הדר חן טוב (מימין) וניצן ישי. כיסו את הקעקועים הישנים

העור בחיי: מה עושים כשהאהבה נגמרה, אבל הקעקוע שמסמל אותה נשאר?

הדר חן טוב קעקעה ציור של בתה מעל הקעקוע הישן, רושי אסולין, מקעקעת בעצמה, מתייחסת אליו כתזכורת לחוויה שעברה. נשים מספרות על הפתרון שמצאו

פורסם:
לפני שמונה שנים החליטה עדי בן ישי לעשות קעקוע משותף עם בן זוגה באותם ימים. "כבר מגיל 14 התחלתי להתקעקע, ויש לי 15 קעקועים בכל הגוף", היא מספרת. "גם בן הזוג שלי היה מקועקע, וכשלושה חודשים אחרי שהתחלנו לצאת, הצעתי שנעשה יחד קעקוע משותף של כתר. כל אחד מאיתנו עשה קעקוע של כתר בצבע שחור ביד ימין, כמו מלך ומלכה. החוויה הזאת הייתה מרגשת מאוד. זה מרים את האדרנלין. קיווינו שהזוגיות שלנו תישאר לנצח ורצינו לבטא את זה באמצעות הקעקוע, אבל בתוך תוכי ידעתי שיום אחד זה ייגמר".
עוד על קעקועים בערוץ לאשה:

ואכן, אחרי חצי שנה של זוגיות, בני הזוג נפרדו. "הוא לא היה אהבת חיי. עזבתי את הדירה המשותפת שלנו וחזרתי לגור עם ההורים", מספרת עדי (36), עובדת בחנות פרחים מרמת־השרון. שנה לאחר הפרידה, החליטה להיפטר מקעקוע הכתר: "התחרטתי שעשיתי אותו. כבר היה לי בן זוג אחר אז וזה אמנם לא הפריע לו, אבל הרגשתי שאני כבר לא אוהבת את הקעקוע ולא רציתי שיהיה לי זיכרון מאותו אקס".
עדי בן ישי: "התחרטתי שעשיתי אותו. כבר היה לי בן זוג אחר אז וזה אמנם לא הפריע לו, אבל הרגשתי שאני כבר לא אוהבת את הקעקוע ולא רציתי שיהיה לי זיכרון מאותו אקס"
אז מה עשית?
"החלטתי לעשות 'קאבר': קעקוע שנעשה מעל הקעקוע המקורי ומסתיר אותו. בחרתי בציור של ינשוף צבעוני, שגדול מהכתר פי שלושה. הייתי ממש מרוצה מהתוצאה. עם השנים הקעקוע של הינשוף קצת דהה, וזה של הכתר שמתחתיו בולט קצת יותר, אבל זה לא מפריע לי"

5 צפייה בגלריה
עדי בן ישי
עדי בן ישי
עדי בן ישי. "החלטתי לעשות 'קאבר' שמסתיר את הקעקוע המקורי"
(צילום: יאיר שגיא)

