטודיו ומפיק מוזיקה לאמנים, שעובד כעת על אלבומו השלישי. ויפעת קלינגר גורן, בת 49 מתל־אביב, מוזיקאית, זמרת יוצרת ומורה לפיתוח קול, שבימים אלה עובדת על אלבומה השני.
יפעת, ספרי על ההרכב.
"פולקריבר הוא הרכב לאירועים, טריו אקוסטי, מקצועי ואיכותי הפועל כעשר שנים. אנחנו מנגנים שירים מוכרים בעיבודים אקוסטיים מיוחדים בסגנון פולק עם גיטרות אקוסטיות, יוקלילי, כינור ומפוחית. אופי השירים והעיבודים הינו ייחודי בנוף ההרכבים המוזיקליים המופיעים באירועים. למרות היותו הרכב קטן ומאחר ששלושת חברי ההרכב הינם זמרים וגם נגנים, מתקבלת הופעה שהיא עשירה גם במגוון הקולות וגם בהרמוניות קוליות ובכלי הנגינה" .

3 צפייה בגלריה
פולקריבר, הרכב מוזיקלי לאירועים
פולקריבר, הרכב מוזיקלי לאירועים
"אנחנו לא מנסים להישמע כמו המקור, אלא יוצרים גרסאות חדשות ומפתיעות"
(צילום: תום סיימון)

האם אתם מעבדים את השירים?
"כן, בהחלט. אנחנו לא מנסים להישמע כמו המקור אלא יוצרים גרסאות חדשות ומפתיעות לשירים שכולם מכירים ואוהבים!
"כל שיר שאנחנו מנגנים מקבל אצלנו עיבוד מחדש שמתאים לרוח ההרכב, לכלי הנגינה ולסגנון שלנו, וזו הייחודיות שלנו. לעתים אנחנו יכולים לשנות עיבוד תוך כדי הופעה עצמה, לדוגמה, אם המקום קטן וסגור והאקוסטיקה בעייתית, אנחנו משנים את צורת הנגינה ומעדנים אותה כדי לא ליצור עומס, ועוברים לביצוע קליל ומינימליסטי שישתלב בעדינות.
"אני מרגישה שאכן הצלחנו לעמוד בסטנדרט שקבענו לעצמנו לפני עשור כשהתחלנו עם הפרויקט, וליצור הופעה איכותית ומקורית השונה מהיצע ההרכבים בעולם האירועים, הופעה שהיא אנחנו באמת".
איך מתאימים את המוזיקה לאירוע?
"מוזיקה אמורה ליצור את האווירה שאליה אתם שואפים באירוע שלכם. מוזיקה קלאסית וג'אז ייצרו אווירה יוקרתית ורשמית. מוזיקת פופ־פולק מתאימה לאווירה פחות רשמית ובהחלט יכולה להיות יוקרתית, נגישה ונעימה. מוזיקת עולם, כגון הרכב בסגנון חסידי וצועני מתאימה לאווירה שמחה".

3 צפייה בגלריה
פולקריבר, הרכב מוזיקלי לאירועים
פולקריבר, הרכב מוזיקלי לאירועים
"מוזיקה אמורה ליצור את האווירה שאליה אתם שואפים באירוע שלכם"
(צילום: איתן שריד)

מהן העצות שלך לבחירת הרכב מוזיקלי לאירוע?
"1. התאימו את ההרכב למשימה. לקבלת הפנים – חפשו הרכב שיודע ללוות בצורה נעימה, רגישה והרמונית. בדרך כלל מדובר בהרכבים אקוסטיים או בהרכבים עם כלים חשמליים המוגברים ומנוגנים בעדינות.
2. ביום האירוע שלכם אתם רוצים להיות מוקפים באנשים שאתם סומכים עליהם ושנעימים לכם. בחרו הרכב שמשדר מקצועיות ואחריות, שיש לכם איתם תקשורת זורמת ונעימה והרגשת בטן שאלו האנשים שאתם רוצים שיביאו את עצמם ואת האנרגיה שלהם לאירוע שלכם.
3. ודאו כי ההרכב מגיע עם הגברה מקצועית המתאימה לגודלם ולאופיים של ההופעה, המקום והקהל".
במה הרכב מוזיקלי חי עדיף על פני די־ג'יי?
"להרכב מוזיקלי יש נוכחות שאי־אפשר להתעלם ממנה. הופעה חיה, כשמה כן היא - מוזיקה שנוצרת מלבם של היוצרים ועוטפת את הקהל בצלילים, חום והתכווננות של נתינה וחיבור. זה כמו חשמל באוויר ואף אחד לא נשאר אדיש לכך".

אינסטגרם: folkriverband@
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button