"המטרה שלנו היא לצבור חוויות, פשוט חברה. שלא נהיה רק עם עצמנו”

בואי נצא עם הזוג הזה: הזוגות שמחפשים חברים חדשים בפייסבוק

קמתם בוקר אחד, ופתאום גיליתם שחוג המכרים שלכם כולל בעיקר אתכם? יותר ויותר זוגות פונים לרשת כדי לחפש זוגות חברים חדשים לבילוי משותף. תתפלאו, הם גם מוצאים

לימור גל
פורסם:
"שלום לכולם. נשמח להכיר זוגות בני 50+, להיכרות ובילויים, אנחנו מראש־העין". זהו נוסח הפוסט שהעלו לפייסבוק בני הזוג דודי שמיר וגל כסיף לפני כמה חודשים. המטרה: למצוא חברים חדשים. נשמע מוזר? מבחינתם ממש לא. "הכרתי את בת הזוג שלי באתר היכרויות, גם את הגרושה שלי הכרתי כך. אז למה לא חברים?", שואל שמיר.
דודי, קואוצ'ר ואב לשתי בנות, וגל, מעצבת בפרחים ואם לשני בנים, הם בני 50 פלוס, בזוגיות זה שש שנים. "יש לנו חברים ותיקים, אבל כולם עסוקים, כולל אנחנו", מספר דודי. "אתמול למשל הייתה אצלנו חברה שאנחנו אוהבים מאוד, אבל לא התראינו איתה כבר שנתיים־שלוש. יש קשרים כאלה. כל אחד עם העיסוקים שלו ונסיבות החיים שלו, ואיכשהו לא נפגשים. אנחנו רוצים למלא את הזמן הפנוי שלנו באנשים ולמצוא פרטנרים לטיולים. למה לא להכיר אנשים חדשים? כמו שאני אומר למאומנים שלי – מקסימום זה יצליח".
עוד כתבות בלאשה

"יש לנו חברי ילדות, חברים מהצבא, מהעבודה", מוסיפה גל, “ועדיין, לא כולם פנויים. באופן טבעי, עם השנים, השבט של כל אחד מתרחב ועיקר המפגשים הם באירועים כמו ימי הולדת וחתונות. אנשים גם עוברים דירה ומתרחקים, ונהיה פחות נוח לקפוץ לקפה או לסרט. בנוסף, תקופת הקורונה הביאה למצב שפחות נפגשים, ולא רצינו להתרגל לזה. הרעיון של חיפוש זוגי בפייסבוק הוא חדשני, וכשדודי העלה אותו התלהבתי".
למה דווקא בפייסבוק?
דודי: "לא בטוח שהשכנים ברחוב שלי או אנשים שאני מכיר בעבודה מעוניינים בחברים חדשים. בפנייה כזאת ברשת אני מגיע לאנשים שקודם כל יש להם רצון דומה לשלי. אחר כך צריך לבחון את ההתאמה".
5 צפייה בגלריה
דודי שמיר וגל כסיף
דודי שמיר וגל כסיף
אנשים מעניינים. דודי שמיר וגל כסיף
(צילום: יוסי שטיינר)

