אחד מכל עשרה אומרים שהם לא מוכנים לצאת עם מי שהעבודה שלהם תובענית

ב־2023 כבר לא סבבה לצאת עם וורקוהוליק

עד כמה העיסוק המקצועי של דייט פוטנציאלי משפיע על הרצון שלנו לצאת איתו? סקר חדש קובע שגם את זה הקורונה שינתה: היום אכפת לנו פחות ממקצוע יוקרתי והרבה יותר מאיזון בין קריירה לזמן פנוי. ובמילים אחרות – אתה עובד 18 שעות ביממה? אז ביי

פורסם:
נכנסת לאפליקציית היכרויות, התחלת להתכתב עם מישהו, ובשלב מסוים הוא סיפר שהוא איש הייטק במקצועו. האם את:
1. מתלהבת בטירוף – תמיד רצית לצאת עם הייטקיסט;
2. אדישה למידע - זה לא ישפיע מבחינתך על ההחלטה אם לצאת איתו;
3. מחליטה לחתוך – הדבר האחרון שבא לך זה מישהו שעובד מסביב לשעון?
התשובה לשאלה הזו, מן הסתם, משתנה מאדם לאדם. אבל נדמה שהנושא הזה - עד כמה משפיע עלינו העיסוק של הדייט הפוטנציאלי – כן עובר סוג של שינוי. ייתכן שזה קשור לקורונה או לטרנד "ההתפטרות השקטה" שהגיע בעקבותיה (מגמה שבמסגרתה אנשים מוכנים להשקיע רק את המינימום הנדרש מהם במסגרת תפקידם). אבל אם בעבר כל אמא יהודייה חפצה בחתן רופא או עורך דין, ובהמשך באיש הייטק – היום יכול להיות שהבת שלה בכלל רוצה מישהו שילך לעשות איתה יוגה. או במילים אחרות: יותר ויותר סינגלים מתרשמים פחות ממקצועות יוקרתיים, ומעדיפים בני ובנות זוג עם זמן פנוי.
מיכל כרמל: “לא מזמן יצאתי לדייט עם מישהו והוא אמר לי שיש לו ערב פנוי אחד בשבוע. לא רציתי להמשיך איתו. הטייטל המקצועי לא תורם לי אם הוא לא משאיר לנו זמן לבשל ביחד"
המגמה הזאת משתקפת בנתונים חדשים שפרסמה אפליקציית ההיכרויות Bumble, כדי לסמן את הטרנדים שיעצבו את עולם ההיכרויות ב־2023. מהנתונים, המבוססים גם על סקר שכלל יותר מ־14 אלף משתמשים של האפליקציה ברחבי העולם (כולל בישראל), עולה שחלפו הימים שבהם הגדרת התפקיד וימי עבודה תובעניים נתפסו כסמל סטטוס: כ־54% מהנשאלים מעדיפים איזון בין חיי עבודה לחיים אישיים אצל בן הזוג על פני סטטוס מקצועי, כ־49% טוענים שהאיזון הזה נמצא בראש סדר העדיפויות שלהם, וכאחד מכל עשרה אומרים שהם לא מוכנים לצאת עם מי שהעבודה שלהם תובענית מבחינת שעות.
עוד כתבות בלאשה

“כשאני מכירה מישהו ומבינה שהוא עובד בתחום תובעני מאוד, אני לא מתקדמת בקשר”, אומרת מיכל כרמל (36), רווקה ומנהלת משרד מתל־אביב. “לא מזמן, למשל, נפגשתי לדייט עם מישהו והוא אמר לי שיש לו ערב פנוי אחד בשבוע. לא רציתי להמשיך לצאת איתו. אמא שלי תמיד אמרה שחשוב שלבן הזוג שלי יהיה כסף ומקצוע טוב, ותמיד עניתי שחשוב לי הבן אדם וחשוב לי הזמן שלנו ביחד. מישהו שאין לו זמן לנשום? אני אעדיף שלא. עכשיו זה הזמן ליהנות מהזוגיות, לפני שיש ילדים".
לא חשוב לך הטייטל המקצועי?
"חשוב לי שלבן אדם תהיה אמביציה, שאיפות וראש על הכתפיים, חשוב לי שיהיו לו הומור ואינטליגנציה. הטייטל המקצועי והכסף פחות קריטיים. הטייטל הזה לא תורם לי אם הוא לא משאיר לנו זמן לבשל ביחד, לשבת בחוץ לבירה, לנסוע לטייל, לראות סרט, לישון ביחד".
היו לך בני זוג שהמקצוע שאב אותם?
"היה לי בן זוג בהייטק במשך ארבע שנים, וכן, זה היה מורגש. היה קשה להיפגש. היינו חוזרים בלילה ולא מספיקים כלום. גם אני הייתי גמורה אחרי יום עבודה, והוא עבד שעות ארוכות. בסוף השבוע גם רוצים להיפגש עם חברים, אז מה נשאר? היה לי גם בן זוג בצבא קבע שחזר כל יום מאוחר. אני לא רוצה לחזור על זה".
3 צפייה בגלריה
מיכל כרמל
מיכל כרמל
מיכל כרמל. "הטייטל המקצועי והכסף פחות קריטיים"
(צילום: אלבום פרטי)
תמיד הרגשת ככה?
"מגיל 22, כשחזרתי בשאלה, אני רוצה לטרוף את העולם וחיה את הרגע. אני, למשל, לא אעבוד בחיים בעבודה שעובדים בה בימי שישי. זה לא עומד על הפרק בכלל. אני רוצה את הזמן הפנוי שלי ורוצה זמן עם בן הזוג שלי".
ההתנהלות הזאת מושפעת גם מהקורונה?
"הקורונה נתנה למגמה הזאת פוש. אנשים התרגלו שיש להם יותר זמן פנוי, וגם כאלה שעובדים במקצועות תובעניים הבינו שהזמן האישי שלהם חשוב להם יותר מבעבר. כמובן, זה קשור גם למצב כלכלי - חברות במצב כלכלי פחות טוב שמות יותר דגש על המקצוע של בן הזוג".

