בקו החם 118 מחכים לך לסייע לך לצאת ממעגל האלימות

תרימי טלפון, הצילי את חייך

סובלת מאלימות - פיזית, רגשית, מינית או כלכלית? חשוב שתדעי כי במוקד 118, תוכלי להתייעץ ולקבל עזרה ומידע. חוששת להזדהות? מפחדת שייקחו לך את הילדים? לא יודעת במה יכולים לעזור לך? ריכזנו עבורך תשובות לכל השאלות, כי אלימות זה לא נורמלי

כרמל קרמן, מוגש מטעם סופר-פארם
כרמל קרמן, מוגש מטעם סופר-פארם
פורסם:
בשעת סכנה, אל תחשבי פעמיים, חייגי 100 והצילי את חייך. אבל מה לעשות כאשר הסכנה אינה ברורה ומוחשית, כאשר יש לך תחושות לא נוחות, חשדות, ספקות, רצון לברר? האם, למשל, את חוששת שהוא יגלה שאת קוראת את הכתבה הזו? ההמלצה שלנו: התקשרי למוקד המידע והסיוע 118 של משרד הרווחה והביטחון החברתי. זה עשוי להיות הצעד הראשון שלך להחזרת השליטה לחייך. אבל מי מחכה לך מעבר לקו? האם תוכלי לשמור על פרטיותך? ואיזו עזרה תוכלי לקבל? אפרת איריס בן עוז,
הממונה על מוקד 118, עונה על כל השאלות:

1. מי יענה לי לטלפון כשאתקשר?

“את המענה הראשוני נותנים מוקדני 118, לאחר מכן השיחה מועברת אל עובדת או עובד סוציאלי, שעברו הכשרה מתאימה”.

2. איזה מידע אצטרך לתת?

“אינך חייבת למסור מידע ספציפי כלשהו, ותוכלי לבחור במה תרצי לשתף, בהתאם לצורך ולקושי שאותו את חווה”.

3. האם אוכל להישאר אנונימית?

“כן. זו בחירה שלך אם למסור פרטים אישיים או לא”.

4. איזו עזרה אקבל?

“עובד או עובדת סוציאלית בעלי הכשרה בתחום ישוחחו איתך על מנת להבין עם מה את מתמודדת, וייתנו מענה של תמיכה וטיפול ראשוניים, אשר יסייעו לך לגלות מודעות ראשונית למצבך. הם יערכו יחד איתך מיפוי של המצב שבו את נמצאת והערכת מסוכנות ראשונית ביחס למצבך. הם יחשבו איתך על הנכונות לערוך שינוי, על הצורך שלך בו ועל הכוחות לכך. כמו כן הם ינחו אותך באשר למענים המעניקים הגנה וטיפול הקיימים באזור מגורייך ויפנו אותך אליהם, בהתאם לרצונך”.


5. האם אפשר לעשות לי משהו בניגוד לרצוני?

“החוק מאפשר לרשויות להתערב במקרה שבו נמצאים קטינים או חסרי ישע בסיכון. במקרה של פגיעה בקטין או בחסר ישע, יש לעובד/ת הסוציאלי/ת חובת דיווח למשטרה או לעובד/ת סוציאלי/ת לחוק נוער. באם לא מדובר בכך, את בעלת בחירה חופשית ולא תיעשה כל פנייה להמשך הגנה או טיפול מבלי הסכמתך”.

6. האם קיימת אפשרות שבעקבות הפנייה ייקחו לי את הילדים?

“לא. הוצאת ילדים מהבית מטופלת על ידי עובד/ת סוציאלי/ת לחוק הנוער ברשויות המקומיות יחד עם בית משפט לנוער. מדובר במקרים שבהם הילדים נמצאים תחת הזנחה/ אלימות, כאשר אין מסוגלות הורית והמשפחה נידונה בוועדת החלטה ובבית המשפט. כל זה נעשה על מנת לסייע לילד, ותוך כדי סיוע, תמיכה והדרכת הורים להוריו”.

7. איזו עזרה רוב הפונות מבקשות?

“רוב הפונות לקו מבקשות סיוע רגשי, תמיכה, הרגעה וכן ייעוץ ומידע על האפשרויות הקיימות להגנה, טיפול ושיקום”.


8. האם אפשר לעזור לי ולילדים למצוא מקום מגורים אחר מחוץ לבית?

“ליווי סוציאלי יינתן במסגרת שירותי הרווחה בעיר המגורים, במידה ותרצי להסתייע בהם. במקביל, אם ילדים יפנו לקו וידווחו על אלימות מצד הוריהם כלפיהם, תועבר תלונה למשטרה או לעובד/ת סוציאלי/ת לחוק הנוער, על מנת לסייע להפסקת האלימות כלפיהם ולשיפור איכות חייהם ותפקודם. הטיפול ייעשה במסגרת הרשות המקומית, אשר תבחן לעומק את האופציות לטיפול בילד ובמשפחתו”.

9. האם מעבירים את הפרטים שלי לגורמים אחרים?

“את יכולה לפנות באנונימיות אל המוקד ולקבל סיוע גם מבלי למסור פרטים מזהים. פרטי השיחה נותרים חסויים ואינם עוברים לגורמים אחרים, אלא אם תבקשי סיוע ותיווך לגורמים אחרים כגון משטרה, מקלט לנשים, מרכז לטיפול באלימות במשפחה ועוד. במקרים שבהם העובד הסוציאלי יתרשם מרמת סיכון גבוהה, המידע יימסר לך ותתבקשי על ידו לפנות למשטרה או לאשר לו להעביר דיווח על כך למשטרה. באם לא תסכימי לכך, לא יועברו פרטייך למשטרה”.

10. באיזה מצב מערבים את המשטרה?

“נערב את המשטרה במידה שתבקשי שנזמין ניידת למקום הימצאך או במידה שאת מותקפת בעת פנייתך למוקד, והפנייה למשטרה לא תגביר את הסיכון בעניינך. לא נפנה למשטרה על מנת להגיש תלונה עבורך אם אינך מבקשת ורוצה בכך, וכשרמת הסיכון שהערכנו אינה גבוהה”.

לסיכום: כשאת מרגישה בסכנה פני מייד למשטרה. כשיש לך ספק או חשש כלשהוא, פני למוקד 118 להתייעץ ולהבין את האפשרויות לעזרה העומדות בפנייך. אלימות במשפחה זה לא נורמלי וטלפון אחד יכול לעשות הבדל גדול.
זיהית את עצמך, את אחותך, או חברה טובה במצב דומה? יש מה לעשות ועם מי להתייעץ! באתר סופר-פארם תמצאי מידע שעשוי לשנות חיים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button