יש לך את כל מה שאת צריכה, את פשוט לא יודעת איפה

עושות סדר: כך תחסכי כסף בקניות מוצרי טיפוח ויופי

ההווה משוגע, העתיד לא ידוע והמשפיעניות מפתות אותנו בכל הכוח עם קודי הקופון. חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת לעשות סדר גם בארנק ולהחליט שדי, הגיע הזמן לחסוך קצת כסף לבן ליום שחור

פורסם:
כן, היו כמה חודשים שהתפרענו, הרגשנו שהעולם נחרב ומותר לנו ליהנות, אבל די ברור כבר שהתקופה הקשה עוד רחוקה מלהסתיים. קבלו כמה כללים לחיסכון, כאלה שיעזרו לכן לצלוח את תקופת הפיתוי.

למחוק את ה"אפל פיי"

או כל אפליקציית תשלום אחרת שיש לכן בנייד - כי זה באמת קל מדי. מהרגע שהתקנו את כרטיס האשראי בטלפון, זה הפך למיידי. כל קנייה ספונטנית כבר לא מחייבת אפילו את הפעולה הזו של הוצאת הארנק מהתיק, אפילו לא נשיאת ארנק. שליפה של הנייד, והופ, הרכישה התבצעה. להכניס קוד מעל 300 שקל? אין צורך. והנה גם רכישות של אלפי שקלים מייתרות את הצורך בחשיבה מחודשת. לאף גוף אין את האינטרס לעשות את המחקר הזה, אבל בקרבנו אנחנו שומעות שההוצאות של מי שהתקינה ארנק דיגיטלי גדלו פלאים. אז עצתנו לחג הזה, מחקו את אפליקציית התשלום שלכן מהנייד וחזרו לכרטיס האשראי האמיתי. בואו לא נעשה לנו את זה קל מדי.

לעשות הייד למשפיעניות שמוכרות לך קוד קופון

אני אוהבת אותן, בחיי, יש משפיעניות שהתוכן שלהן הוא ממש כיפי, מעשיר ומייצר כמה דקות של אסקפיזם ביום, שזה בדיוק מה שאנחנו צריכות. אבל מה לעשות שהן מתפרנסות מלמכור לנו מוצרים? וגם את זה הן עושות מעולה. עשיתי בדיקה רנדומלית ב־12 שעות של סקרולינג באינסטגרם, ואלה הממצאים שהעליתי: החברות הווירטואליות שלי ניסו למכור לי כדורים לנשירת שיער, נר בהרכבה עצמית, מצעים מבד טטרה, איפור, מזוודת טרולי, יצירות אמנות של אמנים צעירים, ריטריט בריאות בן יומיים, קולקציה חדשה של בגדי אביב, הסרת נגעים ונקודות חן, רכב (שיש לו אפליקציה!) ומחטב חדש שיצר מעצב אופנה (והוא מציע ללכת איתו אפילו עם ג'ינס, לעבודה!). גם אם אצליח לסרב ל־%90 מהשכנועים, עדיין אפול לפחות לקנייה רגשית מיותרת אחת. לכן, אם את בתקופה שאת רוצה לחסוך, אין אלא לעשות הייד למשפיעניות האלה, ודווקא לאלה שאת הכי אוהבת ומשתכנעת מהן.

לקנות בחנויות סטוק ובחנויות עודפים

הרשת והמודעות תמיד ימכרו קולקציה חדשה, כי הן רוצות שתרכשו חדש ועוד, אבל למעשה מותגי טיפוח ואיפור מחזיקים בקולקציות ישנות ולא פחות מצוינות בחנויות העודפים שלהן. רוצות דוגמה? חנויות העודפים של אלקליל (הנחושת 10 ת"א, חוצות המפרץ בחיפה ובילו סנטר) מחזיקות עודפים מקולקציות קודמות של מאק, סמאשבוקס, בובי בראון, קליניק ורימל ואפשר למצוא שם מוצרי איפור וטיפוח במחירים של 50% הנחה ואפילו יותר. נכון, לפעמים אין את כל הגוונים, אבל בואי, אם את לא מאפרת מקצועית, את לא באמת צריכה את כל המבחר הזה. חנות העודפים של סופר־פארם (חוצות המפרץ, חיפה) גם מחזיקה אינסוף מוצרי איפור וטיפוח ושווה לעשות בה סיבוב. גם בחנויות הסטוק אפשר למצוא הפתעות: את מותג האיפור "גבריני", למשל, אפשר למצוא בכמה מהן ומדובר ביציאה מפתיעה: מסקרות מעולות ב־20 שקל וגם אודם אדום עמיד (מספר 28, אתן תודו לי) באותו המחיר, שיש לו את הצבע הכי יפה והוא נשאר עלייך גם אם את גברת שווארמה בסיבוב דאווין. עוד רעיון זול: ב"סקארה" מחזיקים יופי של מברשות איפור ברבע מחיר מאלה שמוכרים המותגים. אין שום צורך להתפתות ליקר בכל מחיר.