את והילדים זה מקום שני

גם ליטל זיני, אשת עסקים ויזמית בת 38 מתל־אביב, שמה דגש על השהות המשותפת עם בן הזוג העתידי שלה. "אני עובדת וכל הזמן בעשייה", היא מסבירה, "ובזוגיות, אני לא מחפשת להישאר בבית ושבן הזוג יביא את הכסף. אני מחפשת מישהו ליהנות איתו, שיגדל איתי ילדים ויהיה שותף לחיים”.
כשאת בדייטים, חשוב לך לברר עד כמה בן הזוג עסוק והאם הוא יהיה נוכח בקשר?
“יצאתי בעבר עם מישהו גרוש ואב לילדים, והוא אמר לי פעם, 'את והילדים זה מספר 2 אצלי'. הוא התכוון לכך שבמקום הראשון נמצאת הקריירה. הוא ניסה להחמיא לי, להראות לי שאני ברמה של הילדים שלו, שאני חשובה מאוד, אבל זה ממש לא מה שאני רוצה. הרי אם אתה עובד קשה מאוד, זה בשביל הילדים ובת הזוג, אנחנו במקום הראשון. גבר אחר שיצאתי איתו עבד ממש כל היום, 18 שעות ביממה. אני זוכרת סוף שבוע אחד שהוא היה כל הזמן בטלפון. הוא פשוט לא יכול להכיל עוד מישהו בחיים שלו. אנשים כאלה מחמיצים את החיים לדעתי”.
3 צפייה בגלריה
טל זיני
טל זיני
טל זיני. "אני רוצה מישהו שיכול ורוצה להקדיש זמן אמיתי לבת הזוג"
(צילום: ענבל מסיקה)

כלומר, תפסלי גבר עם עבודה תובענית, גם אם היא יוקרתית ומכניסה?
"זה עניין של איזון. אם הבן אדם עובד כל היום, זה לא ילך. אני רוצה מישהו שיחיה איתי וייהנה איתי מהחיים, מישהו מעורב. לא חשוב לי הטייטל של בן הזוג שלי או ההכנסה שלו, אבל כן חשוב לי שהוא יתפקד כשותף. אני לא מגדירה מראש בדיוק איזה מקצוע אהיה מוכנה לקבל ואיזה לא, כי אני מאמינה שאנשים עוברים תהליכים. כשמתחילים קשר אי־אפשר לדעת איך הוא יתקדם. אבל ברור לי היום שאני לא מוכנה להיות בקשר עם אדם נפקד. אני רוצה מישהו שיכול ורוצה להקדיש זמן אמיתי לבת הזוג".
ליטל זיני: "אם הבן אדם עובד כל היום, זה לא ילך. אני רוצה מישהו שייהנה איתי מהחיים, מישהו מעורב. לא חשוב לי הטייטל או ההכנסה שלו, אבל כן חשוב לי שהוא יתפקד כשותף"
אבל גם את בטח מחוברת לעבודה שלך. אצלך זה אחרת?
“נכון, אני משקיעה הרבה בעבודה, ולפעמים השעות שלי לא שעות כי אני עובדת מול חברות בארצות־הברית, אבל אני יודעת לעצור. בשישי־שבת, למשל, אני לא עובדת. חשוב לי להירגע, לעשות הפסקה, להתרענן, לחיות. זה חוק יסוד מבחינתי. תמיד היה לי חשוב ליהנות מהחיים. תמיד הייתי אדם של תחביבים והנאות, אבל גם של חיפוש עצמי והסתכלות מעבר למטריקס. מה שמצחיק זה שבקורונה כולם הצטרפו אליי. חברים שלי אמרו, רגע, אנחנו עושים ועושים ועובדים קשה, אבל לאן אנחנו הולכים? טוב לנו או לא טוב לנו? פתאום יותר חברים שלי התחילו לעצור את המרוץ וללכת איתי לים”.

