שרה ברהום. אל תהיי משימתית במיטה

מתקתקת את הסקס כמו את העבודה?

שרה ברהום מבקשת מנשים להשאיר את המשימתיות בעבודה, ולא להכניס אותה לחדר המיטות

פורסם:
שרה ברהום (56), יועצת זוגית ומינית, מנחה סדנאות מיניות לזוגות, נשים ומתבגרים ומלמדת ייעוץ מיני במכון "פתרונות". רווקה, אמא לשני מתבגרים, גרה ברמת־גן

היי שרה, אחד הנושאים שאת עוסקת בהם הוא נשים עם "אנרגיה זכרית לא מאוזנת". למה הכוונה?
"בכל אחד מאיתנו, גברים ונשים, יש איכות זכרית ואיכות נשית, וצריך לדעת מתי להשתמש בכל אחת מהן. האנרגיה הזכרית היא שולטת, מנהלת, משימתית, ונכון להביא אותה כשיש לנו מטרה שאנחנו רוצות להגיע אליה וכדי להיות ממוקדות. אבל כשאנחנו כנשים מביאות משימתיות לחדר המיטות, אנחנו מפספסות. דווקא שם אנחנו פחות רוצות להיות משימתיות וחדורות מטרה, אלא להתחבר, לנשום, להרגיש ולגעת".
הייתה לי מטופלת שהייתה נותנת לבן הזוג בראש – 'איפה האורגזמה שלי? איך כל הנשים מגיעות לאורגזמה דגדגנית ואני לא?'"
את מכירה את זה באופן אישי?
"כן. נולדתי למשפחה שבה אבא שלי היה הפטריארך והשולט, והיה לי ברור כילדה שאלמד להיות כמוהו. כאישה בוגרת התנהלתי באנרגיה זכרית - שולטת, מנהלת, משימתית, ממשטרת והיררכית. הייתי משימתית גם במיניות - פעלתי מתוך מטרה, לא בכאן ובעכשיו. השינוי התחיל כשהפכתי לאמא וגדל ממש לפני שמונה שנים, כשעשיתי הסבת מקצוע: ממנהלת יחסי ציבור של הוצאת ספרים, לעיסוק במיניות. כשהתחברתי לאנרגיה הנקבית שבי, גם המיניות השתנתה".
מה מאפיין אנרגיה נקבית?
"נאמנות, כנות ופגיעות, אמפתיה ורכות, חושניות ורגישות, אינטואיטיביות. זה מתחבר מאוד לתודעת הזרעון והביצית. בתודעת הזרעון יש מטרה, כמו אצל צייד. הוא צריך להגיע לביצית, לחדור אליה ולהפרות אותה. הביצית, לעומת זאת, לא זזה לשום מקום. היא פשוט יושבת וממגנטת את הזרע שיבוא אליה".
מה קורה בחדר המיטות כשהאנרגיה הזכרית אצל האישה, לשיטתך, לא מאוזנת?
"האישה יכולה להיות תוקפנית ונוקשה או שתלטנית ושיפוטית – נניח, אישה שמבקרת גבר שאין לו זקפה. עוד מאפיינים – אישה תחרותית, השוואתית, חדורת מטרה ושכלתנית, שזה הכי רחוק מלעשות אהבה, זה פשוט להגיע לאורגזמה ולחדירה או להשתמש בסקס כדרך לפרוק מתח, כלומר – מביאים אחד את השנייה לאורגזמה, גומרים והולכים".
יש לך דוגמאות ממטופלים שלך?
"הייתה לי מטופלת שאמרה, 'אני גומרת רק מחדירה, אני רוצה שתסבירי לי איך אני מגיעה לאורגזמה דגדגנית'. היא הייתה נותנת לבן הזוג בראש כל הזמן – 'איפה האורגזמה שלי? איך כל הנשים מגיעות לאורגזמה דגדגנית ואני לא?'. לא הייתה בכלל הקשבה לגוף, והאורגזמה רק הלכה והתרחקה. הגיע אליי גם זוג צעיר ששניהם צורכים פורנו, אבל מנגנון העוררות של האישה היה סקס פראי, אלים מאוד, שנגמר תוך חמש דקות. זאת אומרת, אין ליטופים או נשיקות ארוכות, רק מהר־מהר בתנוחה שהיא גומרת. היא בחרה גבר שמחובר לאנרגיה הנקבית שלו, אוהב ליטופים עדינים ונשיקות איטיות ולא ממהר לשום מקום, והיא לא הצליחה להימשך אליו".
איך ניתן לאזן את האנרגיה?
"קודם כול, לזהות את העובדה שאת משימתית בחדר המיטות. האנרגיה הזכרית שמפעילה אותך בעבודה יכולה להיות נהדרת, אבל שימי לב אם את מתקתקת עבודה ואז את הילדים ואז באה לחדר המיטות וממשיכה להיות משימתית – לתקתק, לעשות צ'ק על הכול וללכת לישון. אין אינטימיות במשימתיות. כשהתובנה יורדת, משהו מתחיל להשתחרר".
מה עוד?
"לשחרר את המרדף אחרי האורגזמה. לשאוף לייצר אינטימיות ולהתחבר לגוף. דרך טובה לעשות זאת היא בעזרת תרגיל שאני אוהבת מאוד של חוקרי המיניות מאסטרס וג'ונסון, שנקרא 'מיקוד חושי'. שמים סטופר על עשר דקות, ואז צד אחד מקבל את המגע כשעיניו מכוסות והצד השני רק חוקר נקודות עונג בגוף של בן או בת הזוג, ללא איברי מין או חתירה לאורגזמה. לומדים לתת פידבק נעים, להתמקד בנשימה - ואז מתחלפים. זה רחוק מאוד מ'איפה האורגזמה שלי?' וזה מלמד נוכחות ברגע".
מה המטרה?
"השאיפה היא לא למחוק את האנרגיה הזכרית, אלא לאזן אותה ולהביא אותה למקומות שהיא יכולה להועיל בהם. אנחנו מותשות כשאנחנו משתמשות באנרגיה הזכרית בכל התחומים בחיים".
סקס טיפ
"להאט. להסתכל בעיניים. לנשום. כל מה שאתן עושות, עשו יותר לאט".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button