אגם נבא. "שמנים רואים בי השראה"

כוכבת הטיקטוק "גברת שווארמה": "למדתי לפצח את השומן שלי בהומור"

אולי לא שמעתן על "גברת שווארמה", אבל מדובר בתופעת רשת שכבר זוכה לחיקויים. בריאיון מספרת אגם נבא בת ה־19 איך הפכה מנערה שלעגו לה בתיכון לכוכבת טיקטוק שמעסיקה צוות של שישה אנשים ומרוויחה סכומים נאים: "אם אני צוחקת על עצמי, אף אחד לא יכול לצחוק עליי"

פורסם:
ביום שבו "גברת שווארמה", הדמות שמגלמת אגם נבא (19) בטיקטוק זכתה לחיקוי ב"ארץ נהדרת", היא הבינה שחייה השתנו, שהיא כבר לא הנערה שהתרגלה להיות תמיד בצד. השחקן אוראל צברי חיקה אותה במערכון על סרטוני ההסברה של פיקוד העורף ולצידו שיחק ירון ברלד שחיקה את ברי יחזקאל, המכונה בטיקטוק "ברי סרטונים". אגם וברי צפו ביחד בתוכנית עם חברים ובני משפחה גאים וכמובן, תיעדו את הצפייה בטיקטוק. "פרגית שלי, נהיית כוכבת", אמר ברי לאגם בסרטון שהעלו בעקבות התוכנית, וזו השיבה לו: "מה אתה חושב, הגעת להוליווד? יאללה, תנחת".
את הידיעה על המערכון אגם קיבלה כבר בצהריים, כשעוקבים התחילו לשלוח לה סרטונים שפורסמו באתרי הבידור השונים. "הייתי בשוק, זה הפתיע אותי מאוד. אמרתי 'בואנה, זה אמיתי? אני ב'ארץ נהדרת'?", היא אומרת. "אוראל צברי עשה לי חיקוי וואו, ממש רמה גבוהה. זה עדיין לא נתפס לי בראש. באותו רגע הרגשתי שאלוהים נותן לי חיבוק. לא מזמן הלכתי לאיזה רב והוא אמר לי שזה יקרה".
מה הוא אמר?
"'עברת הרבה משברים בחיים, בכית הרבה, שתדעי לך שדמעה של בת ישראל עולה ישר לשמיים, וכל מי שצחק עלייך היום יבכה על זה מחר, כי הקדוש ברוך הוא מכין לך כרטיס המראה VIP לפסגה'".
הרומן הסוער שלה עם הטיקטוק התחיל דווקא ברגל שמאל. "לפני שנה היה לי טיקטוק ומחקתי אותו", היא מספרת. "העליתי סרטון עם גופייה ושורטס, רקדתי, קפצתי, שרתי 'ים בם בם, תירס חם' בשיא הכיף, לא עשיתי חשבון לאף אחד, אבל אנשים לא התחברו. וואי, איך זה פגע בי, בבית הספר הסתלבטו עליי, כל פעם שנכנסתי לכיתה הריצו עליי 'ים בם בם תירס חם' בכוונה וצחקו, כאילו, אדם שמן, מה יש לו לרקוד ולצחוק?"
התגובות האלה הפתיעו אותך?
"לא ממש. לא הייתי הכי מקובלת ולא היו לי ממש חברים. היו תקופות שעשו עליי חרם, צחקו עליי, השפילו אותי. כתבו על הקיר של בית הספר 'אגם נבא הדבה'. לא תגידי רק הסתלבטו עליי 'יא שמנה, יא דבה', כתבו את זה על קירות. אני יוצאת מהכיתה ורואה את זה מול העיניים, כולם ראו".
איך הגבת?
"בכיתי, ברחתי הביתה וסגרתי את הטיקטוק. כשחזרתי לבית הספר ראיתי שצבעו את הקיר בלבן וזה כאילו נגמר, אבל הנפש שלי מאוד נפגעה. מי יתקן לי את הנפש?"
ארבעה חודשים אחר כך, אגם העיזה להעלות שוב סרטון לטיקטוק. "תפסתי אומץ וקצת הסתלבטתי על עצמי בצחוקים. כתבתי 'אם הוא לא מוכן לשלם לי את הלאפות בדייט, ביי, שלום, תודה', ושוב קיבלתי תגובות נוראיות. 'יא שמנה', 'מגעילה', 'למה אתם נותנים לה יד להעלות דבר כזה? זה מגעיל', והכי נורא שכתבו לי 'את תמותי בקרוב, כמו עידן אוחיון, לא תגיעי לגיל 20'. עידן אוחיון ז"ל היה כוכב טיקטוק שצחק על המשקל שלו ונפטר בגיל צעיר, וזה הלחיץ אותי. אמרתי, אולי באמת אני אמות בסוף. בכל זאת לא ברחתי מהטיקטוק כמו בפעם הראשונה, המשכתי להעלות סרטונים ואנשים התחברו לדמות".