כאב פיזי ונפשי

כמו עדי, ישנם נשים וגברים רבים שהחליטו לעשות קעקוע משותף עם בן או בת הזוג, או כזה שמזכיר אותם ואת הזוגיות שלהם. הקעקוע אמור להיות סמל לאהבה נצחית, אלא שלמרבה הצער, האהבה עלולה לחלוף – ואז נשארת תזכורת תמידית לזוגיות שנגמרה. רבים בוחרים להיפטר מהקעקוע, בין אם באמצעות הליך של הסרה בלייזר ובין אם באמצעות קעקוע אחר שמסתיר אותו.
גם הדר חן־טוב וניצן שי, שנמצאות בזוגיות חמש שנים וגרות יחד בפרדס־חנה, נשאו על גופן קעקוע שהזכיר להן את הזוגיות הקודמת של כל אחת מהן. הדר (54), מטפלת הוליסטית ומדריכת חוגי ספורט, שמגדירה את עצמה כפאנסקסואלית, הייתה נשואה לגבר במשך 21 שנה, ועמו הביאה לעולם שלושה ילדים. בגיל 40 התגרשה, ושלוש שנים לאחר מכן החלה לצאת עם ריקי (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת).
"שנה אחרי שהתחלנו לצאת החלטתי לעשות על העורף קעקוע עם האות הראשונה של שמה באנגלית – R", היא מספרת. "חשבתי שהזוגיות שלנו היא לתמיד, ורציתי להביע את הטוטליות הזו באמצעות קעקוע".
מה בת זוגך חשבה על המחווה?
"הפתעתי אותה, ורק אחרי שהתקעקעתי הראיתי לה. היא הייתה בשוק ואמרה שאני משוגעת, בגלל שזאת התחייבות. מצד שני, זה גרם לה להרגיש ביטחון במערכת היחסים שלנו ותחושת שייכות".
לאחר חמש שנות זוגיות, הדר וריקי נפרדו. "התאכזבתי ממנה", מספרת הדר. "היו לה התנהגויות שהזכירו לי את הנישואים הכושלים שלי. היה חוסר איזון בינינו, ולא קיבלתי ממנה את אותה האהבה שאני הענקתי לה. הפרידה הייתה שבר גדול בשבילה והיא ניסתה לשכנע אותי לחזור. סירבתי, והעדפתי להיות מאושרת לבד".
אז נפרדתן, אבל נשארת עם הקעקוע שמסמל אותה. איך הרגשת בקשר אליו?
"אמרתי לעצמי שה־R יכולה לסמל את שם המשפחה הגרמני של אמא שלי, ריטרבנד. אמא שלי היא בת יחידה, ואין יותר צאצאים למשפחה הזאת כי כולם נספו בשואה. ראיתי בקעקוע סוג של הנצחה, ולכן לא הסרתי או הסתרתי אותו".
רק אחרי שהדר הכירה את ניצן (50), מטפלת גוף ונפש וגרושה ללא ילדים, היא החליטה לכסות את הקעקוע. "ראיתי את ניצן ב'אנשים שאת עשויה להכיר' בפייסבוק והיא מצאה חן בעיניי. התחלתי איתה ומאז אנחנו יחד. אחרי שנתיים של זוגיות החלטתי להיפטר מהקעקוע של ה־R".
הדר חן־טוב: "כשאני וניצן היינו שוכבות, היא הייתה רואה את הקעקוע עם השם של האקסית וזה הפריע לי. הרגשתי חרטה שעשיתי אותו"
מה גרם לך להגיע להחלטה?
"כשאני וניצן היינו שוכבות, היא הייתה רואה את הקעקוע עם האות מהשם של האקסית וזה הפריע לי. הרגשתי חרטה שעשיתי אותו. חשבתי שאני לא אתחרט על קעקועים שאני עושה בגיל מבוגר, אבל התבדיתי. רציתי לעשות 'קאבר', אבל לא היו לי רעיונות.
"יום אחד הבת שלי ציירה קונכייה, וכשראיתי את הציור החלטתי לקעקע אותו מעל ה־R. כשעשיתי את הקעקוע המקורי לא כאב לי, אבל הקאבר כאב מאוד. זה היה כאב פיזי ונפשי. לקח ארבע שעות לעשות אותו, והרגשתי שזה סוג של אבל על האהבה שלא התממשה".

5 צפייה בגלריה
 הדר חן טוב
 הדר חן טוב
הדר חן טוב: מימין הקעקוע עם האות R שסימלה את שם האקסית, משמאל קאבר הכונכייה
(צילום: אלבום פרטי)