לא קצת מביך לפרסם פוסט כזה? אולי יחשבו שאין לכם חברים?
גל: "קודם כל, אני חושבת שעם הזמן יוזמות כאלה יהיו יותר שכיחות, כמו שפעם לא היו אפליקציות היכרויות והיום זה מקובל מאוד. מעבר לזה, יש לנו מלא חברים, אבל אין לי בעיה לרצות עוד. מה יכולים לחשוב עליי? שאני רוצה להכיר אנשים? זה לא מעניין אותי מה שיחשבו ואיך יפרשו אותי. שנינו חברותיים מאוד, אנחנו עושים את מה שנכון ומתאים לנו ואני לא מוצאת בזה פגם. מי שיפרש את הפוסט שלנו כדבר שלילי כנראה לא יהיה חבר שלנו".
מה חשוב לכם שיהיה בזוג שיחבור אליכם?
דודי: "בגדול - אנשים מעניינים. צריך להיות איזה מכנה משותף בסיסי, אבל אני לא רוצה להגביל את עצמי. להפך, אני רוצה להכיר דברים חדשים. לא קל לייצר התאמה ובטח לא בשניים, לכן ההצעה שלנו מאוד פתוחה. זה הימור, כי כל דבר יכול להיות בעיה. דעות פוליטיות, מצב כלכלי, אפילו עישון - בתחילת החיפוש היינו במפגש של קבוצת זוגות בים והיה נחמד מאוד, אבל בסיום המארגנת אמרה לנו שאנחנו לא מתאימים כי אנחנו מעשנים. פנו אלינו גם אנשים שרצו חילופי זוגות, אבל זה לא מה שאנחנו מחפשים".
דודי שמיר: "מי שלא רוצה לשמוע 'לא', לא כדאי לו להשתתף במשחק. גם אנחנו שמענו 'אתם לא מתאימים לנו' ולא נפגענו. לפעמים יש פשוט התאיידות הדדית"
אז איפה זה עומד? כבר מצאתם זוג שהתחברתם אליו?
"בעקבות הפוסט פנו אלינו סביב 15 זוגות, אבל כולנו היינו עסוקים, אז עוד לא הגענו למפגש. היו גם אנשים שלא היינו איתם באותו ראש. חיבור זה משהו שקורה או לא קורה".
איך אמרתם לזוגות האלה שזה לא מתאים?
"בישירות ובפשטות. מי שלא רוצה לשמוע 'לא', לא כדאי לו להשתתף במשחק. גם אנחנו שמענו 'אתם לא מתאימים לנו' ולא נפגענו. לפעמים יש פשוט התאיידות הדדית".
גל: “בהשוואה לדייט רומנטי, יש כאן פחות עניין של אגו. אין משחקים, אין דילמות אם להתקשר או לחכות שהצד השני יתקשר. זה הרבה פחות רגיש וטעון".

כאילו הכרנו שנים

הילדים גדלו, חברים שהם הורים מהכיתה או מהגן עברו דירה או התרחקו, או שסתם גיליתם שהחוג החברתי שלכם התדלדל. התוצאה זהה: לא מעט זוגות שמעוניינים בפרטנרים לבילוי משותף ולחברות מחפשים אותם ברשת. כמו בסצנת הדייטים, גם זוגות שרוצים לרענן את עולמם החברתי לא מחכים להיכרות ספונטנית אלא נוקטים יוזמה ומחפשים את ההיכרות הזאת באופן אקטיבי. בצורה הכי ישירה, הם מפרסמים פוסטים ברוח זו בקבוצות פייסבוק המוקדשות לנושא, כמו "דרושים: חברים לבלות איתם", או "זוגות לטיולים ופעילויות משותפות בני 40, 50 ומעלה".
גלית שאול: "כשהיינו צעירים היינו עסוקים סביב הילדים. הילדים גדלו ומצאנו את עצמנו זוג לבד. אנחנו אוהבים טיולים ובילויים, אבל רק עם עצמנו זה קצת משעמם"
גלית שאול, בת 51 ממגדל־העמק, עד לאחרונה מנהלת מוקד טלפוני, הרגישה מעט מבוכה כשפרסמה פוסט דומה בפייסבוק, אבל הסקרנות והרצון להכניס אנשים חדשים לחייה ולחיי בעלה, דודי, גברו על המבוכה. "כשהיינו צעירים יותר היינו עסוקים מאוד סביב הילדים", היא מסבירה. “הילדים גדלו ומצאנו את עצמנו זוג לבד. אנחנו אוהבים טיולים ובילויים, אבל רק עם עצמנו זה קצת משעמם. חלק מהחברים שהיו לנו בעבר עברו דירות, עם חלק אחר הייתה התרחקות כי הקשר סבב סביב הילדים והם גדלו. לכן הצעתי לבעלי לנסות להתחבר לזוגות בפייסבוק. בהתחלה הוא לא התלהב, כי הוא אדם סגור יותר. בהמשך הוא הסכים ובאמת פרסמתי כמה פוסטים לפני כמה חודשים".
5 צפייה בגלריה
גלית ודודי שאול
גלית ודודי שאול
היענות יפה. גלית ודודי שאול
(צילום: לוי אגרונוב)

