מייקל ואולגה. " הייתה לי יד רכה מדי, לא שמתי גבולות, אבל לבעלי הייתה יד קשה מדי"

מייקל לואיס ואמו אולגה מספרים על החיים בבית עם אב ובעל אלים

כוכב "הישרדות" ואמו בראיון משפחתי וחשוף: איך היא הגיבה לסרטונים הפרובוקטיביים שלו ("מי שלא רוצה שלא יסתכל"), מה דעתה על ההחלטה שלו לא להביא ילדים ("גם אחותו הצעירה הודיעה שהיא לא רוצה"), ומדוע לא הצליחה להגן עליו מפני אביו: "לא יכולתי לעשות כלום, הוא היה אלים גם כלפי"

פורסם:
מייקל לואיס ואמו אולגה מתראיינים לשער "לגבר". צפו בווידאו
( כתבת וידאו: אביב וינברגר)
לפני עשר שנים הגיע מייקל לואיס לראשונה לאי של "הישרדות". כבר בתחילת הצילומים הוא התמוטט ופרש בשל מום בלב שהתגלה אצלו בגיל 11, אותו מום שבגללו הוא עבר בגיל 15 צנתור שלא הצליח, ושהביא לשחרורו מצה"ל מטעמי בריאות.
"אני זוכרת שהתקשרו אליי מההפקה וסיפרו לי שהוא עזב את התוכנית, וממש נלחצתי", מספרת אולגה, אמו של מייקל. "מזל שהקטע שודר כשהוא כבר היה בארץ. זו לא הפעם הראשונה שהוא התמוטט בגלל הלב, זה קרה לו פעמיים לפני כן. פעם הוא התעלף בבית וקראתי לאמבולנס, ובפעם השנייה לקחתי אותו בעצמי מעולף לאיכילוב".
אבל בניגוד לפעם הקודמת, לעונה הנוכחית של "הישרדות VIP" (שמשודרת ברשת 13 בימי ב', ד' ושבת ב־21:30), הגיע מייקל מוכן, הן פיזית והן מנטלית, כולו נחוש לזכות במיליון. "כשהציעו לי לבוא לתוכנית החלטתי לסגור מעגל", הוא מסביר. "אני מודע לבעיה שלי. מה שקרה בפעם הקודמת לא נבע רק מהלב, אלא גם ממקום נפשי ורגשי שהייתי בו. הפעם דאגתי להגיע מאוזן".
איך הגעת לאיזון?
"בגיל 30, אחרי שקרעתי את הרצועה הצולבת בברך ושכבתי אצל אמא שלי חבול ופצוע, הבנתי כמה אני לא מאושר והחלטתי לעשות הכל בשביל להיות מאושר. התחלתי לשנות דפוסי התנהגות וצורת חשיבה: קמתי מוקדם, עשיתי ספורט, קראתי ספרים, הפסקתי לעשות מה שמצפים ממני והתחלתי לרַצות אך ורק את עצמי".
איך זה בא לידי ביטוי ב"הישרדות"?
"ראיתי את כל המריבות והצעקות בעונות הקודמות, והחלטתי שאני לא רוצה להיות כזה. באתי הכי רגוע למקום שהוא הכי קיצוני. באתי מאוד מוכן מנטלית, ולא נתתי לשום דבר להסיט אותי".
מה היה לך שם הכי קשה?
"אנרגיות שליליות שאנשים הוציאו אחד על השני במועצת השבט או בשטיח לפני המשימות".
עם מי הכי התחברת?
"עם יובל (שם־טוב, המוכר כיובל המבולבל, ד"ח) החיבור היה הכי טבעי, האנרגיות שלנו מתחברות. גם עם דנדן (בולוטין) היה חיבור מיידי. הוא אחלה בן אדם".
אולגה: "אני עובדת כמנהלת חשבונות בשגרירות איטליה, ובין היתר אני משלמת רנטות לניצולי שואה. יום אחד התקשרה אליי אישה בת 92 שמקבלת רנטה, ואמרה לי, 'הבן שלי מת על הבן שלך'. שאלתי אותה מי זה הבן שלך, והתברר שהיא אמא של דנדן".
4 צפייה בגלריה
מייקל לואיס ב"הישרדות"
מייקל לואיס ב"הישרדות"
מייקל לואיס ב"הישרדות". "היה קשה עם האנרגיות השליליות"
(צילום: אוהד קב)