ניצן, מה הרגשת כשראית את הקאבר של הדר?
"הקעקוע המקורי לא הפריע לי, כי הבנתי שהיו לה חיים גם לפני שהכרנו. אבל שמחתי לראות את הקאבר, כי זה היה סימן לכך שהאקסית שלה נשארה מאחור".
גם ניצן, כאמור, עשתה בעבר קעקוע עם שם של בת זוג. "לפני 13 שנה הייתי נשואה לגבר", היא מספרת. "עבדתי אז בחנות וידיאו בטבריה, שם גרתי. באחד הימים נכנסה לחנות בחורה ברזילאית שעלתה לישראל, והתאהבתי בה ממבט ראשון. הודעתי לבעלי שאני מתגרשת ממנו אחרי שנתיים של נישואים, ועברתי לחיות איתה באילת. שנתיים אחר כך החלטתי לעשות קעקוע עם השם שלה. רציתי להביע את האהבה שלי אליה. באותו זמן נדלקתי על אותיות סיניות, אז עשיתי קעקוע גדול על זרוע ימין עם השם שלה בסינית".
איך היא הגיבה?
"היא לא ידעה שאני הולכת לעשות אותו, וכעסה מאוד. כשהיא ראתה אותו היא נתנה לי סטירה. היא אמרה שלא עושים דברים כאלה, שלא מקעקעים שמות של אנשים על הגוף, כי מה יקרה אם ניפרד? לא היה אכפת לי. אהבתי את הקעקוע. עשיתי את זה בשבילי".
אחרי שלוש שנים של זוגיות, השתיים התחתנו. "עשינו חוזה נישואים אצל עורכת דין, וטקס חתונה אצל הילרית. אני לא רציתי להביא ילדים לעולם, אבל בת זוגי שכנעה אותי. היא ניסתה להיכנס להיריון ולא הצלחנו. אז הבנתי שזה סימן לכך שאנחנו צריכות להיפרד, ואחרי זוגיות של תשע שנים שחררתי אותה".
ניצן שי: "החלטתי להסתיר את הקעקוע עם קאבר. נתקלתי בציור מהמם שחבר צייר, של רגליים שמתחברות לעץ. הייתה לזה משמעות גדולה מבחינתי. אני והדר מצמיחות שורשים ביחד, הדר נתנה לי שורשים"
מה עשית עם הקעקוע אחרי הפרידה?
"במשך חמש שנים לא נגעתי בו. לא התחרטתי עליו כי הוא היה יפה בעיניי, אבל ידעתי שהוא תוקע אותי בעבר. הייתי מאז הפרידה בזוגיות עם נשים אחרות, והן תמיד צחקו על הקעקוע שלי. הן טענו שאני לא באמת יודעת מה כתוב שם בגלל שזה סינית. אולי במקום השם שלה כתוב 'מוקפץ'? היו מקרים ששיקרתי ואמרתי שכתוב בקעקוע 'אהבה'".
הדר, לא הפריע לך לראות את הקעקוע של ניצן?
"לא, בגלל שאלה אותיות בסינית שאני לא יודעת לקרוא".
לפני שלושה חודשים, החליטה גם ניצן להיפטר מהמזכרת מהאקסית. "הגיעה אל הדר מטופלת, ומהר מאוד התברר שפעם האקסית שלי, שהיא מעסה במקצועה, טיפלה בה. הדר סיפרה לי על זה ואז התחלתי לחלום על האקסית. היא נכנסה לי לחלומות במשך כמה לילות. הרגשתי שזה רמז של היקום לכך שאני חייבת לשחרר את האנרגיות האלו, והחלטתי להסתיר את הקעקוע עם קאבר. נתקלתי בציור מהמם שחבר צייר, של רגליים שמתחברות לעץ. הייתה לזה משמעות גדולה מבחינתי. אני והדר מצמיחות שורשים ביחד, הדר נתנה לי שורשים. כאב לי לעשות את הקעקוע כי אני רגישה מאוד, אבל הייתי שמחה מהתוצאה וגם הדר שמחה".

מה, את מסתלבטת עליי?

