שני וגיא רוטנברג, חנה גוזמן אסף ריחמי, דנה טאובה שון יפה

"התחלתי איתו בפייסבוק והיום הוא בעלי"

נכון, השנה היא 2022. נכון, הכללים של פעם הם כבר פאסה. ועדיין, רוב הנשים יהססו להתחיל בפייסבוק עם גבר זר לחלוטין. אלו שלפניכן לא חשבו פעמיים לפני ששלחו הודעה פלרטטנית. היום, כשהן נשואות לגבר שנדלקו עליו, הן ממש ממליצות

פורסם:

חנה גוזמן ואסף ריחמי

ביחד שלוש שנים, התחתנו לפני חודש
לפני שלוש שנים החליטה חנה גוזמן לכתוב לבחור שמצא חן בעיניה בפייסבוק את ההודעה הבאה: "היי, באתי לבדוק אם להתחיל עם אנשים זרים בפייסבוק באמת עובד". האם זה עבד לה? ובכן, בהתחשב בכך שהיא ואותו בחור נישאו לפני חודש, אפשר בהחלט לסכם: זה עבד, ובגדול.
"זו לא הפעם הראשונה שהתחלתי כך עם מישהו בפייסבוק", אומרת גוזמן (29), מנהלת קשרי לקוחות בתחום ההייטק מיהוד, שנשואה לאסף ריחמי (32), מהנדס בקרה. "גם עם החבר שהיה לי לפניו התחלתי פחות או יותר באותה צורה. אני מחשיבה את עצמי כאדם אסרטיבי. המוטו שלי בחיים, בכל תחום, הוא שאם את רוצה שמשהו יקרה, את צריכה לעשות. לא לחכות שדברים יקרו לבד".
עוד כתבות בלאשה

ואין חשש מאכזבה, פגיעה באגו?
"לא. היו עוד אחד או שניים שיזמתי איתם את הצעד הראשון, כתבתי להם בפייסבוק, וזה פחות עבד. אבל זה לרגע לא גרם לי להרגיש פחות טוב עם עצמי. הבנתי שזה כנראה לא נועד להיות והמשכתי הלאה".
4 צפייה בגלריה
חנה גוזמן ואסף ריחמי
חנה גוזמן ואסף ריחמי
מפגש מפתיע בהופעה. חנה גוזמן ואסף ריחמי
(צילום: אלבום פרטי)