לסדר את מגירת האיפור והטיפוח

קבלי טיפ מושלם שעובד באמת: יש לך את כל מה שאת צריכה, את פשוט לא יודעת איפה. עזבי את ארונות המטבח, הם יחכו. התחילי במגירות האיפור והטיפוח שלך. אני מבטיחה לך שיש שם המון מוצרים שכבר שכחת מהם. אספי את כל המוצרים וארגני אותם מחדש בשני מוקדים בלבד: אחד של איפור ואחד של טיפוח. קרוב לוודאי שתגלי שיש לך את כל מה שאת צריכה ויותר. אם יתגלה שיש חוסר, הרי שהוא יהיה מדויק ותדעי איך לנתב את הקנייה שלך בחוכמה.

לא להתפתות לקנות חדש עד שהמוצר נגמר

אחד השקרים שאנחנו מספרות לעצמנו כשנורא בא לנו לקנות, הוא שאנחנו יוצרות לעצמנו סטוק בבית. "אני אקנה את המסקרה הזו, כי היא עומדת להיגמר לי", "יש לי חמישה בשמים עכשיו, אבל אני אקנה עוד אחד ואשמור אותו סגור, עד שאצטרך". זו רכישה מיותרת וכל עוד אין לך צורך אמיתי במוצר, פשוט אל תקני אותו. מוצרי איפור וטיפוח נושאים איתם תאריך תפוגה. נכון, כל עוד את שומרת אותם במקום חשוך ובקופסה סגורה, התוקף מתארך, אבל גם לזה יש גבול. בנוסף, יש סיכוי טוב שעד שתסיימי את המסקרה הזו, כבר תשמעי על אחת חדשה, ונורא תרצי לנסות דווקא אותה. שמרי את חוויית הקנייה לזמן שבו באמת תצטרכי לקנות, זו תהיה קנייה חכמה יותר.
* יוצא מהכלל הוא צבע לשיער, שאת משתמשת בו שנים, כל שלושה שבועות. עכשיו הוא במבצע בסופר־פארם? את רשאית לקנות שלוש חבילות. אבל לא יותר.

לא לצאת מהבית עם אשראי

מה שאת שומעת! הטיפ הזה מתייחס למצב שבו את כבר בצרה קטנה - חובות האשראי שלך תופחים כל חודש, כבר הופיע איזה מינוס, אולי אפילו נזקקת להלוואה. את כבר מודעת לזה שיש לך איזו נטייה לרכישה מוגזמת וצריך לעשות מעשה? זה בהחלט עשוי להחזיר אלייך את השליטה.
כרטיס אשראי הוא לא גזירת גורל. את מחליטה שלפרק זמן מוגבל (חודש/חודשיים/שלושה) את יוצאת רק עם מזומן. הולכת לקפה עם חברה? 50 שקל בארנק. יוצאת לקנות גופיות? הקצבת לעצמך 300 שקל וזה מה שלקחת איתך. ככה אי־אפשר להתפתות לקניות אקראיות ובסוף החודש אין הפתעות. את שולטת לגמרי בהוצאות שלך. בכל זאת מרגישה שאת חייבת כרטיס? הטעיני כרטיס אשראי של הדואר - ככה את יודעת בדיוק כמה הכנסת לשם וכמה את יכולה להוציא. יש לי חברה שעשתה את זה, וההצלחה הייתה כה גדולה, שהיא ביטלה את כל כרטיסי האשראי שלה וכבר שנה היא מסתובבת ברחבי ישראל ללא כרטיס אשראי, נטולת אוברדרפט, ובחיי, עדיין עם גלוס על השפתיים!
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button