סמדר ויונתן. בדייט הראשון הם הלכו למחזמר A Very Potter Musical

חתונה בסגנון הארי פוטר: שמלה בהשראת סלית'רין, שולחנות כמו בהוגוורטס

החתן והכלה התעטפו בגלימות שחורות עם סמלים, בשירותים נתלתה תמונה של מירטל המייללת, והאורחים הגיעו מחופשים. אין ספק שסמדר ויונתן חשבו על כל הפרטים

פורסם:
היא: סמדר קרמר (29), עובדת באדמיניסטרציה
הוא: יונתן שנברון־דקטור (40), מתכנת
החתונה: נישואים אזרחיים בפראג במאי 2019 ומסיבה בירושלים בינואר 2020

ההיכרות: סמדר: "הכרתי את יונתן דרך חברה משותפת בכנס קעקועים לפני שש שנים. אחר כך פגשתי אותו במסיבת יום ההולדת של אותה חברה, שדאגה לספר לכל אחד מאיתנו על השני כדי להדליק אותנו. בין היתר היא סיפרה לו שאני אוהבת הארי פוטר ברמה קצת לא בריאה".
יונתן: "באותה מסיבת יום הולדת ניגשתי לסמדר ואמרתי לה: 'אמרו לי שאת הכתובת לשאלות קשות בענייני הארי פוטר'. שאלתי אותה משהו שהטריד את מנוחתי: למה וולדמורט צריך את הנבואה אם סנייפ כבר אמר לו אותה?".
סמדר: "הזכרתי לו שסנייפ ידע רק חצי מהנבואה, והייתי גאה בעצמי שידעתי את התשובה".
משם התגלגלה השיחה לנושאים אחרים. בדייט הראשון הם הלכו למחזמר A Very Potter Musical, המבוסס על סדרת ספרי הארי פוטר. השניים הפכו לזוג, והארי פוטר הפך לנושא שיחה קבוע, עד פרטי הפרטים הקטנים ביותר בספרים או בסרטים. יונתן קרא את כל ספרי הסדרה לפני שהכיר את סמדר, אבל בסרטים צפה רק בזכותה.
5 צפייה בגלריה
סמדר ויונתן בחתונת הארי פוטר
סמדר ויונתן בחתונת הארי פוטר
עטופים בגלימות סאטן מעוטרות בסמלי הבתים
(צילום: צחי שמש)

הצעת הנישואים ותכנון החתונה: אחרי ארבע שנים יחד הציעה סמדר נישואים ליונתן, ובמאי 2019 הם נישאו בחתונה אזרחית בפראג. כשהחלו לתכנן מסיבת חתונה בארץ, כשמונה חודשים מאוחר יותר, היה ברור לשניהם שזו תהיה חתונת הארי פוטר. "שתי חברות שלנו, שלמדו עיצוב תעשייתי, הודיעו לנו שהן יעצבו לנו את החתונה", מספרת סמדר, "אחת מהן, נֹגה רוזן, עיצבה לי את שמלת החתונה בצבעי ירוק וכסף, בהשראת סלית'רין, שזה הבית האהוב עליי בהוגוורטס, בית הספר לכישוף וקוסמות".
הפרטים: יונתן אמנם הסתפק בחליפה רגילה, אך שילב בה עניבה שעליה סמלו של הבית האהוב עליו, רייבנקלו, ושניהם התעטפו בגלימות סאטן שחורות שתפרה עבורם נֹגה, מעוטרות בסמלי הבתים. סמדר הזמינה זר פרחי נייר בצבעי כל הבתים בהוגוורטס מאמנית האוריגמי דולה תם. היא גם הזמינה כתר מ־ebay ועיטרה את תנוכי אוזניה בעגילים בצורת נחש ("שזה הסמל של סלית'רין"). האולם בתלפיות בירושלים קושט בדגלי הבתים השונים בהוגוורטס ("הזמנו מ־ebay"), במעמדי נרות גדולים ("כמו באולם הגדול בהוגוורטס") ובמאות נרות אלקטרוניים ("כמו הנרות המרחפים בכל חדר בהארי פוטר") שנתלו מהתקרה. מקומות הישיבה סודרו בארבעה שולחנות ארוכים (שוב, כמו בהוגוורטס), כשכל שולחן עוצב בצבעי אחד הבתים. גם בשירותים הוצבו כמה בדיחות הארי פוטר: "מעל כל אסלה תלינו שלט עם חץ למטה וכתבנו This Way to the Ministry of Magic, ובתא אחד תלינו תמונה של מירטל המייללת, שהיא רוח רפאים הרודפת את שירותי הבנות. חברה שראתה את זה אמרה לנו, 'מזל שהספקתי לעשות את צרכיי לפני שראיתי את מירטל'".