איך נתקלת באסף?
"הייתי אז סטודנטית בטכניון ובאותה תקופה כבר מאסתי באפליקציות ומחקתי את הטינדר. יום אחד יצרתי סרטון משעשע לרגל יום ההולדת של השותף שלי לדירה, והייתי צריכה להכניס בו עמוד לדוגמה של טינדר, אז הורדתי שוב את האפליקציה. נשארתי בה קצת זמן לראות אם בכל זאת יש משהו מעניין, ועלה לי בחור שנראה ממש הטעם שלי, שכתב על עצמו שגם הוא סטודנט בטכניון, והכי חשוב - שהוא 1.94 מ'. אני 1.82 מ', מה שאומר שתמיד היה לי קשה למצוא זיווג מתאים. כמובן, מיד עשיתי לו לייק, אבל לא הייתה בינינו התאמה. אמרתי לעצמי שזה בטח פרופיל פיקטיבי: אחרי הכל אני כבר שלוש שנים וחצי בטכניון, ולא הגיוני שמעולם לא נתקלתי בו. מחקתי את האפליקציה והמשכתי בחיי.
"אסף המשיך באותו קו הומוריסטי שאני התחלתי, וכתב 'אז אני בעצם ניסוי חברתי?'. בהמשך הוא שאל 'מה הופך אותי להיות הקורבן?'. אז קצת הפלתי את עצמי. עניתי לו שהמחקר שלי מתמקד ב'זכרים מעל גובה 1.82 מ''
"בדיוק שבוע לאחר מכן נערכה בטכניון הופעה של עומר אדם. במהלך ההופעה פתאום ראיתי אותו מולי! המבטים שלנו הצטלבו, אבל כל אחד המשיך לדרכו. אחרי כמה ימים שזה לא עזב אותי, אמרתי לעצמי שאני חייבת למצוא אותו. היו לי הכלים, כי ידעתי מה השם הפרטי שלו והיכן הוא לומד. נכנסתי לקבוצה בפייסבוק בשם 'סטודנטים בטכניון', עברתי על כל הבחורים שקוראים להם אסף, עד שמצאתי את הפרופיל שלו וכתבתי לו הודעה".
איך הוא הגיב?
"אסף המשיך באותו קו הומוריסטי שאני התחלתי, וכתב 'אז אני בעצם ניסוי חברתי?'. בהמשך הוא שאל 'מה הופך אותי להיות הקורבן?'. אז קצת הפלתי את עצמי. עניתי לו שהמחקר שלי מתמקד ב'זכרים מעל גובה 1.82 מ''' והוא שאל: 'ואיך את יודעת שאני יותר?'. כתבתי לו 'ניחוש מושכל'. בדיעבד, הוא כבר אז הבין שראיתי אותו קודם בטינדר".
ואיך זה המשיך משם?
"יומיים אחרי ההתכתבות יצאנו לדייט ראשון. התברר לי שהוא בדיוק סיים את התואר ושבשנים האחרונות הוא עבר להתגורר ביהוד והגיע לטכניון רק פעמיים בשבוע, וזו הסיבה שמעולם לא נתקלתי בו. למרות שאני גרתי בחיפה, הצלחנו לנהל זוגיות יציבה. כשסיימתי את התואר עברתי לגור איתו ביהוד, ולפני חודש התחתנו".
הצד של אסף: "אחרי שחנה כתבה לי את ההודעה בפייסבוק, הבנתי שמדובר באותה בחורה שראיתי בהופעה בטכניון. היא סקרנה אותי אז, אבל לא הייתה לי שום דרך למצוא אותה. כמובן, שמחתי מאוד שהיא עשתה את הצעד ושהיא מצאה אותי".

דנה טאובה ושון יפה

ביחד שלוש שנים, נישאו באפריל האחרון
דנה טאובה (32), אחות בבית חולים ושון יפה (31), פסיכולוג קליני, נישאו באפריל האחרון. גם במקרה הזה טאובה לא מהססת להכריז שהיא זו שהתחילה עם בעלה, אחרי שכתבה לו הודעה בפייסבוק.
"לפני שלוש שנים הצטרפתי לקבוצת בנות בפייסבוק בשם 'גירל טו גירל'", היא מסבירה איך נתקלה לראשונה בבעלה. "באחד השרשורים עלתה יוזמה, שקראה לכל חברה בקבוצה לפרסם, במידה שיש לה, חבר או קרוב משפחה שמעוניין להכיר מישהי. מהר מאוד נפתח שם שרשור של כ־700 תגובות שכלל הרבה תמונות ופרטים של כל מיני בחורים. מכולם משך את תשומת לבי בחור אחד. מעבר לעובדה שהוא נראה מעולה בעיניי, הבחורה שפרסמה את התמונה שלו כתבה שקוראים לו שון, שהוא ידיד שלה, שהוא סטודנט לתואר שני בפסיכולוגיה ושנעים מאוד לדבר איתו. הדליק אותי שבנוסף לעובדה שהוא חתיך הוא גם עושה רושם של בחור חכם. מאחר שגם ככה לא הכרתי באופן אישי את הבחורה שפרסמה אותו, חשבתי לחסוך את הטלפון השבור. במקום לכתוב לה שאשמח להכיר אותו, חיפשתי את הפרופיל שלו בפייסבוק וכתבתי לו הודעה".
4 צפייה בגלריה
דנה טאובה ושון יפה בחתונתם
דנה טאובה ושון יפה בחתונתם
דנה ושון בחתונתם. "זה קצת מביך אבל מנסה בכל זאת"
(צילום: LUZ)

