השאיפה היא להתחבר למי שיכול לפרגן ולהמליץ

5 צעדים לבניית רשת קשרים חזקה וממוקדת בלינקדאין

בדיוק כמו בחיים עצמם, בניית רשת קשרים חזקה חיונית לבניית הפרופיל המושלם. למי כדאי להתחבר והאם באמת חשוב להגיע ל-500 קשרים? ד"ר לינקדאין בסדרת מדריכים לפלטפורמה שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים | כתבה רביעית בסדרה

פורסם:
כשמדברים על הכוח של פלטפורמת הלינקדאין, מדברים על בניית רשת קשרים חזקה. יש שיגידו שזה קצת כמו בחיים האמיתיים – "אני יכול לעבוד על עצמי ולהיות הגרסה הכי טובה שלי אבל אם אין לי קשרים ואף אחד לא מכיר אותי, יהיה לי הרבה יותר קשה להצליח"'. בסופו של דבר הכול עובר דרך אנשים, וכך גם בלינקדאין.
עוד כתבות במדריך ללינקדאין:
3 צפייה בגלריה
לינקדאין
לינקדאין
השאיפה היא להתחבר למי שיכול לפרגן ולהמליץ
(צילום: Rawpixel.com/shutterstock)
אנשים נכנסים אל הפלטפורמה הזאת בכובעים של נותני שירות, מחפשי עבודה או מגייסים, והמכנה המשותף של כולם הוא שהם רוצים לייעל את הזמן שלהם. בואו נודה על האמת, השיטוט בלינקדאין הוא לא כיף כמו השיטוט באינסגטרם או בטיקטוק. אם הייתם שואלים אנשים כנראה שהם היו מעדיפים לא להיות שם, אבל הם נכנסים לשם בשביל להביא תוצאות. כל מי שנכנס ללינקאין, נמצא שם עם מטרה.

5 צעדים לבניית רשת קשרים חזקה וממוקדת

1. אשרו בקשות קונקט נכנסות
אין בעיה לאשר את כל הצעות החברות שאתם מקבלים, גם אם אינכם מכירים את הפונים, וגם אם מדובר בפרופיל מתחיל או מתקדם. כל עוד זה לא פישי או פייק - אשרו.
3 צפייה בגלריה
לינקדאין
לינקדאין
כל קונקשן הוא מעסיק פוטנציאלי. לינקדאין
(צילום: Julius Kielaitis/ shutterstock )
2. בררו בקשות יוצאות
את אלו חשוב לבחון ולסנן. לא כולם יודעים, אבל יש מכסה שבועית של 100-250 בקשות יוצאות בשבוע. אם אתם מחפשים עבודה, התחילו באיתור מגייסות ומגייסים בדרגים הניהוליים או אנשים רלוונטיים בחברות שאנחנו רוצים להיכנס אליהן. אם אתם חדשים בפלטפורמה או שלא ביקרתם בה זמן רב, נסו להתחבר לחברים, לאנשים או מכרים באופן אישי. השאיפה היא להתחבר למי שיכול לפרגן ולהמליץ.
טיפ: אל תלוו מרשתות אחרות. צריך לדעת לעבוד עם הלינקדאין בצורה שתואמת את המטרה שלו.
"לינקדאין היא לא רשת חברתית כיפית. כיף בסטורי, כיף בטיקטוק, אבל בלינקדאין לא כיף. מי שנכנס ללינקדאין נכנס לשם עם מטרה וכל מה שהוא רוצה, זה להיות יעיל. בואו נלמד להיות יעילים ביחד"
3. השקיעו בתקשורת
מה שתראו בפיד הם הפוסטים של האנשים שהתחברתם אליהם. למשל, פוסטים של מגייסות או מגייסים, הצעות עבודה, המלצות וכו'. כל קונקשן הוא מעסיק פוטנציאלי. ברגע שהתחברתם לדרג ניהולי והוא כותב פוסט עם תובנה, אפשר ליצור קשר ישיר. צריך לזכור שמי שהתחברנו אליו בלינקאדין ומעלה תוכן – ממנהל זוטר ועד מנכ"לית בכירה - השקיעו זמן בייצור התוכן הזה ואכפת להם מה חושבים עליהם. זה בדיוק הרגע שלכם להראות נוכחות וליצור גורם מקרב רק בזכות הבעת עניין או פרגון. כולנו יודעים שגורם מקרב יכול להביא עמו הזדמנויות פז.
הידעת? אנשים חושבים שהכי חשוב הוא לאסוף ולהגיע ל-500 קשרים, וכך הפרופיל שלהם יראה יותר מקצועי. בפועל, כשרשת הקשרים שלנו לא ממוקדת מטרה, היא פשוט לא אפקטיבית
4. העריכו קשרים
מה קורה אם כבר בניתם רשת קשרים חזקה אך אינה ממוקדת מטרה? קודם כל, תמיד אפשר להתחיל. אם זה מנחם אתכם, קחו בחשבון שהמשרה של אנשים משתנה לאורך השנים ומי שפעם גייסה בתחום לא רלוונטי ונמצאת ברשימת הקשרים שלנו, אולי עוד תעבור לתחום רלוונטי שישרת אותנו.
5. חזקו את רשת הקשרים ליום גשום
אל תחששו להוסיף אנשים שאתם לא מכירים, או לאשר אנשים שאתם לא מכירים. ימי האייסיקיו חלפו מזמן. בפלטפורמת הלינקדאין זה מקובל ואפילו נהוג. כאן, הדבר היחיד (כמעט) שמעניין הוא הפן המקצועי-עסקי, לכולם יש אינטרס דומה, וזה בסדר. הדבר היחיד שצריך לעניין אתכם הוא מידת הרלוונטיות של כל קשר פוטנציאלי ואיך אתם בונים את מערכת הקשרים שלכם כך שתהיה ממוקדת מטרה.
3 צפייה בגלריה
לינקדאין
לינקדאין
אל תזניחו את איסוף הקשרים ברגע שאתם מוצאים עבודה
(צילום: Natee Meepian/shutterstock)
שימו לב! אל תזניחו את איסוף הקשרים ברגע שאתם מוצאים עבודה טובה - זו טעות נפוצה, ובעזרת הפרופיל אתם יכולים לתחזק קשרים ואפילו לייצר קשרים חדשים גם במקום העבודה שלכם. כדאי מאוד לתחזק אותם כי בבוא יום, זה יכול לעזור. תמיד כדאי לחשוב על מחר.
ועוד משהו: אתם יכולים להיות גם האנשים שמעבירים קורות חיים עבור אנשים אחרים, מה שנקרא חבר מביא חבר - הדרך המהירה והבטוחה לבונוסים. שווה, לא?
תשאלו את ד"ר לינקדאין - המומחה שלכם לפלטפורמה שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים
אבי צדקהאבי צדקהצילום: אופיר לביא
ד"ר לינקדאין הוא אבי צדקה, מומחה ואחד מחלוצי פלטפורמת לינקדאין. במסגרת המדור הוא יעניק לכם כלים וטיפים חשובים להתמצאות ולמינוף היכולות שלכם ברשת החברתית העסקית הזאת. מוזמנים לפנות אליו במייל: avitzdaka1@gmail.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button