אילו תגובות קיבלתם?
"הייתה היענות יפה, פנו אלינו עשרות אנשים, ובסופו של דבר התחברנו לזוג אחד מעפולה וממש נהיינו חברים. אנחנו בקשר רציף, נפגשים אחת לשבוע־שבועיים. היא בת 48, סוכנת מכירות, ובעלה מנהל מפעל, באיזור גיל 60, כמו בעלי. לנו יש שלושה ילדים ושתי נכדות, והחברים שלנו הם בפרק ב', ולכל אחד מהם יש ילדים. בהתחלה אנחנו הנשים דיברנו בטלפון, ומיד הרגשנו כאילו אנחנו מכירות שנים. הזמנתי אותה אליי לקפה, וגם המפגש הזה זרם טוב. הפעם הבאה כבר הייתה פגישה של כולנו, ובאמת נוצר קשר מאוד נחמד, גם בין הגברים. יש לנו ראש דומה, אנחנו אוהבים בילויים רגועים כמו הופעות, ים ובתי קפה".
מה קרה עם יתר הזוגות שפנו אליכם?
"יש אנשים שמתלהבים בטלפון אבל איכשהו אחר כך זה לא מתקדם, ויש כאלה שפשוט לא נוצר איתם חיבור, ואחרי השיחה הראשונית אף צד לא יצר קשר".
מה הילדים אמרו על היוזמה של ההורים שלהם?
"הם לא כל כך הבינו בהתחלה מה אנחנו עושים, אבל בהמשך אהבו את הרעיון ודווקא עודדו אותנו. בסך הכל היכרויות הן דבר מעשיר שעושה טוב, אז למה לא?".

לבנות חוג מכרים חדש

גם איריס וליאור מזרחי מקריית־אתא הצליחו למצוא זוג חברים חדש בעקבות פוסט שפרסמו בפייסבוק. "כשנשואים 27 שנים, כמה אפשר להפתיע כבר אחד את השני? איריס יודעת מה אני עומד להגיד לפני שאני מדבר", צוחק ליאור, איש מכירות בן 51. “אנחנו אוהבים להכיר אנשים חדשים ולהרחיב אופקים”.
5 צפייה בגלריה
איריס וליאור מזרחי, נורית קבלו ומוטי ברמן
איריס וליאור מזרחי, נורית קבלו ומוטי ברמן
להרחיב אופקים. איריס וליאור מזרחי, נורית קבלו ומוטי ברמן
(צילום: אלבום פרטי)

“חברים שהיו לנו במהלך השנים התרחקו או נהיו עייפים יותר", אומרת איריס, בת 49, עובדת בהסתדרות האקדמאים, “ואנחנו אוהבים לצאת, לראות סרטים, לרקוד, להשתתף בפסטיבלים ואירועים, לבלות. הילדים כבר גדולים, ולפעמים נחמד יותר לצאת עם עוד זוג ולא לבד".
בעקבות הפוסט שפרסמו, ובו הזמינו זוגות אחרים ליצור עמם קשר, הגיעו לקבוצת זוגות בקריות, וכך התחברו עם נורית קבלו, בת 48 ואם לשניים ומוטי ברמן, בן 45 ואב לשלושה, שניהם אנשי הייטק בזוגיות פרק ב'. “שנינו גרושים", מספר מוטי, “ושנינו חווינו התפרקויות של חברויות אחרי הגירושים. רצינו לבנות לעצמנו חוג מכרים חדש, והחלטנו להשתמש בעולם המקוון".
איריס מזרחי: "יש קצת מבוכה. רגע, למה אני פה? מה, אין לנו חברים? אבל בסופו של דבר אנחנו שם מאותה סיבה: רוצים להכיר אנשים חדשים. אז מתגברים"
המפגש הראשון של שני הזוגות היה בים, במסגרת הקבוצה. “היינו בקבוצה בערך חצי שנה”, מספרת איריס. “נפגשנו פעם־פעמיים בשבוע והיה נחמד להכיר כך זוגות נוספים. מטבע הדברים התחברנו יותר לשני זוגות, נורית ומוטי ועוד זוג ששידרנו איתם על אותו הגל. נוצרה לנו קבוצה בתוך הקבוצה, וזה יצר דרמה קטנה כי המארגן לא כל כך אהב את המחטף הזה. אבל אנחנו בקשר עד היום”.
“אנחנו עושים דברים ביחד, בילויים, מסיבות", אומר ליאור, “אבל בעצם מה שרצינו זה למצוא חברות. וזה הצליח. הדבק שחיבר אותנו לנורית ומוטי הוא בעיקר הקלילות וחוש ההומור”.
יש מבוכה במפגשים הראשונים?
איריס: "יש קצת מבוכה. רגע, למה אני פה? מה, אין לנו חברים? אבל בסופו של דבר אנחנו שם מאותה סיבה: רוצים להכיר אנשים חדשים. אז מתגברים”.
ליאור מזרחי: "לפעמים הרקע הסוציו־אקונומי יכול להיות בעיה. אנחנו יוצאים הרבה, וכל בילוי עולה כמה מאות שקלים. לא לכל אחד זה נוח"
היו זוגות בקבוצה שפחות התחברתם אליהם? היו מקרים של זוג שהיה מעוניין בקשר ואתם פחות?
ליאור: "זה קרה. לא כל אחד מתאים לכל אחד ופה ההתאמה צריכה להיות כפולה. לפעמים הרקע הסוציו־אקונומי יכול להיות בעיה. אנחנו יוצאים הרבה, וכל בילוי עולה כמה מאות שקלים. לא לכל אחד זה נוח. יש גם מקרים שזה עניין של זמן. בהתחלה יש מין ירח דבש ונהנים, ועם הזמן העניין נעלם. היה מקרה שהנשים התחברו אבל הגבר היה שתקן. זו בעיה. הרי כל הקטע הוא שיש נושאים שמעניינים יותר את הנשים ולהפך. עם הזוג הזה הנשים נהנו, אבל אני הייתי תקוע".
מה עושים במקרה כזה?
"מתחמקים באלגנטיות ומקווים שיבינו בלי להיפגע”.