מה היה התוכן של הסרטונים האלה?
"למשל, סרטון שבו אני אומרת 'הגיע החורף, כולם הולכים עם חם צוואר, אבל מה אני אעשה? אין לי צוואר', וזה תפס חבל על הזמן. או סרטון שבו אני קופצת ורוקדת ואז מבקשת סליחה מהשכנים למטה שאני מרעידה להם את הבית. למדתי לפצח את השומן שלי בהומור, כאילו, אם אני צוחקת על עצמי, אף אחד לא יכול לצחוק עליי. אמרתי, במקום שתצחקו עליי, תצחקו איתי. מלא אנשים התחילו לעשות לי עוקב וככה עליתי ועליתי ואז התחילו גם תגובות טובות, מחזקות".
בעקבות עשרות אלפי העוקבים שהצטברו בחשבון הטיקטוק שלה הגיעו גם המפרסמים, בעיקר בעלי עסקים קטנים שביקשו ממנה להרים להם תמורת ארוחה או מוצר. אחת מהם הייתה אשת העסקים לבנה גוגמן, המוכרת כ"לבנה זוהרים" - בעלת עסק של ציוד למסיבות ואירועים שהשתתפה ב"האח הגדול" ב־2013. היא הציעה לאגם לפרסם פלטת אורות לשיניים זוהרות שהיא בדיוק הביאה מסין, ובסופו של דבר הפכה למנהלת האישית שלה.
"התקשר אליי אבא של ילדה שמנה, אמר לי 'הבת שלי עוברת חרם, בואי תרימי לה, אשלם לך כמה שצריך'. אמרתי לו 'נראה לך שאקח כסף? אני באה לכיתה ואחר כך לוקחת אותה למסעדה'"

