בר זומר. "הקמתי את המותג שלי מאפס, לבד"

בר זומר: "אף אחד לא ישתה לי מההצלחה"

הדוגמנית המכונה מילדות "ברבי" מספרת על חייה האמיתיים, שרחוקים מלהיות ורודים: ההתמודדות עם גירושי הוריה ("אבא התחזק בדת") מחלת הסרטן של אמה ("אני מאוד חרדתית"), והתביעה שהגיש נגדה הסוכן לשעבר, שי אביטל, כדי לקבל אחוזים ממותג האיפור שלה ("זה פגע בי נפשית וכלכלית")

פורסם:
( כתבת וידאו: אביב וינברגר, צילום: אסף מגל)
שמה המלא של בר זומר (28) בתעודת הזהות הוא בר רבקה, על שם סבתה. השיער הבלונדיני, העיניים הכחולות והגזרה הדקיקה הקנו לה כבר בילדותה את הכינוי "ברבי". "החיים שלי נראים מבחוץ נוצצים", היא אומרת ומתחילה לדמוע, "אבל הם באמת לא".
המשבר הראשון שטלטל את חייה קרה כשהייתה בת 16. באופן הכי לא צפוי מבחינתה, הוריה כינסו יום אחד אותה ואת אחיותיה והודיעו להן שהם מתגרשים. "אבא היה שומר מצוות, ואחרי שסבא שלי נפטר הוא עוד יותר התחזק בדת", היא מסבירה. "הפערים בינו ובין אמא שלי הפכו לגדולים מדי. עבורי זה היה שוק. היה לי קשה לקבל את זה. לא רציתי לספר לחברים שלי, ובתקופה הזו אפילו לא הלכתי לבית הספר".

4 צפייה בגלריה
בר זומר
בר זומר
"כלפי חוץ הצטיירנו כמשפחה המושלמת"
( צילום: שי כהן ארבל, סגנון: תום רוזיליו)

למה?
"כי התביישתי. כלפי חוץ הצטיירנו כמשפחה המושלמת, והגירושים גרמו לי להרגיש שאני כישלון, שהמשפחה שלי נכשלה. זו הייתה תקופה כל כך קשה עבורי, שההורים לחצו שאלך לפסיכולוג. הייתי בפגישה אחת אצל פסיכולוגית ואמרתי שאני לא רוצה להמשיך. אני אדם סגור. קשה לי מאוד לשתף".
שנה וחצי לאחר מכן היכה גל גדול עוד יותר, שכבר שבר אותה לגמרי: אצל אמה, אז בת 45, התגלתה מחלת הסרטן. "אומרים שהנפש משפיעה מאוד על הגוף וזה גרם לי להבין שזה נכון. למרות שההחלטה להתגרש הייתה הדדית, אמא שלי לקחה קשה מאוד את הפרידה".
על מחלת הסרטן של אמה: "עד גיל 16 חייתי בתוך בועה ורודה ופתאום הכל התפוצץ בבת אחת. נשברתי לגמרי. זו הייתה תקופה נוראית. גם היום אנחנו עדיין חיים בפחד"
מה היה לה?
"סרטן בדרכי השתן. מהר מאוד הבנתי שגילו את המחלה בשלב מאוחר. קבעו לאמא שלי ניתוח מאוד מורכב והיא הייתה מאושפזת בבית חולים במשך שבוע. לא עזבתי אותה לרגע. שבוע לא התקלחתי. ישנתי כל לילה על הכורסה ליד המיטה שלה. נכנסתי לחרדה עצומה. לא הבנתי מה קורה לחיים שלי. איך עד גיל 16 חייתי בתוך בועה ורודה ופתאום הכל מתפוצץ בבת אחת. כל מה שעניין אותי זה שאמא שלי תהיה בריאה. לא עניין אותי שום דבר אחר, לא החברות, לא החבר שהיה לי אז, לא הלימודים".
לאחר הניתוח האם עברה טיפולים כימותרפיים, אך חצי שנה לאחר מכן התגלה שהמחלה חזרה. זומר כבר התגייסה בינתיים ושירתה כמש"קית ת"ש. "אז כבר נשברתי לגמרי. כולנו נשברנו. זה היה מאוד מפחיד כי זה אמר שהטיפולים לא עזרו. אמא עברה ניתוח נוסף, ואחר כך עברה עוד סבב טיפולים. הבדיקה הבאה הראתה שהמחלה נכנסה לרגרסיה, אבל זו הייתה תקופה נוראית. כל יום היה שחור. גם היום אנחנו עדיין חיים בפחד. כל חצי שנה היא עוברת בדיקה".
"היום אני יודעת שהכל יכול לקרות. אני מאוד חרדתית. אני מקפידה לבצע בדיקות דם פעמיים בשנה. כשהתוצאות מגיעות אני מיד בודקת אם הכל בטווח, ואם לא, אוי ואבוי"
והחוויה הזו עדיין משפיעה עלייך?
"מאוד. היום אני יודעת שהכל יכול לקרות. אני מאוד חרדתית. אני מקפידה לבצע בדיקות דם פעמיים בשנה ומבקשת מהרופא שיכלול את הכל. יוצאות 500 מבחנות. כשהתוצאות מגיעות אני מיד בודקת אם הכל בטווח, ואם לא, אוי ואבוי. בגל הפיגועים האחרון לא יצאתי מהבית אם לא הייתי חייבת, וביקשתי גם מבעלי שיעבוד מהבית".
4 צפייה בגלריה
בר זומר
בר זומר
"בגל הפיגועים האחרון לא יצאתי מהבית אם לא הייתי חייבת"
(צילום: שי כהן ארבל, סגנון: תום רוזיליו)