מה כתבת?
"בהתחלה, כדי לגשש את השטח, כתבתי לו רק 'היי'. הוא ענה בערך שעתיים אחרי זה וכתב 'מה נשמע?'. אז כבר פירטתי וכתבתי שמצאתי אותו דרך קבוצת בנות בפייסבוק וש'זה קצת מביך אבל מנסה בכל זאת'. הוא מיד ענה: 'מחמיא דווקא'. משם המשכנו להתכתב".
לא שקלת רק להציע לו חברות קודם? לבדוק אם הוא אולי יעשה את הצעד הבא?
"ממש לא. זה נראה לי מיותר. הוא גם לא היחיד שהתחלתי איתו בפייסבוק. לפניו היו מקרים שראיתי מישהו שמצא חן בעיניי ב'אנשים שאולי את מכירה' וכתבתי הודעה בסגנון: 'היי, מה נשמע? ראיתי תמונה שלך ומצאת חן בעיניי. אם אתה פנוי, אשמח להכיר'. חלק ענו שהם במערכת יחסים, חלק בכלל לא הגיבו. ועדיין, זה לא מנע ממני לכתוב לשון. בראש שלי תמיד חשבתי שאין לי מה להפסיד. אם זה לא ילך, אז זה לא היה שלי מלכתחילה. גם תמיד הרגשתי שאם הסיבה שאותו בחור שפניתי אליו לא מעוניין בי היא רק בגלל שאני זו שיזמתי, אז לא היינו מתאימים בכל מקרה. באופי שלי אני לא יכולה להיות עם מישהו שהעובדה שאני אישה חזקה מורידה לו, שלא יכול להכיל את זה. מבחינתי זה גם תמיד היה סוג של סנן".
"הבחורה שפרסמה את התמונה שלו כתבה שקוראים לו שון, שהוא ידיד שלה, שהוא סטודנט לתואר שני בפסיכולוגיה ושנעים מאוד לדבר איתו"
איך הקשר בינך ובין שון התקדם?
"נפגשנו לדייט ראשון בבר וזה זרם מיד. אחרי זה יצאנו לעוד שני דייטים ואז הגיעה הקורונה, אז עברנו להיפגש בדירה שלו. שנינו אומרים שהקורונה העצימה את הקשר בינינו, כי היא השקיטה את כל הגירויים מסביב".
מה המסקנה שלך?
"לא משנה אם זה בפייסבוק, באפליקציית היכרויות או בחיים - אם את רואה מישהו שמוצא חן בעינייך, אל תהססי לעשות את הצעד הראשון. ואם גבר לא יכול להכיל את זה וזה מוריד לו ממך - אז הוא בפירוש לא שווה את זה".
הצד של שון: "נכון שדנה התחילה איתי בפייסבוק, אבל אני סוג של הזמנתי את זה כשהסכמתי שהתמונה שלי תפורסם בקבוצת הבנות הנ"ל. לא הייתה לי שום בעיה עם זה שבנות יפנו אליי ויעשו את הצעד הראשון. אני יודע שיש גברים שזה מוריד להם, אבל לי זה אף פעם לא הפריע. לא משנה אם אתה בחור או בחורה. כולנו יכולים להגיד 'לא' למישהו אחד ולקבל 'לא' ממישהו אחר".