מאמי, בואי לטייל

רוית מגדל ובילי שינגרט, בעלות מיזם ההיכרויות "בילי ורוית", מסכימות עם האבחנה הזאת. “הקורונה השפיעה גם על עולם ההיכרויות", אומרת מגדל. "בעבר נשים רצו גברים עם מקצועות יוקרתיים, אבל מה לעשות? במקצועות היוקרתיים עובדים קשה. בתקופת הקורונה אנשים חזרו הביתה וגילו את בני הזוג והילדים שלהם מחדש. מי ששרד ולא התגרש התחיל להעריך אחרת את הזמן בבית, והמגמה הזאת הגיעה גם לעולם הדייטים. יותר ויותר אנשים רוצים איזון".
"נהוג לומר שהאמהות של פעם רצו שהבנות שלהן יביאו הביתה רופא, עורך דין או מהנדס, אבל זה עבר מהעולם”, מוסיפה שינגרט. "אם לפני עשור נשים שהגיעו אלינו רצו גברים במקצועות מהסוג הזה, היום הן לא מעוניינות וממש אומרות שלא בא להן גבר שלא נמצא בבית. הן רוצות שותף בגידול הילדים ובניהול הבית. יותר מזה, הן רוצות גבר עם חיים מחוץ לעבודה. הכסף עדיין חשוב, כלומר נשים כן מחפשות גבר עם עבודה מכניסה, אבל לעומת העבר, חשוב להן שהוא לא יהיה וורקוהוליק שלא נמצא בבית”.
בילי שינגרט, בעלת מיזם השידוכים "בילי ורוית": "אם לפני עשור נשים שהגיעו אלינו רצו רופא, מהנדס או עורך דין, היום הן אומרות שלא בא להן גבר שלא נמצא בבית. הכסף עדיין חשוב, אבל גם שלא יהיה וורקוהוליק"
הרצון לפרטנר נוכח קיים גם אצל גברים. "אני רוצה לבנות משהו ביחד", אומר שימי רמון, בן 22 מירושלים. “אם אני אכיר בחורה שכל היום בקריירה שלה, גם אם מדובר במקצוע נחשב כמו רפואה או הייטק, זה חד־משמעית לא יתאים לי”.
בדייט או בשיחה באפליקציה, כמה מהר תבדוק מה העיסוק של הבחורה?
“מעניינות אותי יותר השאיפות שלה. העיקר שהיא עושה משהו ביומיום שלה ובונה את העתיד שלה, לא כל כך משנה לי באיזה תחום. אבל חשוב לי שהיא לא תהיה עסוקה מאוד, כי זוגיות זה לא רק כיף, זה גם להכניס בן אדם לחיים שלך, לתוך הראש שלך. אי־אפשר לעשות את זה בשלט רחוק. אם אתה משקיע את כל הזמן שלך בכסף ובקריירה, משהו בזוגיות מתפספס. אני רוצה להגיע לרמת חיים טובה, אבל חשובה לי יותר המוכנות להיות בתוך הקשר עצמו, בלי זה אני לא רואה מוטיבציה להישאר בו. ובכלל, מה שווה הכסף אם אין זמן ליהנות ממנו".
שימי רמון: "חשוב לי שהיא לא תהיה עסוקה מאוד, כי זוגיות זה לא רק כיף, זה גם להכניס בן אדם לחיים שלך, לתוך הראש שלך. אי־אפשר לעשות את זה בשלט רחוק"
כלומר, זה קריטריון מבחינתך בבחירת בת זוג?
“בסופו של דבר, אני לא רוצה להיות לבד בזוגיות. אני מחפש שותפות, הדדיות, מוכנות להשקיע זמן. אני רוצה לחוות חוויות משותפות. טיולים, למשל, מעמיקים מניסיוני את הקשר ויוצרים רגעים בלתי נשכחים. אני לא מחפש בת זוג עם טייטל שאני אוכל להשוויץ בו אבל שתהיה כל היום בעבודה. אני עומד ללמוד עיצוב גרפי ואני רוצה להתקדם בחיים, וברור שאני רוצה שגם בת הזוג שלי תלמד ותתקדם, אבל אם אין איזון, אם היא כל היום בקריירה, זה מרתיע".
"העולם של אחרי הקורונה נכנס לסוג של האטה", מסכמת לי ראובני, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת. “אנשים הבינו שהבית הוא מקום מרכזי לשהייה, לא רק בסגרים. העולם השתנה והם התחילו לחפש בני זוג שמקדשים את השינוי הזה. כבר בשלב הדייטים אנשים מחפשים בני ובנות זוג שלא עובדים בטירוף, שהם לא וורקוהוליקים, שהם זמינים ונגישים, שאפשר להיפגש איתם ושיש להם חיים מלאים יותר מאשר רק עבודה".
מה דעתך על השינוי הזה?
"אני חושבת שזה נהדר. אדם יכול להיות יותר מלא, מגוון ומעניין באופנים האלה, ואין ספק שמבחינת משיכה זוגית ומינית זה הופך אותו לאטרקטיבי יותר. נשים מחפשות גברים שהם לא רק מרוויחים ומפרנסים ושלא רק טובעים בקריירה שלהם, אלא כאלה שהאופקים שלהם רחבים יותר, וכל התהליך הזה בעיניי הוא נכס".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button