למה הייתי צריכה את זה?

משבר הנוסף שטלטל את חייה קשור דווקא לחייה העסקיים. בתחילת 2020, כאמור, השיקה את מותג האיפור ברביז, "שאותו הקמתי מאפס, לבד, ללא תמיכה של שותפים, מותגים מלווים או משקיע", היא מספרת. "לקחתי את החסכונות שלי והשקעתי בזה הכל. התהליך ארוך ולעתים קשה מאוד. אבל זה כל כך מתגמל. היו בדרך לא מעט סקפטיים ומצקצקים, וזה בסדר. הוכחתי אחרת. לרוב הפגישות אני מגיעה לבד ואני רואה את המבטים בחדר, עד לרגע שאני פותחת את הפה. אני גאה בעצמי ובדרך שאני עוברת".
חודשים ספורים לאחר השקת המותג, זומר נפרדה מהסוכן שלה עד אז, שי אביטל, בעקבות סכסוך משפטי שפרץ בין השניים. זה קרה כשנה לפני שפורסם התחקיר על ההטרדות המיניות של אביטל. "שי החליט להגיש נגדי תביעה, חסרת בסיס לחלוטין, על כך שיש לו חלק ב'ברביז'. בגלל שהוא היה הסוכן שלי, שיתפתי אותו בהחלטה להקים עסק. הוא טען שהוא עזר וייעץ לי והגיע איתי לפגישות, ולכן מגיעים לו אחוזים. בואי נגיד שגם אם שיתפתי אותו והוא נתן לי טיפ, זה לא אומר שמגיע לו על דבר כזה אחוזים, כשאני עושה הכל. אני עובדת קשה מאוד כדי להגיע להצלחה הזו, ואף אחד לא ישתה לי מההצלחה".
איך זה הסתיים?
"לפני כמה חודשים התיק נסגר כי הוא משך את התביעה, אבל זה מאוד פגע בי, נפשית וכלכלית. הליך משפטי זה משהו מאוד יקר. לשכור עורכי דין טובים זו חתיכת הוצאה. והנה, בדיעבד התיק נסגר והוצאתי המון כסף. ואני אומרת, למה? למה הייתי צריכה את זה? התאכזבתי ונפגעתי ממנו. איך אתה יכול לעשות לי את זה? אתה איש האמון שלי. האינטרס של שנינו היה שאצליח בעולם העסקי ובעולם הדוגמנות. התחושה הייתה שהוא שם לי רגל. זה הצד הפחות נעים שלו שנחשפתי אליו, לא הצד של המטרידן".
על התביעה של אביטל: "זה מאוד פגע בי, נפשית וכלכלית. איך אתה יכול לעשות לי את זה? אתה איש האמון שלי. האינטרס של שנינו היה שאצליח. התחושה הייתה שהוא שם לי רגל"
איך הרגשת כשנחשף התחקיר על ההטרדות המיניות שלו? היית מודעת לזה?
"אמרתי לא פעם ולא פעמיים: מעולם לא נחשפתי להתנהגות הזו שלו. כשצפיתי בתחקיר, אחרי שנה שאני והוא היינו מנותקים לגמרי בגלל התביעה, ישבתי מול המסך ובכיתי. הייתי מזועזעת. לא תיארתי לעצמי שמשי אביטל שאני מכירה יכול לצאת דבר כזה. זה היה ממש טראומטי עבורי".
את בקשר עם הבנות האחרות שהיו בסוכנות שלו? נטע אלחימיסטר, קורל סימנוביץ'?
"אני, נטע וקורל היינו חבורה של ממש. לצערי, אני ונטע התרחקנו. זה קרה מכמה סיבות, אחת מהן הייתה פתיחת מותג הטיפוח שלה. אני בעד תחרות והמותג שלה באמת נראה וואו, אבל היא הייתה חברה מאוד טובה שלי והרגשתי שזה קרוב מדי להשקה של 'ברביז'. היום אני מאחלת לה הצלחה מכל הלב. החיים הרחיקו בינינו, אבל היא תמיד תהיה יקרה ללבי. עם קורל נשארתי תמיד בקשר טוב. כשהיא בארץ אנחנו נפגשים ארבעתנו, עם סרג'י בעלה ועם אביב בעלי".
4 צפייה בגלריה
בר זומר
בר זומר
"החיים הרחיקו ביני לבין נטע אלחימיסטר"
( צילום: שי כהן ארבל, סגנון: תום רוזיליו)