5 צפייה בגלריה
סמדר בחתונת הארי פוטר
סמדר בחתונת הארי פוטר
סמדר בשמלה שעוצבה בצבעי ירוק וכסף בהשראת סלית'רין
(צילום: צחי שמש)

הצילומים: סמדר ויונתן עדכנו את הצלם בדבר נושא החתונה, ואת הצילומים של לפני האירוע הם עשו בימק"א בירושלים, "מבנה מרשים, שמזכיר את הוגוורטס", אומרת סמדר. "הצטלמנו עם שרביטים רשמיים של הארי פוטר, שלא לקחנו למסיבה, כי בואי, שרביטים שפיציים ואלכוהול, זה לא הולך טוב ביחד..."
האורחים: בהזמנה לחתונה, שאוירה על ידי אמן הקומיקס קרטוניש, ציינו השניים שמדובר בחתונה בסגנון הארי פוטר והזמינו את המשתתפים להגיע בתחפושת קסומה. רוב האורחים נענו. סמדר: "אחת החברות אמרה שהיא מתלבטת בין בגדים אלגנטיים לוואנזי הארי פוטר', ואמרנו לה מיד: וואנזי! מה השאלה בכלל?'. שאר האורחים הצטיידו בגלימות ועניבות של הארי פוטר, וחברה אחת הגיעה בתחפושת של וולדמורט. הכי נדהמנו שאורתופד בכיר מ'הדסה', שם עובדת אמא שלי, הגיע עם צעיף גריפינדור. החתונה עלתה על הציפיות שלנו, בזכות האורחים שממש נכנסו לזה. כל כמה דקות בחתונה ניגש אליי מישהו מהחברים שהכרתי בכנסי מדע בדיוני ופנטזיה ואמר, 'זה הכנס הכי טוב שהייתי בו!'. אם היה לנו תקציב להרים כזה אירוע כל שנה, היינו עושים זאת. קיבלנו תגובות מטורפות".

5 צפייה בגלריה
סמדר ויונלן בחתונת הארי פוטר
סמדר ויונלן בחתונת הארי פוטר
ההזמנה לחתונה ופרחי האוריגמי בצבעי כל הבתים
(צילום: צחי שמש)

ירח הדבש: "שבוע אחרי החתונה טסנו ללונדון וכמובן הלכנו לרציף הידוע בתחנת קינגס קרוס, וגם לסיור באולפני הארי פוטר. לקראת סוף הסיור היה קטע שבו נשמעה מוזיקה מרגשת מסרטי הארי פוטר, ופתאום נגלה מולנו דגם ענק של הוגוורטס! אשכרה התחלתי לבכות".
המלצות: יונתן: "אלה הנישואים השניים שלי. בגיל 25 עשיתי חתונה קלאסית, לפי הספר, ואם יש משהו שלמדתי מאז זה שמותר לעשות משהו שאתה אוהב - וכולם כבר יזרמו איתך. חתונה אמורה להיות יום שתזכרו כל החיים. אל תעשו חתונה בסגנון שאתם לא מתחברים אליו רק כי ככה נהוג. תעשו מה שאתם אוהבים ומה שעושה לכם טוב".


5 צפייה בגלריה
סמדר ויונתן בחתונת הארי פוטר
סמדר ויונתן בחתונת הארי פוטר
יונתן עם סמל בית רייבנקלו על העניבה
(צילום: צחי שמש)

סמדר: "אנחנו ממליצים על חתונת קונספט, במיוחד אם יש חברים שזורמים עם השיגעונות. זה הפך את כל התהליך ליצירתי, כיפי ומיוחד".
יונתן: "צריך לזכור שזה פרויקט ענק, וכדאי שחברים יעזרו. אולם אירועים ממוצע במדינה לא יודע איך להתמודד עם חתונת קונספט, וכשנכנסים לזה מגלים עוד ועוד פרטים חשובים. לתכנון חתונת קונספט נדרש גם יותר זמן, במיוחד אם מזמינים פריטים ייחודיים מחו"ל".

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button