לצד אנשים שמסתירים את הקעקוע הקשור לזוגיות הקודמת שלהם, יש כאלו שבוחרים לחיות איתו בשלום גם אחרי הפרידה. רושי אסולין (26) מתל־אביב, עובדת כמקעקעת בעצמה, ולפני שנה החלה לנהל את סטודיו הקעקועים "אינקומניה" בשוק הפשפשים. "יש לי קעקועים בכל הגוף", היא מספרת. "לפני שבע שנים הגעתי לסטודיו לקעקועים באילת, התאהבתי במקעקע שעבד שם והתחלנו לצאת. כל הזמן השתעשענו ברעיון של לעשות קעקוע משותף, עד שיום אחד הוא הפתיע אותי ושלח לי תמונה של קעקוע שהוא עשה: הוא קעקע את המזל שלי, סרטן. זה שימח אותי, והרגשתי שזה מסמל את המחויבות שלו כלפיי. יום למחרת אני הפתעתי אותו, ועשיתי על הצלעות קעקוע של המזל שלו – עקרב. כששלחתי לו תמונה של הקעקוע הוא חשב בהתחלה שאני מסתלבטת עליו ולא האמין שזה אמיתי. כשהוא הבין שאכן מדובר בקעקוע, הוא התרגש".
שנה וחצי לאחר המחווה המרגשת, ושלושה חודשים אחרי שהשניים התארסו, רושי החליטה להיפרד מבן זוגה. "לא הצלחנו להסכים על הרבה מאוד דברים, כמו למשל איפה לגור. אף אחד מאיתנו לא הרגיש כמו בן אדם בפני עצמו בזוגיות הזאת".
למה החלטת להשאיר את הקעקוע?
"מאז הייתי בכמה וכמה מערכות יחסים, והיום אני בזוגיות כבר שנה. לאף אחד מבני הזוג שהיו לי זה לא הפריע. כולם מבינים כמה קל ליפול לקעקוע זוגי. אני והאקס היינו ביחד תקופה ארוכה והוא היה חלק משמעותי בחיים שלי. היום אני כבר לא מסתכלת על הקעקוע הזה כעל קעקוע זוגי, אלא פשוט כתזכורת לחוויה שעברתי. גם אחרי שבן הזוג כבר לא איתנו, הזיכרונות שיש לנו ממנו נשארים איתנו לנצח. גם בדיעבד הייתי עושה את הקעקוע הזה, כדי שלא אשכח את מה שעברנו ביחד".
רושי אסולין: "לאף אחד מבני הזוג שהיו לי זה לא הפריע. כולם מבינים כמה קל ליפול לקעקוע זוגי. היום אני כבר מסתכלת על זה כתזכורת לחוויה שעברתי"
5 צפייה בגלריה
רושי אסולין, מקעקעת
רושי אסולין, מקעקעת
רושי אסולין עשתה קעקוע בצורת המזל של האקס שלה
(צילום: יריב כץ)
אז האם אותן נשים הפיקו לקחים מהחוויה של קעקוע זוגי, ויימנעו מלעשות את אותו דבר שוב? לא בהכרח. עדי, למשל, שכבר נשואה כיום ואמא לריו בן השנה ועשרה חודשים, כבר עשתה שני קעקועים כמחווה לאהבה שלה ושל בעלה. "האהבה שלנו גדולה מאוד, וידענו שזה זה כבר מההתחלה", היא מספרת. "כמה חודשים אחרי שהתחלנו לצאת עשיתי על הצלעות קעקוע של לב עם התאריך של הדייט הראשון שלנו: 17.10.17, שזה גם תאריך יפה ויש לו משמעות גדולה. הרגשתי ביטחון לעשות את הקעקוע הזה ולא היה לי ספק בכלל".
ושם עצרת?
"לא. כשהיינו מאורסים החלטנו לעשות קעקוע משותף של הורמון הסרוטונין על יד ימין. זה הורמון האושר, ובחרנו בו כי זאת הייתה תקופה מאושרת לשנינו. זה היה הקעקוע הראשון של בעלי והוא עשה אותו בגיל 40. הוא מפחד מאוד ממחטים, אבל הוא זרם איתי והיה גיבור".
את כבר למודת ניסיון. אין לך חשש שיום אחד תיפרדו ותישארי עם הקעקועים האלו?
"לא, כי גם אם ניפרד, בעלי עדיין יישאר האבא של הבן שלי. הוא תמיד יהיה חשוב לי ואני ארצה תמיד להישאר עם הקעקועים האלה, שהם מאוד משמעותיים עבורי. בכל מקרה, קעקועים זה כבר לא מה שהיה פעם. אפשר להיפטר מהם וזאת לא חתונה קתולית. אני חושבת שלעשות קעקוע שקשור לבן הזוג יכולה להיות חוויה מאוד מיוחדת, כל עוד מדובר בבן אדם הנכון".
גם הדר וניצן, למרות מה שעברו, עשו כבר שני קעקועים משותפים על אצבעותיהן: של טבעות ושל לבבות. "את הטבעות עשינו שלושה חודשים אחרי שהכרנו, וזה הוכיח כמה אנחנו טוטליות על ההתחלה, כי זה מזכיר טבעות נישואים", מספרת הדר. "מאז אנחנו צוחקות שהמקעקעת הייתה הרבה שהשיאה אותנו, ואנחנו קוראות אחת לשנייה 'אשתי'. אני לא חושבת שתהיה בעיה עם הקעקוע הזה גם אם בעתיד ניפרד, אבל אני כן חושבת שלא כדאי לקעקע שמות של בני זוג. שתינו למדנו מהטעות הזאת".
5 צפייה בגלריה
קעקועים משותפים, הדר חן טוב וניצן ישי
קעקועים משותפים, הדר חן טוב וניצן ישי
הקעקועים המשותפים של הדר וניצן. "את הטבעות עשינו שלושה חודשים אחרי שהכרנו"
(צילום: אלעד גרשגורן)

ואילו רושי מסכימה שעדיף לא לקעקע שמות של בני זוג: "כמקעקעת, באים אליי הרבה מאוד אנשים שרוצים לעשות קאבר על קעקוע שעשו בזוגיות הקודמת. בין אם בגלל שהם כבר בזוגיות חדשה ורוצים למחוק את התזכורת לאקס, ובין אם כי הם רוצים לעשות קעקוע חדש שקשור לזוגיות הנוכחית שלהם. כשזוגות מגיעים לסטודיו אני ממליצה לא לקעקע שמות אחד של השני, תאריכים משמעותיים של הקשר או דיוקנאות של בני הזוג, כי הם עלולים להתחרט. עדיף לעשות משהו שמרמז על הזוגיות, כמו חיה למשל. לרוב אני מצליחה לשכנע אותם לבחור בקעקועים אחרים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button