זכיתי בגבר מדהים

את בעלה, אביב כהן (32), עורך דין שהיום עובד כסמנכ"ל תפעול בחברת הייטק, זומר פגשה לראשונה כשהייתה בת 18 במועדון חיפאי. לפני שלוש שנים זומר וכהן התייצבו מתחת לחופה. "האהבה ביני ובין אביב חזקה מאוד. ברור שלאורך הדרך עברנו גם משברים. זה לא קל שהוא נשאר בארץ ואני טסה המון לחו"ל ומצטלמת עם אנשים מוכרים ששולחים לי כל מיני הודעות. אבל תמיד נתתי לאביב הרבה ביטחון שהוא יכול לסמוך עליי ולהאמין בי".
ועדיין, לא נעים לראות איך כדורגלנים בינלאומיים מתחילים עם בת הזוג שלך.
"לא רק שזה לא מפריע לאביב, הוא אפילו מתלהב. בכל פעם שכדורגלן מפורסם שולח לי הודעה הוא מתרגש. יש לו תיקייה בטלפון של כל שחקני הכדורגל ששלחו לי הודעות.
"הוא יודע שהוא יכול לסמוך עליי בעיניים עצומות. אני מאוד עם רגליים על הקרקע ומעריכה את מה שיש לי. אני יודעת שזכיתי בגבר מדהים, שנותן לי כל כך הרבה לחיים ושיעשה הכל כדי שאצליח".
"בכל פעם שכדורגלן מפורסם שולח לי הודעה, אביב מתרגש. יש לו תיקייה בטלפון של כל השחקנים ששלחו לי הודעות. הוא יודע שהוא יכול לסמוך עליי, אני מאוד עם רגליים על הקרקע"
כמה פעמים ביום את שומעת את השאלה "מה עם ילדים"?
"וואו, בלי סוף. וזה מעצבן אותי נורא. ב־2022 זה כבר לא מגניב לשאול את השאלה הזו. לא כל זוג שמתחתן רוצה להביא מיד אחר כך ילד לעולם. מן הסתם נרצה ילדים בעתיד, אבל זו לא הסיבה שהתחתנו. היינו כבר שש שנים יחד, לשנינו היה ברור שנתחתן, אז אמרנו, למה לא עכשיו? זה נועד בעיקר לסמל את הזוגיות שלנו. כמו שאנשים חוגגים אחרי 50 שנה את חתונת הזהב, שאגב, אין לי ספק שנחגוג יום אחד גם את זה".

  • הראיון המלא עם בר זומר מתפרסם בגליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button