אימון קבוצתי עשוי להגביר את המוטיבציה שלכם ולעודד אתכם להתאמץ יותר

משפרים ביצועים ונהנים יותר: 10 סיבות מצוינות להתחיל להתאמן בקבוצה

מחקר שנערך בארה"ב הראה שאימון קבוצתי מסייע להגדיל את זמן האימון והעצימות בכ־200%. וזו רק סיבה אחת להפסיק לרוץ (או להרים משקולות) לבד - ולהתחיל להזיע ביחד עם עוד אנשים

פורסם:
1. אימון בקבוצה מספק בוסט למוטיבציה (ולביצועים)
אימון קבוצתי עשוי להגביר את המוטיבציה שלכם ולעודד אתכם להתאמץ יותר. המונח "אפקט קוהלר", הלקוח מענף הפסיכולוגיה, קובע שאף אחד לא רוצה להיות החוליה החלשה בקבוצה. לכן כשאדם עם רמת כושר ירודה מתאמן בקבוצה, הוא מגייס את כל המוטיבציה והרצון שלו כדי להגביר את הקצב ולא להישאר מאחור. בעקבות זאת היכולת שלו להמשיך הלאה ובקצב גבוה משתפרת פלאים. זו גם הסיבה לכך שאלופים מקומיים והאצנים הטובים בעולם נוהגים להתאמן מפעם לפעם בקבוצה.
במחקר מ־2012 הראו חוקרים מאוניברסיטת קנזס, ארצות הברית, שאימון קבוצתי מסייע למתאמן היחיד להגדיל את זמן האימון והעצימות בכ־200%.
2. מפחית את הסיכון לפציעות
באימון קבוצתי ומפוקח (ובתנאי שהקבוצה מונה 4־7 אנשים) יש לרוב מאמן מיומן שעוקב אחר התרגילים שאתם מבצעים. במידת הצורך הוא יתקן את מנח הגוף והטכניקה. כך תרוויחו אימון יעיל יותר, תוך הקטנת הסיכון להופעת כאבים ולפציעות. כמו כן, כחלק מאימון קבוצתי מפוקח, מאמן מיומן יכול להתאים לכם באופן אישי, בהתאם למצבכם הבריאותי ולמגבלות, וריאציות לתרגילים שניתנים לאחרים.
עוד כושר במנטה:
3. מפחית מתח נפשי
מחקר שפורסם ב־The Journal of the American Osteopathic Association ב־2017, הראה שרמת הסטרס אצל אנשים שמתאמנים בקבוצה נמוכה ב־26% לעומת אלה שמתאמנים לבד.
המונח "אפקט קוהלר", הלקוח מענף הפסיכולוגיה, קובע שאף אחד לא רוצה להיות החוליה החלשה בקבוצה. לכן כשאדם עם רמת כושר ירודה מתאמן בקבוצה, הוא מגייס את כל המוטיבציה והרצון שלו כדי להגביר את הקצב ולא להישאר מאחור
4. מספק יותר גיוון
אם אתם נוטים להתאמן לבד, הפיתוי גדול יותר להתאמן שוב ושוב על אותם מכשירים או לבצע את אותה פעילות (למשל, ריצה באותו מסלול או הליכה באותו קצב). המצב הזה עלול להאט את ההתקדמות או פשוט לשעמם אתכם. בשיעורים קבוצתיים אמורים המדריכים לאתגר אתכם, לשלב בכל מפגש תרגילים חדשים ולמנוע מצב של שעמום. אם בכל זאת נמאס לכם מאימון קבוצתי הנעשה על ידי מדריך מסוים, תמיד תוכלו לעבור לאימון קבוצתי עם מדריך אחר, וכך להיחשף למגוון נוסף של תרגילים וידע מעולם הכושר.
5. משפר את ההערכה העצמית
מפגש עם אנשים שונים, בעלי רמות כושר שונות, עשוי מצד אחד לסייע לכם לשפר את הביצועים שלכם (על ידי יצר התחרותיות), ומצד שני אימון עם אנשים שאינם בכושר טוב עשוי לגרום לכם להרגיש נוח יותר עם עצמכם בתוך הקבוצה.
6. מגביר את הסיכוי להתמיד
כשאתם מתאמנים לבד, קל לכם לדלג מדי פעם על האימון. אבל כשמתאמנים בקבוצה, יש יותר אנשים, כולל המדריך עצמו, שעשויים לשים לב לכך שפספסתם את המפגש. הם ישלחו לכם הודעת ווטסאפ כדי להזכיר לכם שיש אימון או לוודא שהכל כשורה, או שישאלו אתכם בפעם הבאה מה קרה שהחסרתם שיעור. המצב הזה מגביר את תחושת השיתוף, האחריות וההתמדה ומקנה לעתים תחושה שהקבוצה היא סוג של משפחה.
2 צפייה בגלריה
אימון
אימון
אם אתם נוטים להתאמן לבד, הפיתוי גדול יותר להתאמן שוב ושוב על אותם מכשירים או לבצע את אותה פעילות
(צילום: shutterstock)
7. האימון מאוזן יותר
בניית מערך אימון דורשת ידע ומיומנות. באימונים קבוצתיים המדריך מתחשב בפרמטרים רבים כדי לתכנן עבורכם שיעור שלם שכולל תרגילי חימום, עלייה מדורגת בקצב הלב ואימון מאוזן בקבוצות שרירים שונות. בנוסף, מאמן טוב מבין את ההיבט הפסיכולוגי של הפעילות הגופנית ויכול לעזור לכם לשמור על ריכוז ועל מוטיבציה לאורך כל האימון.
8. מגביר את הפרשת האנדורפינים
העובדה שפעילות גופנית גורמת לשחרור של אנדורפינים, חומרים כימיים המשפרים את ההרגשה, ידועה היטב. אבל מתברר שאימון בקבוצה מגביר אף יותר את שחרור האנדורפינים. ההסבר המדעי לכך קשור לסנכרון התנועות בין חברי הקבוצה. מחקרים עדכניים גילו שהסנכרון הזה מגביר את שחרור האנדורפינים ומעלה את סף הסבילות לכאב.
9. מספק תחושת שייכות והזדמנויות חברתיות
האימונים הקבוצתיים לא רק מוציאים אתכם מהבית אלא גם מספקים לכם הזדמנויות רבות להכיר אנשים חדשים, עם תחומי עניין ומטרות דומות. במפגשים האלה נוצרת תחושת שייכות, וניתן לפתח חברויות ולבנות בקבוצה מערכת תמיכה שתספק עידוד כשחלה ירידה במוטיבציה.
10. זה פשוט כיף
האווירה האנרגטית בקבוצה, לעתים בליווי מוזיקה קצבית, מייצרת תחושת רעננות וכוח, ובדרך כלל חוזרים הביתה הרבה יותר שמחים. וחשוב לא פחות - רוצים לחזור על זה שוב.
ייעוץ מקצועי: מורן נחמני, פיזיולוג מאמץ ותזונאי קליני, רכז ומרצה בכיר בהכשרת קורסי מדריכי חדר כושר והבעלים של "המרכז האישי לכושר ותזונה, חיפה"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button