"ביקשתי מכמה מפורסמים שיעלו לי את זה, ופניתי גם לאגם", מספרת זוהרים. "אמרתי לה, 'נשלם לך כמה שמגיע לך', והיא בכלל לא הבינה מה אני רוצה ממנה, לא הבינה את הקונספט הזה שמשלמים לה על העוקבים. היא אמרה, 'לא צריך כסף', ממש התעקשה לעשות את זה חינם, והתאהבתי בה. הלכתי אליה הביתה ביום שישי עם מגש פירות וכל מיני פינוקים כי אני לא אוהבת לנצל. נשארנו בקשר והמשכתי לעקוב אחריה. ראיתי שהיא מפרסמת עסקים קטנים ושאלתי אותה אם משלמים לה והיא אמרה שלא, שרק הביאו לה מתנה. אמרתי לה 'עם כמות הצפיות שיש לך את יכולה גם לקחת כסף'. זה חרפן אותי, אמרתי לה 'מי שרוצה ממך משהו, תפני אותו אליי', וככה זה התחיל. ניסיתי לסדר לה מנהלת אישית, כי לא היה לי כל כך זמן ואף פעם לא עשיתי את זה, אבל אף אחד לא רצה. בינתיים היא התחילה לגדול, נזרקה לים הגדול בלי אף אחד שינהל אותה, ואני כבר הייתי בים הזה כשיצאתי מ'האח הגדול', אני יודעת שזה ים אכזרי".
איך היא הגיבה?
"היא לא העריכה את עצמה מספיק בגלל שצחקו עליה בעבר, לא היה לה ביטחון. כאב לי לראות את זה, קלטתי את הפוטנציאל ואמרתי לה 'הלו, תעצרי'. היו ימים שעזבתי את העסק שלי ובאתי איתה לפרסומות ממש לשם שמיים, כדי שלא ינצלו אותה. למשל, היא עשתה למישהו סרטון שהגיע לכמות צפיות מטורפת ונתנו לה איזה אלף שקל, ואני בתור אחת שמכירה את השוק כעסתי מאוד, כי רק המונית לצילומים עלתה לה חצי מזה".
ועכשיו?
"עכשיו אני דופקת סכומים, כמו שמגיע לה. אני 25 שנה בעסקים, אני קולטת מה הבן אדם שווה. כשהכרתי אותה היו לה 20 אלף עוקבים, לאט־לאט היא הביאה שרשרת של סרטונים שהתפוצצו, עלתה ל־40 אלף ואז ל־80 אלף והיום יש לה כמעט 120 אלף עוקבים בטיקטוק. זה הישג מטורף, זה גדל בבום, והמחיר בהתאם".
4 צפייה בגלריה
אגם נבא
אגם נבא
"שווארמה זה המאכל האהוב עליי. מי לא אוהב שווארמה?"
(צילום: יאיר שגיא)

על איזה סכומים מדובר?
"תלוי בעסק. תראי, אנחנו לא באות לעשוק, גם עומר אדם פעם היה לוקח אלפי שקלים להופעה והיום הופעה שלו זה עשרות אלפים. זה גם לא אגם לבד, היא כבר מחזיקה מאחוריה צוות של שישה־שבעה אנשים, יש לנו עורך, איפור, שיער, מנהל חשבונות, בגלל זה עכשיו הסרטונים שלה יקרים יותר. הפכנו את זה לעסק".
מי מפרסם אצלה?
"בשבוע שעבר עשינו סרטון ל'מג'יק קאס', לונה פארק במעלה־אדומים, שבו גם אני והבן שלי השתתפנו. בגדול זה בעיקר עסקים קטנים, חנויות ממתקים, מסעדות כמו 'הדרומית' בבאר־שבע, רשתות שווארמה, כאלה".
"ניסיתי הכול: דיאטות, זריקות, מה שאת רוצה, שום דבר לא עזר. הייתי הולכת לדיאטנית, אוכלת לפי התפריט ונשברת. הייתי אומרת 'מה פתאום אכילה רגשית? אני רעבה'"

איך נולד הכינוי "גברת שווארמה"?
אגם: "הלכתי עם אמא שלי לעשות מגן לטלפון, רציתי לכתוב משהו על המגן ואמרתי לה 'מה את אומרת, 'גברת שווארמה' או 'שווראמה זה החיים'? זה התחיל כבדיחה, יצא לי הכי בשלוף, וזה תפס. הכול מאת השם יתברך שכיוון לי את הדרך".
את אוהבת שווארמה בכלל?
"זה המאכל הכי אהוב עליי, מה זאת אומרת? מי לא אוהב שווארמה?"

