וויטני וולף הרד. "אמרו לי שזה רעיון גרוע, שנשים אף פעם לא התחילו עם גברים"

וויטני וולף-הרד עשתה מהפכה בשוק אפליקציות השידוכים והפכה למילארדרית

היא יצאה בטריקת דלת מ"טינדר" שהייתה שותפה להקמתה, יזמה את אפליקציית ההיכרויות "באמבל", שבה נשים עושות את הצעד הראשון, וגרפה מיליארד בהנפקה

פורסם:
ויטני וולף־הרד היא דמות שראוי להכיר ולהעריך: אישה שלמדה על בשרה שאהבת אמת היא מצרך מבוקש ויקר מפז, ושהדרך לתקן את שוק הדייטים היא לתת לנשים להוביל אותו. התובנה הפמיניסטית הזאת הובילה אותה לצמרת: מייסדת אפליקציית ההיכרויות באמבל (bumble.com) הפכה השנה לאישה הצעירה ביותר (31) שהנפיקה חברה בבורסת ניו־יורק. בטקס המסורתי של תחילת המסחר היא צלצלה בפעמון בידה האחת, ובידה השנייה הרימה את בובי, התינוק המתוק שלה. ההנפקה, המוצלחת יש לציין, הפכה אותה למיליארדרית הצעירה בעולם שהרוויחה את הונה במו ידיה.
וולף־הרד גדלה בבית אמריקאי אמיד, בת לאבא יהודי ולאמא קתולית. המיזם הראשון שלה היה מכירת תיקים בקמפוס למטרות צדקה. אחרי הלימודים התנדבה לטפל ביתומים באסיה. אחר כך רצתה להשתלב בהיי־טק, ודרך מאיץ סטארטאפים נכנסה לצוות המייסד של טינדר. השם, אגב, היה רעיון שלה.
בשיא העבודה האינטנסיבית על המיזם התאהבה בשותף, ג'סטין מטין. הקשר החזיק שנה. בעקבות הפרידה הוא נעשה תוקפני ושתלטן, ולטענתה השמיץ אותה וניסה להוציא אותה מהצוות. היא אכן יצאה משם בטריקת דלת והגישה תביעה נגד טינדר על הטרדה מינית, שנסגרה בפיצוי הגון מחוץ לבית המשפט.
בשנת 2014 החליטה שהגיע הזמן למהפכה בשוק אפליקציות השידוכים מתוך מחשבה על ביטחונן האישי וחוויותיהן של נשים בזירת הפנויים־פנויות. "כבר היו המון אפליקציות דייטינג, ולא היה צריך להיות גאון גדול בשביל להמציא עוד אחת. אבל האינטרנט היה רעיל ושכפל את חוליי החברה לגרסת אונליין נטולת מגבלות. הדבר המיוחד ב'באמבל' היה שנתתי לנשים לעשות את הצעד הראשון לאחר ההתאמה", אמרה בריאיון לפודקאסט של המגזין הכלכלי אקונומיסט. "עברנו שטיפת מוח מילדות שלפיה הגבר צריך להתחיל עם האישה. האישה, כך טענו, צריכה לחכות ליד הטלפון. גם סבתא שלי סיפרה לי שככה זה היה.
"בתחילת הדרך היה לי מאוד קשה. אנשים השתלחו בי, צחקו עליי ועל האפליקציה, אמרו שזה רעיון גרוע, שנשים אף פעם לא התחילו עם גברים, אבל פתאום בום: זה קרה. יצרנו מערכת שנועדה לאפשר מערכות יחסים יותר בריאות, נתנו לנשים את השליטה לידיים, גם אם הן בעניין של סטוצים. סימנו כללים ומגבלות והעפנו משתמשים שעברו עליהם".
לבאמבל יש כיום 75 מיליון משתמשות ומשתמשים ב־150 מדינות, והיא שנייה בתחום רק לטינדר. וולף־הרד כבר יצאה משוק הפנויים־פנויות, היא נשואה למייקל הרד, מיליונר נפט שבו נתקלה באפליקציית דייטינג, ושניהם הורים לבובי בן השנה. כבוד! והנה, אפשר להרוויח גם ממהפכות פמיניסטיות.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button