"מי שדיבר עברית בבית - חטף"

אולגה לואיס (64) נולדה בארגנטינה, בת יחידה לאב ממוצא איטלקי ולאם ממוצא פולני. כשהייתה ילדה היגרה המשפחה לאיטליה, שם גדלה. כשהייתה בת 18 עלתה לארץ עם הוריה, וכשלמדה ספרות אנגלית באוניברסיטה העברית הכירה את אביו של מייקל, שעלה לכאן מהולנד. "בחוג לספרות היו רק נשים, חוץ משני גברים – אחד הומו והשני בגובה 1.95 מטר, בלונדיני עם עיניים כחולות. אז התחתנתי איתו", היא צוחקת.
לבני הזוג נולדו ארבעה ילדים: ניקול (35), מייקל (34), ג'סיקה (28) וטומי (26), שמאז ומתמיד קראו להוריהם בשמם. "אומרים לי, 'איך את לא נעלבת?', אבל זה אף פעם לא הפריע לי, כי הילדים תמיד היו כמו חברים שלי, אז למה להיעלב?".
מייקל: "אמא שלי תמיד הייתה החברה הכי טובה שלי, ואצלי חברוּת היא ערך עליון, לפני קשרי דם. החמאתי לה בזה שקראתי לה אולגה".
כשהייתה בת 40 ומייקל היה בן עשר היא חלתה בסרטן הכליה, ובמשך חמש שנים התמודדה עם המחלה בלי שסיפרה דבר לילדיה: "לא רציתי שהם ידאגו, אז אמרתי להם שעשיתי קרחת כי יש לי פסוריאזיס". יחסיה עם בעלה עלו על שרטון בתקופת המחלה, והשניים החליטו להתגרש. "הייתי ברגע הכי נמוך בחיים שלי", היא מודה.
האב, שעבר לגור בסלובקיה ונישא מחדש, נפטר משבץ מוחי לפני כשלוש שנים, בגיל 67. בשביל מייקל הגירושים היו דווקא בשורה משמחת שהביאה איתה הקלה. "גם ככה לא הרגשתי שיש לי אבא, הרגשתי שהוא סתם עוד מישהו בבית, חסר משמעות", הוא מספר. "כשסיפרו לי שהוא נפטר, בדיוק עמדתי לצאת למסיבת פורים. אמרתי, 'טוב, החיים ממשיכים', ויצאתי למסיבה. אבא שלי פשוט היה פחות חשוב בחיים שלי".
בריאיון שנתן לאחרונה לתוכנית "הצינור" ברשת 13 חשף מייקל שגדל בבית אלים. כעת הוא מספר: "כשהייתי ילד חשבתי שאבא שלי לא אוהב אותי. הוא לא פרגן לי, ותמיד אמר לי שאני לא יוצלח ושלא אצליח בדוגמנות. היום אני מבין שזה הגיע ממקום של קנאה, הוא נורא רצה להצליח בעצמו. גם חטפתי ממנו מכות הרבה פעמים. כמה שאני גדול, הוא היה הרבה יותר גדול. למזלי הייתי מהיר יותר ממנו".
4 צפייה בגלריה
מייקל לואיס ואמו אולגה
מייקל לואיס ואמו אולגה
"אבא לא פרגן לי, ותמיד אמר לי שאני לא יוצלח"
( צילום: אור דנון סגנון: שירה לוי ל"ארטבוק")
אולגה, איפה את היית בזמן הזה?
