בטיפול

למה אני לא מצליחה לייצר כימיה עם הפסיכולוגית שלי?

בשנתיים האחרונות עברתי שלושה מטפלים שונים. אני מבינה שלפעמים לוקח זמן עד שמוצאים את המטפל או המטפלת שמתאימים, אבל אני די מיואשת ועייפה מהחיפוש. ייתכן שהבעיה היא בי? | הפסיכולוגית שלי ואני

פורסם:
בשנתיים האחרונות עברתי שלושה מטפלים שונים כי הרגשתי שלא הייתה מספיק כימיה בינינו. אני מבינה שלפעמים לוקח זמן עד שמוצאים את המטפל או המטפלת שמתאימים, אבל אני די מיואשת ועייפה מהחיפוש. ייתכן שהבעיה היא בי?
ד"ר סיון שרגאי, פסיכולוגית קלינית וחינוכית, עונה: "זה מאוד מאכזב ומייאש כשאנחנו כל כך זקוקים לעזרה מקצועית ועדיין לא מצליחים לקבל את התמיכה הנכונה לנו. לצד התסכול, הרצון למצוא את החיבור שנכון לך ולצרכים שלך תוך כדי הקשבה פנימית לעצמך הוא נכון וחשוב.
מצד אחד: טיפול הוא מסע אישי עמוק ויש המון משמעות למטפל שנמצא מולנו וליכולת שלנו לתת בו אמון ולהתמסר לתהליך. לקשר הטיפולי ולטיב היחסים הנרקמים יש תפקיד משמעותי במסע זה. האנושיות שלנו מחלימה ומתפתחת ביחסים בטוחים ובעיניים טובות שמסתכלות בנו באהדה, ולפעמים לוקח זמן למצוא את המבט המיטיב שמקבל אותנו כמו שאנחנו. לכן, הקשבה לעצמנו ולאינטואיציה שלנו היא חלק חשוב מהמסע להתפתחות וצמיחה.

מצד שני: אם את מרגישה שהחיפוש אחר מטפל ארוך מדי ויש קושי משמעותי במציאת החיבור הטיפולי הנכון עבורך, ברצוני להציע כיוון נוסף. כשאנחנו עוברים ממטפל למטפל, לעתים זה יכול לשקף אתגרים עמוקים כמו קושי במחויבות, פחד מאינטימיות ופרפקציוניזם. התמודדויות אלה נפוצות ומשאירות אותנו פגיעים וזהירים ביחסים עם אחרים. אם כיוון החשיבה הזה נכון עבורך, ההכרה בהיבטים האלה היא צעד ראשון משמעותי. נדרש הרבה אומץ להתבונן פנימה ולבחון אם החיפוש הבלתי נדלה מבטא קושי ביצירת קשרים קרובים ואמון גם בתחומים אחרים בחייך. ההבנה הזו, למרות שהיא ראשונית, היא חיונית לתהליכי המודעות ויכולה להיות חשובה ביותר לתהליכים הרגשיים שאת עוברת.
אני מציעה כי במפגשי הטיפול הבאים תתקשרי בפתיחות את הלבטים, הפחדים והצרכים שלך בקשר לחיבור עם המטפל. השילוב בין הפתיחות שתביעי ובין חיזוק הביטחון שלך בעצמך יוכל לאפשר לך יחד עם המטפל הנכון ליצור מרחב בטוח וכן ולתמוך במסע שלך.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button