זה הזמן להתחיל לנהל את הזמן ולראות לאן הוא בורח

מתשרי ועד אלול: 12 צעדים קטנים לשנה יעילה ורגועה

להתחיל את השנה עם מדיטציה, להמשיך עם צמחי תבלין ופלנר שבועי ולסיים עם אכילה נקייה ופחות פלסטיק בחיים. מדריך לשנה טובה בקטנה: צעד קטן אחד בכל חודש – ואתם שם

טל מזרחי
פורסם:
תשרי

להתחיל את הבוקר במדיטציה קצרה

6 צפייה בגלריה
מדיטציה
מדיטציה
תרכך לכם את המפגש עם העולם, תאפשר בהירות מחשבתית ותתרום להרגשה כללית טובה יותr
(צילום: shutterstock)
רגע לפני שאתם בודקים התראות בטלפון או חושבים על כל המשימות שאתם צריכים להספיק היום, קחו לכם כמה דקות של ישיבה שקטה. היא תרכך לכם את המפגש עם העולם, תאפשר בהירות מחשבתית ותתרום להרגשה כללית טובה יותר.
איך עושים את זה: ביוטיוב תמצאו את המדיטציות הנפלאות של ד"ר ג'ו דיספנזה (שחתום על הספר "לשבור את ההרגל להיות עצמכם"), המאפשרות להתחבר לאנרגיה של שפע, אהבה או יצירת אני חדש. רוצים את הגרסה הישראלית? עשו זאת עם My Medi, האפליקציה הנגישה של מיכל ינאי שגם מתאימה לילדים.
חשון

ללמוד משהו חדש

ואנחנו נוסיף – ואף פעם לא מאוחר מדי, אם זה ללמוד לנגן על פסנתר, להתחיל להשקיע בשוק ההון או להעמיק בתרגול היוגה.
"תמיד יש משהו חדש שאנחנו יכולים ללמוד על כל דבר. ככה זה ביקום אינסופי" (פרנק הרברט)
איך עושים את זה: בעזרת Screenz Live, פלטפורמת וידאו חדשנית ואיכותית עם עולם תוכן עשיר במיוחד. תוכלו למצוא שם קורסים בתסריטאות או בפסיכולוגיה מעשית, להקשיב לפודקאסט בנושא ניהול זמן או לצפות בהרצאה על צום לסירוגין. בלי פקקים, בלי לחפש חנייה. ככה, פשוט, מהבית.
כסלו

לשתול צמחי תבלין באדנית

6 צפייה בגלריה
עשבי תיבול
עשבי תיבול
בחרו את צמחי התבלין האהובים עליכם
(צילום: Shutterstock)
הדרך הטובה ביותר לחוות פריחה אישית מתחילה במרפסת או באדנית שלכם. היא תהפוך לצבעונית ושמחה יותר, הסביבה תודה לכם, ותחסכו לא מעט כסף בקנייה האורגנית הבאה.
איך עושים את זה: התאבזרו באדנית או שתיים, באדמה או בתערובת שתילה, בחרו את צמחי התבלין האהובים עליכם וטפלו בהם בהתאם להנחיות המשתלה.
טבת

להשקיע ברילקס ביתי

החליטו שפעם בשבוע אתם מפנים זמן לעצמכם (זה יכול להיות גם עשר דקות) והפכו את המקלחת הביתית לספא מפנק.
"בריאות היא העושר האמיתי, לא מטבעות זהב או כסף" (מהטמה גנדי)
איך עושים את זה: שימו מוזיקה נעימה ברקע, הדליקו נר בשביל האווירה, מלאו אמבט עם מים חמימים, וטפטפו פנימה כמה טיפות של שמן אתרי לבנדר שתורם לרגיעה.
שבט

לפתוח את השנה האזרחית עם פלנר

2023 הגיעה ועוד לא התחלתם להגשים את המטרות שהצבתם עוד בראש השנה? זה הזמן להתחיל לנהל את הזמן ולראות לאן הוא בורח.
"ההתחלה היא החלק החשוב ביותר של כל מטלה" (אפלטון)
איך עושים את זה: פרגנו לשולחן העבודה שלכם פלנר שבועי – התחילו למקם משימות לפי ימים ושעות, קבעו דד־ליינים, תכננו חופשות, ואל תשכחו שהתקדמות אמיתית מגיעה במנות קטנות.
אדר

לצלול לספר מתחת לשמיכה

אם עדיין לא הוצאתם את המסכים מהחדר, נסו לכבות אותם לפני השינה ונצלו את הזמן שהתפנה לקריאת ספר מעורר מחשבה והשראה.
איך עושים את זה: אם נושא האקלים והסביבה נוגעים ללבכם, הציצו בספרו החדש של ג'ייסון היקל "פחות זה יותר" (הוצאת רדיקל), המסביר כיצד אפשר לחיות ברווחה בלי להחריב את העולם שאנו חיים בו, ומאפשר לחלום על עתיד משגשג ומאוזן שבו השפע הקיים משרת את כולם.
ניסן