לא בחרתי להיות שמנה, זה חזק ממני

אגם נולדה וגדלה בנתניה, אמצעית מבין שלושת ילדיהם של ליאונה, עובדת בבית חולים ככוח עזר ואריק, נגד בקבע. אחותה הגדולה ליאל (20) נשואה וגרה בטבריה ואחיה הצעיר אביב (14) תלמיד כיתה ט'. היא למדה בתיכון אורט גוטמן בנתניה ושוחררה מצה"ל בשל משקל יתר (כיום היא שוקלת 135 ק"ג). "ניסיתי להתגייס, אבל קיבלתי פטור בצו הראשון", היא מספרת. "הייתי שם בדיוק שלוש דקות עד שנתנו לי לחתום שאני לא כשירה לצה"ל בגלל עודף משקל. התבאסתי מאוד באותו רגע, רציתי לתרום למדינה שלי, אבל לא עזר לי כלום", היא אומרת.
"עם ישראל התחיל לחבק אותי אחרי שהראפר רון נשר עלה בלייב ויצא עליי, 'מה זה הדבר הזה? עידן אוחיון מספר 2?' שאל איך נותנים לזה יד ברשת. הרגשתי כמו ילדה מסכנה"
איך ההורים התייחסו כל השנים למשקל שלך?
"אצלנו כולם שמנים, אבל אני הכי שמנה. לכולנו היה את הקטע של עודף המשקל, אבל הקללות בבית ספר היו רק אצלי. האחים שלי לא סבלו מזה. אמא שלי תמיד חיבקה אותי, ישבה וניגבה לי את הדמעות, איפה שאני היום זה בזכותה".
ניסית לרדת במשקל?
"ניסיתי הכול - דיאטות, זריקות, מה שאת רוצה, שום דבר לא עזר. הייתי הולכת לדיאטנית, אוכלת לפי התפריט ונשברת. הייתה לי פעם המון אכילה רגשית, אבל התכחשתי. הייתי אומרת 'מה פתאום אכילה רגשית? אני רעבה. כל הילדים ככה, תראי כל ילד שבוכה, מה את אומרת לו? בוא קח חטיף. זה מה שהיה לי, הייתי מפצה את עצמי עם אוכל".
4 צפייה בגלריה
אגם נבא
אגם נבא
עם לבנה זוהרים, המנהלת האישית
(צילום: יאיר שגיא)

מה היה הרגע שבו הרגשת שבאמת הפכת לכוכבת?
"עם ישראל התחיל לחבק אותי אחרי שהראפר רון נשר עלה בלייב ויצא עליי, 'מה זה הדבר הזה? עידן אוחיון מספר 2?' שאל איך נותנים לזה יד ברשת. הרגשתי כמו ילדה מסכנה, ואני לא בן אדם כזה, כל החיים התמודדתי ולא ביקשתי רחמים מאף אחד. זה לא שבחרתי להיות שמנה, זה חזק ממני, זה כמו מחלה. אפשר להגיד לחולת סרטן - 'אל תהיי חולה'? ההורים שלי נשברו מזה".
לבנה זוהרים: "אגם התקשרה אליי בוכה, אמרה לי 'אני לא רוצה יותר להראות את הפרצוף שלי בטיקטוק', נסגרה לי בבית שלושה ימים. מה שלא ניסיתי לא עזר, עד שלא באתי לנתניה ודפקתי לה בדלת, היא לא הסכימה לצאת מהמיטה. יצאתי איתה לסיבוב, סיפרתי לה שגם עליי היו צוחקים 'יא גבר', 'יא לסבית', אמרתי לה 'אל תיתני לזה להוריד אותך, יש אנשים שמכורים אלייך ברשת ורק מחכים לך, ואת תראי שמהדבר הזה יצא לך רק טוב', וזה מה שהיה".
אגם: "היא עשתה לי חם על הלב, הרגשתי שלמישהו אכפת ממני".
יצרת קשר עם רון נשר אחרי זה?
"לא, אבל העליתי סרטון כדי לענות לו, יצא שבכיתי וזה תפס תאוצה, הגיע למאות אלפי צפיות, אפילו אח של עידן אוחיון עלה והגן עליי. קיבלתי חיבוק ברחוב, עטפו אותי בצורה מטורפת, אני לא רגילה לזה, אני רגילה להיות תמיד בצד. אין על עם ישראל והרגישות שלו, הגעתי לאן שהגעתי בזכות הלב הטוב והרחמן של עם ישראל שהרימו אותי מכל המשברים האלה. בחיים לא קיבלתי אהבה כזאת, פתאום כולם רוצים את קרבתי. פעם לא היו מזמינים אותי למסיבות, גם לא לימי הולדת, היום אני באה בתור סלב. אנשים עוצרים את המכוניות באמצע הכביש כשרואים אותי, אני מקבלת אהבה לא להאמין. בפורים הטיקטוק היה מלא בתחפושות שלי ושל ברי".