"הייתי חולה מאוד. אני לא יודעת מה קרה עם הילדים בשנים האלה, כי הייתי בטיפולים וגם פרנסתי את הבית לבד. במשך ארבע־חמש שנים לא ידעתי מה הילדים עושים. ידעתי שהוא מחטיף להם, אבל הם גם הגנו מאוד אחד על השני. אני זוכרת פעם את מייקל עומד מול אבא שלו ולא נותן לו להתקרב לטומי, אחיו הקטן".
אולגה: "ידעתי שהוא מחטיף להם, אבל הם גם הגנו מאוד אחד על השני. אני זוכרת פעם את מייקל עומד מול אבא שלו ולא נותן לו להתקרב לטומי, אחיו הקטן".
איך את הרגשת כששמעת שהוא נפטר?
"האמת היא שהייתי קצת עצובה, כאב לי הלב. בכל זאת הוא היה אבא של הילדים שלי. נסענו לטקס האשכבה בסלובקיה, היה טקס מאוד מכובד, ובסוף שרפו את הגופה שלו".
ישבתם שבעה?
מייקל: "איזה שבעה? בקושי נר חנוכה אני מדליק. אף אחד לא ישב עליו שבעה, הוא בכלל לא היה יהודי ולא ידעתי את זה, גיליתי את זה רק בגיל מבוגר יותר. הוא בקושי נתן לי לעלות לתורה בבר המצווה".
אולגה: "בבית היה חוק לא לדבר עברית. מי שדיבר עברית היה חוטף".
ואיזו מין אמא את היית?
"הייתי בת יחידה, לא כל כך ידעתי מה זה להיות אמא. חשבתי שאם אני אתן לילדים ערכים טובים ואהבת אדם, זה יספיק. היום אני יודעת שזה לא מספיק, כי ילדים צריכים ליווי ותמיכה. היום כולם במקום טוב, אבל היו ימים ששאלתי את עצמי איפה טעיתי. באיזשהו מקום פישלתי. הייתה לי יד רכה מדי, לא שמתי גבולות, אבל לבעלי הייתה יד קשה מדי. ידעתי שהוא לא בסדר עם הילדים, אבל לא יכולתי לעשות כלום, הוא היה אלים גם כלפיי, אמנם פחות אלימות פיזית, אולי פעם־פעמיים, אבל הייתה אלימות מילולית קשה, הקטנה, זלזול. ב־25 השנים שהייתי איתו תמיד הייתי העקומה, השמנה, הייתי מחוקה ושקופה".
אולגה: "היתה אלימות מילולית קשה, הקטנה, זלזול. ב־25 השנים שהייתי איתו תמיד הייתי העקומה, השמנה, הייתי מחוקה ושקופה"
מייקל: "היה לי קשה בבית ולא רק איתו. הייתי צריך ליווי מיוחד, והאחים שלי לא ידעו להכיל ולהבין את זה, הם חשבו שאמא שלי אוהבת אותי יותר, ולכן גם הם מאוד לא פרגנו לי".
אולגה: "אני מניחה שקשה להיות האח של. טומי אומר שהוא נכנס בעבר למריבות וקטטות רק בגלל שהוא אח של מייקל".
4 צפייה בגלריה
מייקל לואיס ואמו אולגה
מייקל לואיס ואמו אולגה
"האחים שלי חשבו שאמא שלי אוהבת אותי יותר"
( צילום: אור דנון סגנון: שירה לוי ל"ארטבוק")