באים לערב פיצה?

כששונית (27) ויוסי (31) אריאל מקריית־מוצקין, שפרסמו פוסט דומה, נפגשו עם זוג שלא התחברו אליו, הם העדיפו לנקוט גישה ישירה. "פשוט אמרנו להם”, אומרת שונית, מדריכה שיקומית של מתמודדי נפש. “כמו בדייט, אין טעם להשלות. אחרי המפגש הזה למדתי שחשוב לדבר בטלפון לפני, כי כבר בשיחה אפשר להרגיש אם יש טעם להיפגש”.
5 צפייה בגלריה
יוסי ושונית אריאל
יוסי ושונית אריאל
הסטטוס השתנה. יוסי ושונית אריאל
(צילום: אלבום פרטי)

בני הזוג אריאל הם ההוכחה שהצורך בחברים חדשים יכול לעלות גם בגילים מוקדמים יותר. "גרנו בחריש עד לפני כמה חודשים, ויצא שהתרחקנו מחברים שהיו לנו", מסבירה שונית. "הסטטוס השתנה, נולדו לנו ילדים - בני שנתיים וחצי ושנה וחודשיים, ועם המעבר לקריית־מוצקין החלטנו שאנחנו רוצים להכיר עוד אנשים במצב המשפחתי שלנו. פחות מתאים לי היום לצאת לבילויים כמו מסיבות ומועדונים עם חברות לא נשואות שלי. אני רוצה לשבת עם חברים ושהילדים ישחקו ביחד. אני לא מחפשת מיליון חברים. מספיק לי שנמצא זוג אחד בראש שלנו".
שונית אריאל: "פחות מתאים לי היום לצאת לבילויים עם חברות לא נשואות שלי. אני רוצה לשבת עם חברים ושהילדים ישחקו ביחד. מספיק לי שנמצא זוג אחד בראש שלנו"
לא היה קצת מביך לפרסם בפייסבוק שאת מחפשת חברים?
"למה? ממש לא. אם אני אחשוב כל הזמן מה אומרים עליי אני לא אתקדם בחיים. למדתי את זה מבעלי, שהוא יזם. זה משהו שאני רוצה, והפייסבוק הוא פשוט כלי לקדם אותו".
אתם מחפשים סוג מסוים של אנשים?
"אנחנו מחפשים חברים. הכי פשוט. אנחנו לא בררנים, פשוט צריכה להיות כימיה. המטרה שלנו היא לטייל לפעמים, לצבור חוויות, להיפגש בבתים עם הילדים. פשוט חברה. שלא נהיה רק עם עצמנו”.
והייתה היענות לפוסט שלך?
"פנו אלינו בערך שבעה זוגות, ונפגשנו עם זוג אחד שהתחברנו אליו, באזור הגילים שלנו ובאותו סטטוס. הוא מהנדס תוכנה והיא יזמית. פתחנו לנו קבוצה בווטסאפ, ואני מרגישה שיש פוטנציאל טוב. אני והיא בקשר בינתיים, אבל אני מאמינה שגם בני הזוג יתחברו. מצאנו תחומי עניין משותפים וקבענו ערב פיצה בקרוב. אנחנו ממש מצפים למפגש".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button