רזה תמידית. שרה ג'סיקה פרקר

ארוחת בוקר? ממש לא חובה לאכול: מחקר חדש חושף חמישה סודות של אנשים רזים

למה יש אנשים שיכולים לאכול הכל ולהישאר רזים, ולעומתם כאלה שרק מריחים אוכל וכבר משמינים? 21 מיליון ליש"ט השקיעה בריטניה במחקר ואלו, בינתיים, המסקנות

פורסם:
למה יש אנשים שיכולים לאכול הכל ולהישאר רזים, ולעומתם כאלה שרק מריחים אוכל וכבר משמינים? עד היום ההשערה הרווחת הייתה שהסיבה להבדל הזה נעוצה בגנטיקה, אבל בממשלת בריטניה לא הסתפקו בזה והחליטו להשקיע לא פחות מ־21 מיליון ליש"ט במחקר שיענה על שאלת המפתח הזאת.
הוא אמנם יסתיים רק בעוד כמה שנים, אבל מתוצאות הביניים, שכללו גם בדיקות מקיפות של 1,100 תאומים זהים ויפורסמו בקרוב בכתב העת המדעי American Journal of Human Nutrition, כבר עולות חמש מסקנות מעניינות:

1. אי אפשר להאשים רק את הגנטיקה

התברר שגם בקרב תאומים זהים יש כאלה שעולים מהר במשקל ויש כאלה שאוכלים הרבה ונשארים רזים, כך שלגנטיקה יש אולי השפעה, אבל היא ודאי לא הסיבה היחידה.

2. תזונה מגוונת מסייעת לשמירה על המשקל

ככל שאוכלוסיית החיידקים במעי מצומצמת יותר, כך גדל הסיכוי להשמנה - ולהפך. נמצא כי אוכלוסיית חיידקי המעי של המשתתפים הרזים מגוונת יותר והם אוכלים הרבה סיבים תזונתיים שמקורם במגוון רחב של ירקות, פירות ודגנים מלאים. לעומתם, אלה שצורכים מספיק סיבים תזונתיים אבל לא מגוונים את התזונה שלהם, נוטים להעלות יותר במשקל.

3. הקלוריות, השומן והסוכר הם רק 30% מהסיפור

מהמחקר עולה כי אמנם אי אפשר להתעלם ממספר הקלוריות, מאחוזי השומן ומכמות הסוכר שצורכים, אבל כדאי גם להביא בחשבון את הרכב אוכלוסיית חיידקי המעי, כי יש לה השפעה הרבה יותר גדולה משחשבנו על העיכול, הפיכת המזון לאנרגיה וצבירת השומן.
2 צפייה בגלריה
מאכלים בריאים לעיכול
מאכלים בריאים לעיכול
להרכב אוכלוסיית חיידקי המעי השפעה הרבה יותר גדולה משחשבנו על צבירת השומן
(צילום: Shutterstock)

4. ארוחת בוקר היא לא חובה

מתברר שלאנשים שלא אוהבים לאכול בבוקר יש סיבה טובה – הגוף שלהם מעכל טוב יותר סוכר ושומן כשהם מתחילים לאכול לקראת הצהריים והצום החלקי הזה בריא להם. אז אם אתם לא אוהבים לאכול בבוקר, תקשיבו לגוף שלכם ולא לאלה שאומרים לכם ש"זאת הארוחה הכי חשובה ביום".

5. יש אנשים שדיאטה עשירה בשומן ודלה בפחמימות לא מתאימה להם

לאחר ארוחה שכוללת שומן, רמת השומן בדם עולה במשך כמה שעות ויורדת בהדרגה, והמחקר מצא שיש אנשים שהרמה הגבוהה של השומנים בדם לא יורדת אצלם כל כך מהר. לכן דיאטה עתירת שומן גם אינה בריאה להם וגם לא תועיל לירידה במשקל.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button