"הוטרדתי מינית"

בשנים האחרונות ניכרה התאוששות בקריירה של מייקל, שמתגורר כיום בהרצליה עם שותפים. הוא השתתף בתוכניות ריאליטי ובקמפיינים למותגים בינלאומיים כמו ארמאני, וגם ניסה את מזלו בעסקים: הוא היה שותף בבר מיצים בתל־אביב ובמכון כושר באבן־יהודה, אבל בשני המקרים, לטענתו, היה מדובר בשותפים שרק רצו להשתמש בשמו. כשהפרק הזה הסתיים, חזר לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: להצטלם, והפעם בעירום.
כבר חצי שנה שהוא מתחזק זוגיות יציבה עם הדוגמנית מרי פרגלין (24), שהתחילה איתו באינסטגרם. "מתחילים איתי המון באינסטגרם, ואת יודעת למה לה זה עבד? כי לרוב מתחילות איתי נערות צעירות מדי או הומואים", הוא מספר. "בהתחלה חשבתי שהיא בוט, מרוב שהיא נראתה טוב. היא אמרה לי, 'אני חושבת שאנחנו צריכים להיפגש', ואמרתי לה, 'אין בעיה, מתי ואיפה?'"
את הזוגיות החדשה השיקו בני הזוג בצילומים חושפניים משותפים שהעלו לרשת. היום שניהם מחזיקים בחשבון אינסטגרם בתשלום למעריצים בלבד, שבו הם מעלים תמונות עירום שאי־אפשר להעלות לרשתות הרגילות, ואפילו מצליחים להתפרנס מזה.
"אני יודע שאני נראה טוב, אני עובד קשה בשביל זה, אני מתאמן שעתיים־שלוש כל יום, כי אני מאמין שגוף בריא זה נפש בריאה", הוא מסביר. "עוד לפני שהכרתי את מרי העליתי סרטוני עירום לאינסטגרם, למשל את סרטון 'המטוטלת', שבו אני רוכב על אופנוע בעירום. התקשרו אליי מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והתלוננו שרכבתי בלי קסדה. הסרטון שעשה הכי הרבה רעש היה 'אתגר הבקבוק' שהטריף את המדינה. כולם רצו לראות איך מייקל לואיס פותח בקבוק עם איבר המין".
איך זה שירת אותך?
"בטירוף. לא הייתה תוכנית בטלוויזיה שלא שידרה את זה. התקשרו אליי מפייסבוק ואמרו לי שהייתה לי תנועה כמו של ביונסה. תוך שלוש שעות היו לזה חצי מיליון שיתופים, עד שפייסבוק הורידו את הסרטון. אחרי הבקבוק התחילו להיכנס לי מלא עבודות, פתאום כולם רצו את מייקל לואיס. מצד שני, בדיוק עשיתי פרסומת ל'סמסונג' ופוטרתי דווקא בגלל זה, הקוריאנים לא זרמו עם ההומור".
אולגה: "שאלו אותי אם זה לא מביך אותי, ואמרתי, 'אם הוא יכול, שיעשה, ומי שלא רוצה שלא יסתכל'".
מייקל: "סרטון הבקבוק שירת אותי בטירוף. לא הייתה תוכנית בטלוויזיה שלא שידרה את זה. התקשרו מפייסבוק ואמרו שהייתה לי תנועה כמו של ביונסה"
מייקל: "המשחק הזה עובד גם הפוך. הוטרדתי מינית ונוצלתי הרבה פעמים, אבל כמו שאת רואה אני מספיק גדול וחזק כדי להדוף סיטואציות לא נעימות. היה פעם סטייליסט שנגע בי, כביכול ניסה לסדר לי את התחתונים. אמרתי לו, 'אם תיגע בי עוד פעם אחת, אני שובר לך את המפרקת'. היום זה לא היה קורה, כי אני נמצא במקום אחר. אני כבר לא עושה רק את הטייפ־קאסט של החתיך. עוד מעט עולה פרק בסדרה של אדיר מילר שבו אני משחק רופא שיניים, לבוש בחלוק. גם שיחקתי מאמן כושר ב'שנות ה־80', ושיחקתי ב'גאליס'. היום מעריכים אותי יותר, גם בזכות 'הישרדות'".
למרות הזוגיות הלוהטת, לאולגה, מתברר, אין מה לצפות לנכדים בקרוב, שכן מייקל לא מעוניין להביא ילדים לעולם. "בשביל זה יש לי חמישה כלבים, הם ממלאים את הלב ולא לוקחים ממנו כלום", הוא צוחק.
אולגה, איך את מתייחסת לזה?
"אני בסדר גמור עם זה ומכבדת כל החלטה. גם אחותו הצעירה של מייקל, שיש לה פנסיון לכלבים בחדרה ומחזיקה שבעה כלבים בבית, הודיעה שהיא לא רוצה ילדים. יש לי שלושה נכדים מהבת הגדולה ואני מסתפקת בהם".
הראיון המלא עם מייקל לואיס ואמו אולגה מתפרסם במוסף "לגבר" המצורף חינם לגיליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button