ביטחון במקום דיכאון

ברוב הסרטונים שלה אגם אוכלת בכיף לאפות, בגטים וסטייקים מדיום־רר, אבל היא לא שוכחת את הימים שבהם התחבאה בפינות נסתרות בבית הספר כדי לאכול. "ברור שבבית ספר התביישתי לאכול ליד אנשים", היא מספרת. "ביסודי זה עוד היה בסדר, לא עניין אותי מה יגידו, אבל בתיכון התחילו להסתכל על מה וכמה אני אוכלת, אז הייתי יושבת לבד ואוכלת, ככה בקטנה, ובצהריים באה הביתה ודופקת צלחת אחרי צלחת מרוב רעב. עכשיו בחרתי להפסיק לדפוק חשבון, גיליתי ששווה להיות בביטחון ולא בדיכאון".
4 צפייה בגלריה
אגם נבא
אגם נבא
אגם עם אמא שלה
(צילום: יאיר שגיא)

מי העוקבים שלך?
"כל עם ישראל, אבל הרבה מהם שמנים שרואים בי השראה ולוקחים ממני דוגמה, כי אני לא מפחדת לצחוק על עצמי. בשבוע שעבר התקשר אליי אבא של ילדה שמנה עם דמעות בעיניים, אמר לי שהבת שלו עוברת חרם והתחנן שאבוא אליה לכיתה. הוא אמר לי 'בואי תרימי לה, שכל הילדים יראו את זה, אשלם לך כמה שצריך'. אמרתי לו 'מה, נראה לך שאקח ממך כסף על דבר כזה? אני באה אליה לכיתה ואחר כך גם לוקחת אותה למסעדה'. אני מזדהה מאוד עם הילדים האלה כי הייתי שם, עברתי את מה שהם עוברים. היום אני יודעת להתמודד, אבל היא בת תשע, אני חייבת לעזור לה".
לבנה זוהרים, המנהלת האישית: "אגם עשתה סרטון שהגיע לכמות צפיות מטורפת ונתנו לה אלף שקל. כעסתי, כי רק המונית לצילומים עלתה לה חצי. עכשיו אני דופקת סכומים, כמו שמגיע לה"

היו תקופות ששקלת פחות?
"בתקופות של דיאטות הגעתי לפחות ממאה קילו, ואז עליתי הכול בחזרה. בתחילת התיכון שקלתי 115 קילו וגם אז היה סיוט, לא היה לי מה ללבוש. הייתי הולכת לקניון לקנות בגדים וחוזרת עם המבורגר. רק בחו"ל אני מוצאת במידה שלי, בארץ תשכחי מזה".
את רוצה לרדת במשקל?
"כן, זה החלום שלי. את חושבת שזה כיף להיות שמנה? זה מאוד מגביל וזה גם לא בריא".
היית מוותרת על כל התהילה שזכית לה בזכות המשקל בשביל להיות רזה?
"ברור. אבל זה לא נקרא לוותר, זה לפתוח עוד דלתות. לא הכול צריך להיות סביב זה שאני שמנה".
את קולטת את כל מה שקורה לך?
"לא כל כך. זה מרגש, זה משהו שלא היה לי אף פעם. הכי מרגש זה שאנשים מהתיכון שעשו עליי חרם פתאום מתקשרים אליי ורוצים לצאת איתי למועדונים, תראי איך הגלגל מסתובב. יום אחד ראיתי כמה חבר'ה מהכיתה בבאולינג, רצו לעשות איתי סלפי. את קולטת? אלה שרבו איתי, שאמרו לי 'שמנה', עכשיו אמרו לי 'מה, היית איתי בכיתה, לא תצטלמי איתי?' אמרתי 'תודה לאל יתברך'".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button