מימין לשמאל: שירי כהן מירקוס נירית קיקוזאשוילי נטע שר

אף פעם לא מאוחר מידי לחלום

יוזמה חברתית מרגשת מכשירה נשים מאזור הצפון עם תשוקה וכשרון לקולינריה ובישול, להגשים חלום ולפתוח עסק קולינרי משלהן. מאחורי המיזם עומד מותג “אחלה” מבית שטראוס בשיתוף עמותת “יוזמות עתיד”. נירית קיקוזאשוילי, בוגרת הקורס הראשון: “הצלחתי להגשים את החלום שלי”

כרמל קרמן, מוגש מטעם “אחלה” שטראוס
פורסם:


נירית חשבה שהיא כבר “עשתה את שלה”. אחרי מות בעלה האהוב, וכשהילדים גדלו, היא הרגישה שהשיגה די בחייה אבל מודעה שראתה בפייסבוק שינתה את חייה. “הבנים שלי ידעו שאני לא מגשימה את עצמי. שאני לא נהנית להיות שכירה ושיש לי חלום להקים קונדיטוריה משלי אבל פחדתי מאוד להיות עצמאית.
השנים עברו, גידלתי את הילדים, התעסקתי בלעזור להם להגשים את החלומות שלהם. זו אחריות גדולה ובאיזשהו שלב שכחתי את עצמי”, היא מספרת. “הילדים ראו שאני מעוניינת להירשם לקורס ומאוד עודדו אותי. הקלקתי על המודעה, התקבלתי לקורס שעסק במגוון נושאים שנתנו לי ביטחון להקים את העסק שלי כמו: איך לשווק את העסק באינטרנט? איך לבנות דוח רוח והפסד? איך ליצור את הביס המושלם? ועוד. והנה, עברו חודשיים מסיום הקורס וכבר פתחתי את הקונדטוריה שלי “קיקו בייקרי” בקריית אתא".

4 צפייה בגלריה
נירית קיקוזאשוילי
נירית קיקוזאשוילי
נירית קיקוזאשוילי. אחרי חודשיים הקונדיטוריה נפתחה
(צילום: אילנית רוטהולץ כהן)

מאחורי הפרויקט המיוחד עומדים המותג “אחלה” של קבוצת שטראוס ועמותת “יוזמות עתיד”, אשר השיקו את המיזם יוצא הדופן בתוך מפעל הסלטים של “אחלה” בכרמיאל.
עמותת “יוזמות עתיד”, מסייעת מדי שנה לכאלף נשים לפתוח עסק משלהן. נטע שר, סמנכ”לית העמותה, מספרת כי הן חברו ל”אחלה” וביחד באמצעות תהליכי מיון ואבחון בחרו 18 נשים בעלות תשוקה וכישרון לקולינריה ובנו להן קורס מיוחד בליווי השף של “אחלה” יניב גור אריה ובליווי עסקי של יועצים מטעם העמותה.
במהלך שנת 2023 יפתחו עוד 3 מחזורים ויצטרפו עוד כ-60 בוגרות לקהילה המיוחדת שתלווה את הנשים עם העשרות מקצועיות. בנוסף, בשנה הראשונה כל יזמית מקבלת מנטור מקצועי שילווה אותה ואת העסק על מנת לאפשר לה לקבל “רשת ביטחון” בתקופה שבה העסק עדיין לא התבסס ויש עוד קשיים ודילמות מקצועיות. המטרה היא להמשיך ולתת תמיכה גם בסיום הקורס כדי להפחית את החסמים ולתת לבוגרות תחושת ביטחון בעשייה שלהן.

4 צפייה בגלריה
נטע שר
נטע שר
נטע שר, סמנכ”לית עמותת “יוזמות עתיד”
(צילום: אילנית רוטהולץ כהן)

שירי כהן מירקוס, מנהלת השיווק של חטיבת האוכל בשטראוס, מספרת כי מאחר ושטראוס חברה שפעילה מאוד בקהילה, היתה התרגשות גדולה מהרעיון.
“היה לנו חשוב להעביר הלאה את הידע הקולינרי והעסקי שנצבר אצל האנשים שלנו לנשים מרקעים שונים מאזור הצפון, כחלק מתפיסה ומתרבות ארגונית של מחוברות לקהילה ויצירת אימפקט רחב. כל זאת, בתקוה שנוכל לסייע להן לממש את הפוטנציאל הקולינרי שלהן ולגרום לשינוי אמיתי בחייהן. הדבר המרכזי שעשינו בקורס הוא לייצר עבורן מסגרת של למידה ממוקדת תוך מתן כלים שישמשו אותן בצורה הכי פרקטית להקמת העסק. למעשה, נתנו להן את הביטחון לצאת לדרך ולהפוך את התשוקה שלהן לעסק”.

4 צפייה בגלריה
שירי כהן מירקוס
שירי כהן מירקוס
שירי כהן מירקוס. “היה לנו חשוב להעביר הלאה את הידע"
(צילום: אילנית רוטהולץ כהן)

למה שהמותג “אחלה” ייקח על עצמו לתמוך בנשים שרוצות לצאת לדרך עצמאית?
כהן-מירקוס: “שטראוס חברה שפועלת רבות למען הקהילה ובפרט למען קידום נשים. זה חלק מהאג’נדה של החברה ושל העומדת בראשה. כאמא לשתי בנות ובן, שמשלבת חיי משפחה לצד קריירה כמנהלת בשטראוס, תמיד האמנתי שאני יכולה להגשים את החלומות המקצועיים שלי לצד היותי אמא ואשת משפחה. לכן, אני גאה שיש לי את הזכות לקדם פרויקט שמאפשר לנשים לאזור אומץ ולהגשים את החלום המקצועי שלהן בכל גיל. המיזם הזה הוא שילוב מושלם של ה”אני מאמין” האישי שלי ושל החברה שאני עובדת בה”.

חולמת להקים עסק משלך?
היכנסי לאתר: yozmotatid.org.il/strauss

רוצה לקחת חלק ולתמוך ביזמיות החדשות שלנו? רוצה להכיר את הנשים שפתחו עסק עצמאי ולקבל השראה? היכנסי לעמוד העסקי שלהן:
נירית קיקוזאשוילי- קיקו בייקרי - https://www.instagram.com/nirit_kiko/
מיכל נשיא - קפה לשבט + שולחן האוכל - https://www.facebook.com/michalkitchentable
נעמה קרבט – העוגות של נעמה - https://www.instagram.com/naama___cakes/
עולה חטיב- מסעדת הר הארי וחוות האריות - https://www.facebook.com/harharebeitjan/
שי-לי אלימלך – דולסה אמור - https://www.instagram.com/shaylielimelech/
שרית בוק by the BUK - תזונה טבעית וסדנאות בישול - https://www.instagram.com/by_the_buk/
אפרת גלאון – ימנה – טיפול בבישול - https://www.facebook.com/yamna.therapy
אנג'לה יעקובוב- חוויה בוכרית- אוכל אותנטי וסדנאות בישול- 054-2019110
בתיה מרום- הבריאות ביידים שלך- מזון טבעוני - 053-4252531
מיטל סנדומירסקי - עיצוב עוגות - 052-8907691
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button