שני וגיא רוטנברג

נשואים עשר שנים והורים לשניים
שני (גרשמן) רוטנברג (44), פסיכותרפיסטית מתל־אביב ובעלה גיא רוטנברג (46), עורך דין, נשואים זה עשר שנים והורים לשניים (בת שמונה ובן שש). וכן, גם במקרה שלהם התודות מגיעות למארק צוקרברג וליוזמה של שני.
"השנה הייתה 2010", מספרת רוטנברג. "הייתי בת 32, אחרי כמה קשרים שלא צלחו, והרגשתי שאני כבר רוצה לפגוש את זה שאתאהב בו ואקים איתו משפחה. בגלל זה אמרתי לכל מי שבסביבה שלי שאם יש לו מישהו שווה להכיר לי, אני אשמח. יום אחד, לחברה שעבדה איתי במשרד עלה רעיון לשדך אותי לחבר של האקס שלה. מאחר שלא היה לה פייסבוק, נכנסנו לחשבון שלי כדי שהיא תוכל להראות לי איך אותו בחור נראה. הוא ממש לא היה הטעם שלי, אבל כשהיא נכנסה לחפש אותו דרך הפרופיל של האקס, קפצה תמונה של בחור אחר שהיה ברשימת החברים שלו שממש מצא חן בעיניי. אמרתי לה: 'הוא הטעם שלי! למה את לא משדכת לי אותו?'. היא הסבירה שאותו בחור הוא האח של האקס ושהיא בכלל לא בטוחה שהוא פנוי. אמרתי לה: 'עזבי. במקום לתהות, בואי פשוט נשלח לו הודעה'".
4 צפייה בגלריה
שני וגיא רוטנברג בחתונתם
שני וגיא רוטנברג בחתונתם
"אולי יש מקום לרומנטיקה?" שני וגיא בחתונתם
(צילום: עמית צינמן)
אז את שלחת לו הודעה?
"כן. שלחתי לו את ההודעה מהחשבון שלי, אבל כתבתי לו כביכול דרכה. משהו בסגנון: 'היי גיא, אני כותבת לך מהפייסבוק של חברה שלי שני, כי לי אין פייסבוק. חשבתי שאולי יש מצב שתכירו. אתה יכול להסתכל בפרופיל שלה. אני יודעת שאתה לומד לבחינות הלשכה ושאין לך זמן לנשום, אבל אולי כן יש מקום לרומנטיקה?'"
שני: "בהרבה מקרים אם את לא תיזמי, זה פשוט לא יקרה: אותו גבר בכלל לא יהיה מודע לקיומך. אז אין מה להפסיד"
לא חששת מדחייה?
"נכון שיש גברים שעדיין שבויים בדפוסים הישנים שלפיהם הם אלה שצריכים להתחיל. לכן אפילו אם האישה הכי יפה והכי מצליחה תעשה את הצעד הראשון, זה יוריד להם אוטומטית ממנה. אבל בהרבה מקרים אם את לא תיזמי, זה פשוט לא יקרה: אותו גבר בכלל לא יהיה מודע לקיומך. אז אין מה להפסיד".
איך גיא הגיב להודעה שלך?
"האמת היא שלקח לו קצת זמן להגיב לי, וכבר חשבתי שהוא לא מעוניין. הוא ענה רק כעבור כמה ימים, וכתב שהוא מצטער, שהוא בדיוק באמצע לימודים לבחינה, אבל שישמח להכיר. בדייט הראשון שלנו הוא בא לאסוף אותי עם האופנוע שלו וכתב 'הכרכרה מחכה למטה'. איך שראיתי אותו היה לי ברור שזה זה. שנתיים אחרי הדייט הראשון, בדיוק באותו תאריך, התחתנו".
איך היית מסכמת?
"אם את נתקלת במישהו שמוצא חן בעינייך, אל תהססי, תפני אליו. לא תיפול שערה משערות ראשך גם אם הוא יגיד לך לא".
הצד של גיא: "החמיא לי מאוד ששני פנתה אליי. זה עשה לי טוב לאגו ולרגע לא הוריד לי ממנה. אני זוכר שהאינסטינקט הראשוני שלי היה: 'למה הבחורה היפהפייה הזו פונה אליי? מה העוקץ?'".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button