לצאת לטיול אביבי

בין אם אתם חובבי טרקים ארוכים ובין אם אתם מעדיפים פיקניקים רגועים או בכלל יוצאים רק לזמן השקיעה, ודאו שאתם סופגים מנה טובה של טבע במהלך כל השנה.
איך עושים את זה: אם אתם אוהבים טיולים מאורגנים, "אגדת עין כרם", שהתחילה בירושלים ופועלת היום בכל הארץ, מציעה סיורי יין, ערבי נשים, טיולי ערב ועוד. אם אתם מעדיפים את הסיורים שלכם סולו, באתר החברה תמצאו גם הצעות למסלולים עצמאיים.
אייר

לרענן את ארון הבגדים

התחדשות יכולה להגיע גם דרך שחרור של חפצים מיותרים. ולמי מאיתנו אין כאלה? אם גם אתה שומר חולצה ישנה שמעולם לבשת, או את שמלה שלא אהבת מלכתחילה וטרם נלבשה – הגיע הזמן לעשות רענון מלתחה.
איך עושים את זה: עברו על כל הפריטים בארון. אם נתקלתם בכאלה שלא לבשתם בשנה האחרונה, זה כנראה גם לא יקרה בשנה הקרובה. תרמו אותם, מכרו לחנות יד שנייה או אפילו נסו לעצב אותם בדרך חדשה.
סיון

לצאת להליכה יומית בשעות הבוקר או הערב

6 צפייה בגלריה
הליכה
הליכה
אפשר בטיילת, אפשר בפארק או בים ואפשר סתם ברחובות השכונה
(צילום: shutterstock)
עד שתחליטו להתחייב לחדר כושר, נצלו את המשאבים שמחוץ לבית כדי לנקות את המחשבות, להניע את הגוף, לשפר את סבולת הלב־ריאה או כסתם תירוץ להתחבר לטבע.
איך עושים את זה: התחילו עם זמן ריאלי – 20 דקות או חצי שעה, ומדי פעם הוסיפו חמש דקות, תגברו בריצה או שנו את המסלול הקבוע. היום שלכם יתחיל, או יסתיים, בהרגשה הרבה יותר טובה.
תמוז

לאכול נקי יותר

רגע לפני שאתם בוחרים מוצר בסופר, הציצו ברשימת הרכיבים: אם מצאתם שם יותר מארבעה, כדאי לחפש אופציה נקייה יותר או לנסות מתכון ביתי.
איך עושים את זה: אם עדיין לא התחלתם לעקוב אחרי שיינא באינסטגרם, הנה ההזדמנות שלכם ללמוד להכין טורטיות שיבולת שועל מרכיב אחד, כדורי שוקולד משני מרכיבים או קציצות קינואה משלושה. והכל 100% בריא, קל להכנה וטעים בטירוף.
אב

להפחית את השימוש בפלסטיק

6 צפייה בגלריה
פלסטיק מסוכן
פלסטיק מסוכן
פחות זה יותר
(צילום: Shutterstock)
נכון, זה נוח. מאוד. אבל קשה להתעלם מההשלכות המדאיגות של השימוש המוגזם של כולנו בפלסטיק. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות, והצצה בכל מוצרי הבמבוק החדשים שמגיעים למדף והרעיונות המדליקים שמחליפים את מה שהתרגלנו לזרוק (היי לכפית גלידה שעשויה מקקאו) זה אפילו די כיף.
איך עושים את זה: צאו לקניות עם סלים רב־פעמיים, הגיעו למשרד עם כוס או בקבוק רב־פעמיים, העדיפו מוצרי קוסמטיקה עם אריזות מתכלות, ובחרו מתנות שהן חוויות (ופחות אריזות).
אלול

לצאת לריטריט

6 צפייה בגלריה
יוגה בנחשולים
יוגה בנחשולים
יוגה בנחשולים
(צילום: ניר דוידזון)
אחרי שהשקעתם בכל דרך אפשרית כדי להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכם, צאו לכמה ימים במדבר, בהרים או אפילו במרחב קרוב לבית שמציע הפוגה מהשגרה. אלה יכולים להיות סדנת יוגה, ריטריט בנושא מערכות יחסים או אפילו כתיבה - כל מה שיאפשר לכם לעבד את השנה שחלפה ולהתכונן לאחת חדשה.
איך עושים את זה: אתר נהדר בשם Find my Center מרכז את כל האפשרויות במקום אחד. תמצאו שם הצעות לטיול אופניים ומיינדפולנס באוסטריה, סמינר התפתחות ונופש במרוקו או ריטריט מדיטציה בקטלוניה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button